ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Л И С Т
11.06.2009 N 12213/7/15-0617
|
Про внесення змін до Порядку встановлення нормативів збору за забруднення навколишнього природного середовища і стягнення цього збору
Державна податкова адміністрація України у зв'язку із прийняттям Кабінетом Міністрів України постанови від 24 квітня 2009 року N 391 (
391-2009-п)
"Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 1 березня 1999 р. N 303" (далі - постанова N 391), якою внесено зміни до Порядку встановлення нормативів збору за забруднення навколишнього природного середовища і стягнення цього збору, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 березня 1999 року N 303 (
303-99-п)
(далі - Порядок N 303), повідомляє таке.
Постанова N 391 (
391-2009-п)
набрала чинності з 1 травня 2009 року.
Відповідно до Порядку N 303 (
303-99-п)
збір за забруднення навколишнього природного середовища справляється, у тому числі, за утворення радіоактивних відходів (включаючи вже накопичені) та тимчасове зберігання радіоактивних відходів (далі - збір).
Платниками збору є суб'єкти господарювання незалежно від форми власності, включаючи їх об'єднання, філії, відділення та інші відокремлені підрозділи, розташовані на території інших адміністративно-територіальних одиниць; бюджетні та інші підприємства, установи і організації; постійні представництва нерезидентів, які отримують доходи в Україні; громадяни, які утворюють на території України і в межах її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони радіоактивні відходи та тимчасово їх зберігають (пункт 2-1 Порядку N 303 (
303-99-п)
).
Для платників збору об'єктом обчислення збором є:
для експлуатуючих організацій ядерних установок атомних електростанцій - це обсяги та активність радіоактивних відходів, а також показники виробництва електричної енергії за певний період;
для інших суб'єктів діяльності у сфері використання ядерної енергії, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України, - це активність радіоактивних матеріалів на момент їх придбання;
для виробників радіоактивних відходів - це обсяги та активність радіоактивних відходів, що зберігаються пропорційно терміну зберігання радіоактивних відходів понад встановлений строк.
При цьому, територіальні органи Держатомрегулювання подають до 1 грудня року, що передує звітному, до органів державної податкової служби переліки підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - суб'єктів діяльності у сфері використання ядерної енергії, у результаті діяльності яких утворилися, утворюються або можуть утворитися радіоактивні відходи та які тимчасово зберігають такі відходи понад установлений строк, а також надсилають інформацію про внесення змін до переліку до 30 числа місяця, що настає за кварталом, у якому вони відбулися (пункт 2 Порядку N 303 (
303-99-п)
).
Відповідно до підпункту 3-1 пункту 9 і підпункту 4 пункту 10 Порядку N 303 (
303-99-п)
платники збору повинні подавати податкові розрахунки та сплачувати збір за місцем перебування на податковому обліку у строки визначені порядком.
Перший податковий (звітний) період, починаючи з якого платники збору повинні подавати податкові розрахунки та сплачувати збір, - II квартал 2009 року.
Відповідно до пункту 5 розділу II "Прикінцеві положення" Закону України від 20 лютого 2003 року N 550-IV (
550-15)
до визначення нових форм декларацій (розрахунків), які наберуть чинності з податкового періоду, наступного за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення, діють форми декларацій (розрахунків), що мали чинність до такого визначення.
Абзацом другим підпункту "з" підпункту 4.4.2 пункту 4.4 статті 4 Закону України від 21 грудня 2000 року N 2181-III (
2181-14)
"Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" визначено, що платник податків має право подати податковий звіт за іншою формою, якщо він вважає, що форма податкової звітності, визначена центральним (керівним) органом контролюючого органу, збільшує або зменшує його податкові зобов'язання, всупереч нормам закону з такого податку, збору (обов'язкового платежу).
У зв'язку з цим, платники збору мають скласти податкові розрахунки зі збору за довільною формою по аналогії форми податкового розрахунку збору за забруднення навколишнього природного середовища, яка повинна відповідати нормам та змісту збору.
Звітність про фактичні обсяги радіоактивних відходів, утворених за базовий податковий (звітний) період, календарний квартал (включаючи вже накопичені до 1 квітня 2009 р.), та фактичні обсяги радіоактивних відходів, які зберігаються у виробника таких відходів понад установлений особливими умовами ліцензії строк, погоджується територіальними закладами державної санітарно-епідеміологічної служби МОЗ та територіальними органами Держатомрегулювання. Вимоги щодо строків надання та змісту зазначеної звітності встановлюються особливими умовами ліцензії. Копії звітності подаються платниками податків разом з податковим розрахунком збору (пункт 14 Порядку N 303 (
303-99-п)
).
Контроль за своєчасністю та повнотою сплати збору, що справляється за утворення радіоактивних відходів (включаючи вже накопичені) та тимчасове зберігання радіоактивних відходів їх виробниками, здійснюється органами державної податкової служби за результатами документальних перевірок (пункт 15 Порядку N 303 (
303-99-п)
).
Зобов'язуємо довести цей лист та постанову N 391 (
391-2009-п)
до відома та використання в роботі до підпорядкованих органів державної податкової служби, а також провести відповідну масово-роз'яснювальну роботу серед платників збору.
Заступник Голови
|
С.В.Чекашкін
|