УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
ДЕРЖАВНА СЛУЖБА УКРАЇНИ З НАГЛЯДУ
ЗА ЗАБЕЗПЕЧЕННЯМ БЕЗПЕКИ АВІАЦІЇ
Н А К А З
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
29 листопада 2005 р.
за N 1433/11713
Про затвердження Порядку збирання та практичного використання інформації бортових систем реєстрації на підприємствах цивільної авіації України
Згідно з Указом Президента України від 15.07.2004 N 803 (
803/2004)
"Про Державну службу України з нагляду за забезпеченням безпеки авіації" із змінами, внесеними Указом Президента України від 16.08.2004 N 912 (
912/2004)
"Про внесення змін до деяких указів Президента України", та відповідно до Додатка 6, ч. I до Конвенції про міжнародну цивільну авіацію (
995_655)
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок збирання та практичного використання інформації бортових систем реєстрації на підприємствах цивільної авіації України (далі - Порядок), що додається.
2. Директору департаменту льотної придатності (Чиков Б.О.):
2.1. Забезпечити подання наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому чинним законодавством порядку.
2.2. Довести Порядок до відома всіх підприємств цивільної авіації, що здійснюють льотну та технічну експлуатацію повітряних суден.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Голови Колісника А.А.
Голова
ПОГОДЖЕНО:
Голова Державного комітету
України з питань регуляторної
політики та підприємництва
|
М.О.Марченко
А.Дашкевич
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державіаслужби
14.11.2005 N 850
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
29 листопада 2005 р.
за N 1433/11713
ПОРЯДОК
збирання та практичного використання інформації бортових систем реєстрації на підприємствах цивільної авіації України
1. Загальні положення
1.1. Цей Порядок поширюється і є обов'язковим для підприємств, що входять до системи авіаційного транспорту України.
1.2. Систематичний контроль за роботою бортових систем реєстрації (далі - бортові реєстратори) є необхідною умовою, яка забезпечує безпеку польотів цивільних повітряних суден України.
Порядок установлює вимоги щодо збирання та використання інформації з метою підвищення безпеки польотів повітряних суден цивільної авіації, удосконалення технічного обслуговування повітряних суден у зв'язку з розслідуванням авіаційних подій та інцидентів, при розробці і реалізації програми контролю за роботою бортових реєстраторів, а також при розробці та сертифікації обладнання і програмного забезпечення систем автоматизованого контролю польотів.
1.3. Результати контролю за роботою бортових реєстраторів використовуються посадовими особами Державіаслужби та експлуатантів, відповідальними за безпеку польотів, при розробці заходів у галузі вдосконалення експлуатації повітряних суден, професійної майстерності льотного складу та попередження авіаційних подій.
1.4 Вимоги до систем і програмного забезпечення автоматизованого оброблення польотної інформації викладені в розділі 6 Порядку; технологія автоматизованого оброблення інформації бортових реєстраторів викладається в технічній документації із системи оброблення і програмного забезпечення.
Вимоги і рекомендації з використання інформації бортових реєстраторів при розслідуванні причин авіаційних подій та інцидентів викладені в пунктах 5.10.2, 5.10.3 розділу 5 Порядку.
2. Нормативні посилання
У цьому Порядку є посилання на ДСТУ 3275-95. Системи автоматизованого оброблення польотної інформації наземні. Загальні вимоги.
3. Терміни та скорочення
3.1. В цьому Порядку терміни мають такі значення:
Повітряне судно - це літальний апарат, що тримається в атмосфері за рахунок його взаємодії з повітрям, відмінної від взаємодії з повітрям, відбитим від земної поверхні, і здатний маневрувати в тривимірному просторі.
Польотна інформація - параметрична і мовна інформація бортових реєстраторів про політ повітряного судна, доповнена, при потребі, інформацією, занесеною екіпажем повітряного судна до носія польотної інформації.
Бортовий реєстратор (бортовий самописець) - будь-який самописний прилад, встановлений на борту повітряного судна як джерело відомостей для проведення розслідування авіаційних подій (інцидентів), для контролю якості функціонування автоматизованого технологічного комплексу "повітряне судно-екіпаж" і його елементів.
Експлуатант - особа, організація або підприємство, що експлуатує повітряні судна чи пропонує свої послуги в цій галузі.
Підрозділ польотної інформації - підрозділ підприємства-експлуатанта ПС, де виконуються роботи із збирання й автоматизованого оброблення інформації бортових реєстраторів.
Наземна система автоматизованого оброблення польотної інформації - спеціалізована комп'ютерна система, призначена для оброблення записів бортових самописців.
Носій інформації - фізичне тіло, яке використовується під час запису для збереження в ньому або на його поверхні сигналів інформації. Основні типи носіїв інформації:
паперовий;
механічний;
магнітний (магнітна стрічка, магнітний диск, магнітний домен);
фототермічний;
твердотільний накопичувач.
Небезпечне відхилення - зниження якості функціонування АТК "ПС - екіпаж", яке впливає на безпеку експлуатації. Небезпечні відхилення найчастіше пов'язані з виходом сукупності визначальних параметрів за встановлені допуски, причому допуски на окремі параметри можуть не бути граничними.
Авіаційна подія - подія, пов'язана з використанням повітряного судна, яка має місце з моменту, коли будь-яка особа піднімається на борт з наміром здійснити політ, до моменту, коли всі особи, що перебували на борту, залишили повітряне судно і в ході якої:
будь-яка особа отримує тілесне ушкодження із смертельним наслідком або серйозні тілесні ушкодження;
повітряне судно одержує серйозні пошкодження;
виникла інша загроза безпеці польотів.
Інцидент - будь-яка подія, крім авіаційної події, пов'язана з використанням ПС, яка впливає або могла б вплинути на безпеку експлуатації ПС.
Описувач - сукупність відомостей, які доповнюють записи бортових реєстраторів, необхідних для відтворення і оброблення польотної інформації відповідно до завдання.
Відтворення параметричної інформації, яка реєструється на борту, - процес установлення фізичних значень параметрів шляхом оброблення записів бортових реєстраторів (сигналограм) на заданих проміжках часу.
Мобільність - характеризує програмні зособи, які можуть бути перенесені на інші комп'ютери, хоч вони не завжди повною мірою машинонезалежні.
Вірогідність контролю - міра відповідності результатів контролю дійсному стану об'єкта контролю.
Помилка першого роду - імовірність визнання працездатного об'єкта непрацездатним.
Помилка другого роду - імовірність визнання непрацездатного об'єкта працездатним.
Діагностична модель - формалізований опис властивостей об'єкта контролю, який використовується при розв'язанні завдань контролю (діагностування).
Експрес-аналіз - оброблення інформації бортових реєстраторів з використанням алгоритмів допускового логічного контролю.
"Портрет" польоту - сукупність значень параметрів, які характеризують функціонування автоматизованого технологічного комплексу "повітряне судно-екіпаж-середовище" в характерних точках польоту.
3.2. У цьому Порядку скорочення мають такі значення:
ПС - повітряне судно.
ПІ - польотна інформація.
ІАС - інженерно-авіаційна служба підприємства.
ІПН НАУ - Інститут післядипломного навчання Національного авіаційного університету.
РТО - регламент технічного обслуговування.
АТК - автоматизований технологічний комплекс.
КЛЕ - керівництво з льотної експлуатації.
ІКАО - міжнародна організація цивільної авіації.
ППІ- підрозділ польотної інформації.
НСАО ПІ - наземна система автоматизованого оброблення польотної інформації.
ЛС - льотна служба.
FDR - flight date recorder - реєстратор польотних даних.
CVR - cabin voice recorder - бортовий мовний реєстратор.
4. Програма контролю за роботою бортових реєстраторів
4.1. Загальні положення
4.1.1. Нормативним документом експлуатанта з питань використання матеріалів польотної інформації службами авіапідприємства є програма контролю за роботою бортових реєстраторів.
4.1.2. Програма контролю за роботою бортових реєстраторів розробляється на підставі вимог цього Порядку з урахуванням типів ПС, структури авіапідприємства, інструментальної бази і кваліфікації спеціалістів з автоматизованого контролю польотів.
4.1.3. Програма контролю за роботою бортових реєстраторів виконується кожним експлуатантом ПС з метою:
а) інформаційного забезпечення робіт, які спрямовані на підвищення рівня безпеки польотів ПС ЦА;
б) систематичного контролю якості виконання польотів, який сприяє підвищенню рівня професійної підготовки льотного складу;
в) своєчасного виявлення відмов і несправностей контрольованої авіаційної техніки та реєструвальної апаратури;
г) підвищення економічної ефективності експлуатації ПС;
ґ) підвищення надійності авіаційної техніки;
д) вибору найбільш раціональної й ефективної організації всієї роботи експлуатанта із збирання, оброблення і використання інформації бортових реєстраторів.
4.2. Вимоги до експлуатанта
4.2.1. Експлуатант створює умови для реалізації прийнятої ним програми контролю за роботою бортових реєстраторів.
4.2.2. Експлуатант організовує оброблення інформації на базі авіапідприємств інших експлуатантів на договірних засадах, якщо на авіапідприємстві відсутні необхідні технічні (програмні) засоби для оброблення польотної інформації.
4.2.3. Роботою експлуатанта із створення, реалізації і вдосконалення програми контролю за роботою бортових реєстраторів і використання її результатів керує посадова особа з числа інженерно-авіаційних спеціалістів, яка безпосередньо підпорядкована керівнику ІАС експлуатанта.
Керівником програми повинен призначатись авіаційний спеціаліст з вищою освітою, який має базову освіту в галузі комп'ютерних наук або пройшов підготовку з автоматизованого контролю польотів на ІПН НАУ.
4.2.4. Контроль за виконанням польотів кожного ПС виконується систематично відповіднодо програми експлуатанта:
а) після кожного польоту - протягом не менше одного місяця після введення ПС в експлуатацію на авіапідприємстві експлуатанта;
б) після кожного польоту - протягом трьох місяців після призначення пілота на посаду командира ПС даного типу;
в) перед виконанням на ПС чергових робіт за трудомістким регламентом.
4.2.5. Контроль за виконанням польотів кожного екіпажу з використанням матеріалів аналізу польотної інформації виконується систематично відповідно до програми експлуатанта з контролю за роботою бортових реєстраторів, в обсязі не менше ніж 15 відсотків всіх польотів, але не менше ніж три рази на місяць.
4.2.6. При плануванні контролю польотів ПС за інформацією бортових реєстраторів експлуатант повинен:
а) розробляти помісячний графік контролю польотів;
б) розшифровувати інформацію, яка міститься на носії реєстратора КЗ-63 з кожного польоту; при виявленні польотів, у яких вертикальне перевантаження перевищує допустимі значення, обробляти інформацію, яка міститься на носії параметричного реєстратора;
в) з метою систематичного контролю якості функціонування АТК "ПС-екіпаж-середовище" з бортовими реєстраторами 1 та 4 типів:
1) планувати оброблення інформації про польоти кожного екіпажу ПС після відпустки, перед відпусткою, у період найбільш інтенсивних польотів;
2) узагальнювати статистичні дані про результати контролю польотів і виявляти ті відхилення від установлених норм і правил льотної експлуатації, які повторюються;
3) при виявленні відхилень, які повторюються, продовжувати оброблення інформації про польоти цього екіпажу ПС і вживати необхідних заходів до їх усунення;
г) планувати відповідно до РТО оброблення інформації бортових реєстраторів з метою інформаційного забезпечення технічного обслуговування ПС ;
ґ) обробляти інформацію бортових реєстраторів з метою її підготовки для інспекторських перевірок, для підтвердження класифікації льотного складу, для сертифікації експлуатантів за планом відповідних перевірок з набором необхідних статистичних даних про результати контролю польотів.
4.2.7. Контроль проводиться в обов'язковому порядку:
а) при допуску командира ПС до самостійних польотів;
б) при підтвердженні кваліфікації і виконанні тренувальних польотів;
в) за заявками командно-льотного складу підрозділу і за вказівками командирів (начальників) вищого рангу;
г) за програмою інспекторських перевірок, які проводяться Державіаслужбою;
ґ) при виявленні порушень вимог КЛЕ і правил польотів;
д) за обґрунтованою вимогою командирів ПС;
е) відповідно до РТО і технологій технічного обслуговування ПС;
є) за замовленням ІАС експлуатанта;
ж) при розслідуванні причин авіаційних подій та інцидентів;
з) при виконанні літерних рейсів.
4.2.8. Експлуатант розробляє і включає в програму контролю за роботою бортових реєстраторів форми паспортів до носіїв інформації і порядок їх проходження в службах авіапідприємства. Форма паспорта залежить від типу ПС, типу реєстратора та від змісту завдань, які розв'язуються експлуатантом з використанням польотної інформації.
4.2.9. Паспорт до носія інформації заповнюється на кожний політ ПС. Вірогідність даних про політ, які вносяться до паспорта, та своєчасну передачу паспорта до уповноваженої служби забезпечує командир ПС.
4.3. Організація збирання та оброблення інформації бортових реєстраторів
4.3.1. Уся робота із збирання та автоматизованого оброблення інформації бортових реєстраторів виконується авіаційними спеціалістами (інженерами та техніками), які пройшли теоретичну підготовку в ІПН НАУ та допущені експлуатантом до виконання відповідного виду діяльності.
4.3.2. Усі авіаційні спеціалісти, діяльність яких пов'язана з реалізацією програми контролю за роботою бортових реєстраторів, повинні не менше ніж один раз в п'ять років проходити теоретичну перепідготовку в ІПН НАУ з метою підвищення кваліфікації.
4.3.3. Структура та чисельність підрозділу, який реалізує програми контролю за роботою бортових реєстраторів, його технічна оснащеність визначаються експлуатантом залежно від обсягу передбачених робіт, а також від кількості та типів ПС, що експлуатуються. Структура ППІ наведена на мал. 4.1.
----------------------
| Начальник ППІ |
| |
----------------------
|
----------------------+----------------------
------------------- ----------------- ------------------
|Група 1: експлу- | |Група 2: оброб-| |Група 3: експлу-|
|атація технічних | |лення та аналіз| | атація бортових|
| засобів оброб- | | ПІ | | реєстраторів |
| лення ПІ | | | | |
------------------- ----------------- ------------------
Мал. 4.1
4.3.4. Експлуатанти можуть:
а) утримувати власні ППІ;
б) створювати спільні (регіональні) ППІ;
в) передавати на договірних засадах оброблення інформації бортових реєстраторів у ППІ інших експлуатантів.
4.3.5. При використанні сучасних засобів оброблення польотної інформації на базі персональних комп'ютерів і централізованого обслуговування групи 1 та 2 ППІ можуть об'єднуватись; їх чисельність залежить від обсягу робіт з реалізації програми.
4.3.6. Незалежно від структури та чисельності ППІ виконуються такі обов'язкові вимоги:
а) знімання носія (накопичувача) польотної інформації виконується відповідно до завдання; форма бланка завдання на знімання накопичувача ПІ наведена на мал. 4.2;
б) знімання носія польотної інформації проводити з періодичністю, яка задається програмою контролю за роботою бортових реєстраторів;
в) при демонтажі, установці та транспортуванні носіїв польотної інформації повинно бути унеможливлено їх пошкодження;
г) суворий облік руху носіїв польотної інформації за такими формами:
Форма обліку обробок носіїв інформації параметричних реєстраторів
------------------------------------------------------------------
N|Дата та|Бортовий| Дата |Номер|Зауваження| Носій |При-
| час | номер |прильоту|рейсу|щодо стану| інформації |мітка
|надход-| ПС |(посад- | |носія інф.|---------------|
| ження | | ки) | | | здав |прийняв|
| | | | | |(П.І.Б,|(П.І.Б.|
| | | | | |посада)|посада)|
-+-------+--------+--------+-----+----------+-------+-------+-----
1| 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
------------------------------------------------------------------
Форма обліку обробок стрічок реєстратора КЗ-63
------------------------------------------------------------------
NN|Борто-| Дата | Дата |Дата |Кількість| Макс.| Підпис |При-
| вий |встанов-|зняття |оброб-| посадок |величи|виконавця |міт-
| N ПС | лення |стрічки|лення | звіт./ |ни пе-|оброблення| ка
| |стрічки | |стріч-| факт. |реван-| |
| | | | ки | |тажень| |
--+------+--------+-------+------+---------+------+----------+----
1| 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
------------------------------------------------------------------
ґ) оброблення та аналіз польотної інформації при розслідуванні причин авіаційних подій та інцидентів виконувати тільки за письмовим завданням голови комісії із розслідування;
д) при заміні або переградуюванні датчиків складати:
1) градуювальний графік в одному примірнику;
2) градуювальну таблицю в трьох примірниках: одну - для зберігання на борту ПС (вилучаючи попередню), одну - для ППІ, який проводить оброблення ПІ, одну - для залучення до справи ПС разом з паспортом на відградуйований датчик;
е) для далеких рейсів та при довготерміновій експлуатації ПС поза базою давати на борт запасні носії для заміни заповнених носіїв бортових реєстраторів;
є) вести облік видачі результатів автоматизованого контролю польотів ПС за наведеною формою:
Форма обліку видачі результатів оброблення інформації бортових реєстраторів
------------------------------------------------------------------
Дата|П.І.Б| Дата |Номер|Рейс |Код|Вид |Вірогід-|Дата,|П.І.Б. дата,
об- |вико-|польо-| ПС |(мар-|КПС|оброб-| ність | час |час отрим.
роб-|навця| ту | |шрут)| |лення |повідом-|вида-|резул.
лен-| об- | | | | | | лення | чі |оброблення
ня |роб- | | | | | | | |
|лення| | | | | | | |
----+-----+------+-----+-----+---+------+--------+-----+----------
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | | 7 | 8 | 9 | 10
------------------------------------------------------------------
ж) зберігати в ППІ протягом не менше доби бортові носії інформації, у яких отримані повідомлення про вихід контрольованих параметрів за експлуатаційні обмеження;
з) забезпечувати зберігання носіїв і результатів інформації про політ з інцидентами та АП у відповідності до вимог діючих керівних документів про розслідування АП та інцидентів;
и) зберігати в ППІ журнали обліку (інформацію баз даних обліку) протягом трьох років, після чого вони можуть бути знищені.
4.3.7. Якщо в структурі авіапідприємства передбачено ППІ, то на групу експлуатації бортових реєстраторів слід покласти весь обсяг робіт з технічного обслуговування бортових засобів збирання і реєстрації польотної інформації, уключаючи заміну, градуювання датчиків і усунення несправностей бортового обладнання контролю польотів, завдяки чому:
а) підвищується відповідальність виконавців стосовно реєстрації польотної інформації;
б) підвищується оперативність оброблення польотної інформації в результаті доставки носіїв безпосередньо на місце оброблення, обминаючи проміжні ланки;
в) знижується імовірність втрати носія польотної інформації;
г) усі питання, які пов'язані з забезпеченням високого рівня інструментальної вірогідності результатів контролю польотів за інформацією бортових реєстраторів, вирішуються в одному підрозділі експлуатанта.
ЗАВДАННЯ
НА ЗНІМАННЯ НАКОПИЧУВАЧІВ ПІ на __________________20____року
Літак_________________N_______________ Командир ПС________________
Маршрут_______________________________ N рейсу____________________
Посадка в_____________________ о _______________год. __________хв.
ЗНЯТИ:
Л П М (М Л П)
(КАСЕТИ МС-61, МАРС або виконати перезапис з літаків_____________)
І З ЗАВДАННЯМ НАПРАВИТИ В ППІ
ПРИМІТКА_____________________________________________________
Завдання видав____________________ ___ ___________ 20__ року
підпис
НАКОПИЧУВАЧІ ЗНЯТІ: | ОБРОБЛЕННЯ ВИКОНАВ:
ЛМП МЛП | __________________20____року
| (підпис)
N_____________________________ |
(дата, підпис) | __________________20____року
| (підпис)
МС-61 МАРС |
| __________________20____року
N_____________________________ | (підпис)
(дата, підпис) |
|
Перезапис |
виконав_______________________ |
(дата, підпис) |_____________________________
Причина невиконання завдання_________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
(підпис)
Мал. 4.2 Завдання на знімання накопичувача ПІ
4.3.8. Зняття носіїв польотної інформації з транзитних ПС і їх оброблення виконуються на підставі договорів між експлуатантами ПС.
4.3.9. Порядок зняття та обробленя носіїв польотної інформації з ПС, які працюють поза базою експлуатанта, визначається програмою контролю за роботою бортових реєстраторів залежно від місцевих умов і технічних можливостей експлуатанта:
а) за наявності в експлуатанта мобільних засобів автоматизованого контролю польотів і підготовленого технічного персоналу оброблення польотної інформації організовується в пункті тимчасового базування;
б) за відсутності умов, викладених у підпункті "а", експлуатант організовує зняття, передачу та транспортування на базу кожного носія польотної інформації разом з заповненими екіпажем паспортами до носія не пізніше ніж через 15 днів після виконання польотів;
в) при реалізації програми контролю за роботою бортових реєстраторів на ПС, які експлуатуються поза базою, повинні виконуватись вимоги пунктів 4.3.1 і 4.3.6.
4.4. Організація збирання носіїв польотної інформації самописця К3-63
4.4.1. Експлуатант забезпечує контроль, зберігання носіїв інформації самописця К3-63, правильне оформлення звітів до нього та оперативну їх розшифровку в базовому авіапідприємстві. Зареєстровані значення вертикального перевантаження при приземленні використовують для контролю навантаженості конструкції та якості пілотування ПС. Критерієм необхідності огляду ПС є перевищення допустимих значень вертикального перевантаження, які вказані в РТО даного типу ПС.
4.4.2. У аеропорту базування зняття носія інформації, оформлення звіту та передачу їх в уповноважену службу виконує авіатехнік, який обслуговує ПС.
4.4.3. У транзитному аеропорту заміну носія інформації та оформлення звіту виконує бортінженер (борттехнік) або за наявності договору між авіапідприємством - авіамеханік транзитного аеропорту під контролем бортінженера (бортмеханіка). Оформлений звіт і носій інформації бортінженер (бортмеханік) передає після завершення рейсу уповноваженій службі авіапідприємства.
4.4.4. При зміні екіпажу в проміжному аеропорту про передачу та прийом знятих носіїв інформації та звітів до них робиться запис в бортжурналі ПС.
4.4.5. При виявленні обриву носія інформації, неоформленого або неправильно оформленого звіту до нього повинно проводитись службове розслідування з метою встановлення причин порушень.
4.5. Звітність експлуатанта
4.5.1. Експлуатант один раз на рік звітує перед Державіаслужбою про виконання прийнятої ним програми контролю за роботою бортових реєстраторів.
4.5.2. Звіт складається з двох частин:
4.5.2.1. Перша частина складена в довільній формі і включає:
а) дані про гармонізацію прийнятої експлуатантом програми з вимогами і рекомендаціями цього Порядку;
б) характеристику ППІ, склад, режим роботи, оснащеність обладнанням і програмним забезпеченням;
в) дані про сертифікацію використовуваного обладнання та програмного забезпечення контролю польотів;
г) оцінку результатів виконання програми контролю за роботою бортових реєстраторів;
ґ) пропозиції експлуатанта щодо ліквідації виявлених недоліків, удосконалення організації контролю за роботою бортових реєстраторів, програмно-технічного забезпечення ППІ, підготовки та перепідготовки кадрів для ППІ та інші.
4.5.2.2. Другу частину звіту складають зведені дані:
а) про кількість виконаних експлуатантом оброблень носіїв інформації про польоти за наведеною формою:
Зведені дані про кількість виконаних експлуатантом оброблень носіїв інформації
-------------------------------------------------------------------------
Тип|Тип реєс-| Тип | Провед. оброблень | Контроль | Виявлено
ПС| тратора |ус-ва| | посадок | вірогідних
| | об- | |приписного| відхилень
| |робки| |парку (%) |
| | ПІ | | |
---+---------+-----+-----------------------+----------+------------------
|Па- |Мов.| |КЗ-|Авто-|Екс- |По др.|Усьо-| У | У | У | У
|рам.| | |63 |мат. |пер.- |прогр.| го |баз.|роб.|роб. |роботі
| | | | | |анал. | | |пор-|екі-|авіа-|реєстр.
| | | | | | | | | ту |пажу|техн.|
---+----+----+-----+---+-----+------+------+-----+----+----+-----+-------
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |10 | 11 | 12 | 13
-------------------------------------------------------------------------
б) про результати контролю працездатності авіатехніки за інформацією бортових реєстраторів за наведеною формою:
Зведені дані про результати контролю працездатності авіатехніки
------------------------------------------------------------------
Тип ПС|Відмовлення і несправнос-|Кількість| Характерні ознаки
|ті систем і агрегатів ПС | | відмовлення,
| (включаючи реєстраторів)| | несправності
-------+-------------------------+---------+----------------------
1 | 2 | 3 | 4
------------------------------------------------------------------
в) про відхилення, які повторюються в роботі АТК "ПС-екіпаж-середовище", що виявлені з використанням інформації бортових реєстраторів, за наведеною формою:
Зведені дані про відхилення, які повторюються в роботі АТК "ПС-екіпаж-середовище"
------------------------------------------------------------------
Тип|Характе-|Кіль-ть| Основна причина | Використана
ПСС|ристика | | | інформація
| (вид) | |-----------------------+---------------------
| відхи- | |відмов-|помилка| умови |МСРП|КЗ-63| мовні
| лення | | лення |екіпажу|польоту| | |реєстрато-
| | | АТ | | | | | ри
---+--------+-------+-------+-------+-------+----+-----+----------
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
------------------------------------------------------------------
5. Бортові реєстратори
5.1. Бортові реєстратори складаються з двох систем: реєстратора польотних даних та бортового мовного реєстратора.
5.2. Типи реєстраторів польотних даних
5.2.1. Реєстратори польотних даних типів 1,2, 2А встановлюються на літаках, що здійснюють комерційну діяльність, типів 1 та 2 - на літаках загального призначення, типів 4 та 5 - на вертольотах.
5.2.2. Реєстратор польотних даних типу 1 реєструє параметри, необхідні для точного визначення траєкторії польоту, положення в просторі, тяги двигуна, конфігурації та режиму польоту літака.
5.2.3. Реєстратори польотних даних типів 2 і 2А реєструють параметри, необхідні для точного визначення траєкторії польоту, положення в просторі, тяги двигунів літака і конфігурації пристроїв, які створюють піднімальну силу і опір.
5.2.4. Реєстратор польотних даних типу 4 реєструє параметри, необхідні для точного визначення траєкторії польоту, швидкості, положення в просторі, тяги двигунів і режиму польоту вертольота.
5.2.5. Реєстратор польотних даних типу 5 реєструє параметри, необхідні для точного визначення траєкторії польоту, швидкості, положення в просторі і тяги двигунів вертольота.
5.3. Реєстратори польотних даних - тривалість запису
5.3.1. Реєстратори польотних даних типів 1 і 2 здатні зберігати інформацію, яка реєструється протягом не менше 25 годин їх експлуатації.
5.3.2. Реєстратори польотних даних типу 2А здатні зберігати інформацію, яка зареєстрована протягом не менше 30 останніх хвилин їх експлуатації.
5.3.3. Реєстратори польотних даних типів 4 і 5 здатні зберігати інформацію, яка зареєстрована протягом не менше 10 останніх годин їх експлуатації.
5.4. Реєстратори польотних даних повітряних суден, щодо яких індивідуальні посвідчення про придатність до польотів вперше видані 1 січня 1989 року або після цієї дати
5.4.1. Усі літаки із сертифікованою максимальною злітною масою, яка перевищує 27000 кг, споряджуються реєстраторами польотних даних типів 1.
5.4.2. Усі літаки, що здійснюють комерційну діяльність, з сертифікованою максимальною злітною масою, яка перевищує 5700 кг і до 27000 кг включно, споряджуються реєстраторами польотних даних типу 2.
5.4.3. Усі літаки авіації загального призначення із сертифікованою максимальною злітною масою більше ніж 5700 кг і до 27000 кг включно повинні споряджуватись реєстраторами польотних даних типу 2.
5.4.4. Усі багатодвигунові газотурбінні літаки, що здійснюють комерційну діяльність, із сертифікованою максимальною злітною масою 5700 кг і менше повинні бути споряджені реєстраторами польотних даних типу 2А.
5.4.5. Усі вертольоти з сертифікованою злітною масою більше ніж 7000 кг споряджаються реєстраторами польотних даних типу 4.
5.4.6. Усі вертольоти з сертифікованою максимальною злітною масою більш ніж 2700 кг і до 7000 кг включно повинні споряджатись реєстраторами польотних даних типу 5.
5.5. Реєстратори польотних даних літаків, що здійснюють комерційну діяльність, щодо яких індивідуальні посвідчення про придатність до польотів вперше видані 1 січня 1987 року або після цієї дати
5.5.1. Усі газотурбінні літаки із сертифікованою максимальною злітною масою більш ніж 5700 кг, за винятком тих, які вказані в пункті 5.4.3, споряджаються реєстраторами польотних даних, які реєструють час, абсолютну висоту, повітряну швидкість, нормальне прискорення і курс.
5.5.2. Усі газотурбінні літаки із сертифікованою максимальною злітною масою більш ніж 5700 кг і до 27000 кг повинні бути споряджені реєстраторами польотних даних, які реєструють час, абсолютну висоту, повітряну швидкість, нормальне прискорення, курс та інші додаткові параметри, необхідні для визначення положення по тангажу, крену, маніпуляцій при радіопередачі та тяги двигунів.
5.5.3. Усі газотурбінні літаки із сертифікованою максимальною злітною масою більше ніж 27000 кг, які належать до типів, прототип яких був сертифікований після 1969 року, споряджаються реєстраторами польотних даних типу 2.
5.6. Реєстратори польотних даних літаків, що здійснюють комерційну діяльність, щодо яких індивідуальні посвідчення про придатність до польотів вперше видані до 1 січня 1987 року
5.6.1. Усі газотурбінні літаки із сертифікованою максимальною злітною масою більше ніж 5700 кг споряджаються реєстраторами польотних даних, які реєструють час, абсолютну висоту, повітряну швидкість, максимальне прискорення, курс.
5.6.2. Усі газотурбінні літаки із сертифікованою злітною масою більш ніж 27000 кг, які належать до типів, прототип яких сертифікований після 1 жовтня 1969 року, повинні бути споряджені реєстраторами польотних даних, які реєструють доповнення до часу, абсолютної висоти, швидкості, нормального прискорення і курсу, додаткові параметри, необхідні для визначення:
а) просторового положення літака на траєкторії польоту;
б) основних сил, які діють на літак і визначають траєкторію його польоту, а також походження таких сил.
5.6.3. Основні характеристики реєстраторів польотних даних, які встановлюються на ПС, що експлуатуються в Україні, наведені в табл. 5.1.
Технічні характеристики систем реєстрації
Характе-
ристика
|
МСРП
|
БУР
|
ТЕСТЕР
|
САРПП-
12
|
В-737
(300/400/
500)
|
АД-2
|
КЗ-63
|
12-96
|
64-2
|
256
|
А-02
|
1
|
3
|
У-3
серія 2
|
М
|
Швидкість
запису
мм/сек.
ЗБН
КБН
|
140
|
128
128
|
128
256
|
128
256
|
64
-
|
128
-
|
256
-
|
256
|
|
256
|
безпе-
рервний
запис
|
безпе-
рерв-
ний
запис
|
Тривалість
запису
(год)
ЗБН
КБН
|
1,3
-
|
25
17
|
25
12
|
25
12
|
5
-
|
25
-
|
3,0
-
|
3,5
-
|
2,5
|
25
17 (*)
(9999
відліків)
|
18, один
оберт
барабана
за 2, 4,
6 год
|
до 30
|
Кількість
|
12
|
48
|
114/228
|
62 (*)
|
25
|
25-50
|
128
|
116
|
6
|
163 (43
АП 120
цифр)
|
1
|
3
|
Кількість
бінарних
сигналів
|
12-24
|
32
|
128
|
120
|
120
|
240
|
8
|
131
|
9
|
330
|
-
|
1
|
Частота
опитування
Гц
|
12
|
2-8
|
1,2,4,8
|
Прог.
|
Прог.
|
Прог.
|
1-10
|
1-8
|
без
перерв.
|
Прогро-
мов.
|
-
|
-
|
Тип носія
інформації
|
Магн.
стрічка
|
Магн.
стрічка
|
Магн.
стрічка
|
Магн.
стрічка
|
Магн.
стрічка
|
Магн.
стрічка
|
БП-298
|
ЕП-298
|
фото-
плівка
|
твердо-
тільний
|
запис
пером на
папір
|
Стріч-
ка з
емуль-
сійним
шаром
|
Маса, кг
|
30
|
42
|
66
|
25
|
18
|
18
|
21,6
|
19,2
|
6,1
|
13
|
2,5
|
5,5
|
Тип
реєстрато-
ра по
класифіка-
ції ІКАО
|
Частко-
во від-
повідає
типу
II А
|
В ос-
новному
відпо-
відає
типу I
|
В ос-
новному
відпо-
відає
типу I
|
В ос-
новному
відпо-
відає
типу I
(*) для
одного
блоку
БСПІ
|
В ос-
новному
відпо-
відає
типу I
|
В ос-
новному
відпо-
відає
типу I
|
В ос-
новному
відпо-
відає
типу I
|
В ос-
новному
відпо-
відає
типу I
|
Не від-
повідає
типу
II А
|
Повна
відпо-
відн.
типу I
|
Не від-
повідає
класифі-
кації
ІКАО
|
Не
відпо-
відає
класи-
фіка-
ції
ІКАО
|
Примітка:
(*) Основні невідповідності вітчизняних реєстраторів вимогам ІКАО
МСРП-12-96 - не зберігається інформація попереднього зльоту,
- не обладнано пристроєм, який забезпечує виявлення накопичувача під водою,
- не відповідає переліку параметрів, які реєструють на окремих типах і модифікаціях ВС.
ТЕСТЕР (У-3, М) - тривалість запису відповідає типу II.
МСРП-64-2,
МСРП-256-не обладнано пристроєм, який забезпечує виявлення накопичувача під водою.
БУР,
ТЕСТЕР У-3,
ТЕСТЕР - М - не відповідає переліку параметрів, які реєструються (не реєструються навігаційні дані, параметри ILS DME повздовжнє прискорення).
5.7. Бортові мовні реєстратори
5.7.1. Усі літаки із сертифікованою максимальною злітною масою більшою ніж 5700 кг та вертольоти із сертифікованою максимальною злітною масою більшою ніж 2700 кг, прототип яких був сертифікований після 30 вересня 1969 року, обладнуються бортовими мовними реєстраторами звукових обставин у кабіні екіпажу протягом польотного часу.
5.7.2. Усі багатодвигунові газотурбінні літаки з сертифікованою максимальною злітною масою 5700 кг і менше, щодо яких індивідуальні посвідчення про придатність до польотів вперше видані 1 січня 1990 року або після цієї дати, повинні бути обладнані бортовими реєстраторами з метою реєстрації звукової інформації в кабіні екіпажу протягом польотного часу.
5.7.3. Бортові мовні реєстратори - тривалість запису
5.7.3.1. Бортовий мовний реєстратор здатний забезпечити збереження інформації протягом не менше останніх 30 хвилин його експлуатації.
5.7.3.2. Бортовий мовний реєстратор, установлений на літаках з сертифікованою максимальною злітною масою більше ніж 5700 кг та на вертольотах з максимальною злітною масою більше ніж 2700 кг, щодо яких посвідчення про придатність до польотів видані після 1 січня 1990 року, повинен бути здатним забезпечити збереження інформації, яка записана протягом останніх двох годин його експлуатації.
5.7.4. У таблиці 5.2 наведені характеристики відповідності мовних реєстраторів, установлених на ПС ЦА України, вимогам ІКАО.
Таблиця 5.2
N
вим.
|
Основні вимоги ІКАО до мовних реєстраторів
|
Оцінка відпо-
відності
|
Марс БМ
|
МС-61Б
|
1
|
2
|
3
|
4
|
1
|
Повинен забезпечити запис:
|
|
|
1.1
|
зовнішнього двостороннього зв'язку, який
здійснюється по радіо
|
+
|
+
|
1.2
|
звукових обставин в кабіні екіпажу
|
+
|
-
|
1.3
|
звукових сигналів розпізнавання аеронавіга-
ційних засобів, які надходять до льотного
екіпажу через телефони авіагарнітури
|
+
|
+
|
1.4
|
полегшення розпізнавання голосів членів
екіпажу
|
+
|
+
|
2
|
Вимоги до конструкції накопичувача:
|
|
|
2.1
|
пофарбування
|
|
+
|
2.2
|
наявність відбиваючого матеріалу для
поліпшення його виявлення
|
-
|
-
|
2.3
|
наявність засобів виявлення накопичувача під
водою
|
-
|
-
|
2.4
|
наявність засобів передпольотної перевірки
функціонування
|
-
|
-
|
5.8. Бортові реєстратори - конструкція та встановлення
5.8.1. Бортові реєстратори конструюються, розташовуються та встановлюються таким чином, щоб забезпечити максимальний захист носіїв інформації з метою збереження, відновлення та розшифрування зареєстрованих даних.
5.9. Бортові реєстратори - експлуатація
5.9.1. Бортові реєстратори протягом польотного часу не вимикаються.
5.9.2. Для збереження записів бортових реєстраторів останні повинні вимикатися після завершення польотного часу, після події або інциденту і не включатися знову до вилучення цих записів.
5.9.3. Командир ПС забезпечує, по змозі, збереження всіх носіїв інформації бортових реєстраторів. Зняття, встановлення, заміна, пошкодження, втрата носія фіксуються в бортжурналі ПС.
5.9.4. Командир ПС забезпечує правильність заповнення паспорта до носія інформації бортового реєстратора і своєчасну передачу його компетентним службам авіапідприємства.
5.9.5. Періодичність заміни носіїв інформації бортових реєстраторів визначається прийнятою експлуатантом програмою контролю за їх роботою. При визначенні періодичності заміни носіїв бортових реєстраторів забезпечити виконання вимог пункту 4.2 Порядку.
5.9.6. Під час ремонту та встановлення носіїв інформації бортових реєстраторів на ПС унеможливлювати їх пошкодження.
5.9.7. Зняття, установлення та доставлення носіїв інформації бортових реєстраторів повинні виконуватись спеціально підготовленим технічним складом.
5.9.8. Експлуатант забезпечує строгий облік руху носіїв інформації бортових реєстраторів, який унеможливлює їх втрату.
5.9.9. При експлуатації ПС у відриві від базового авіапідприємства експлуатант повинен забезпечити:
а) спеціально підготовлений технічний склад змінними носіями інформації бортових реєстраторів та іншими витратними матеріалами, необхідними для реалізації вимог пункту 5.9.5 Порядку;
б) необхідну для реалізації прийнятої програми контролю за роботою бортових реєстраторів періодичність транспортування носіїв з паспортами до них, заповненими екіпажами ПС у базовому авіапідприємстві;
в) контроль і облік надходження носіїв інформації бортових реєстраторів на базове підприємство.
5.9.10. Рекомендації з організації збирання, доставлення носіїв інформації бортових реєстраторів і оброблення інформації наведені в пункті 4.3 Порядку.
5.10. Записи бортових реєстраторів
5.10.1. Усі записи бортових реєстраторів надходять у підрозділ, який уповноважений експлуатантом проводити оброблення польотної інформації.
5.10.2. Командир повітряного судна забезпечує, за можливістю, збереження у разі авіаційної події або інциденту з його літаком (вертольотом) усіх записів бортових реєстраторів, які належать до даного польоту, та, якщо необхідно, самих реєстраторів, а також їх збереження в належному місці до їх видачі уповноваженим спеціалістам.
5.10.3. У разі авіаційної події або інциденту оброблення та аналіз польотної інформації виконують компетентні спеціалісти лише за письмовим завданням голови комісії із розслідування. У завданні вказуються параметри та етапи польоту, які підлягають розшифруванню.
5.10.4. Інформація особистого плану, яка отримана в результаті розшифровки записів мовного реєстратора і не пов'язана з технологією виконання польоту та не призвела до зниження безпеки польоту (не вплинула на безпеку польоту), не розголошується.
6. Наземні системи автоматизованого оброблення польотної інформації
6.1. До експлуатації на підприємствах і в організаціях ЦА допущені в прийнятому порядку НСАО ПІ двох видів: з покадровим обробленням інформації записів бортових самописців і з попереднім перезаписуванням інформації з бортового носія на носій комп'ютера.
6.2. Функції НСАО ПІ
6.2.1. НСАО ПІ повинні виконувати такі функції :
6.2.1.1. Відтворення параметричної інформації бортових реєстраторів і подання її у вигляді графіків і таблиць;
6.2.1.2. Виявлення небезпечних відхилень, що виникли протягом польоту, за алгоритмами розроблювача літака (вертольота) (або за алгоритмами, складеними на підставі технічної документації на ПС, яка затверджена розробником ПС);
6.2.1.3. Документування і накопичування результатів оброблення з метою подальшого використання;
6.2.1.4. Інформаційний обмін з подібними й іншими авіаційними комп'ютеризованими інформаційно-керувальними системами різних ієрархічних рівнів.
Вихідні форми для інформаційного обміну подаються на робочій мові ІКАО ;
6.2.1.5. Тестування технічних засобів.
6.2.2. НСАО ПІ, використовувані кожним експлуатантом, повинні розв'язувати всі завдання, передбачені прийнятою ним програмою контролю за роботою бортових реєстраторів.
Конфігурація і програмне забезпечення НСАО ПІ, що застосовує експлуатант, можуть бути орієнтовані тільки на оброблення записів бортових реєстраторів використовуваних ним типів ПС.
6.2.3. Конфігурація і програмне забезпечення НСАО ПІ, використовуваних Державіаслужбою, повинні забезпечувати розв'язування обов'язкових завдань стосовно всіх типів ПС ЦА, які експлуатуються в Україні.
НСАО ПІ, які використовуються Державіаслужбою, повинні вирішувати завдання, передбачені програмою інспекторських перевірок.
6.2.4. У НСАО ПІ необхідно передбачити введення в комп'ютер записів мовних реєстраторів і оброблення їх спільно з записами реєстраторів польотних даних.
6.3. НСАО ПІ - нормовані характеристики
6.3.1. Спільними для всіх реалізацій НСАО ПІ є вимоги до таких основних характеристик (компонент):
перелік обов'язкових завдань;
інформаційне забезпечення;
точність відтворення зареєстрованих параметрів;
вірогідність результатів контролю, який виконано з метою виявлення небезпечних відхилень;
програмне забезпечення і технічні засоби;
документація.
Вимоги до нормованих характеристик розповсюджуються на всі типи ПС, які використовує експлуатант.
6.3.2. Окремі вимоги до характеристик НСАО ПІ визнаються технічним завданням на їх розроблення. Вони повинні мати розширюючий характер і забезпечити реалізацію прийнятої експлуатантом програми контролю за роботою бортових реєстраторів.
6.4. НСАО ПІ - інформаційне забезпечення
6.4.1. До обов'язкового інформаційного забезпечення належать:
6.4.1.1. Інформація про політ (або його фрагмент), що підлягає обробленню;
6.4.1.2. Описувач конкретного літака (вертольота);
6.4.1.3. Описувач аеропортів.
6.4.2. Інформацію про політ (або його фрагмент), що підлягає обробленню, подають у вигляді запису на носії бортового реєстратора параметричної інформації або файлі-копії запису бортового реєстратора, яка одержана відповідно до вимог цього розділу.
6.4.3. Описувач конкретного літака (вертольота) містить:
6.4.3.1. Циклограму параметрів, які реєструють на борту;
6.4.3.2. Градуювальні таблиці і/або аналітичні вирази, які використовуються для обчислення фізичних значень реєстрованих параметрів;
6.4.3.3. Паспорт до носія інформації, який містить значення параметрів, що відсутні в запису бортового реєстратора і необхідні при виявленні небезпечних відхилень за алгоритмами розроблювача літака (вертольота) і для вирішення завдань, передбачених прийнятою експлуатантом програмою контролю за роботою бортових реєстраторів;
6.4.3.4. Опис алгоритмів виявлення небезпечних відхилень у діях екіпажу і в роботі обладнання та систем конкретного типу літака (вертольота) з використанням уніфікованих позначень;
6.4.3.5. Опис алгоритмів оброблення записів польотної інформації, які використовуються для оцінки результатів функціонування АТК "ПС-екіпаж-середовище" і передбачені реалізованою експлуатантом програмою контролю за роботою бортових реєстраторів.
6.4.4. Описувач аеропортів містить характеристики аеропортів (геометричні, навігаційні, екологічні та ін.).
6.4.5. Інформаційний обмін між подібними й іншими авіаційними автоматизованими інформаційно-керувальними системами різних ієрархічних рівнів здійснюється з використанням ліній зв'язку, а в разі їх відсутності - через машинні носії.
6.4.6. Тестування технічних засобів забезпечує перевірку працездатності та локалізацію відмовлення НСАО ПІ з глибиною до конструктивно-змінних одиниць (вузлів, плат). Інформаційне забезпечення тестування містить спеціально розроблені з цією метою опис їх структури і методику використання при тестуванні. Допускається використання штатного тестового забезпечення і процедур тестування, рекомендованих для технічних засобів, які використовуються в складі НСАО ПІ.
6.4.7. У НСАО ПІ повинен бути передбачений вмонтований контроль. Повнота контролю і глибина пошуку місць відмов визначаються вимогами технічного завдання на НСАО ПІ.
6.5. НСАО ПІ - точність і вірогідність відтворення і подання інформації
6.5.1. Відтворення зареєстрованої бортовими системами інформації і створення (при необхідності) файла-копії проводяться без унесення додаткових викривлень і пропусків даних (в кодових або відповідних їм фізичних значеннях). Допускається включення в файл-копію додаткової інформації для підвищення інформативності, зменшення часу доступу до даних та ін.
6.5.2. Графічне або табличне подання відтвореної інформації бортового носія забезпечує можливість виведення будь-яких зареєстрованих значень параметрів з індикацією (фіксацією) поточного польотного часу з заданою дискретністю.
6.5.3. Обчислення фізичних значень параметрів, які реєструються бортовими системами в кодах, повинно проводитися з точністю не більше половини ціни кода параметра.
6.5.4. Імовірність появи неправдивих повідомлень про небезпечні відхилення, які можуть формуватися НСАО ПІ при дотриманні всіх правил їх експлуатації і при вірогідних значеннях параметрів вхідного потоку даних для кожного алгоритму контролю, не повинна перевищувати 0.01 для помилок 1 роду і 0.001 для помилок 2 роду.
6.5.5. Імовірність розбіжності результатів повторних оброблень копій запису конкретного польоту або його фрагмента з метою виявлення відхилень не повинна перевищувати 0.011. Усі повідомлення про небезпечні відхилення підлягають експертному аналізу з метою підтвердження їх вірогідності.
Якщо в технічній документації на НСАО ПІ відсутня інформація стосовно вимог пунктів 6.5.4, 6.5.5, то всі повідомлення підлягають експертному аналізу з метою підтвердження їх вірогідності.
6.6. Програмне забезпечення і технічні засоби
6.6.1. НСАО ПІ забезпечує розв'язування всіх обов'язкових завдань і завдань, передбачених прийнятою експлуатантом програмою контролю за роботою бортових самописців, незалежно від типу застосовуваних комп'ютерів, операційних систем, мов програмування, використовуваних методів і способів оброблення польотної інформації.
6.6.2. Програмне забезпечення повинно бути мобільним і забезпечувати можливість обміну даними між подібними й іншими авіаційними комп'ютеризованими інформаційно-керувальними системами, що використовують різні операційні середовища.
6.6.3. Програмне забезпечення повинно підтримувати англійський, російський і національний алфавіт, кодове подання символьної інформації, а також задовольняти діючі національні стандарти.
6.6.4. До складу технічних засобів повинен входити пристрій документування графічної і символьної інформації.
6.6.5. Технічні засоби повинні задовольняти вимоги охорони праці за рівнем факторів шкідливості виробничого середовища.
Використання електрохімічного паперу, що містить шкідливі компоненти, як носія результатів оброблення польотної інформації, повинно бути припинено.
6.7. Документація
6.7.1. Документація повинна утримувати всю інформацію, яка необхідна для експлуатації і технічного обслуговування НСАО ПІ, і відповідати вимогам ЄСКД і ЄСПД.
6.7.2. До складу документації на НСАО ПІ повинні входити описи алгоритмів виявлення небезпечних відхилень і методика їх підтвердження експертом стосовно типів літаків (вертольотів), оброблення польотної інформації яких забезпечується системою.
7. Експертний аналіз результатів автоматизованого оброблення інформації бортових реєстраторів
7.1. Мета експертного аналізу
Експертний аналіз результатів автоматизованого оброблення інформації бортових реєстраторів проводиться з метою:
а) подання користувачам вірогідної інформації про результати автоматизованого контролю польотів;
б) прийняття користувачами обґрунтованих рішень з питань льотної і технічної експлуатації ПС на підставі вірогідної інформації про результати автоматизованого контролю польотів.
7.2. Взаємодія ППІ та служб експлуатанта
7.2.1. ППІ, що виконує оброблення інформації бортових реєстраторів ПС експлуатанта, забезпечує вірогідність результатів контролю кожного контрольованого польоту, вірогідність інформації, що вводиться в базу даних, і своєчасне передання вірогідних результатів контролю польотів користувачам.
7.2.2. Якщо спеціалісти з експлуатації бортових засобів збирання та реєстрації ПІ структурно не входять до складу ППІ, взаємодія з ними з метою забезпечення вірогідності результатів контролю здійснюється у встановленому експлуатантом порядку.
7.2.3. Вірогідність результатів автоматизованого оброблення інформації бортових реєстраторів перевіряється експертом ППІ при:
а) отриманні в результаті оброблення польотної інформації повідомлень про небезпечні відхилення в діяльності автоматизованого технологічного комплексу "ПС-екіпаж";
б) наявності збоїв в запису польотної інформації на бортовому або машинному носієві;
в) використанні для оброблення інформації бортових реєстраторів програмного забезпечення, не скорегованого згідно із змінами і доповненнями, внесеними в КЛЕ ПС та в інші нормативні документи;
г) будь-яких сумнівах експерта ППІ в якості функціонування бортових і наземних засобів збирання, реєстрації і оброблення ПІ.
7.2.4. Якщо програмне забезпечення, яке використовується для оброблення інформації бортових реєстраторів, не відповідає вимогам пунктів 6.4 і 6.5 розділу 6 Порядку, то перевірці на вірогідність підлягає інформація про кожне виявлене відхилення, яке передається користувачам.
7.2.5. Підрозділи підприємства експлуатанта, що використовують в своїй практичній діяльності ПІ, відповідають за ефективне використання результатів оброблення і узагальнення інформації бортових реєстраторів і прийняття обґрунтованих рішень з питань льотної і технічної експлуатації.
7.2.6. При розслідуванні причин авіаційних подій і інцидентів, а також при проведенні інспекторських перевірок склад фахівців, які використовують ПІ, визначається головою відповідної комісії.
Директор Департаменту
льотної придатності
Державіаслужби
|
Б.О.Чиков
|