МІЖВІДОМЧА КОМІСІЯ З МІЖНАРОДНОЇ ТОРГІВЛІ
П О В І Д О М Л Е Н Н Я
03.02.2010

Про порушення та проведення спеціального розслідування щодо імпорту в Україну добрив мінеральних із вмістом трьох поживних елементів: азоту, фосфору, калію з вмістом азоту більше як 10% незалежно від країни походження та експорту

Відповідно до Закону України "Про застосування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну" (332-14) (далі - Закон) Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі (далі - Комісія) розглянула заяву Союзу хіміків України (далі - Заявник) "Про порушення та проведення спеціального розслідування щодо імпорту в Україну добрив мінеральних із вмістом трьох поживних елементів (азоту, фосфору, калію), з вмістом азоту більш 10%" (далі - Заява) та за результатами розгляду встановила, що у Заяві міститься достатньо доказів, на підставі яких можна зробити висновок, що протягом II півріччя 2008 року - I півріччя 2009 року імпорт в Україну добрив мінеральних із вмістом трьох поживних елементів: азоту, фосфору, калію з вмістом азоту більше як 10% відбувався в таких розмірах та на таких умовах, що міг заподіювати значної шкоди національному товаровиробникові.
Ураховуючи викладене та відповідно до статті 9 Закону (332-14) , Комісія прийняла рішення N СП-225/2010/4403-33 "Про порушення та проведення спеціального розслідування щодо імпорту в Україну добрив мінеральних із вмістом трьох поживних елементів: азоту, фосфору, калію з вмістом азоту більше як 10% незалежно від країни походження та експорту" (далі - Розслідування).
Об'єктом Розслідування є товар, що має такий опис: добрива мінеральні або хімічні із вмістом трьох поживних елементів: азоту, фосфору та калію з вмістом азоту більш як 10% у перерахунку на сухий безводний продукт, який може класифікуватися згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності ( УКТЗЕД (2371а-14, 2371б-14, 2371в-14, 2371г-14) ) за кодом 3105 20 10 00 (далі - Товар).
Рішення Комісії було прийнято на підставі інформації, що міститься в Заяві за період з II півріччя 2008 року по I півріччя 2009 року, а саме:
1. Наявність зростання імпорту в Україну Товару, що є об'єктом розгляду, зокрема, темпи росту склали:
- в абсолютних показниках 12,5%;
- відносно виробництва Товару Заявника - 123%;
- відносно споживання Товару на внутрішньому ринку України - 5,3%.
2. Наявність заподіяння значної шкоди Заявникові.
- обсяги виробництва Товару Заявником скоротилися на 49,6%;
- використання виробничих потужностей скоротилося на 49,6%;
- обсяги продажу Товару Заявником на внутрішньому ринку України скоротилися на 34,7%;
- збільшились збитки від продажу Товару Заявником на внутрішньому ринку України в 1000 разів;
- коефіцієнт ліквідності Заявника зменшився на 47,21%;
- продуктивність праці Заявника зменшилась на 48,7%;
- зайнятість Заявника при виробництві та продажу Товару зменшилась на 1,9%.
3. Наявність причинно-наслідкового зв'язку між фактом зростання обсягів імпорту в Україну Товару, що є об'єктом розгляду та заподіянням значної шкоди національному товаровиробникові.
У I півріччі 2009 р. порівняно з II півріччям 2008 р. простежується зростання обсягів імпорту в Україну Товару, що є об'єктом розгляду як в абсолютних так і відносних показниках. При цьому ціни імпорту Товару, що є об'єктом розгляду у I півріччі 2009 року знизились на 55% та були нижчими за ціни продажу Товару Заявником на внутрішньому ринку України та нижчими за його собівартість. За умови наявності такого рівня цін Заявник не мав змоги підвищити ціни продажу подібного Товару на внутрішньому ринку України до позитивного рівня рентабельності.
Вказані умови імпорту в Україну Товару, що є об'єктом розгляду, вплинули на витіснення національного товаровиробника із внутрішнього ринку та скорочення його питомої ваги у споживанні на внутрішньому ринку України з 12% у II півріччі 2008 р. до 7,3% у I півріччі 2009 р.
Зростаючий обсяг імпорту в Україну Товару, що є об'єктом розгляду та умови його здійснення призвели до зменшення обсягів виробництва подібного Товару, використання виробничих потужностей національного товаровиробника, скорочення обсягів продажу подібного Товару на внутрішньому ринку України, збільшенню збитковості від продажу Товару Заявником на внутрішньому ринку України.
На підставі зазначеного Комісія дійшла висновку, що в Заяві міститься достатньо доказів стосовно зростання імпорту в Україну Товару, що є об'єктом розгляду, внаслідок чого могло мати місце заподіяння значної шкоди національному товаровиробникові.
Проведення Розслідування доручено Міністерству економіки України (далі - Мінекономіки).
У випадку, якщо Розслідування певним чином стосується інтересів фізичних або юридичних осіб, такі особи мають право надсилати до Мінекономіки інформацію, що може бути корисною для цілей проведення Розслідування.
Інформація, яка подається Мінекономіки, повинна базуватися на фактах, а не на голослівних твердженнях чи припущеннях. Разом із цим інформація ураховується Мінекономіки, в разі подання її державною мовою України та в строки, встановлені Законом (332-14) або Комісією чи Мінекономіки.
Адреса Мінекономіки: 01008, м. Київ-8, вул. М.Грушевського, буд. 12/2. Контактні телефони: 272-50-00; т/ф: 272-55-57; e-mail: a-dump@me.gov.ua.
Протягом 30 днів з дати опублікування цього повідомлення Мінекономіки здійснює реєстрацію заінтересованих сторін Розслідування та розглядає вимоги щодо проведення слухань.
Протягом 40 днів з дати опублікування цього повідомлення Мінекономіки розглядає письмово викладені коментарі та інформацію стосовно порушення Розслідування.
Рішення Комісії N СП-225/2010/4403-33 набирає чинності з дня опублікування цього повідомлення.