УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Л И С Т
17.07.2008 N 11/3-9/7955-ЕП
|
Начальникам регіональних
митниць, митниць
Про доведення інформації
З метою надання відповідних роз'яснень щодо подальшої діяльності підприємств, що здійснюють декларування товарів і транспортних засобів на підставі договору, у зв'язку з набуттям Україною членства у Світовій організації торгівлі та доведення позиції Держмитслужби з даного питання, повідомляємо.
Відповідно до пункту 9 статті 92 Конституції України (
254к/96-ВР)
засади зовнішніх зносин, зовнішньоекономічної діяльності, митної справи визначаються виключно законами України.
Згідно зі статтею 9 Конституції України (
254к/96-ВР)
чинні міжнародні договори, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, є частиною національного законодавства України.
Відповідно до статті 18 Конституції України (
254к/96-ВР)
зовнішньополітична діяльність України ґрунтується на загальновизнаних принципах і нормах міжнародного права.
Згідно зі статтями 15 та 19 Закону України 29.06.2004 N 1906-IV (
1906-15)
"Про міжнародні договори України" чинні міжнародні договори України підлягають сумлінному дотриманню Україною відповідно до норм міжнародного права.
Чинні міжнародні договори України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, є частиною національного законодавства і застосовуються у порядку, передбаченому для норм національного законодавства.
Якщо міжнародним договором України, який набрав чинності в установленому порядку, встановлено інші правила, ніж ті, що передбачені у відповідному акті законодавства України, то застосовуються правила міжнародного договору.
У статті 7 Митного кодексу України (
92-15)
зазначено, що якщо міжнародним договором України, укладеним в установленому законом порядку, встановлено інші правила, ніж ті, що передбачені цим Кодексом, то застосовуються правила міжнародного договору.
Відповідно до Постанови Верховної Ради України від 19.06.92 N 2479-XII (
2479-12)
Україна приєдналася до Конвенції про створення Ради Митного Співробітництва 1950 року (
995_184)
(далі - Рада).
Однією з основних цілей Ради є вивчення технічних аспектів митних систем, так само як і пов'язаних із ними економічних чинників, з метою запропонування членам Ради практичних засобів досягнення якомога вищого рівня погодженості та однаковості. Членами Ради є понад 166 країн світу.
З прийняттям Верховною Радою України Закону України від 05.10.2006 N 227-V (
227-16)
Україна приєдналась до Протоколу про внесення змін до Міжнародної конвенції про спрощення та гармонізацію митних процедур (
976_005)
(далі - Кіотська конвенція), чим взяла на себе зобов'язання з впровадження відповідних міжнародних норм та стандартів у митному праві України. Кіотська конвенція (
995_643)
розроблена під егідою Ради.
Регулювання діяльності митних брокерів найбільш чітко описано в Стандартних правилах розділу 8 "Відносини між митною службою та третіми сторонами" Загального додатка до Кіотської конвенції (
995_643)
.
Згідно з положеннями Кіотської конвенції (
995_643)
, для досягнення гармонізації і спрощення митних правил і процедур з існуючими міжнародними стандартами кожна договірна сторона повинна запровадити прийняті нею Стандартні правила (стаття 13 Кіотської конвенції).
Необхідність приведення норм Митного кодексу України (
92-15)
до Кіотської конвенції (
995_643)
, імплементації в законодавстві України норм законодавства Європейського співтовариства та міжнародних угод, якими регулюються митні відносини між країнами світу, також визначено:
Угодою про партнерство та співробітництво між Європейськими співтовариствами і Україною (стаття 51 (
998_012)
) , ратифікованою Законом України від 10.11.94 N
237/94-ВР (
237/94-ВР)
;
Указом Президента України від 24.10.2003 N
1209/2003 (
1209/2003)
"Про заходи щодо підвищення ефективності діяльності митної служби України";
Загальнодержавною програмою адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу, затвердженою Законом України від 18.03.2004 N 1629-IV (
1629-15)
;
Протоколом про вступ України до Світової організації торгівлі (
981_049)
, ратифікованим Законом України від 10.04.2008 N 250-VI (
250-17)
. З ратифікацією Протоколу Україна взяла на себе ряд міжнародних зобов'язань з приведення і спрощення її законодавчих і нормативно-правових актів, які регулюють відносини у галузі митної справи, до вимог Генеральної угоди з тарифів і торгівлі 1994 року (
981_003)
та Генеральної угоди з тарифів і торгівлі від 30 жовтня 1947 року (
995_264)
.
Необхідність завершення впровадження нормативно-правової бази, необхідної для імплементації Митного кодексу України (
92-15)
, у відповідність до міжнародно визнаних стандартів, особливо угод СОТ, а також у відповідності до митного законодавства ЄС визначено у Плані дій "Україна - Європейський Союз" (
994_693)
, схваленому розпорядженням Кабінету Міністрів України від 12.02.2005 N 36-р (
36-2005-р)
"Про схвалення проекту Плану дій "Україна - Європейський Союз".
Поряд з наведеним, пунктом 61 статті 9 Закону України від 01.06.2000 N 1775-III (
1775-14)
"Про ліцензування певних видів господарської діяльності" визначено, що ліцензуванню підлягає посередницька діяльність митного брокера та митного перевізника.
Згідно з положеннями Закону України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності" (
1775-14)
ліцензійні умови затверджуються на кожний вид господарської діяльності.
Для кожного з видів господарської діяльності, які визначені в статті 9 Закону України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності" (
1775-14)
повинні бути затверджені окремі спільні накази у законодавчо встановленому порядку.
При цьому вважаємо за доцільне повідомити, що у 2004 році Держмитслужбою спільним наказом з Держкомпідприємництвом від 25.03.2004 N 34/212 (
z0375-04)
затверджено Ліцензійні умови провадження посередницької діяльності, визначеної в пункті 61 статті 9 Закону України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності" (
1775-14)
.
Враховуючи викладене, посередницька діяльність митного брокера та митного перевізника не є новим видом господарської діяльності, відносно якого запроваджено ліцензування.
Разом з цим, виконуючи вимоги статті 9, 18 Конституції України (
254к/96-ВР)
, статті 7 Митного кодексу України (
92-15)
, та з метою усунення розбіжностей між застосовуваними митними правилами і процедурами України та іншими договірними сторонами Кіотської конвенції (
995_643)
, які можуть перешкоджати міжнародній торгівлі та іншим видам міжнародного обміну товарів, Держмитслужбою, на виконання низки доручень Кабінету Міністрів України, з 2007 року розпочато процедуру приведення митного права України до митного права країн Європейського Союзу.
З цією метою Держмитслужбою розроблено проект наказу "Про затвердження Порядку діяльності митних брокерів та їх представників", який відповідно до вимог Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" (
1160-15)
офіційно оприлюднено на відомчому сайті Держмитслужби www.customs.gov.ua та надіслано на погодження до заінтересованих міністерств і відомств.
Враховуючи наведене, до набрання чинності Порядком діяльності митних брокерів та їх представників або до отримання інших роз'яснень від Держмитслужби, підприємства, що здійснюють декларування товарів і транспортних засобів на підставі договору, до 01.01.2009 продовжують свою діяльність на раніше визначених умовах.
З метою доведення позиції Держмитслужби до відома представників підприємств, що здійснюють декларування товарів і транспортних засобів на підставі договору, та інших заінтересованих осіб, прошу провести з ними нараду, про результати якої повідомити Департамент організації митного контролю в строк до 23.07.2008.
Перший заступник
Голови Служби
|
І.О.Піковський
|
WEB MD Office "НПО Поверхность",
www.master-d.com.ua