КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 1 липня 2009 р. N 672
Київ
|
Про затвердження Державної цільової економічної програми розвитку поштового зв'язку на 2009-2013 роки
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Державну цільову економічну програму розвитку поштового зв'язку на 2009-2013 роки (далі - Програма), що додається.
2. Міністерству економіки включати щороку за поданням Міністерства транспорту та зв'язку визначені Програмою завдання, заходи та показники до розділів проекту Державної програми економічного і соціального розвитку України на відповідний рік.
3. Міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади подавати щороку до 1 березня Міністерству транспорту та зв'язку інформацію про стан виконання Програми для її узагальнення та подання до 15 квітня Кабінетові Міністрів України та Міністерству економіки.
Прем'єр-міністр України
|
Ю.ТИМОШЕНКО
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 1 липня 2009 р. N 672
ДЕРЖАВНА ЦІЛЬОВА ЕКОНОМІЧНА ПРОГРАМА
розвитку поштового зв'язку на 2009-2013 роки
Загальна частина
Забезпечення права населення, господарюючих суб'єктів, органів державної влади та органів місцевого самоврядування, а також інших користувачів на доступ до високоякісних послуг поштового зв'язку відповідно до Всесвітньої поштової конвенції (
995_297)
належить до основних зобов'язань держав - членів Всесвітнього поштового союзу, членом якого є Україна.
Національний ринок послуг поштового зв'язку зазнав значних змін завдяки трансформації структури попиту, технологічному прогресу, лібералізації, що потребує відповідних змін у нормативно-правовій базі, зокрема в частині створення умов для впровадження новітніх поштових та інформаційних технологій, удосконалення тарифної та податкової політики тощо.
Невідповідність системи аналізу стану ринку послуг поштового зв'язку та моніторингу якості надання таких послуг сучасним умовам зменшує ефективність регуляторної функції держави.
Основою ринку поштових послуг України, як і переважної більшості інших держав, є діяльність одного національного оператора - Українського державного підприємства поштового зв'язку "Укрпошта" (далі - Укрпошта), на якого покладаються функції з надання універсальних послуг поштового зв'язку (далі - універсальні послуги).
На розвиток національного оператора негативно впливають такі фактори:
надмірна розгалуженість мережі поштового зв'язку;
збитковість сільських відділень і пунктів поштового зв'язку;
велика частка ручної праці;
надання послуг поштового зв'язку за тарифами, нижчими за собівартість;
неналежне забезпечення спеціалізованим транспортом.
Мета Програми
Метою Програми є забезпечення ефективного функціонування та розвитку поштового зв'язку в умовах подальшої лібералізації ринку, поглиблення інтеграції України у світовий поштовий простір.
Шляхи і способи розв'язання проблеми
Існують три варіанти розв'язання проблеми.
Перший варіант передбачає надання фінансової підтримки Укрпошті за рахунок коштів державного бюджету, обсяг якої можна завчасно спрогнозувати за результатами аналізу діяльності Укрпошти.
Недоліками варіанта є:
залежність від обсягу дохідної частини державного бюджету;
відсутність мотивації щодо зменшення залежності від зовнішньої фінансової підтримки.
Другий варіант передбачає фінансування Укрпошти за рахунок коштів Фонду універсальних послуг, який формується шляхом сплати внесків операторами поштового зв'язку, що забезпечить рівномірне надходження коштів фінансової підтримки.
Недоліком є залежність обсягу надходжень до Фонду універсальних послуг від кількості операторів поштового зв'язку на ринку і їх прибутку.
Третій, оптимальний варіант - це розроблення та забезпечення виконання Державної цільової економічної програми розвитку поштового зв'язку, яка ґрунтується в основному на підвищенні ефективності роботи та самоокупності, що передбачає:
створення умов для впровадження новітніх поштових та інформаційних технологій;
автоматизацію і механізацію виробничих процесів;
оптимізацію мережі поштового зв'язку, організаційної структури та обсягів витрат Укрпошти;
удосконалення тарифної політики;
розроблення нормативно-правових актів для вдосконалення регулювання відносин у сфері поштового зв'язку.
Прогнозні обсяги та джерела фінансування наведені у додатку 1.
Завдання і заходи
Основними завданнями Програми є:
удосконалення законодавства з метою створення економічно обґрунтованої нормативно-правової бази регулювання ринку послуг поштового зв'язку, яка повинна забезпечити:
- проведення постійного аналізу стану ринку послуг поштового зв'язку та незалежного моніторингу контролю якості їх надання за рахунок можливості контролю користувачами за проходженням власних поштових відправлень;
- прозорий та об'єктивний державний нагляд за дотриманням операторами поштового зв'язку ліцензійних умов;
- формування економічно обґрунтованих тарифів на універсальні послуги з урахуванням відповідного рівня рентабельності за винятком перехресного субсидування;
- розроблення прозорої, недискримінаційної тарифної та податкової політики;
- розмежування тарифів на універсальні послуги між фізичними та юридичними особами (для реєстрованих поштових відправлень), а також за ознаками пріоритетності оброблення і перевезення поштових відправлень;
- удосконалення системи контролю виконання нормативів якості пересилання поштових відправлень, у тому числі із застосуванням діагностичних методів контролю;
- сприяння та стимулювання впровадженню систем управління якістю відповідно до ДСТУ ISO 9001-2001;
оптимізація кількості відділень поштового зв'язку із збереженням доступності та належного рівня якості універсальних послуг (оптимізація мережі поштового зв'язку Укрпошти) шляхом:
- приведення кількості об'єктів поштового зв'язку до нормативної з метою мінімізації витрат;
- реалізації надлишкового майна, не задіяного у виробничому процесі;
здійснення Укрпоштою структурних, технічних і технологічних перетворень шляхом:
- оновлення технологічного автомобільного транспорту для перевезення пошти та впровадження пересувних відділень поштового зв'язку;
- оптимізації логістики перевезення пошти, здійснення синхронізації перевезення та оброблення пошти;
- упровадження системи моніторингу за рухом автомобільного транспорту;
розвиток інформаційної інфраструктури та автоматизація управлінських і виробничих процесів шляхом:
- оснащення міських відділень поштового зв'язку комп'ютерно-касовими системами "Автоматизоване робоче місце відділення зв'язку" із сканерами двомірних штрих-кодів та сільських відділень поштового зв'язку новими спеціалізованими контрольно-касовими апаратами;
- розвитку корпоративної комп'ютерної мережі підприємства, оновлення комп'ютерної техніки;
- розвитку системи комп'ютеризації надання фінансових послуг;
- створення автоматизованої системи управління виробництвом;
- упровадження системи контролю якості проходження пошти;
- створення автоматизованих сортувальних центрів у мм. Дніпропетровську, Києві, Львові;
розвиток послуг шляхом:
- упровадження послуг з друку та конвертування матеріалів;
- удосконалення системи електронних поштових переказів та надання фінансових послуг;
- упровадження інших послуг з використанням інформаційних технологій.
Завдання і заходи з виконання Програми, які спрямовані на розв'язання проблеми і досягнення мети, зазначені у додатку 2.
Очікувані результати, ефективність Програми
Виконання Програми дасть змогу забезпечити:
для користувачів:
- надання комплексних послуг поштового зв'язку; логістичних, фінансових, інформаційних та інших;
- доступність та гарантовану якість універсальних послуг;
- високий рівень культури обслуговування;
для операторів поштового зв'язку:
- прозорий, конкурентний та недискримінаційний ринок діяльності;
- економічно обґрунтоване формування тарифів;
для Укрпошти:
- створення ефективної системи управління підприємством;
- формування оптимальної мережі об'єктів поштового зв'язку;
- удосконалення транспортної мережі;
- розвиненість інформаційної інфраструктури підприємства;
- розширення спектра та підвищення якості поштових та інших послуг;
- автоматизацію та механізацію технологічних процесів;
- підвищення рентабельності виробничої діяльності;
- фінансову стабільність;
для держави:
- сталість поштового зв'язку, доступність та підвищення якості поштових послуг;
- конкурентоспроможність Укрпошти;
- збільшення надходжень до державного бюджету;
- позитивний вплив на соціально-економічний стан країни.
Очікувані результати виконання Програми наведені у додатку 3.
Обсяги та джерела фінансування
Загальний обсяг фінансування Програми становить 1396,6 млн. гривень.
Фінансування здійснюватиметься за рахунок коштів Укрпошти та інших джерел.
Додаток 1
до Програми
ПАСПОРТ
Державної цільової економічної програми розвитку поштового зв'язку на 2009-2013 роки
1. Концепція Програми схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14 січня 2009 р. N 35 (35-2009-р)
.
2. Програма затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 1 липня 2009 р. N 672.
3. Державний замовник - Мінтрансзв'язку.
4. Керівник Програми - Міністр транспорту та зв'язку.
5. Виконавці заходів Програми - Мінтрансзв'язку, НКРЗ, Українське державне підприємство поштового зв'язку "Укрпошта".
6. Строк виконання: 2009-2013 роки.
7. Прогнозні обсяги та джерела фінансування
Джерела
фінансування
|
Обсяг
фінансування,
млн. гривень
|
У тому числі за роками
|
2009
|
2010
|
2011
|
2012
|
2013
|
Кошти Українського
державного
підприємства
поштового зв'язку
"Укрпошта"
|
1026
|
107,3
|
167,5
|
214,6
|
268,5
|
268,1
|
Інші джерела
|
370,6
|
|
|
227,1
|
|
143,5
|
Усього
|
1396,6
|
107,3
|
167,5
|
441,7
|
268,5
|
411,6
|
Додаток 2
до Програми
ЗАВДАННЯ І ЗАХОДИ
з виконання Державної цільової економічної програми розвитку поштового зв'язку на 2009-2013 роки
Найменування
завдання
|
Найменування
показника
|
Значення показника
|
Найменування заходу
|
Головний
розпорядник
бюджетних
коштів
|
Джерела
фінансу-
вання
(власні
кошти,
держав-
ний
бюджет,
інші)
|
Прог-
нозний
обсяг
фінан-
сових
ресур-
сів
для
вико-
нання
зав-
дань,
млн.
гри-
вень
|
У тому числі за роками
|
усьо-
го
|
за роками
|
2009
|
2010
|
2011
|
2012
|
2013
|
2009
|
2010
|
2011
|
2012
|
2013
|
1. Удосконалення
законодавства
|
кількість
нормативно-
правових
актів
|
5
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1) внесення зміни
до статті 9 Закону
України "Про
державну підтримку
засобів масової
інформації та
соціальний захист
журналістів" щодо
надання послуг за
тарифами, нижчими
за собівартість
|
Мінтрансзв'язку
Держкомтелерадіо
Мін'юст
|
|
|
|
|
|
|
|
2) внесення змін
до Закону України
"Про платіжні системи
та переказ коштів в
Україні" в частині
розширення тлумачення
терміна
"розрахунково-касове
обслуговування"
|
Державна комісія
з регулювання
ринків
фінансових
послуг
Національний
банк
Мінтрансзв'язку
Мін'юст
|
|
|
|
|
|
|
|
3) внесення змін до
постанови Кабінету
Міністрів України
від 4 січня 1998 р.
N 1 "Про програми
реструктуризації
об'єднань
"Укртелеком" і
"Укрпошта" щодо
скасування Програми
реструктуризації
Українського
об'єднання поштового
зв'язку "Укрпошта"
|
Мінтрансзв'язку
Мін'юст
|
|
|
|
|
|
|
|
4) внесення змін до
нормативно-правових
актів з питань
надання операторами
поштового зв'язку
фінансових послуг
|
Мінтрансзв'язку
Держкомпідприєм-
ництво НКРЗ
|
|
|
|
|
|
|
|
5) внесення змін до
Закону України "Про
поштовий зв'язок"
щодо забезпечення
державного нагляду
за додержанням
суб'єктами
господарювання вимог
законодавства про
поштовий зв'язок
|
НКРЗ
Мінтрансзв'язку
Мін'юст
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Оптимізація
мережі
поштового
зв'язку
Українського
державного
підприємства
поштового
зв'язку
"Укрпошта"
(далі -
Укрпошта)
|
кількість
скорочених
стаціонарних
відділень
поштового
зв'язку
|
2042
|
264
|
711
|
1067
|
|
|
1) упровадження 220
пересувних відділень
поштового зв'язку
|
|
власні
кошти
Укрпошти
|
40
|
9,9
|
12,7
|
17,4
|
|
|
кількість
відремонтова-
них об'єктів
поштового
зв'язку
|
600
|
130
|
110
|
113
|
122
|
125
|
2) проведення
капітального
ремонту
(реконструкції)
|
|
-"-
|
72,1
|
27,3
|
10,5
|
10,7
|
11,6
|
12
|
кількість
відчуженних
об'єктів
|
297
|
|
295
|
1
|
|
1
|
3) відчуження майна,
не задіяного у
виробничому процесі
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Разом за завданням 2
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
112,1
|
37,2
|
23,2
|
28,1
|
11,6
|
12
|
3. Здійснення
Укрпоштою
структурних,
технічних і
технологічних
перетворень
|
кількість
придбаного
автотранспорту
(з
автомобілями
для пересувних
відділень
поштового
зв'язку)
|
1417
|
178
|
174
|
239
|
423
|
403
|
1) оновлення
технологічного
автомобільного
транспорту для
внутрішньообласних
перевезень
|
|
-"-
|
136
|
15,1
|
10,4
|
15,7
|
46,5
|
48,3
|
кількість
придбаних
контейнерів
та пластикових
ящиків для
внутрішньо-
обласних
перевезень
|
|
|
|
|
|
|
2) розвиток
контейнерних
перевезень
|
|
власні
кошти
Укрпошти
|
8,3
|
3,2
|
1,3
|
1,3
|
1,3
|
1,2
|
Разом за завданням 3
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
144,3
|
18,3
|
11,7
|
17
|
47,8
|
49,5
|
4. Розвиток
інформаційної
інфраструктури
та автоматизація
управлінських
і виробничих
процесів
|
кількість
придбаних
комп'ютерно-
касових систем
для оснащення
відділень
поштового
зв'язку
|
1590
|
486
|
197
|
210
|
342
|
355
|
1) придбання
комп'ютерних
комплектів
автоматизованих
робочих місць
"Відділення зв'язку"
та "Електронний
переказ"
|
|
-"-
|
12,1
|
3,7
|
1,5
|
1,6
|
2,6
|
2,7
|
4397
|
772
|
770
|
815
|
1000
|
1040
|
2) придбання
спеціалізованих
електронно-касових
апаратів
|
|
-"-
|
9,7
|
1,7
|
1,7
|
1,8
|
2,2
|
2,3
|
кількість
модернізованих
серверних
комплексів
|
220
|
30
|
32
|
40
|
60
|
58
|
3) заміна
застарілого
серверного
обладнання центрів
поштового зв'язку
|
|
-"-
|
10,1
|
1,3
|
1,5
|
1,7
|
2,8
|
2,8
|
кількість
підключених
відділень
поштового
зв'язку до
комунікаційної
мережі
|
450
|
450
|
|
|
|
|
4) придбання
комунікаційного
обладнання,
оновлення парку
комп'ютерної техніки
|
|
-"-
|
23,3
|
6
|
4,1
|
4,2
|
5,0
|
4
|
5) створення центру
оброблення даних
|
|
власні
кошти
Укрпошти
|
6,9
|
6,9
|
|
|
|
|
придбання
ліцензій та
розроблення
програмного
забезпечення
|
|
|
|
|
|
|
6) забезпечення
безперебійної
роботи комунікаційно-
комп'ютерної мережі
|
|
-"-
|
8,9
|
1,8
|
1,5
|
1,6
|
2
|
2
|
кількість
сортувальних
центрів
|
|
|
|
1
|
|
|
7) будівництво
автоматизованого
сортувального центру
в м. Дніпропетровську
|
|
-"-
|
254,9
|
10
|
109,8
|
135,1
|
|
|
інші
джерела
|
227,1
|
|
|
227,1
|
|
|
Разом
|
|
|
482
|
10
|
109,8
|
362,2
|
|
|
кількість
сортувальних
центрів
|
|
|
|
|
|
1
|
будівництво
автоматизованого
сортувального
центру в м. Києві
|
|
власні
кошти
Укрпошти
|
356,5
|
|
|
10
|
178
|
168,5
|
інші
джерела
|
143,5
|
|
|
|
|
143,5
|
Разом
|
|
|
500
|
|
|
10
|
178
|
312
|
кількість
проектів
|
|
|
|
|
|
1
|
проектування
будівництва
автоматизованого
сортувального центру
в м. Львові
|
|
власні
кошти
Укрпошти
|
8
|
|
|
|
|
8
|
автоматизація
виробничих
процесів у
центрах
оброблення
пошти та в
центрах
обслуговування
споживачів
|
|
|
|
|
|
|
8) придбання
поштооброблювального
обладнання
(транспортери,
маркувальні та
штемпелювальні
машини,
навантажувально-
розвантажувальне
обладнання тощо)
|
|
власні
кошти
Укрпошти
|
8
|
0,7
|
1,2
|
1,5
|
2,2
|
2,4
|
9) придбання
поштового обладнання
(скриньки, електронні
ваги, опорні пункти,
велосипеди тощо)
|
|
-"-
|
29,8
|
9
|
4,5
|
4,8
|
6
|
5,5
|
10) виконання
енергозберігаючих
заходів та заходів з
технічного укріплення
об'єктів поштового
зв'язку
|
|
-"-
|
11,7
|
1,8
|
2
|
2,3
|
2,8
|
2,8
|
11) придбання іншого
технологічного
обладнання (датери,
детектори валют,
виробничі меблі тощо)
|
|
-"-
|
29,7
|
8,9
|
4,8
|
4,9
|
5,5
|
5,6
|
Разом за завданням 4
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1140,2
|
51,8
|
132,6
|
396,6
|
209,1
|
350,1
|
|
у тому числі
|
|
власні
кошти
Укрпошти
|
769,6
|
51,8
|
132,6
|
169,5
|
209,1
|
206,6
|
|
інші
джерела
|
370,6
|
|
|
227,1
|
|
143,5
|
Усього за Програмою
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1396,6
|
107,3
|
167,5
|
441,7
|
268,5
|
411,6
|
|
у тому числі
|
|
власні
кошти
Укрпошти
|
1026
|
107,3
|
167,5
|
214,6
|
268,5
|
268,1
|
|
інші
джерела
|
370,6
|
|
|
227,1
|
|
143,5
|
Додаток 3
до Програми
ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ
виконання Державної цільової економічної програми розвитку поштового зв'язку на 2009-2013 роки
Найменування
завдання
|
Найменування
показника
|
Значення показника
|
усього
|
за роками
|
2009
|
2010
|
2011
|
2012
|
2013
|
1. Удосконалення
законодавства
|
кількість
нормативно-
правових актів
|
5
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
2. Будівництво
та введення в
експлуатацію
Українським
державним
підприємством
поштового
зв'язку
"Укрпошта"
сучасних
сортувальних
центрів
|
кількість
сортувальних
центрів
|
2
|
|
|
1
|
|
1
|
3. Проектування
будівництва
автоматизованого
сортувального
центру в
м. Львові
|
кількість
проектів
|
|
|
|
|
|
1
|
4. Оптимізація
мережі поштового
зв'язку
Українським
державним
підприємством
поштового
зв'язку
"Укрпошта"
|
кількість
об'єктів
поштового
зв'язку, що
скорочуються
|
2042
|
264
|
811
|
1067
|
|
|
кількість
упроваджених
пересувних
відділень
поштового
зв'язку
|
220
|
60
|
70
|
90
|
|
|
кількість
відремонтованих
об'єктів
поштового
зв'язку
|
600
|
130
|
110
|
113
|
122
|
125
|
кількість
відчужених
об'єктів
поштового
зв'язку
|
297
|
|
295
|
1
|
|
1
|
5. Розвиток
інформаційної
інфраструктури
підприємства
|
кількість
комп'ютерних
комплектів
автоматизованих
робочих місць
"Відділення
зв'язку" та
"Електронний
переказ"
|
1590
|
486
|
197
|
210
|
342
|
355
|
кількість
спеціалізованих
електронно-
касових
апаратів
|
4397
|
772
|
770
|
815
|
1000
|
1040
|
кількість
модернізованих
серверних
комплексів
|
220
|
30
|
32
|
40
|
60
|
58
|
кількість
відділень
поштового
зв'язку,
підключених до
комунікаційної
мережі
|
450
|
450
|
|
|
|
|
6. Удосконалення
транспортної
мережі
|
кількість
придбаного
автотранспорту
|
1417
|
178
|
174
|
239
|
423
|
403
|