УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
У К А З
ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ
( Указ втратив чинність на підставі Указу Президента N 1033/2009 (1033/2009) від 11.12.2009 )

Про зупинення дії розпорядження Кабінету Міністрів України від 16 вересня 2009 року N 1119-р

Кабінет Міністрів України 16 вересня 2009 року видав розпорядження N 1119-р (1119-2009-р) "Деякі питання проведення конверсії смуг радіочастот", яким доручив:
Міністерству оборони України, Міністерству транспорту та зв'язку України, Національній комісії з питань регулювання зв'язку України провести конверсію смуг радіочастот 1920-1935 МГц, 1950-1980 МГц, 2010-2015 МГц, 2020-2025 МГц, 2110-2125 МГц, 2140-2170 МГц для запровадження системи мобільного зв'язку третього покоління стандарту ІМТ-2000 (UMTS) шляхом зміни частотних присвоєнь радіоелектронних засобів спеціальних користувачів, які працюють у зазначених смугах радіочастот, і переведення їх поза такі смуги радіочастот ( пункт 1 (1119-2009-р) ) ;
Національній комісії з питань регулювання зв'язку України організувати проведення тендерів (відкритих аукціонів) на видачу ліцензії на користування радіочастотним ресурсом у смугах радіочастот 1920-1935 МГц, 1950-1980 МГц, 2010-2015 МГц, 2020-2025 МГц, 2110-2125 МГц, 2140-2170 МГц для впровадження радіотехнології "Цифровий стільниковий радіозв'язок ІМТ-2000 (UMTS)" ( пункт 2 (1119-2009-р) ) .
Таким чином, Кабінетом Міністрів України прийнято рішення щодо конверсії смуг радіочастот, які використовуються Збройними Силами України та іншими спеціальними користувачами в інтересах національної безпеки та оборони України, і передачі права на користування такими радіочастотами операторам мобільного зв'язку.
За Законом України "Про радіочастотний ресурс України" (1770-14) конверсія радіочастотного ресурсу України передбачає комплекс заходів, у результаті виконання яких відбувається вивільнення частини радіочастотного ресурсу України (радіочастот та/або смуг радіочастот) для подальшого її використання користувачами інших категорій та/або впровадження інших стандартів і технологій; конверсія радіочастотного ресурсу України здійснюється на виконання та відповідно до Плану використання радіочастотного ресурсу України (815-2006-п) , а також згідно із стратегічними завданнями держави щодо впровадження сучасних телекомунікаційних та інформаційних технологій (частини перша і друга статті 22 (1770-14) ) .
Тож, вивільнення відповідного радіочастотного ресурсу спеціальними користувачами має передбачати комплекс заходів, який би забезпечував безперешкодне переведення радіоелектронних засобів таких користувачів на інші смуги радіочастот.
Передбачені ж названим розпорядженням (1119-2009-р) заходи щодо вивільнення відповідного радіочастотного ресурсу не передбачають комплексного підходу, який би забезпечував безперешкодне переведення радіоелектронних засобів спеціальних користувачів, що працюють у вищезазначених смугах радіочастот, на інші смуги, та не враховують реальних можливостей такого переведення.
Відтак, запропонований розпорядженням N 1119-р (1119-2009-р) механізм матиме наслідком зниження рівня боєздатності Збройних Сил України та інших військових формувань, їх бойової готовності до оборони держави. Підтримання ж на належному рівні боєздатності Збройних Сил України та інших військових формувань, їх бойової готовності до оборони держави є необхідною складовою підготовки держави до оборони в мирний час (стаття 3 Закону України "Про оборону України" (1932-12) ) .
Отже, реалізація передбачених названим розпорядженням Кабінету Міністрів України (1119-2009-р) заходів знизить рівень оборонного потенціалу України, що, виходячи зі змісту Закону України "Про основи національної безпеки України" (964-15) , становить загрозу національним інтересам і національній безпеці держави.
Згідно зі статтею 17 Конституції України (254к/96-ВР) захист суверенітету і територіальної цілісності України, забезпечення її інформаційної безпеки є найважливішими функціями держави ( частина перша (254к/96-ВР) ) ; забезпечення державної безпеки і захист державного кордону України покладаються, зокрема, на відповідні військові формування ( частина третя (254к/96-ВР) ) .
Основним Законом держави (254к/96-ВР) встановлено, що Кабінет Міністрів України має здійснювати заходи щодо забезпечення обороноздатності і національної безпеки України (пункт 7 статті 116 (254к/96-ВР) ) .
Проте Уряд зазначеним розпорядженням (1119-2009-р) передбачив заходи, що призведуть до зниження рівня боєздатності Збройних Сил України та інших військових формувань, їх бойової готовності до оборони держави, а відповідно, - до зниження рівня обороноздатності України, а отже, діяв усупереч наведеним нормам статті 17, пункту 7 статті 116 Конституції України (254к/96-ВР) .
Відтак, Кабінетом Міністрів України порушено й вимогу частини третьої статті 113 Конституції України (254к/96-ВР) , згідно з якою Кабінет Міністрів України зобов'язаний керуватися у своїй діяльності Конституцією (254к/96-ВР) та законами України.
Виходячи з викладеного, відповідно до пункту 15 частини першої статті 106 Конституції України (254к/96-ВР) постановляю:
1. Зупинити дію розпорядження Кабінету Міністрів України від 16 вересня 2009 року N 1119-р (1119-2009-р) "Деякі питання проведення конверсії смуг радіочастот".
2. Цей Указ набирає чинності з дня його опублікування.
Президент України
В.ЮЩЕНКО
м. Київ, 20 жовтня 2009 року
N 834/2009