ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ
ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА
Л И С Т
N 2-222/2305 від 05.04.2001
Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва розглянув лист ТОВ "Олімпієць ЛТД" щодо отримання дозволів на оренду приміщення та повідомляє таке.
Відповідно до п.5 ст.60 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" (
280/97-ВР)
міські ради наділені повноваженнями щодо володіння, користування та розпорядження об'єктами комунальної власності, в тому числі можуть передавати об'єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, здавати їх в оренду.
Місцеві державні адміністрації, згідно зі ст.19 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" (
586-14)
, можуть здійснювати управління об'єктами, що перебувають у державній власності та передані до сфери їх управління.
Таким чином, враховуючи вищезазначене, слід відзначити, що органи державної влади не уповноважені надавати дозволи на оренду приватних приміщень. Їх компетенція розповсюджується лише на державну та комунальну власність.
Що ж стосується органів пожежної охорони, то згідно з Положенням про порядок видачі органом державного пожежного нагляду підприємствам, організаціям, орендарям та підприємцям дозволу на початок роботи, затвердженим наказом МВС від 26.10.94 N 580 (
z0257-94)
, їм надано право видавати як постійні, так і тимчасові дозволи на початок роботи. Тимчасовий дозвіл на початок роботи новоствореного підприємства може видаватися в разі невиконання окремих нормативних вимог з пожежної безпеки.
У цих випадках вказується термін дії дозволу та умови для забезпечення пожежної безпеки.
Місцеві органи державного пожежного нагляду мають право видавати тимчасовий дозвіл на початок роботи новоствореного підприємства терміном не більше одного року, центральний та територіальний органи державного нагляду - до трьох років.
Отже, вимога органів пожежної охорони щодо щорічного отримання дозволів є цілком правомірною, за наявності передбачених в наказі обставин. Вимоги щодо щорічного отримання дозволів санітарно-епідеміологічної служби, на думку Держпідприємництва, не мають під собою правових підстав, оскільки:
постановою Кабінету Міністрів України "Про затвердження Положення про видачу Державним комітетом по нагляду за охороною праці власникові підприємства, установи, організації або уповноваженому ним органу дозволу на початок роботи підприємства, установи, організації" від 06.10.93 N 831 (
831-93-п)
передбачається отримання висновків органів державного пожежного нагляду, санітарно-епідеміологічної служби, а в разі потреби органів нагляду з ядерної та радіаційної безпеки про готовність підприємства до роботи;
ст.41 Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" (
4004-12)
передбачає надання дозволу на здійснення видів діяльності, передбачених цим Законом.
Звідси випливає, що чинне законодавство передбачає отримання дозволів санітарно-епідеміологічної служби лише щодо готовності цього підприємства до роботи, тобто такі дозволи отримуються до початку роботи і термін їх дії не визначений. А тому необхідності у щорічному їх отриманні чи поновленні не вбачається.
Перший заступник Голови Комітету В.Загородній
"Урядовий кур'єр", N 95, 31.05.2001 р.