ДЕРЖАВНЕ КАЗНАЧЕЙСТВО УКРАЇНИ

                             Л И С Т

 N 07-22/868-5986 від 16.08.2000
     м.Київ

 vd20000816 vn07-22/868-5986


     Про оподаткування коштів бюджетних установ і організацій


     Державне казначейство  України  розглянуло  вашого листа щодо
оподаткування коштів бюджетних установ та організацій у 2000  році
і повідомляє.
     На Державне казначейство України покладено  функції  касового
виконання державного бюджету за доходами та видатками. У 2000 році
згідно зі статтями 1 та 2 Закону  України  "Про  Державний  бюджет
України на 2000 рік" ( 1458-14 ) усі позабюджетні кошти установ та
організацій,  що утримуються за рахунок коштів державного бюджету,
включені  до  спеціального  фонду  державного  бюджету.  При цьому
додаток N 2 до Закону України "Про  Державний  бюджет  України  на
2000 рік" ( 1458-14 ) установлює обсяги видатків за рахунок коштів
спеціального фонду не лише на утримання бюджетних організацій, а й
на  виконання  функцій  держави.  Звертаємо  вашу  увагу,  що коло
міністерств  та  відомств,  яким  Законом  "Про  Державний  бюджет
України на  2000  рік"  ( 1458-14 ) затверджені видатки за рахунок
коштів спеціального фонду,  значно ширше,  ніж установлено пунктом
7.11.1  Закону  України  "Про внесення змін до Закону України "Про
оподаткування   прибутку  підприємств"  від  22.05.97  р.   N  283
( 283/97-ВР ).
     Згідно зі  статтею  28  Закону  України  "Про внесення змін і
доповнень  до  Закону  Української  РСР  "Про   бюджетну   систему
Української РСР" ( 253/95-ВР ) Верховна Рада України приймає Закон
про  Державний бюджет України,  не змінюючи чинного законодавства.
Це законодавство діє протягом бюджетного року  в  частині,  що  не
суперечить  Закону  про  Державний бюджет України.  З огляду на це
Державне казначейство України розглядає установи  та  організації,
що  утримуються  з  державного та місцевих бюджетів (як за рахунок
загального, так і спеціального фондів) неприбутковими.
     З метою забезпечення виконання вищезазначеного Закону України
були  ухвалені постанова Кабінету Міністрів України від 09.01.2000
р. N   17   (   17-2000-п  )  "Про  Порядок  складання,  розгляду,
затвердження та основні вимоги щодо виконання кошторисів доходів і
видатків  бюджетних  установ та організацій" та наказ Міністерства
фінансів України від 21.01.2000 р.  N  10  (  v0010201-00  )  "Про
затвердження  документів,  що  застосовуються  в процесі виконання
бюджету", якими встановлено основні вимоги до бюджетних установ та
організацій  щодо  складання  та  виконання  кошторисів доходів та
видатків. Цими документами не допускається перевищення доходів над
видатками   (див.  п.23  постанови  КМУ  від  09.01.2000  р.  N 17
( 17-2000-п ). Якщо протягом року виникає необхідність перевищення
видатків   спеціального   фонду   бюджету   внаслідок  перевищення
надходжень до цього фонду над урахованими у бюджеті на відповідний
рік, постановою   КМУ  N  17  (  17-2000-п  )  (пункт  46  Порядку
складання, розгляду, затвердження та основні вимоги щодо виконання
кошторисів  доходів  і  видатків бюджетних установ та організацій)
передбачається внесення відповідних змін до кошторису.
     Одночасно повідомляємо,   що  наказом  Міністерства  фінансів
України від 29.06.2000 р.  N 146 ( z0418-00 ) затверджено  Перелік
власних надходжень бюджетних установ та організацій,  які включені
до спеціального фонду бюджетів усіх рівнів.
     Перерахування до  бюджету  податку  на  прибуток  за  рахунок
коштів спеціального фонду, який є складовою частиною бюджету, є не
що   інше,   як   перерозподіл   бюджетних  коштів.  Такі  дії  не
передбачаються Законом України "Про Державний  бюджет  України  на
2000 рік"  (  1458-14  )  та  не  узгоджуються  з діючим бюджетним
законодавством.
     Виходячи з вищенаведеного,  Державне казначейство України має
всі   законні   підстави   для  відкриття  реєстраційних  рахунків
розпорядникам  коштів  усіх  рівнів   при   наявності   кошторису,
затвердженого   вищестоящою   організацією.  Крім  того,  Державне
казначейство України відповідно до  покладених  на  нього  функцій
здійснює  контроль  за  цільовим  направленням бюджетних коштів їх
розпорядникам.  Відтак  ми  не  можемо  погодитися   з   Державною
податковою  адміністрацією  стосовно  скасування  листа Державного
казначейства України від 05.07.2000 р. N 07-10/689-4891.
     Для остаточного вирішення цієї проблеми вважаємо, що установи
та організації,  які утримуються за рахунок коштів  бюджетів  усіх
рівнів,    мають    переглянути   свої   статутні   документи   та
зареєструватися в органах ДПА як неприбуткові організації.

 Заступник Голови                                        О.Даневич

 "Баланс", N 42, 17 жовтня 2000 р.