ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
П О С Т А Н О В А
Про Порядок надання ефірного часу та друкованих площ для проведення передвиборної агітації за рахунок і в межах коштів Державного бюджету України, виділених на підготовку та проведення виборів Президента України 17 січня 2010 року
Відповідно до пункту 8 частини другої статті 25, частини п'ятої статті 58, частини четвертої статті 60, частин другої, четвертої, восьмої статті 61, статей 62, 63 Закону України "Про вибори Президента України" (
474-14)
, Законів України "Про інформацію" (
2657-12)
, "Про телебачення і радіомовлення" (
3759-12)
, керуючись статтями 11 - 13, пунктом 17 статті 18 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" (
1932-15)
, Центральна виборча комісія постановляє:
1. Встановити Порядок надання ефірного часу та друкованих площ для проведення передвиборної агітації за рахунок і в межах коштів Державного бюджету України (
835-17)
, виділених на підготовку та проведення виборів Президента України 17 січня 2010 року (додається).
2. Цю постанову надіслати кандидатам на пост Президента України, Верховній Раді Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським радам, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям, Державному комітету телебачення та радіомовлення України, Національній раді України з питань телебачення і радіомовлення, Національній телекомпанії України, Національній радіокомпанії України, редакціям газет "Голос України" та "Урядовий кур'єр", окружним виборчим комісіям з виборів Президента України після їх утворення, а також розмістити на офіційному сайті Центральної виборчої комісії.
Голова Центральної виборчої комісії
|
В.ШАПОВАЛ
|
Додаток
до постанови Центральної виборчої комісії
від 29 жовтня 2009 року N 210
ПОРЯДОК
надання ефірного часу та друкованих площ для проведення передвиборної агітації за рахунок і в межах коштів Державного бюджету України ( 835-17 ), виділених на підготовку та проведення виборів Президента України 17 січня 2010 року
1. Загальні положення
1.1. Ефірний час та друковані площі для проведення передвиборної агітації за рахунок і в межах коштів Державного бюджету України (
835-17)
, виділених на підготовку та проведення виборів Президента України, надаються кандидатам на пост Президента України, зареєстрованим Центральною виборчою комісією, для:
- проведення передвиборної агітації в електронних (аудіовізуальних) засобах масової інформації на загальнонаціональних і регіональних теле-, радіоканалах відповідно до частини четвертої статті 61 Закону України "Про вибори Президента України" (
474-14)
(далі - Закон);
- участі в передвиборних телевізійних дебатах (далі - теледебати) між кандидатами на пост Президента України відповідно до статті 62 Закону (
474-14)
;
- опублікування передвиборних програм кандидатів на пост Президента України в друкованих засобах масової інформації відповідно до частин першої та другої статті 63 Закону (
474-14)
;
- проведення передвиборної агітації в разі призначення повторного голосування відповідно до частини дев'ятої статті 60 Закону (
474-14)
.
1.2. Передвиборна агітація за рахунок і в межах коштів Державного бюджету України (
835-17)
, виділених на підготовку та проведення виборів Президента України, здійснюється з додержанням принципу рівних умов надання кандидатам на пост Президента України рівноцінної друкованої площі в друкованих засобах масової інформації та рівноцінного ефірного часу в електронних (аудіовізуальних) засобах масової інформації.
1.3. Організаційне та фінансове забезпечення проведення передвиборної агітації на виборах виборчими комісіями здійснюється Центральною виборчою комісією та окружними виборчими комісіями, визначеними у кожному з регіонів України (Автономна Республіка Крим, області, міста Київ та Севастополь) відповідним рішенням Центральної виборчої комісії.
2. Порядок надання кандидату на пост Президента України ефірного часу для проведення передвиборної агітації
2.1. Ефірний час для проведення передвиборної агітації кандидатами на пост Президента України надається між дев'ятнадцятою і двадцять другою годинами Національною телекомпанією України, Національною радіокомпанією України, регіональними теле-, радіоорганізаціями України державної чи комунальної форми власності в період, що починається після проведення відповідних жеребкувань щодо визначення черговості надання кандидатам на пост Президента України ефірного часу і закінчується о 24 годині 15 січня 2010 року (включно).
2.2. Ефірний час, що надається кандидату на пост Президента України для проведення передвиборної агітації, може використовуватися як для виступу кандидата на пост Президента України в прямому ефірі, так і розповсюдження попередньо записаної на відповідному носії інформації передвиборної агітаційної теле-, радіопередачі.
Кандидат на пост Президента України має право відмовитися від використання ефірного часу для проведення передвиборної агітації шляхом подання заяви до відповідної виборчої комісії, що проводитиме жеребкування.
2.3. Запис передвиборної агітаційної теле-, радіопередачі кандидата на пост Президента України (оригінал та дві копії) подається теле-, радіоорганізації самим кандидатом або його довіреною особою не пізніше ніж за три дні до виходу програми в ефір.
Запис передвиборної агітаційної теле-, радіопередачі подається до:
- Національної телекомпанії України - на відеокасетах формату "Betacam-SP", DVC- pro або DVCAM;
- Національної радіокомпанії України - на магнітній плівці, міні-дисках, дискетах (за домовленістю);
- регіональних теле-, радіоорганізацій - на носіях інформації, які використовує відповідна теле-, радіоорганізація.
У разі неподання кандидатом на пост Президента України або його довіреною особою запису передвиборної агітаційної теле-, радіопередачі в строк, визначений у цьому пункті Порядку, кандидат на пост Президента України вважається таким, що виявив бажання використати ефірний час у прямому ефірі.
2.4. Працівники Національної телекомпанії України, Національної радіокомпанії України, регіональних теле-, радіоорганізацій у присутності кандидата на пост Президента України або його довіреної особи переглядають чи прослуховують запис передвиборної агітаційної теле-, радіопередачі цього кандидата для визначення відповідності якості запису технічним вимогам.
2.5. У разі невідповідності якості такого запису технічним вимогам складається акт у двох примірниках, кожен з яких підписується представником відповідно Національної телекомпанії України, Національної радіокомпанії України, регіональної теле-, радіоорганізації та кандидатом на пост Президента України або його довіреною особою. В такому разі кандидат на пост Президента України може використати ефірний час у прямому ефірі або усунути недоліки та не пізніше ніж за 24 години до запланованого виходу програми в ефір подати носій із записом, якість якого відповідає технічним вимогам.
Якщо кандидат на пост Президента України не усунув недоліків та не подав за 24 години до запланованого виходу програми в ефір запису, що відповідає технічним вимогам, то відповідна теле-, радіокомпанія вважає кандидата на пост Президента України таким, що виявив бажання використати ефірний час у прямому ефірі.
2.6. Після перегляду чи прослуховування запису передвиборної агітаційної теле-, радіопередачі кандидата на пост Президента України оригінал та дві копії цього запису на носіях інформації пломбуються і підписуються особами, зазначеними у пункті 2.4 цього Порядку.
Оригінал запису передвиборної агітаційної теле-, радіопередачі кандидата на пост Президента України, що відповідає технічним вимогам, та його обидві копії в опломбованому вигляді зберігаються відповідною теле-, радіоорганізацією до часу виходу цієї передачі в ефір. На вимогу кандидата на пост Президента України чи його довіреної особи, відповідної виборчої комісії копія такого запису передається їм невідкладно.
2.7. Якщо кандидат на пост Президента України, який виявив бажання використати ефірний час у прямому ефірі, не з'явився у визначений жеребкуванням день до відповідної телеорганізації для виступу в прямому ефірі, така телеорганізація зобов'язана на весь час, виділений кандидату для проведення передвиборної агітації, розмістити заставку з написом білими літерами на чорному фоні посередині екрана "Вибачте, кандидат на пост Президента України (прізвище, ім'я, по батькові) не з'явився до студії для виступу перед виборцями".
Якщо кандидат на пост Президента України, який виявив бажання використати ефірний час у прямому ефірі, не з'явився у визначений жеребкуванням день до відповідної радіоорганізації для виступу в прямому ефірі, така радіоорганізація зобов'язана на весь час, виділений кандидату для проведення передвиборної агітації, подавати в ефір музичні композиції, в перервах між якими тричі інформувати радіослухачів про таке: "Вибачте, кандидат на пост Президента України (прізвище, ім'я, по батькові) не з'явився до студії для виступу перед виборцями".
2.8. Аудіо-, відеозаписи всіх передач, що містять передвиборну агітацію, в тому числі й тих, які проводяться за рахунок і в межах коштів Державного бюджету України (
835-17)
, виділених на підготовку і проведення виборів Президента України, зберігаються теле-, радіоорганізаціями до закінчення тридцятиденного строку з дня офіційного оприлюднення результатів виборів Президента України.
2.9. Поширення у будь-якій формі матеріалів, що містять заклики до ліквідації незалежності України, зміни конституційного ладу насильницьким шляхом, порушення суверенітету і територіальної цілісності держави, підриву її безпеки, незаконного захоплення державної влади, пропаганду війни, насильства та розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, посягання на права і свободи людини, здоров'я населення, забороняється.
2.10. Про всі випадки поширення в прямому ефірі агітаційних теле-, радіопрограм кандидатів на пост Президента України, що містять заклики до ліквідації незалежності України, зміни конституційного ладу насильницьким шляхом, порушення суверенітету і територіальної цілісності держави, підриву її безпеки, незаконного захоплення державної влади, пропаганди війни, насильства та розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, посягання на права і свободи людини, здоров'я населення, керівництво теле- радіоорганізації негайно повідомляє відповідну виборчу комісію для вжиття нею заходів згідно із законами України.
У разі надходження до Центральної виборчої комісії або окружної виборчої комісії заяви, скарги щодо порушень, зазначених у пункті 2.9 цього Порядку, виборча комісія негайно надсилає таку заяву чи скаргу до відповідних правоохоронних органів для перевірки і реагування згідно із законодавством України. Про результати перевірки та вжиті заходи правоохоронні органи повідомляють відповідну виборчу комісію у триденний строк з дня надходження заяви або скарги.
2.11. Усі спори, що виникають у зв'язку з наданням ефірного часу для проведення передвиборної агітації за рахунок і в межах коштів Державного бюджету України (
835-17)
, виділених на підготовку і проведення виборів Президента України, вирішуються в установленому законом порядку.
2.12. Для проведення передвиборної агітації кандидату на пост Президента України ефірний час надається:
- Національною телекомпанією України на Першому Національному каналі - тривалістю 30 хвилин;
- Національною радіокомпанією України на першому каналі - тривалістю 45 хвилин;
- регіональними державними чи комунальними телеорганізаціями - тривалістю 30 хвилин;
- регіональними державними чи комунальними радіоорганізаціями - тривалістю 20 хвилин.
У кожному з регіонів України (Автономна Республіка Крим, області, міста Київ та Севастополь) регіональні державні чи комунальні теле-, радіоорганізації надають ефірний час для проведення передвиборної агітації тривалістю, визначеною вище.
2.13. Ефірний час надається кожною із зазначених у пункті 2.12 цього Порядку теле-, радіоорганізацією кандидату на пост Президента України в трьох рівних частках від загального обсягу часу, визначеного для відповідної телерадіоорганізації (в три етапи: Національною телекомпанією України - тричі по 10 хвилин; Національною радіокомпанією України - тричі по 15 хвилин; регіональними державними чи комунальними телеорганізаціями - тричі по 10 хвилин; регіональними державними чи комунальними радіоорганізаціями - тричі по 6 хвилин 40 секунд).
Кожна чергова частка ефірного часу надається кандидату на пост Президента України після використання всіма кандидатами на пост Президента України попередньої частки ефірного часу.
Протягом 20 хвилин до і після теле-, радіотрансляції передвиборної агітаційної теле-, радіопрограми кандидата на пост Президента України забороняється в будь-якій формі коментувати чи оцінювати її зміст, давати будь-яку інформацію щодо цього кандидата чи політичної партії (виборчого блоку політичних партій), яка його висунула кандидатом.
2.14. Ефірний час для проведення передвиборної агітації надається кандидатам на пост Президента України згідно з результатами жеребкувань, проведених серед кандидатів на пост Президента України, що не заявили про свою відмову від використання ефірного часу для проведення передвиборної агітації.
Жеребкування проводяться після закінчення встановленого Законом (
474-14)
строку для реєстрації кандидатів на пост Президента України.
Жеребкування щодо надання ефірного часу на загальнонаціональних теле-, радіоканалах проводиться Центральною виборчою комісією за участю кандидатів на пост Президента України або їх довірених осіб чи уповноважених представників у Центральній виборчій комісії.
У разі відсутності при проведенні жеребкування кандидата на пост Президента України, його довіреної особи чи уповноваженого представника, що мають право брати участь у жеребкуванні, в інтересах таких кандидатів на пост Президента України у жеребкуванні бере участь працівник Секретаріату Центральної виборчої комісії.
Під час проведення жеребкування можуть бути присутні представники Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення та Державного комітету телебачення та радіомовлення України.
Жеребкування відбувається в три етапи. Перед жеребкуванням проводиться технічне жеребкування для визначення черговості участі кандидатів на пост Президента України у жеребкуванні.
Жеребкування щодо надання ефірного часу регіональними теле-, радіоорганізаціями проводиться у кожному з регіонів України однією з окружних виборчих комісій, визначеною рішенням Центральної виборчої комісії, за участю кандидатів на пост Президента України або їх довірених осіб чи уповноважених представників у Центральній виборчій комісії з правом дорадчого голосу в тому ж самому порядку, що і жеребкування в Центральній виборчій комісії (у три етапи з проведенням технічного жеребкування).
Під час проведення жеребкування можуть бути присутні представники Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення у відповідних регіонах та представники відповідних управлінь (відділів) у справах преси та інформації обласної, Севастопольської міської державної адміністрації, головного управління з питань взаємодії із засобами масової інформації та зв'язків з громадськістю Київської міської державної адміністрації.
2.15. Результати проведеного жеребкування щодо надання ефірного часу для проведення передвиборної агітації оприлюднюються у триденний строк з дня їх затвердження відповідною виборчою комісією:
- жеребкування щодо надання ефірного часу для проведення передвиборної агітації на загальнонаціональних теле-, радіоканалах - у газетах "Голос України" та "Урядовий кур'єр";
- жеребкування щодо надання ефірного часу для проведення передвиборної агітації на регіональних теле-, радіоканалах - у місцевих державних чи комунальних засобах масової інформації.
2.16. Розклад ефірного часу із зазначенням передвиборних агітаційних теле-, радіопрограм, конкретної дати і часу виходу їх в ефір складається за результатами вищезазначених жеребкувань відповідними загальнонаціональними та регіональними теле-, радіоорганізаціями, які надсилають його відповідним виборчим комісіям, що проводили жеребкування. Зазначені теле-, радіоорганізації також завчасно інформують кандидатів на пост Президента України про конкретні дати і час виходу в ефір їх передвиборних агітаційних теле-, радіопрограм.
При цьому розклад мовлення телерадіоорганізацій, які мають ліцензії Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення на право користування загальнонаціональними каналами мовлення, змінюється (без зміни обсягу мовлення) на час передвиборної агітації в період виборів Президента України з метою забезпечення регіональним державним теле-, радіоорганізаціям можливості поширення їхніх програм та передвиборних передач у відповідних регіонах.
2.17. Державний комітет телебачення та радіомовлення України разом з Національною телекомпанією України та Національною радіокомпанією України забезпечують такий порядок трансляції передвиборних агітаційних програм кандидатів на пост Президента України, за яким трансляція передвиборної агітаційної програми одного кандидата на Першому Національному каналі Національної телекомпанії України не повинна збігатися в часі з трансляцією агітаційної програми іншого кандидата на першому каналі Національної радіокомпанії України, якщо ефірний час для обох програм надається за рахунок і в межах коштів Державного бюджету України (
835-17)
, виділених на підготовку і проведення виборів.
2.18. Оплата за наданий кандидату на пост Президента України ефірний час здійснюється Центральною виборчою комісією та визначеними постановою Центральної виборчої комісії окружними виборчими комісіями згідно із затвердженими ними кошторисами у межах коштів Державного бюджету України (
835-17)
, виділених на підготовку і проведення виборів:
- на загальнонаціональних каналах державного телебачення і радіомовлення - відповідно до угод, що укладаються між Центральною виборчою комісією і Національною телекомпанією України, Національною радіокомпанією України;
- на регіональних теле-, радіоканалах - відповідно до угод, що укладаються між визначеними Центральною виборчою комісією окружними виборчими комісіями і регіональними державними чи комунальними теле-, радіоорганізаціями.
2.19. При визначенні окружною виборчою комісією регіональної теле-, радіоорганізації для укладення вищевказаної угоди про надання ефірного часу перевага надається теле-, радіоорганізаціям, що мають найбільшу сферу розповсюдження своїх програм на території відповідного регіону.
У разі якщо на території одного регіону теле-, радіоорганізації державної та комунальної форм власності мають однакову сферу розповсюдження своїх програм, перевага надається регіональній теле-, радіоорганізації, розцінки якої на розповсюдження матеріалів передвиборної агітації є нижчими.
2.20. Теле-, радіоорганізації всіх форм власності за письмовими запитами Центральної виборчої комісії, Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення зобов'язані надавати інформацію про виділення ефірного часу для проведення передвиборної агітації, а в разі необхідності - копії відповідних угод, платіжних документів і передач у запису на плівці або інших носіях інформації.
3. Порядок надання ефірного часу для проведення теледебатів між кандидатами на пост Президента України
3.1. Ефірний час для проведення теледебатів між кандидатами на пост Президента України в прямому ефірі надається за рахунок і в межах коштів Державного бюджету України (
835-17)
, виділених на підготовку та проведення виборів Президента України, Національною телекомпанією України на підставі укладеної з Центральною виборчою комісією угоди.
3.2. Кандидати на пост Президента України беруть участь у теледебатах особисто. Не допускається участь у теледебатах довірених осіб або інших представників кандидатів на пост Президента України, а також трансляція попередньо підготовленого відеоматеріалу про кандидата на пост Президента України. У разі відмови одного з кандидатів на пост Президента України брати участь у теледебатах або неможливості його участі в теледебатах виділений для цього час надається іншому кандидату на пост Президента України, який бере участь у теледебатах у цій групі учасників, для проведення передвиборної агітації. Такому кандидату на пост Президента України Національна телекомпанія України забезпечує можливість виступу в прямому ефірі.
3.3. Теледебати проводяться в прямому ефірі у період, що починається після проведення жеребкування в Центральній виборчій комісії щодо графіка проведення теледебатів і закінчується о 24 годині 15 січня 2010 року, між 19 та 22 годинами на Першому Національному каналі Національної телекомпанії України.
Одночасно в теледебатах можуть брати участь не більше двох зареєстрованих Центральною виборчою комісією в установленому порядку кандидатів на пост Президента України. Кількість теледебатів повинна бути такою, щоб забезпечити кожному з кандидатів на пост Президента України можливість узяти участь у них не більше одного разу за наявності виявленого ним бажання про таку участь.
Теледебати між кандидатами на пост Президента України проводяться Національною телекомпанією України відповідно до графіка, затвердженого Центральною виборчою комісією за результатами жеребкування.
3.4. Кандидати на пост Президента України, які виявляють бажання взяти участь у теледебатах, відмовляються від участі у теледебатах або не мають можливості взяти участь у теледебатах, повідомляють про це у письмовій формі Центральну виборчу комісію не пізніше ніж за день до дня проведення жеребкування. Центральна виборча комісія включає до жеребкування лише тих кандидатів, які повідомили про своє бажання взяти участь у теледебатах.
Жеребкування щодо графіка проведення теледебатів відбувається за участю кандидатів на пост Президента України або їх довірених осіб на засіданні Центральної виборчої комісії.
У разі відсутності при проведенні жеребкування кандидата на пост Президента України або його довіреної особи, які мають право брати участь у жеребкуванні, в інтересах такого кандидата на пост Президента України у жеребкуванні бере участь працівник Секретаріату Центральної виборчої комісії.
Під час проведення жеребкування можуть бути присутні представники Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення та Державного комітету телебачення та радіомовлення України.
Перед жеребкуванням проводиться технічне жеребкування для визначення черговості участі кандидатів на пост Президента України у жеребкуванні.
Під час жеребкування визначаються графік проведення теледебатів та групи їх учасників.
Результати проведеного жеребкування затверджуються рішенням Центральної виборчої комісії на її засіданні в день жеребкування.
Результати жеребкування щодо графіка проведення теледебатів оприлюднюються в газетах "Голос України" та "Урядовий кур'єр" за рахунок коштів Державного бюджету України (
835-17)
у триденний строк з дня затвердження Центральною виборчою комісією результатів жеребкування.
3.5. У разі якщо бажання про участь у теледебатах підтвердила непарна кількість кандидатів на пост Президента України, під час жеребкування визначається кандидат, який самостійно братиме участь у теледебатах. Такому кандидату на пост Президента України надається половина часу, що відводиться для теледебатів одній групі кандидатів, для проведення його передвиборної агітації.
3.6. У разі якщо прийнято рішення про проведення повторного голосування, за п'ять днів до дня повторного голосування на Першому Національному каналі Національної телекомпанії України у прямому ефірі між 19 та 22 годинами проводяться теледебати між кандидатами на пост Президента України, включеними до виборчого бюлетеня для повторного голосування, тривалістю не менше ста хвилин.
Такі теледебати обов'язково транслюються на першому каналі Національної радіокомпанії України та можуть безкоштовно транслюватися іншими каналами мовлення. Для трансляції теледебатів перед повторним голосуванням іншими каналами мовлення відповідна теле-, радіоорганізація звертається з письмовою заявою до Національної телекомпанії України не пізніше ніж за 10 днів до дня проведення теледебатів. Національна телекомпанія України зобов'язана надати теле-, радіоорганізації, що звернулась із зазначеною заявою, можливість безкоштовної трансляції теледебатів. Витрати, пов'язані з технічним забезпеченням трансляції іншими каналами мовлення, покладаються на теле-, радіоорганізацію, яка подала заяву.
3.7. Теле-, радіоорганізаціям, що здійснюють трансляцію чи ретрансляцію теледебатів, забороняється переривати її рекламою, анонсами власних програм, передач, повідомленнями про спонсорів або в будь-який інший спосіб.
3.8. Оплата за наданий ефірний час для проведення теледебатів здійснюється Центральною виборчою комісією в межах коштів Державного бюджету України (
835-17)
, виділених на підготовку і проведення виборів, за відповідною угодою, що укладається між Центральною виборчою комісією і Національною телекомпанією України. До оплати за наданий ефірний час включаються витрати Національної телекомпанії України, пов'язані з організацією та проведенням теледебатів.
3.9. Порядок проведення теледебатів встановлює Центральна виборча комісія з урахуванням пропозицій Національної телекомпанії України.
4. Опублікування передвиборних програм кандидатів на пост Президента України
4.1. Кандидат на пост Президента України має право за рахунок і в межах коштів Державного бюджету України (
835-17)
, виділених на підготовку та проведення виборів, опублікувати свою передвиборну програму обсягом не більше дванадцяти тисяч друкованих знаків, подану до Центральної виборчої комісії при його реєстрації:
- у газетах "Голос України" та "Урядовий кур'єр";
- у місцевих державних чи комунальних друкованих засобах масової інформації.
4.2. Для опублікування передвиборних програм кандидатів на пост Президента України друковані засоби масової інформації надають усім кандидатам на пост Президента України рівноцінну друковану площу (однакове поліграфічне виконання, однакове місце розташування на шпальтах газети).
4.3. Оплата проводиться Центральною виборчою комісією та окружними виборчими комісіями, що здійснюватимуть організаційне та фінансове забезпечення проведення кандидатами на пост Президента України передвиборної агітації, за рахунок коштів Державного бюджету України (
835-17)
, виділених на підготовку і проведення виборів, та в межах бюджетних асигнувань, передбачених кошторисами відповідних виборчих комісій на цю мету, за фактично надану кандидату на пост Президента України друковану площу:
- у газетах "Голос України" та "Урядовий кур'єр" - відповідно до угод, що укладаються між Центральною виборчою комісією і редакціями цих газет;
- у місцевих державних чи комунальних друкованих засобах масової інформації - відповідно до угод, що укладаються між визначеними Центральною виборчою комісією окружними виборчими комісіями і редакціями відповідних місцевих друкованих засобів масової інформації.
4.4. При визначенні окружною виборчою комісією місцевого друкованого засобу масової інформації для укладання вищезазначеної угоди про надання друкованої площі перевага надається місцевим друкованим засобам масової інформації, що мають найбільшу сферу розповсюдження (тираж) на території відповідного регіону.
У разі якщо на території одного регіону друковані засоби масової інформації державної та комунальної форм власності мають однакову сферу розповсюдження (тираж), перевага надається місцевому друкованому засобу масової інформації, розцінки якого на розповсюдження матеріалів передвиборної агітації є нижчими.
4.5. Кандидат на пост Президента України має право відмовитися від опублікування своєї передвиборної програми в газетах "Голос України" та "Урядовий кур'єр", місцевих державних чи комунальних друкованих засобах масової інформації шляхом подання письмової заяви до відповідної виборчої комісії, що проводитиме жеребкування.
4.6. Матеріал для публікації передвиборної програми кандидата на пост Президента України в газетах "Голос України" та "Урядовий кур'єр" надається Центральною виборчою комісією редакціям цих газет не пізніш як за два дні до дня підготовки номера (випуску) відповідного друкованого видання.
4.7. Матеріал для публікації передвиборної програми кандидата на пост Президента України в місцевих державних чи комунальних друкованих засобах масової інформації надається цим засобам масової інформації відповідними окружними виборчими комісіями, що здійснюватимуть організаційне та фінансове забезпечення проведення кандидатами на пост Президента України передвиборної агітації, не пізніш як за п'ять днів до дня підготовки номера (випуску) відповідного друкованого видання. Центральна виборча комісія забезпечує отримання цими окружними виборчими комісіями матеріалу, необхідного для опублікування, не пізніш як за сім днів до дня підготовки номера (випуску) відповідного друкованого видання.
4.8. Друкована площа для публікації передвиборних програм кандидатів на пост Президента України надається згідно з результатами жеребкувань серед кандидатів на пост Президента України, що не заявили про свою відмову від використання друкованої площі для проведення передвиборної агітації.
4.9. Проведенню жеребкувань передують визначення редакціями газет "Голос України" та "Урядовий кур'єр", а також редакціями місцевих державних чи комунальних друкованих засобів масової інформації, з якими Центральною виборчою комісією та відповідними окружними виборчими комісіями, що здійснюватимуть організаційне та фінансове забезпечення проведення кандидатами на пост Президента України передвиборної агітації, укладено угоди про опублікування передвиборних програм кандидатів на пост Президента України, конкретних дат виходу у світ номерів відповідних видань з програмами із зазначенням місця їх розташування в кожному номері видання (номерів шпальт) та надсилання такої інформації до відповідних виборчих комісій.
4.10. Жеребкування щодо опублікування передвиборних програм кандидатів на пост Президента України в газетах "Голос України" та "Урядовий кур'єр" проводиться Центральною виборчою комісією на її засіданні за участю кандидатів на пост Президента України чи їх довірених осіб.
У разі відсутності при проведенні жеребкування кандидата на пост Президента України чи його довіреної особи, які мають право брати участь у жеребкуванні, в інтересах такого кандидата на пост Президента України у жеребкуванні бере участь працівник Секретаріату Центральної виборчої комісії.
Перед жеребкуванням проводиться технічне жеребкування для визначення черговості участі кандидатів на пост Президента України у жеребкуванні.
Під час проведення жеребкування можуть бути присутні представники Державного комітету телебачення та радіомовлення України.
4.11. Жеребкування щодо опублікування передвиборних програм кандидатів на пост Президента України у місцевих державних чи комунальних друкованих засобах масової інформації проводяться визначеними рішенням Центральної виборчої комісії окружними виборчими комісіями, що здійснюватимуть організаційне та фінансове забезпечення проведення кандидатами на пост Президента України передвиборної агітації, за участю кандидатів на пост Президента України або довірених осіб кандидатів на пост Президента України в територіальних виборчих округах відповідних регіонів у тому ж порядку, що і жеребкування у Центральній виборчій комісії (з проведенням технічного жеребкування).
Під час проведення жеребкування можуть бути присутні представники відповідних управлінь (відділів) у справах преси та інформації обласної, Севастопольської міської державної адміністрації, головного управління з питань взаємодії із засобами масової інформації та зв'язків з громадськістю Київської міської державної адміністрації.
Відповідні окружні виборчі комісії зобов'язані надіслати до Центральної виборчої комісії результати жеребкувань щодо опублікування передвиборних програм кандидатів на пост Президента України у триденний строк з дня їх затвердження.
4.12. Результати жеребкувань оприлюднюються відповідними виборчими комісіями у триденний строк з дня їх затвердження:
- у газетах "Голос України" та "Урядовий кур'єр" - результати жеребкування, проведеного Центральною виборчою комісією;
- у місцевих державних чи комунальних друкованих засобах масової інформації, які публікуватимуть передвиборні програми кандидатів на пост Президента України, - результати жеребкувань, проведених окружними виборчими комісіями.
4.13. Редакції друкованих засобів масової інформації всіх форм власності за письмовими запитами Центральної виборчої комісії зобов'язані надавати всю інформацію про використання друкованих площ для розміщення агітаційних матеріалів кандидатів на пост Президента України, а в разі необхідності - надсилати їй копії відповідних угод, платіжних документів, а також відповідні публікації.
5. Порядок надання ефірного часу та друкованих площ у разі призначення повторного голосування
5.1. У разі призначення повторного голосування Центральна виборча комісія забезпечує надання ефірного часу, друкованих площ та друкування агітаційних матеріалів за рахунок коштів Державного бюджету України (
835-17)
, виділених на підготовку та проведення виборів, у сумі п'ятнадцяти тисяч розмірів мінімальної заробітної плати на кожного кандидата на пост Президента України, включеного до виборчого бюлетеня для повторного голосування. Від цієї суми коштів відраховується необхідна сума коштів для проведення теледебатів відповідно до частини п'ятої статті 62 Закону (
474-14)
згідно з угодою, укладеною між Центральною виборчою комісією та Національною телекомпанією України, а решта коштів у рівних частинах розподіляється між кандидатами на пост Президента України, включеними до виборчого бюлетеня для повторного голосування.
У межах коштів, що залишаються після оплати за угодою з Національною телекомпанією України щодо проведення теледебатів між кандидатами на пост Президента України, Центральна виборча комісія укладає угоди:
- про надання ефірного часу для проведення передвиборної агітації кандидатами на пост Президента України, включеними до виборчого бюлетеня для повторного голосування, - з Національною телекомпанією України та Національною радіокомпанією України;
- про надання друкованої площі для проведення передвиборної агітації кандидатами на пост Президента України, включеними до виборчого бюлетеня для повторного голосування, - з редакціями газет "Голос України" та "Урядовий кур'єр".
5.2. Для проведення передвиборної агітації кандидату на пост Президента України, включеному до виборчого бюлетеня для повторного голосування, надається ефірний час:
- Національною телекомпанією України на Першому Національному каналі - тривалістю 60 хвилин;
- Національною радіокомпанією України на першому каналі - тривалістю 90 хвилин.
Ефірний час надається кожною з передбачених у пункті 5.2 цього Порядку теле-, радіоорганізацією кандидату на пост Президента України у двох рівних частках від загального обсягу часу, визначеного для теле-, радіоканалу певного виду.
5.3. Друкована площа надається кандидату на пост Президента України, включеному до виборчого бюлетеня для повторного голосування, в газетах "Голос України" та "Урядовий кур'єр" для розміщення матеріалів передвиборної агітації обсягом не більше дванадцяти тисяч друкованих знаків.
Така друкована площа надається кандидатам на пост Президента України одноразово на підставі угод, укладених Центральною виборчою комісією з редакціями газет "Голос України" та "Урядовий кур'єр".
Матеріал передвиборної агітації кандидата на пост Президента України, включеного до виборчого бюлетеня для повторного голосування, для публікації в газетах "Голос України" та "Урядовий кур'єр" надається цим кандидатом або його довіреною особою Центральній виборчій комісії не пізніш як 31 січня 2010 року.
Центральна виборча комісія передає необхідний для опублікування матеріал до редакцій газет "Голос України" та "Урядовий кур'єр" не пізніш як за два дні до дня підготовки номера (випуску) відповідного друкованого видання, в якому публікуватиметься цей матеріал.
Секретар Центральної виборчої комісії
|
Т.ЛУКАШ
|