У Х В А Л А
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ

Про припинення конституційного провадження у справі за конституційним поданням 47 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Закону України "Про внесення змін до законів України "Про Державний бюджет України на 2009 рік" та "Про ставки акцизного збору і ввізного мита на деякі товари (продукцію)"

м. Київ
3 лютого 2010 року
N 11-уп/2010
Справа N 1-13/2010
Конституційний Суд України у складі суддів:
Стрижака Андрія Андрійовича - головуючого,
Бринцева Василя Дмитровича,
Вдовіченка Сергія Леонідовича,
Головіна Анатолія Сергійовича,
Джуня В'ячеслава Васильовича,
Дідківського Анатолія Олександровича,
Домбровського Івана Петровича,
Кампа Володимира Михайловича,
Колоса Михайла Івановича,
Лилака Дмитра Дмитровича - доповідача,
Маркуш Марії Андріївни,
Мачужак Ярослави Василівни,
Нікітіна Юрія Івановича,
Овчаренка В'ячеслава Андрійовича,
Стецюка Петра Богдановича,
Ткачука Павла Миколайовича,
Шишкіна Віктора Івановича,
розглянув на пленарному засіданні справу за конституційним поданням 47 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (254к/96-ВР) (конституційності) Закону України "Про внесення змін до законів України "Про Державний бюджет України на 2009 рік" та "Про ставки акцизного збору і ввізного мита на деякі товари (продукцію)" від 23 червня 2009 року N 1534-VI (1534-17) (Відомості Верховної Ради України, 2009 р., N 49, ст. 734).
Заслухавши суддю-доповідача Лилака Д.Д. та дослідивши матеріали справи, Конституційний Суд України
у с т а н о в и в:
1. Суб'єкт права на конституційне подання - 47 народних депутатів України - звернувся до Конституційного Суду України з клопотанням визнати в цілому таким, що не відповідає Конституції України (254к/96-ВР) (є неконституційним), Закон України "Про внесення змін до законів України "Про Державний бюджет України на 2009 рік" та "Про ставки акцизного збору і ввізного мита на деякі товари (продукцію)" від 23 червня 2009 року N 1534-VI (1534-17) (далі - Закон N 1534). Відповідно до підпункту 1 пункту 1 розділу I Закону N 1534 (1534-17) у частині першій статті 1 Закону України "Про Державний бюджет України на 2009 рік" від 26 грудня 2008 року N 835-VI (835-17) (далі - Закон N 835) цифри "238.932.555,4" та "183.698.198,8" замінено відповідно цифрами "239.215.055,4" та "183.980.698,8", а у частині другій статті 1 Закону N 835 (835-17) цифри "267.394.883,5" та "193.358.048,9" замінено відповідно цифрами "267.677.383,5" та "193.640.548,9"; згідно з підпунктом 2 пункту 1 розділу I Закону N 1534 (1534-17) внесено зміни до додатків N 1, N 3, N 7 до Закону N 835 (835-17) відповідно до додатків N 1, N 2, N 3 Закону N 1534 (1534-17) ; пунктом 2 розділу I Закону N 1534 (1534-17) у статті 8 Закону України "Про ставки акцизного збору і ввізного мита на деякі товари (продукцію)" від 11 липня 1996 року N 313/96-ВР (313/96-ВР) (далі - Закон N 313) цифри "0,34" замінено на цифри "0,60", в результаті чого розмір ставки акцизного збору на пиво із солоду (солодове) змінено із 0,34 гривні за 1 літр на 0,60 гривні за 1 літр.
Суб'єкт права на конституційне подання стверджує, що Закон N 1534 (1534-17) є неконституційним, оскільки виходячи зі змісту статей 95, 96, 97, 98 Конституції України (254к/96-ВР) та статті 38 Бюджетного кодексу України (2542-14) (далі - Кодекс) Верховна Рада України не мала права при прийнятті закону про Державний бюджет України включати положення про внесення змін і доповнень до чинних законів України, зупиняти дію окремих законів або змінювати визначене іншими законами України правове регулювання суспільних відносин. На підтвердження своїх висновків народні депутати України посилаються на правові позиції Конституційного Суду України, сформульовані у рішеннях від 9 липня 2007 року N 6-рп/2007 (v0a6p710-07) (справа про соціальні гарантії громадян), від 22 травня 2008 року N 10-рп/2008 (v010p710-08) (справа щодо предмета та змісту закону про Державний бюджет України).
Крім того, автори клопотання вказують, що внесеними Законом N 1534 (1534-17) змінами в частині введення в дію нових ставок акцизного збору на пиво із солоду (солодове) Верховна Рада України порушила статті 1, 7 Закону України "Про систему оподаткування" (1251-12) та статтю 3 Кодексу (2542-14) , якими передбачається порядок внесення змін до законів про оподаткування і дається визначення бюджетного періоду.
2. У процесі розгляду справи Конституційний Суд України дійшов висновку, що провадження у справі підлягає припиненню з таких підстав.
Законом N 1534 (1534-17) внесено зміни до двох окремих законів - Закону N 835 (835-17) та Закону N 313 (313/96-ВР) . Після набрання ним чинності його положення стали невід'ємною частин першої, другої статті 1 Закону N 835 (835-17) (зі змінами, внесеними згідно із Законом N 1534 (1534-17) ) і відповідних додатків до нього та статті 8 Закону N 313 (313/96-ВР) (зі змінами, внесеними згідно із Законом N 1534 (1534-17) ) .
Верховна Рада України 15 і 16 грудня 2009 року прийняла закони України "Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2009 рік" щодо фінансування заходів по боротьбі з епідемією грипу" N 1758-VI (1758-17) , "Про внесення змін до Закону України Про Державний бюджет України на 2009 рік" N 1762-VI (1762-17) , "Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2009 рік" N 1765-VI (1765-17) , "Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2009 рік" N 1766-VI (1766-17) , якими внесено зміни до Закону України "Про Державний бюджет України на 2009 рік" (835-17) , зокрема положень частин першої, другої статті 1 Закону N 835 (835-17) зі змінами, внесеними Законом N 1534 (1534-17) , та відповідних додатків до нього, і викладено в новій редакції. У зв'язку з цим частини перша, друга статті 1 Закону N 835 (835-17) з відповідними додатками, які є предметом конституційного подання, втратили чинність.
Згідно зі статтею 150 Конституції України (254к/96-ВР) та правовою позицією, визначеною у Рішенні Конституційного Суду України від 14 листопада 2001 року N 15-рп/2001 (v015p710-01) (пункт 5 мотивувальної частини), до повноважень Конституційного Суду України належить вирішення питань про відповідність Конституції України (254к/96-ВР) (конституційність) лише чинних нормативно-правових актів.
Перевірка Закону N 1534 (1534-17) на його відповідність вимогам Закону України "Про систему оподаткування" (1251-12) та Кодексу (2542-14) також не належить до повноважень Конституційного Суду України. Відповідно до частини другої статті 147, частини першої статті 150 Конституції України (254к/96-ВР) Конституційний Суд України вирішує питання про відповідність законів та інших правових актів тільки Основному Закону України (254к/96-ВР) .
Згідно з пунктом 1 параграфа 51 Регламенту Конституційного Суду України (v001z710-97) Конституційний Суд України припиняє конституційне провадження у справі, якщо в процесі пленарного засідання Конституційного Суду України будуть виявлені підстави для відмови у відкритті конституційного провадження, передбачені у статті 45 Закону України "Про Конституційний Суд України" (422/96-ВР) .
У зв'язку із зазначеним, на підставі пункту 3 статті 45 Закону України "Про Конституційний Суд України" (422/96-ВР) , параграфа 51 Регламенту Конституційного Суду України (v001z710-97) конституційне провадження у справі підлягає припиненню.
Враховуючи викладене та керуючись статтями 147, 150, 153 Конституції України (254к/96-ВР) , статтями 45, 51 Закону України "Про Конституційний Суд України" (422/96-ВР) , пунктом 1 параграфа 51 Регламенту Конституційного Суду України (v001z710-97) , Конституційний Суд України
у х в а л и в:
1. Припинити конституційне провадження у справі за конституційним поданням 47 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (254к/96-ВР) (конституційності) Закону України "Про внесення змін до законів України "Про Державний бюджет України на 2009 рік" та "Про ставки акцизного збору і ввізного мита на деякі товари (продукцію)" від 23 червня 2009 року N 1534-VI (1534-17) на підставі пункту 3 статті 45 Закону України "Про Конституційний Суд України" (422/96-ВР) - непідвідомчість Конституційному Суду України питань, порушених у конституційному поданні.
2. Ухвала Конституційного Суду України є остаточною.
                                        КОНСТИТУЦІЙНИЙ СУД УКРАЇНИ
(Текст взято з сайту Конституційного Суду України)