П О С Т А Н О В А
ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ

Про основні напрями бюджетної політики на 1996 рік (Бюджетна резолюція)

( Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1995 N 28, ст.214 )
Виходячи з аналізу економічного стану країни, на підставі прогнозних макропоказників розвитку економіки України на 1996 рік Верховна Рада України постановляє:
1. Головними напрямами бюджетної політики на 1996 рік вважати:
посилення соціальної орієнтації бюджету;
створення умов для макроекономічної стабілізації економіки та сприяння її структурній перебудові;
послаблення інфляційних процесів;
сприяння стабілізації матеріального виробництва та підвищенню його ефективності;
вишукування додаткових джерел доходів бюджету;
забезпечення ефективного використання бюджетних коштів.
Передбачити перерозподіл через доходну частину зведеного бюджету України не більш як 47 відсотків валового внутрішнього продукту.
2. Для послаблення інфляційних процесів вжити таких заходів:
скоротити загальний розмір бюджетного дефіциту до шести відсотків валового внутрішнього продукту. Розширити використання неемісійних методів фінансування дефіциту бюджету, в тому числі за рахунок випуску державних цінних паперів;
скоротити дотаційні витрати бюджету;
з метою обліку включити до бюджету всі позабюджетні фонди фінансових ресурсів, у тому числі Рад усіх рівнів, відрахування до яких є обов'язковими згідно з законодавством, без зміни їх цільового призначення;
створити основи казначейської системи виконання Державного бюджету України. Посилити контроль за цільовим, економним і ефективним витрачанням бюджетних коштів, за величинами державного внутрішнього і зовнішнього боргу.
Бюджетна допомога на фінансування інвестиційних програм визначається Урядом за пріоритетними напрямами. Перелік пріоритетних програм, які фінансуються з бюджету, подається разом з проектом бюджету на 1996 рік.
3. Для поліпшення фінансового стану підприємств:
доопрацювати до 1 вересня 1995 року Концепцію податкової політики з визначенням максимально допустимого розміру ставок оподаткування підприємств з метою їх зменшення;
продовжити передачу об'єктів соціальної сфери, що утримуються за рахунок прибутку підприємств, у власність місцевих органів влади з визначенням реальних джерел фінансування;
зберегти пільги щодо оподаткування прибутку підприємств у частині, яка використовується на утримання об'єктів соціальної інфраструктури;
розробити протягом 1995 року нову систему бухгалтерського обліку та статистичної звітності відповідно до нових потреб.
4. З метою розширення доходних джерел бюджету з 1 січня 1996 року:
підготувати зміни до законодавства стосовно скасування пільг щодо сплати мита для всіх юридичних та фізичних осіб при ввезенні із-за кордону будь-яких товарів, сировини, обладнання, за винятком тих, які використовуються для виробничих потреб;
запровадити диференційований податок на нерухоме і коштовне майно громадян, передбачивши при цьому неоподатковуваний мінімум і прогресивну шкалу оподаткування;
розширити перелік підакцизних товарів, що споживаються переважно лише заможними верствами населення;
запровадити державну монополію на виробництво і реалізацію лікеро-горілчаних виробів, вина, тютюнових виробів.
5. Видаткову частину бюджету сформувати виходячи з таких положень:
забезпечити в першу чергу необхідними фінансовими ресурсами здійснення заходів щодо соціального захисту населення та утримання соціально-культурних закладів і забезпечити реальну соціальну підтримку непрацездатним верствам населення. Для цього передбачити обсяг видатків на зазначені цілі не менш як 35 відсотків від загального обсягу видатків зведеного бюджету. Бюджетні дотації житлово-комунальному господарству поступово заміщувати оплатою послуг при одночасному переведенні сум дотацій у грошові доходи населення. Підготувати зміни до законодавства стосовно скасування окремих пільг населенню, в тому числі щодо оплати житлово-комунальних послуг, з передачею вивільнених коштів на адресні виплати населенню і субсидії;
під час розробки бюджету виходити з того, щоб мінімальна трудова пенсія була не нижча за межу малозабезпеченості;
сконцентрувати видатки, які спрямовуються на народне господарство і структурну перебудову, на розвиток агропромислового і паливно-енергетичного комплексів, транспорту, науки та наукоємних галузей, передбачити обсяг видатків на ці цілі не менш як 25 відсотків від загального обсягу видатків зведеного бюджету. В першу чергу підтримати підприємства, які мають високий науково-технологічний рівень і мають на балансі велику соціальну сферу;
видатки на оборону та утримання органів державного управління визначити виходячи з намічуваних конкретних заходів щодо удосконалення їх структури і чіткого визначення та розподілу функцій, передбачивши при цьому фінансування таких видатків в обсягах, не більших, ніж було визначено на 1995 рік стосовно до загальних видатків зведеного бюджету. Затвердити конкретні кошти фінансування на утримання та витрати для проведення робіт, пов'язаних з передачею об'єктів соціальної сфери в підпорядкування місцевих органів влади в разі ліквідації військових формувань та в інших випадках за розрахунками Міністерства оборони України;
передбачити поетапну компенсацію громадянам України втрат від знецінення грошових заощаджень в установах Ощадного банку України і цінних паперів колишнього Союзу РСР.
6. Передбачити в проекті Закону України про Державний бюджет України на 1996 рік розподіл видатків Державного бюджету України на поточні видатки та видатки розвитку і в розрізі міністерств та відомств.
Визначити орієнтовні показники видаткової частини зведеного бюджету України щодо фінансування освіти, охорони здоров'я, науки, культури та агропромислового комплексу відповідно до Закону України "Про бюджетну систему України" (512-12) .
Голова Верховної Ради України
О.МОРОЗ
м. Київ, 7 липня 1995 року
N 272/95-ВР