ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА
Л И С Т
24.10.2002 N 1-222/5660
Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва розглянув лист і повідомляє таке.
Відповідно до підпункту 3.2.3 пункту 3.2 статті 3 Закону України від 03.04.97 р. N
168/97-ВР (
168/97-ВР)
"Про податок на додану вартість" не є об'єктом оподаткування операції з: надання послуг із страхування і перестрахування, передбачених Законом України "Про страхування" (
85/96-ВР)
, соціального і пенсійного страхування.
У преамбулі Закону України від 07.03.96 р. N
85/96-ВР (
85/96-ВР)
"Про страхування" визначено, що цей Закон регулює відносини у сфері страхування і спрямований на створення ринку страхових послуг, посилення страхового захисту майнових інтересів підприємств, установ, організацій та громадян. Згідно зі статтею 15 цього ж Закону страхова діяльність в Україні може провадитися за участю страхових посередників. Страховими посередниками можуть бути страхові або перестрахові брокери, страхові агенти. Посередницька діяльність страхових та перестрахових брокерів у страхуванні та перестрахуванні здійснюється як виключний вид діяльності і може включати консультування, експертно-інформаційні послуги, роботу, пов'язану з підготовкою, укладанням та виконанням (супроводом) договорів страхування (перестрахування), в тому числі щодо врегулювання збитків у частині одержання та перерахування страхових платежів, страхових виплат та страхових відшкодувань за угодою відповідно зі страхувальником або перестрахувальником, інші посередницькі послуги у страхуванні та перестрахуванні за переліком, встановленим уповноваженим органом.
Враховуючи викладене вище, Держпідприємництво України вважає, що страхові або перестрахові брокери, страхові агенти, які здійснюють операції по наданню послуг із страхування і перестрахування, звільняються від сплати податку на додану вартість.
Голова О.Кужель
"Бізнес-Бухгалтерія: Право. Податки. Консультації.",
N 5 (524), 3 лютого 2003 року.