КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 16 січня 2003 р. N 31
Київ
|
Про затвердження Програми "Шкільний автобус"
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Програму "Шкільний автобус" (далі - Програма), що додається.
2. Міністерству освіти і науки, Міністерству промислової політики разом з іншими центральними органами виконавчої влади, що визначені відповідальними виконавцями Програми, щороку під час складання проектів Державного бюджету України та Державної програми економічного і соціального розвитку України на 2003-2010 роки передбачати кошти на фінансування заходів Програми.
3. Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним та Севастопольській міській державним адміністраціям розробити з урахуванням визначених цією Програмою завдань і затвердити регіональні програми забезпечення регулярного підвезення учнів та педагогічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів у сільській місцевості до місць навчання, роботи і додому та вжити заходів до залучення для їх виконання коштів місцевих бюджетів та інших джерел, не заборонених законодавством.
4. Міністерству освіти і науки разом з іншими центральними органами виконавчої влади, що визначені відповідальними виконавцями Програми, забезпечити цільове використання коштів на її виконання.
5. Міністерству освіти і науки, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним та Севастопольській міській державним адміністраціям забезпечити контроль за здійсненням заходів Програми.
6. Координацію робіт, пов'язаних з виконанням Програми, покласти на Міністерство освіти і науки.
Прем'єр-міністр України
|
В.ЯНУКОВИЧ
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 16 січня 2003 р. N 31
ПРОГРАМА
"Шкільний автобус"
Загальна частина
Організація регулярного безоплатного перевезення учнів до місць навчання і додому є складовою частиною забезпечення реалізації прав громадян на здобуття загальної середньої освіти.
Статтею 14 Закону України "Про освіту" (
1060-12)
, статтею 21 Закону України "Про загальну середню освіту" (
651-14)
та статтею 32 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" (
280/97-ВР)
передбачено забезпечення у сільській місцевості регулярного безоплатного підвезення до місць навчання і додому учнів та педагогічних працівників.
В Україні за межею пішохідної доступності перебувають і потребують підвезення 12 відсотків загальної кількості учнів, які проживають на селі (додаток 1 до Програми).
З року в рік унаслідок фізичного зносу матеріальної бази автотранспортних підприємств, що обслуговували сільські населені пункти, а також реформування сільськогосподарських підприємств розв'язання цієї проблеми ускладнюється.
Виконання Програми дасть змогу створити умови для забезпечення у сільській місцевості регулярного безоплатного перевезення до місць навчання і додому учнів та педагогічних працівників.
Організацію перевезення учнів і педагогічних працівників планується здійснювати шляхом:
створення державних і комунальних спеціалізованих автотранспортних підприємств;
укладення договорів з автотранспортними підприємствами, установами, організаціями усіх форм власності та перевізниками - фізичними особами на здійснення організованого підвезення або підвезення рейсовими автобусами.
З метою раціонального використання автобусів керівництво навчальних закладів повинно забезпечити коригування розкладу уроків та режиму навчально-виховного процесу.
Забезпечення спеціалізованих автотранспортних підприємств автобусами проводиться за рахунок коштів державного і місцевого бюджетів.
Виготовлення і закупівля автобусів для організації перевезення учнів та педагогічних працівників у сільській місцевості здійснюється на тендерній основі в установленому порядку.
Мета і завдання Програми
Метою Програми є:
виконання вимог законодавства щодо забезпечення у сільській місцевості регулярного безоплатного перевезення до місць навчання і додому учнів та педагогічних працівників;
підвищення освітнього рівня сільського населення;
раціональне використання кадрового потенціалу педагогічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів у сільській місцевості.
Основними завданнями Програми є:
забезпечення реалізації прав громадян на доступність і безоплатність здобуття загальної середньої освіти;
оптимізація мережі загальноосвітніх навчальних закладів у сільській місцевості;
створення нового типу автобуса, придатного для безпечного перевезення дітей, та спеціального шкільного автобуса для перевезення дітей з обмеженими фізичними можливостями на інвалідних візках;
створення парку автобусів для забезпечення у сільській місцевості регулярного безоплатного перевезення учнів і педагогічних працівників до місць навчання і додому.
Очікувані результати виконання Програми
Виконання Програми дасть можливість:
забезпечити соціальний захист учасників навчально-виховного процесу, припинити негативні процеси у соціальній сфері села, досягти позитивних зрушень у забезпеченні життєдіяльності сільського населення;
створити оптимальну мережу загальноосвітніх навчальних закладів у сільській місцевості;
створити у сільській місцевості належні умови для здобуття учнями, зокрема дітьми з обмеженими фізичними можливостями на інвалідних візках, повної загальної середньої освіти.
Фінансування
Фінансування Програми здійснюватиметься як за рахунок коштів державного бюджету, так і за рахунок коштів місцевих бюджетів та з інших джерел, не заборонених законодавством.
ОСНОВНІ ЗАХОДИ ПРОГРАМИ
Зміст заходу
|
Відповідальні виконавці
|
Строк
виконання
|
Прогнозний
обсяг
фінансування,
млн. гривень
|
Джерела фінансування
|
державний
бюджет
|
місцевий
бюджет
|
позабюджетні
кошти
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
I. Створення нового типу автобуса
|
Розроблення державних
стандартів та
технічних умов на
виготовлення шкільних
автобусів
Розроблення технічних
завдань,
конструкторської
документації,
створення дослідних
зразків та
сертифікація шкільних
автобусів:
до 15 місць
(особливо малий)
до 25 місць (малий)
понад 25 місць
(середній)
Розроблення
технічних умов та
державних стандартів
на виготовлення
спеціальних шкільних
автобусів для
перевезення дітей з
обмеженими фізичними
можливостями на
інвалідних візках
|
Мінпромполітики, МВС,
ВАТ "Укравтобуспром",
Держстандарт, Науково-
дослідний центр безпеки
руху
Мінпромполітики,
ВАТ "Укравтобуспром"
Мінпромполітики,
МВС, МОН,
Держспоживстандарт
|
2004
-"-
-"-
-"-
-"-
2007
|
0,035
3
0,83
0,95
1,05
0,035
|
0,035
|
-
|
0,035
3
0,83
0,95
1,05
-
|
II. Переобладнання існуючого парку автобусів
(додаток 2 до Програми)
|
Розроблення технічних
завдань і
конструкторської
документації на
переобладнання
існуючого парку
автобусів
Переобладнання
існуючого парку
автобусів
Сертифікація
переобладнаних
автобусів
|
Мінпромполітики,
ВАТ "Укравтобуспром"
Мінпромполітики,
Рада міністрів
Автономної Республіки
Крим, обласні і
Севастопольська міська
держадміністрації
Мінпромполітики,
Інститут
"УкрНДІавтопроект"
|
2004
2003-
2005
2003-
2005
|
1,2
33,45
0,2
|
|
|
1,2
33,45
0,2
|
III. Придбання автобусів для поповнення і оновлення існуючого парку
(додаток 3 до Програми)
|
Придбання автобусів
для поповнення та
оновлення існуючого
парку
Проведення торгів із
закупівлі автобусів
Розроблення
регіональних програм
"Шкільний автобус"
Перегляд закріплення
за загальноосвітніми
навчальними закладами
територій
обслуговування з
урахуванням потреби в
організації
перевезення учнів та
педагогічних
працівників у
сільській місцевості
Розроблення і
затвердження
спеціалізованих
транспортних маршрутів
для перевезення учнів
та педагогічних
працівників
Створення у разі
необхідності
спеціалізованих
транспортних
підприємств
Здійснення розподілу
транспортних засобів
між навчальними
закладами відповідно
до потреб
Вирішення питань
матеріально-технічного
та кадрового
забезпечення виконання
Програми
Передбачення щороку
під час складання
проектів місцевих
бюджетів коштів,
необхідних для
утримання
спеціалізованих
транспортних
підприємств,
забезпечення
пально-мастильними
матеріалами та
безпечної експлуатації
транспортних засобів
Розроблення і
затвердження
спеціалізованих
транспортних маршрутів
для перевезення учнів
та педагогічних
працівників
Забезпечення
виготовлення проїзних
квитків для учнів та
педагогічних
працівників, які
користуються правом
безоплатного проїзду
на час навчання
Проведення
експерименту з
організації
перевезення учнів
Забезпечення контролю
за виконанням Правил
дорожнього руху під
час перевезення учнів
|
Рада міністрів
Автономної Республіки
Крим, обласні і
Севастопольська міська
держадміністрації
-"-
-"-
-"-
-"-
-"-
Рада міністрів
Автономної Республіки
Крим, обласні,
Севастопольська міська
держадміністрації
-"-
-"-
-"-
-"-
Волинська та
Чернігівська обласні
держадміністрації
МВС
|
2003-
2010
2003-
2004
-"-
-"-
2003
2003-
2004
2003-
2004
-"-
2003-
2010
-"-
до 1
вересня
2003 р.
2003
постійно
|
508,24
110
|
|
255
110
|
253,24
|
Додаток 1
до Програми
КІЛЬКІСТЬ УЧНІВ
загальноосвітніх навчальних закладів у сільській місцевості, які потребують перевезення (станом на 1 жовтня 2002 р.)
Регіон
|
Загальна
кількість
учнів
|
Кількість учнів,
які потребують перевезення
|
загальна
|
відсотків
|
Автономна Республіка Крим
Області:
Вінницька
Волинська
Дніпропетровська
Донецька
Житомирська
Закарпатська
Запорізька
Івано-Франківська
Київська
Кіровоградська
Луганська
Львівська
Миколаївська
Одеська
Полтавська
Рівненська
Сумська
Тернопільська
Харківська
Херсонська
Хмельницька
Черкаська
Чернівецька
Чернігівська
м. Севастополь
|
104847
118838
80161
83629
56997
81798
125919
66907
118949
97889
59809
43240
153712
64613
129637
86470
98820
55128
87658
75943
69951
88252
82806
80970
57519
2658
|
23606
11085
8226
15955
10340
12678
10117
11383
10256
13530
7929
6909
16339
7534
9364
14644
9132
7335
7138
10908
6672
9363
8631
6243
5835
802
|
23,1
9,2
10,2
18,9
18,1
15,5
8
16,9
8,6
13,8
13,2
16
10,6
11,6
7,2
17
9,2
13,3
8,1
14,3
9,5
10,6
10,4
7,7
10,2
30,7
|
Усього
|
2173120
|
261954
|
12,1
|
Додаток 2
до Програми
РОЗРАХУНКИ
щодо переобладнання наявного парку автобусів у 2003-2005 роках
Місткість
|
2003 рік
|
2004 рік
|
2005 рік
|
Разом
|
кіль-
кість
|
вартість,
млн.
гривень
|
кіль-
кість
|
вартість,
млн.
гривень
|
кіль-
кість
|
вартість,
млн.
гривень
|
кіль-
кість
|
вартість,
млн.
гривень
|
До 15 місць
До 25 місць
Понад
25 місць
Усього
|
500
1000
350
1850
|
3,2
10
4,935
18,135
|
300
500
100
900
|
1,92
5
1,41
8,33
|
200
500
50
750
|
1,28
5
0,705
6,985
|
1000
2000
500
3500
|
6,4
20
7,05
33,45
|
_______________
Орієнтовна вартість переобладнання 1 автобуса у цінах 2002 року:
до 15 місць (особливо малий) - 6,4 тис. гривень;
до 25 місць (малий) - 10 тис. гривень;
понад 25 місць (середній) - 14,1 тис. гривень.
Переобладнанню підлягають автобуси, строк експлуатації яких не перевищує 3 років та з пробігом не більше ніж 60 тис. кілометрів.
Додаток 3
до Програми
РОЗРАХУНКИ
щодо придбання автобусів у 2003-2010 роках
Місткість
|
За роками
|
Разом
|
2003
|
2004
|
2005
|
2006
|
2007
|
2008
|
2009
|
2010
|
кіль-
кість
|
вартість,
млн.
гривень
|
кіль-
кість
|
вартість,
млн.
гривень
|
кіль-
кість
|
вартість,
млн.
гривень
|
кіль-
кість
|
вартість
млн.
гривень
|
кіль-
кість
|
вартість
млн.
гривень
|
кіль-
кість
|
вартість
млн.
гривень
|
кіль-
кість
|
вартість
млн.
гривень
|
кіль-
кість
|
вартість
млн.
гривень
|
кіль-
кість
|
вартість
млн.
гривень
|
До 15 місць
До 25 місць
Понад 25 місць
Усього
|
100
100
50
250
|
4,53
15,5
10,5
30,53
|
100
100
50
250
|
4,53
15,5
10,5
30,53
|
100
50
150
|
15,5
10,5
26
|
200
200
50
450
|
9,06
31
10,5
50,56
|
210
137
347
|
39,9
30,1
70
|
270
186
456
|
51,3
40,92
92,22
|
290
198
488
|
55,1
43,56
98,66
|
260
176
436
|
49,4
38,72
88,12
|
400
1530
897
2827
|
18,12
273,2
195,3
486,62
|
_______________
Примітки: 1. Орієнтовна вартість одного шкільного автобуса:
у цінах 2002 року місткістю до 15 місць - 45,3 тис., від 20 до 25 місць - 155 тис., понад 25 місць - 210 тис. гривень;
у цінах 2006 року місткістю від 20 до 25 місць - 190 тис., понад 25 місць - 220 тис. гривень.
2. Кількість спеціальних шкільних автобусів визначається місцевими органами управління освітою у межах загальної кількості шкільних автобусів, що поставляються за роками.
Орієнтовна вартість одного спеціального шкільного автобуса у цінах 2006 року місткістю понад 25 місць - 300 тис. гривень.