МІЖВІДОМЧА КОМІСІЯ З МІЖНАРОДНОЇ ТОРГІВЛІ
ПОВІДОМЛЕННЯ
про застосування остаточних антидемпінгових заходів щодо імпорту в Україну молочної кислоти походженням з Китайської Народної Республіки
28 травня 2009 року Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі (далі - Комісія) на виконання вимог Закону України "Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту" (
330-14)
(далі - Закон) розглянула подані Міністерством економіки України (далі - Міністерство) матеріали про результати антидемпінгового розслідування щодо імпорту в Україну молочної кислоти (далі - Товар) походженням з Китайської Народної Республіки, а саме:
1. Щодо наявності факту демпінгового імпорту в Україну Товару походженням з Китайської Народної Республіки.
В ході проведення розслідування заінтересованим сторонам (китайським виробникам, експортерам) була надана можливість представити інформацію, яка б підтверджувала або спростовувала наявність факту демпінгового імпорту в Україну Товару. Однак, заінтересовані сторони не надали запитуваної інформації, що дало підстави зробити висновок про ухилення ними від співпраці з Міністерством. У зв'язку з цим, Міністерство встановило наявність факту демпінгового імпорту в Україну Товару на підставі найбільш повної та розгорнутої інформації, яка була у розпорядженні. На підставі такої інформації Міністерство розрахувало демпінгову маржу, яка становить 31,8%. Відповідно до частини четвертої статті 16 Закону (
330-14)
розрахований рівень демпінгової маржі є більшим 2%, що дає підстави стверджувати, що демпінгова маржа не є мінімальною.
2. Щодо наявності факту істотної шкоди національному товаровиробникові. В період розслідування (2007 рік) порівняно з 2005-2006 рр. мало місце зростання демпінгового імпорту в Україну Товару походженням з Китайської Народної Республіки:
в абсолютних показниках: в 2007 році порівняно з 2006 роком на 98,2%, порівняно з 2005 на 265,5%;
відносно виробництва Товару ВАТ "Завод молочної кислоти" (далі - Заявник): у 2007 році порівняно з 2006 роком частка демпінгового імпорту Товару походженням з Китайської Народної Республіки збільшилась на 124,6%, а порівняно з 2005 роком на 500,4%,
відносно споживання Товару в Україні: у 2007 році порівняно з 2006 роком частка демпінгового імпорту Товару походженням з Китайської Народної Республіки збільшилась на 113,8%, а порівняно з 2005 роком на 275,4%.
В 2007-2005 рр. ціни на Товар походженням з Китайської Народної Республіки буди нижче цін реалізації Товару виробництва Заявника на внутрішньому ринку України та нижчими за його собівартість.
В 2007 році порівняно з 2006-2005 рр. демпінговий імпорт Товару походженням з Китайської Народної Республіки перешкоджав зростанню цін продажу Заявником Товару на внутрішньому ринку України.
В 2007 році виробництво Товару Заявником та використання виробничих потужностей скоротилось на 39,2% відносно 2005 року та на 11,7% по відношенню до 2006 року. Обсяги продажу Товару Заявником на внутрішньому ринку України скоротились на 38,2% відносно 2005 року та на 13,6% по відношення до 2006 року. Зайнятість на підприємстві Заявника скоротилась на 30.7% відносно 2005 року та на 16,13% по відношенню до 2006 року. Разом з цим рентабельність Заявника від реалізації Товару на внутрішньому ринку України за вказаний період зменшилась на 50% і, як наслідок, прибутки скоротились на 52,19%. Обсяги інвестицій у 2007 році порівняно з 2005 роком зменшились на 29,81% та на 16,23% по відношенню до 2006 року.
3. Щодо наявності причинно-наслідкового зв'язку між фактом демпінгового імпорту в Україну Товару походженням з Китайської Народної Республіки та істотною шкодою, заподіяною національному товаровиробникові.
Демпінговий імпорт Товару в Україну походженням з Китайської Народної Республіки протягом 2005-2007 рр. здійснювався за цінами, що є нижчими за собівартість та ціни продажу Заявником товару на внутрішньому ринку України. При цьому ціни імпорту Товару походженням з Китайської Народної Республіки були нижчими за ціни імпорту Товару походженням з інших країн. Водночас Заявник не міг знизити свої ціни продажу Товару на внутрішньому ринку України до рівня цін імпорту Товару походженням з Китайської Народної Республіки, оскільки такий рівень цін не давав би змоги забезпечувати позитивний рівень рентабельності Заявника.
Рівень цін демпінгового імпорту в Україну Товару походженням з Китайської Народної Республіки, а також факт його зростання призвів до зменшення обсягів продажу Заявником Товару на внутрішньому ринку України на 38,2% у 2007 році порівняно з 2005 роком та на 13,6% у порівнянні з 2006 роком і до скорочення частки Заявника у споживанні Товару на внутрішньому ринку України на 32,9% у 2007 році порівняно з 2005 роком та на 23,5% у порівнянні з 2006 роком.
В свою чергу скорочення обсягів продажу Заявником Товару на внутрішньому ринку України в 2007 році порівняно з 2005 - 2006 рр. призвело до скорочення обсягів виробництва, використання виробничих потужностей, прибутків, рентабельності та зайнятості на підприємстві Заявника.
4. Щодо наявності інших факторів, внаслідок одночасної дії яких заподіюється шкода національному товаровиробникові.
Дослідження на предмет того, чи могли вплинути на погіршення становища Заявника інші фактори, внаслідок дії яких шкода, завдана національному товаровиробникові не вважається шкодою, заподіяною демпінговим імпортом, а саме: обсяги та ціни імпорту товару, який є об'єктом розгляду, не проданого за демпінговими цінами; звуження ринку або зміни у структурі споживання; запровадження торговельних обмежень українськими та іноземними виробниками І конкуренції між цими виробниками; розвитку техніки та технологій; а також результатів експортної діяльності та рівня продуктивності виробництва Заявника, показало, що шкода, заподіяна Заявникові не могла бути наслідком дії вказаних факторів.
За результатами розгляду вказаних матеріалів та висновків Міністерства Комісія зробила:
позитивний висновок стосовно наявності факту демпінгового імпорту в Україну Товару походженням з Китайської Народної Республіки та методу, на підставі якого було визначено демпінгову маржу;
позитивний висновок щодо наявності факту Істотної шкоди національному товаровиробникові;
висновок щодо наявності причинно-наслідкового зв'язку між фактом демпінгового імпорту в Україну Товару походженням з Китайської Народної Республіки та істотною шкодою, заподіяною національному товаровиробникові;
висновок, що національні інтереси. України потребують застосування остаточних антидемпінгових заходів до Товару походженням з Китайської Народися Республіки.
Зважаючи на викладене та керуючись положеннями статті 16 Закону (
330-14)
, Комісія прийняла рішення від 28.05.2009 N АД-203/2009/4402-36 (
v-203324-09)
(далі - Рішення Комісії), згідно з яким ВИРІШИЛА:
застосувати остаточні антидемпінгові заходи щодо імпорту в Україну продукції походженням з Китайської Народної Республіки, що має такий опис: молочна кислота, яка класифікується згідно з УКТЗЕД (
2371а-14, 2371б-14, 2371в-14, 2371г-14)
за кодом 2918 11 00 00.
Остаточні антидемпінгові заходи застосувати шляхом запровадження справляння остаточного антидемпінгового мита, розмір ставки якого становить 31,8 відсотка.
Остаточні антидемпінгові заходи застосувати строком на п'ять років.
Справляння антидемпінгового мита здійснювати відповідно до опису зазначеного товару.
Імпорт на митну територію України молочної кислоти без сертифіката про походження здійснювати з" сплатою остаточного антидемпінгового мита у розмірі - 31,8 відсотка.
Остаточні антидемпінгові заходи застосувати з моменту набрання чинності Рішенням Комісії.
Рішення Комісії (
v-203324-09)
набирає чинності через 30 календарних днів з дня опублікування цього повідомлення.