МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
Н А К А З
24.07.2009 N 1332/5
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
18 серпня 2009 р.
за N 777/16793

Про затвердження Змін до Інструкції про проведення виконавчих дій

Відповідно до статті 44-1 Закону України "Про виконавче провадження" (606-14) та з метою вдосконалення системи обліку депозитних сум НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Зміни до Інструкції про проведення виконавчих дій, затвердженої наказом Міністерства юстиції України від 15.12.99 N 74/5 (z0865-99) , зареєстрованої у Мін'юсті 15.12.99 за N 865/4158 (із змінами), що додаються.
2. Департаменту державної виконавчої служби (Стаднік Г.В.):
2.1. Подати цей наказ на державну реєстрацію відповідно до Указу Президента України від 03.10.92 N 493 (493/92) "Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади" (із змінами).
2.2. Довести цей наказ до відома Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головних управлінь юстиції в областях, містах Києві та Севастополі і забезпечити належне його виконання.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Міністр
Микола Оніщук

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
юстиції України
24.07.2009  N 1332/5
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
18 серпня 2009 р.
за N 777/16793

ЗМІНИ

до Інструкції про проведення виконавчих дій ( z0865-99 )

1. Пункт 3.2.3 доповнити новим абзацом третім такого змісту: "Вчинення виконавчих дій на території органу державної виконавчої служби, що підпорядкований іншому регіональному управлінню юстиції, здійснюється виключно за погодженням з Департаментом державної виконавчої служби Міністерства юстиції України".
У зв'язку цим абзаци третій - п'ятий вважати відповідно абзацами четвертим - шостим.
2. В абзаці одинадцятому пункту 4.5 друге речення викласти у такій редакції: "При цьому сторона виконавчого провадження, якій стало відомо про зазначену обставину, або прокурор має надати належним чином завірену копію касаційного подання".
3. У пункті 4.18.3 слова "внесення готівки до бухгалтерії відповідного органу державної виконавчої служби, державному виконавцю (з обов'язковим наступним зарахуванням цих сум до депозитного рахунку в обох випадках) або шляхом" виключити.
4. У пункті 4.18.4:
після слів "з депозитного рахунку" доповнити словами "згідно з письмовим розпорядженням державного виконавця";
слова "територіальних управлінь юстиції" виключити.
5. Назву розділу 11 викласти у такій редакції:
"11. Приймання державним виконавцем коштів. Облік та виплата депозитних сум".
6. Пункт 11.1.4 викласти у такій редакції:
"11.1.4. Отримані за квитанційними книжками суми повинні бути здані державним виконавцем на відповідний депозитний рахунок органу державної виконавчої служби не пізніше наступного робочого дня після їх отримання.
Суми, що сплачені в дохід держави у строк, установлений для добровільного виконання, перераховуються до Державного бюджету України або місцевих бюджетів без зарахування на рахунок з обліку депозитних сум.
Суми, які стягнуті на користь держави після винесення постанови про стягнення виконавчого збору при відсутності витрат на виконання, перераховуються до Державного бюджету України або місцевих бюджетів без зарахування на рахунок з обліку депозитних сум у порядку, установленому Державним казначейством України, а виконавчий збір - на депозитний рахунок відповідного відділу державної виконавчої служби".
7. Пункт 11.1.8 викласти у такій редакції:
"11.1.8. Квитанційні книжки видаються в регіональних управліннях юстиції начальникам органів державної виконавчої служби відповідно до потреб. Квитанційна книжка видається державному виконавцю особою, відповідальною за зберігання, видачу та облік бланків, під його розписку у книзі обліку витрачання бланків документів виконавчого провадження та бланків для копій документів виконавчого провадження".
8. В абзаці першому пункту 11.1.9 слова "начальнику органу державної виконавчої служби" замінити словами "особі, відповідальній за зберігання, видачу та облік бланків", а слова "відомості обліку квитанційних книжок" замінити словами "відповідній графі книги обліку витрачання бланків документів виконавчого провадження та бланків для копій документів виконавчого провадження".
9. Абзац перший пункту 11.2 викласти у такій редакції:
"11.2. Порядок обліку та виплати депозитних сум".
10. Пункти 11.2.2-11.2.8 викласти в такій редакції:
"11.2.2. В органі державної виконавчої служби заводиться книга обліку депозитних сум (додаток 31) строком на один рік. У книзі обліку депозитних сум записуються всі суми, які рахуються на день їх відкриття в залишку на спеціальному реєстраційному рахунку з обліку депозитних сум.
Книга обліку депозитних сум повинна бути пронумерована, прошнурована та скріплена печаткою регіонального управління юстиції.
Допускається ведення книги обліку депозитних сум автоматизованим (комп'ютерним) способом. При автоматизованій (комп'ютерній) формі обліку запис здійснюється шляхом прямого введення обов'язкового складу реквізитів, який установлений для книги обліку депозитних сум. Склад обов'язкових реквізитів (графи 5, 8) у разі потреби може бути доповнений.
У цьому випадку процедура ведення книги полягає у щомісячному (до п'ятого числа) роздрукуванні облікових даних і включенні їх до відповідної справи за номенклатурою.
Роздрукована книга до десятого числа повинна бути пронумерована, прошнурована та скріплена печаткою регіонального управління юстиції.
11.2.3. Розпорядчим документом начальника органу державної виконавчої служби визначається особа, відповідальна за ведення книги обліку депозитних сум, яка здійснює підготовку розрахункових документів про перерахування коштів, а також ведення необхідних нарядів банківських документів та розпоряджень державних виконавців.
Особа, відповідальна за ведення книги обліку депозитних сум, щомісячно розшифровує суми, що залишились на перше число кожного місяця.
У книзі обліку депозитних сум залишки переносяться в графу "залишок коштів на початок місяця".
Нумерація за порядком перенесеного залишку на початок місяця починається з порядкового номера "один".
Після виведення підсумку за залишками на перше число кожного місяця особа, що веде депозитний рахунок, засвідчує записи своїм підписом.
Не допускається наявність незаповнених граф.
Нумерація за порядком надходження коштів протягом місяця починається з порядкового номера "один" після підпису особи, що здійснює ведення книги обліку депозитних сум.
Перенесення залишків на кожний новий місяць здійснюється з нового аркуша.
11.2.4. Книга обліку депозитних сум не менше одного разу на місяць перевіряється начальником органу державної виконавчої служби шляхом підрахунку та звірення сум, що надійшли та перераховані, з випискою із спеціального реєстраційного рахунку з обліку депозитних сум, у результаті чого залишок на перше число кожного місяця повинен відповідати залишку депозитних сум на рахунку.
Після перевірки залишку депозитних сум на кінець звітного періоду (залишок коштів на перше число місяця та суми, які надійшли протягом місяця) начальник органу державної виконавчої служби до п'ятого числа місяця робить напис "перевірено" та підтверджує цей напис своїм підписом, скріплює печаткою органу державної виконавчої служби із зазначенням дати перевірки.
11.2.5. Депозитні суми, які залишились на перше січня нового року на рахунку, переносяться в нову книгу з повною назвою кожної окремої суми та вказівкою, кому вона належить, номером виконавчого провадження, датою зарахування, назвою платежу і вносяться в графу "залишки коштів на початок місяця". Не допускається об'єднання декількох сум, які надійшли від одного боржника на користь одного стягувача, в одну суму.
11.2.6. У міру надходження з органу Державного казначейства України виписок про наявність на спеціальному реєстраційному рахунку з обліку депозитних сум коштів у книгу негайно вносяться записи.
При надходженні коштів на депозитний рахунок органу державної виконавчої служби особа, відповідальна за ведення книги обліку депозитних сум, повинна негайно повідомити начальника органу державної виконавчої служби, від якого боржника чи стягувача надійшли кошти і в якій сумі. Начальник органу державної виконавчої служби на виписці з рахунку Державного казначейства України ставить напис "ознайомлений", підпис та дату ознайомлення.
Після цього не пізніше наступного робочого дня особа, відповідальна за ведення книги обліку депозитних сум, повідомляє державного виконавця про надходження депозитних сум. Державний виконавець на виписці Державного казначейства України поряд із сумою, що надійшла на рахунок, ставить дату та підпис.
11.2.7. У разі відсутності відомостей, яким чином провадити виплату коштів, державний виконавець повідомляє стягувача про наявність належних йому коштів та пропонує йому повідомити шляхи отримання ним коштів (через фінансові установи з обов'язковим зазначенням реквізитів для перерахування коштів або поштовим переказом із зазначенням повної адреси стягувача).
Після цього не пізніше двох робочих днів від дня ознайомлення з інформацією про надходження коштів державний виконавець у разі достатності суми для покриття всіх вимог стягувача та наявності відомостей від стягувача про шляхи отримання ним коштів готує одне розпорядження (в тому числі за зведеним виконавчим провадженням) (додаток 42), яким визначає належність указаних коштів та спосіб перерахування стягувачу, яке затверджується начальником органу державної виконавчої служби із зазначенням дати та скріплюється печаткою органу державної виконавчої служби. Указане розпорядження готується в двох примірниках, оригінал видається особі, відповідальній за ведення книги обліку депозитних сум, копія залишається у виконавчому провадженні.
Копії платіжних доручень про перерахування коштів стягувачам долучаються до матеріалів виконавчого провадження, яким визначено належність указаних коштів стягувачам.
Підготовка розрахункових документів про перерахування коштів здійснюється особою, відповідальною за ведення книги обліку депозитних сум, не пізніше трьох робочих днів з дня отримання розпорядження державного виконавця.
Кошти, що надійшли на депозитний рахунок від реалізації конфіскованого майна, перераховуються до державного бюджету протягом трьох робочих днів з моменту надходження цих коштів.
11.2.8. У разі надходження суми, яка не задовольняє вимог усіх стягувачів, а також при необхідності відрахування виконавчого збору, витрат на виконання складається розрахунок (додаток 43), який затверджується начальником органу державної виконавчої служби та долучається до матеріалів зведеного виконавчого провадження".
11. У пункті 11.2.11 слово "перелік" замінити словом "реєстр".
12. Пункт 11.2.12 виключити.
13. Пункт 11.2.16 викласти в такій редакції:
"11.2.16. Кошти, які внесені на депозитний рахунок органу державної виконавчої служби та які не витребувані сторонами виконавчого провадження протягом трьох років з дня їх зарахування на депозитний рахунок, зараховуються до Державного бюджету України.
Аліментні суми, що не витребувані стягувачем або не перераховані у зв'язку з відсутністю відомостей про місце проживання стягувача, зараховуються до Державного бюджету України через три роки з дня надходження останньої суми.
Особа, відповідальна за ведення книги обліку депозитних сум, в останній день строку зберігання коштів на рахунку письмово повідомляє про це начальника органу державної виконавчої служби, який не пізніше наступного дня визначає особу для підготовки розпорядження про зарахування коштів до Державного бюджету України".
14. Пункти 11.2.17 та 11.2.18 виключити.
15. У пункті 11.2.19 слова "розпорядження про видачу або списання коштів з рахунків" замінити словами "дозвіл на перерахування коштів з рахунку".
16. Доповнити Інструкцію (z0865-99) новими додатками 42, 43, що додаються.
Директор Департаменту
державної виконавчої служби
Г.В.Стаднік

Додаток 42
до Інструкції про проведення
виконавчих дій
( z0865-99 )
                                      ЗАТВЕРДЖУЮ:
                                      Начальник відділу державної
                                      виконавчої служби __________
                                      _________________ управління
                                      юстиції ____________ області
 N виконавчого провадження            "____" ______________ 20__
 "__" _________ 20___                 ____________________________
                                           (підпис, П.І.Б.)

РОЗПОРЯДЖЕННЯ

     Грошові кошти у сумі ____ грн, що надійшли __ _______ 200_ р.
на рахунок  з  обліку  депозитних  сум  при  примусовому виконанні
виконавчого документа    (зведеного    виконавчого    провадження)
N _________,     виданого     ____     _________     200___     р.
_____________________________________________,    про    стягнення
грошових коштів з ________________________________________________
                                 (назва боржника)
відповідно   до   статті  43   Закону  України   "Про    виконавче
провадження",
необхідно перерахувати:
     1. ______________ грн на користь ___________________________:
            (сума)                         (назва стягувача)
р/р N _____________________  (п/р  N  ___________________________,
ідентифікаційний номер __________________ в_______________________
МФО________________, ЄДРПОУ_____________), N ____________________,
виданого ___ _____________ 200__ р. _____________________________;
         (дата видачі  в/д)         (яким органом видано документ)
     2. _______________ грн виконавчого збору:
 р/р N _______________ в ___________________________ МФО ________,
       (номер рахунку)   (назва установи органу ДКУ)
ЄДРПОУ ____________,  згідно з постановою (ами) про  стягнення   з
боржника виконавчого збору від _______________ N _________;
     3. _______________ грн витрат на проведення виконавчих дій
згідно   з   постановою  (ами)  про  стягнення  з боржника витрат,
пов'язаних з   організацією   та   проведенням   виконавчих   дій,
N ________________ від ______________;
     4. _______________ грн як авансування витрат на виконавче 
провадження згідно зі статтею 48 Закону України "Про виконавче 
провадження".
 Державний виконавець               __________  __________________
                                     (підпис)       (П.І.Б.)

Додаток 43
до Інструкції про проведення
виконавчих дій
( z0865-99 )
ЗАТВЕРДЖУЮ:
Начальник відділу державної
виконавчої служби __________
_________________ управління
юстиції ____________ області
"__" _____________ 20___
____________________________
(підпис, П.І.Б.)

РОЗРАХУНОК

розподілу стягнутих з боржника сум для задоволення вимог стягувачів за зведеним виконавчим провадженням N _________ про стягнення з _______________________________

                             (П.І.Б. або найменування боржника)
 "___" ___________ 20___                           м. ____________
     Мною, _______________, державним виконавцем відділу державної
              (П.І.Б.)
виконавчої служби ________________________________________________
                              (найменування відділу)
управління   юстиції,  в  порядку    статей 43,  44 Закону України
"Про виконавче  провадження"  проведено  розрахунок*  стягнутих  з
боржника  сум  для  задоволення  вимог  стягувачів   за   зведеним
виконавчим провадженням    N   _________________   про   стягнення
з ___________________________________________________
         (П.І.Б. або найменування боржника)
Сума, що залишилась для задоволення вимог стягувачів після відрахування авансового внеску сторін (інших осіб) на проведення виконавчих дій та витрат державної виконавчої служби на здійснення виконавчих дій, становить ___________ грн.
------------------------------------------------------------------
| N |Відповідно     |Кількість |   На   |   Сума, що   |Відсоток |
|з/п|до статті 44 ЗУ|стягувачів|загальну| розподілена  |погашення|
|   |"Про виконавче |          |  суму  |  відповідно  |         |
|   |провадження"   |          |  (грн) | до частини 7 |         |
|   |               |          |        | статті 44 ЗУ |         |
|   |               |          |        |"Про виконавче|         |
|   |               |          |        | провадження" |         |
|---+---------------+----------+--------+--------------+---------|
|1  |Перша черга    |          |        |              |         |
|---+---------------+----------+--------+--------------+---------|
|2  |Друга черга    |          |        |              |         |
|---+---------------+----------+--------+--------------+---------|
|3  |Третя черга    |          |        |              |         |
|---+---------------+----------+--------+--------------+---------|
|4  |Четверта черга |          |        |              |         |
|---+---------------+----------+--------+--------------+---------|
|5  |П'ята черга    |          |        |              |         |
|---+---------------+----------+--------+--------------+---------|
|6  |Виконавчий     |          |        |              |         |
|   |збір           |          |        |              |         |
|-------------------+----------+--------+--------------+----------
|     УСЬОГО        |          |        |              |
--------------------------------------------------------
_______________
* Формула розрахунку з виплати грошових коштів:
К = Б/А,
С = К х А - В, де
А - загальна сума боргу, Б - сума, що надійшла на депозитний рахунок, В - 10% виконавчого збору від фактично стягнутої суми, С - сума, що підлягає сплаті, К - коефіцієнт розрахунку.
                           Перша черга
      (виконавчі документи цієї черги погашаються на ___ %)
----------------------------------------------------------------------
| N | Реквізити |  Назва  |  Сума,   |Сума до|Сума боргу |Пропорційна|
|з/п|виконавчого|стягувача| належна  |виплати|    по     |   сума    |
|   | документа |         |стягувачу |       |виконавчому| стягнення |
|   |           |         |    за    |       |   збору   |виконавчого|
|   |           |         |виконавчим|       |           |   збору   |
|   |           |         |документом|       |           |           |
|---+-----------+---------+----------+-------+-----------+-----------|
|   |           |         |          |       |           |           |
|-------------------------+----------+-------+-----------+-----------|
|       УСЬОГО            |          |       |           |           |
----------------------------------------------------------------------
                           Друга черга
      (виконавчі документи цієї черги погашаються на ___ %)
----------------------------------------------------------------------
| N | Реквізити |  Назва  |  Сума,   |Сума до|Сума боргу |Пропорційна|
|з/п|виконавчого|стягувача| належна  |виплати|    по     |   сума    |
|   | документа |         |стягувачу |       |виконавчому| стягнення |
|   |           |         |    за    |       |   збору   |виконавчого|
|   |           |         |виконавчим|       |           |   збору   |
|   |           |         |документом|       |           |           |
|---+-----------+---------+----------+-------+-----------+-----------|
|   |           |         |          |       |           |           |
|-------------------------+----------+-------+-----------+-----------|
|       УСЬОГО            |          |       |           |           |
----------------------------------------------------------------------
                           Третя черга
      (виконавчі документи цієї черги погашаються на ___ %)
----------------------------------------------------------------------
| N | Реквізити |  Назва  |  Сума,   |Сума до|Сума боргу |Пропорційна|
|з/п|виконавчого|стягувача| належна  |виплати|    по     |   сума    |
|   | документа |         |стягувачу |       |виконавчому| стягнення |
|   |           |         |    за    |       |   збору   |виконавчого|
|   |           |         |виконавчим|       |           |   збору   |
|   |           |         |документом|       |           |           |
|---+-----------+---------+----------+-------+-----------+-----------|
|   |           |         |          |       |           |           |
|-------------------------+----------+-------+-----------+-----------|
|       УСЬОГО            |          |       |           |           |
----------------------------------------------------------------------
                          Четверта черга
      (виконавчі документи цієї черги погашаються на ___ %)
----------------------------------------------------------------------
| N | Реквізити |  Назва  |  Сума,   |Сума до|Сума боргу |Пропорційна|
|з/п|виконавчого|стягувача| належна  |виплати|    по     |   сума    |
|   | документа |         |стягувачу |       |виконавчому| стягнення |
|   |           |         |    за    |       |   збору   |виконавчого|
|   |           |         |виконавчим|       |           |   збору   |
|   |           |         |документом|       |           |           |
|---+-----------+---------+----------+-------+-----------+-----------|
|   |           |         |          |       |           |           |
|-------------------------+----------+-------+-----------+-----------|
|       УСЬОГО            |          |       |           |           |
----------------------------------------------------------------------
                           П'ята черга
      (виконавчі документи цієї черги погашаються на ___ %)
----------------------------------------------------------------------
| N | Реквізити |  Назва  |  Сума,   |Сума до|Сума боргу |Пропорційна|
|з/п|виконавчого|стягувача| належна  |виплати|    по     |   сума    |
|   | документа |         |стягувачу |       |виконавчому| стягнення |
|   |           |         |    за    |       |   збору   |виконавчого|
|   |           |         |виконавчим|       |           |   збору   |
|   |           |         |документом|       |           |           |
|---+-----------+---------+----------+-------+-----------+-----------|
|   |           |         |          |       |           |           |
|-------------------------+----------+-------+-----------+-----------|
|       УСЬОГО            |          |       |           |           |
----------------------------------------------------------------------
 Державний виконавець              __________  ___________________
                                    (підпис)        (П.І.Б.)