КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 14 квітня 2004 р. N 491
Київ

Про затвердження Правил оформлення і видачі міграційною службою свідоцтва про належність до громадянства України

( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ N 327 (327-2006-п) від 15.03.2006 N 810 (810-2009-п) від 29.07.2009 - дію змін зупинено згідно з Указом Президента N 675/2009 (675/2009) від 27.08.2009 ) ( У назві та постановляючій частині Постанови слова "службою громадянства, імміграції та реєстрації фізичних осіб" замінено словами "міграційною службою" згідно з Постановою КМ N 810 (810-2009-п) від 29.07.2009 - дію змін зупинено згідно з Указом Президента N 675/2009 (675/2009) від 27.08.2009 )
Кабінет Міністрів України постановляє:
Затвердити Правила оформлення і видачі міграційною службою свідоцтва про належність до громадянства України, що додаються.
Прем'єр-міністр України
В.ЯНУКОВИЧ
Інд. 31

ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 14 квітня 2004 р. N 491

ПРАВИЛА

оформлення і видачі міграційною службою свідоцтва про належність до громадянства України

( Назва Правил із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 810 (810-2009-п) від 29.07.2009 - дію змін зупинено згідно з Указом Президента N 675/2009 (675/2009) від 27.08.2009 )
1. Свідоцтво про належність до громадянства України (далі - свідоцтво) є документом, який підтверджує громадянство України особи віком до 16 років.
2. Свідоцтво оформлюється:
дітям у віці до 7 років - на строк до 3 років;
дітям старше 7 років - до досягнення 16 років.
3. Свідоцтво оформлюється з використанням Державної інформаційної системи реєстраційного обліку фізичних осіб та їх документування.
( Пункт 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 327 (327-2006-п) від 15.03.2006 )
4. Прийом документів та видача свідоцтва здійснюється територіальними органами ДМС в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі та підрозділами (відділами, секторами) в містах та районах (далі - територіальні органи (підрозділи) за місцем проживання.
Виготовлення свідоцтв здійснюється державним підприємством "Державний центр персоналізації документів".
( Пункт 4 в редакції Постанови КМ N 810 (810-2009-п) від 29.07.2009 - дію змін зупинено згідно з Указом Президента N 675/2009 (675/2009) від 27.08.2009 )
5. Для оформлення свідоцтва одним з батьків чи іншим законним представником дитини (далі - заявник) до відповідного територіального органу (підрозділу) за місцем проживання дитини подаються:
заява-анкета за установленим ДМС зразком;
( Абзац другий пункту 5 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 810 (810-2009-п) від 29.07.2009 - дію змін зупинено згідно з Указом Президента N 675/2009 (675/2009) від 27.08.2009 )
свідоцтво про народження дитини;
довідка, що підтверджує громадянство України;
дві фотокартки розміром 3,5 х 4,5 сантиметра (для дітей віком старше 7 років).
Документи приймаються за умови пред'явлення заявником паспорта громадянина України, у разі звернення особи, якій надано статус біженця в Україні, - посвідчення біженця, у разі звернення іноземця або особи без громадянства - національного паспорта або документа, що його замінює.
6. Посадова особа територіального органу (підрозділу) перевіряє подані документи і у разі відповідності їх установленим вимогам засвідчує заяву-анкету.
У разі потреби заявнику пропонується дати додаткові пояснення або зробити уточнення.
7. Підготовка електронної версії заяви-анкети (з фотовідбитком) для отримання свідоцтва здійснюється працівником територіального органу (підрозділу) за зразком згідно з додатком (491а-2004-п) .
8. Підставою для оформлення та видачі свідоцтва є рішення, прийняте начальником відповідного територіального органу (підрозділу), про що в заяві-анкеті робиться відповідний запис.
Заява-анкета зберігається у відповідному територіальному органі (підрозділі).
9. До свідоцтва вносяться такі відомості:
прізвище, ім'я та по батькові;
громадянство із зазначенням підстав набуття;
дата народження;
місце народження;
персональний номер, крім випадків, передбачених законом;
стать;
дата видачі та строк дії.
Усі записи у свідоцтві здійснюються українською мовою.
10. Свідоцтво видається заявникові не пізніше ніж через 30 днів після прийняття документів.
Про видачу свідоцтва в заяві-анкеті робиться відповідна відмітка, а факт його отримання засвідчується підписом заявника.
11. У разі зіпсуття або втрати свідоцтва заявник повинен повідомити про це відповідний територіальний орган або підрозділ за місцем проживання дитини. Повторне оформлення свідоцтва здійснюється в порядку, визначеному цими Правилами.
12. У разі закінчення строку дії свідоцтва або досягнення дитиною 16-річного віку свідоцтво здається до відповідного територіального органу (підрозділу) за місцем проживання дитини.
13. Знищення свідоцтв здійснюється в порядку, встановленому ДМС.
( Пункт 13 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 810 (810-2009-п) від 29.07.2009 - дію змін зупинено згідно з Указом Президента N 675/2009 (675/2009) від 27.08.2009 )
14. Дії та бездіяльність посадових осіб, які порушують порядок і строки оформлення і видачі свідоцтва, можуть бути оскаржені до вищого територіального органу (підрозділу) або до суду.
( Додаток виключено на підставі Постанови КМ N 810 (810-2009-п) від 29.07.2009 - дію змін зупинено згідно з Указом Президента N 675/2009 (675/2009) від 27.08.2009 )