УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
22.04.2004 N 285
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Державної митної служби N 139 (v0139342-10) від 22.02.2010 )

Про затвердження Положення про Департамент податків та тарифного регулювання Державної митної служби України

У зв'язку з реорганізацією центрального апарату Державної митної служби України та з метою забезпечення ефективної діяльності підрозділів центрального апарату, а також керуючись пунктом 8 Положення про Державну митну службу України, затвердженого Указом Президента України від 24.08.2000 N 1022/2000 (1022/2000) , НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про Департамент податків та тарифного регулювання Державної митної служби України (додається).
Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.
Голова Служби
М.М.Каленський

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державної митної
служби України
22.04.2004  N 285

ПОЛОЖЕННЯ

про департамент податків та тарифного регулювання Державної митної служби України

1. Загальні положення

1.1. Це Положення визначає правовий статус Департаменту податків та тарифного регулювання (далі - Департамент), а саме: його компетенцію (права, завдання, функції) та організаційну структуру.
1.2. Загальне керівництво Департаментом здійснює Голова Державної митної служби України (далі - Держмитслужба), безпосереднє кураторство роботою Департаменту - один із заступників Голови Держмитслужби згідно з розподілом обов'язків.
1.3. Департамент при виконанні покладених на нього завдань та функцій взаємодіє з іншими департаментами Держмитслужби в порядку, що визначається Головою Служби.
1.4. Департамент здійснює свою діяльність відповідно до планів роботи Держмитслужби та Департаменту.
1.5. Департамент у своїй діяльності керується Конституцією (254к/96-ВР) та законами України, актами Президента України й Кабінету Міністрів України, наказами Держмитслужби та цим Положенням.

2. Основні завдання Департаменту

2.1. Забезпечення реалізації економічної політики держави у сфері митної справи у частині митно-тарифного регулювання, ведення товарних номенклатур, справляння податків та зборів та інтеграції до Світової організації торгівлі.
2.2. Захист економічних інтересів України, забезпечення виконання митними органами доходної частини Державного бюджету України.
2.3. Організація контролю за додержанням митними органами положень податкового законодавства України та правильністю нарахування податків та зборів при митному оформленні товарів, що переміщуються через митний кордон України, а також законодавства в частині митно-тарифного регулювання (зокрема, за напрямами визначення митної вартості, класифікації та країни походження товарів).
2.4. Сприяння виконанню Україною зобов'язань за міжнародними договорами.
2.5. Розвиток міжнародного співробітництва в галузі митної справи в частині митно-тарифного регулювання, ведення товарних номенклатур, справляння митних податків та зборів. Забезпечення підтримання стосунків Держмитслужби з Всесвітньою митною організацією.
2.6. Контроль за дотриманням, виконанням та використанням норм законодавства щодо прав та обов'язків, наданих суб'єктам підприємницької діяльності й громадянам Конституцією (254к/96-ВР) та законами України, актами Президента України й Кабінету Міністрів України.

3. Функції Департаменту

Департамент згідно з покладеними на нього завданнями виконує регулятивну, нормотворчу, правозастосовчу, контрольну, організаційну, координувальну, аналітичну функції.
Відповідно до цього Департамент:
3.1. Координує роботу митних органів шляхом:
3.1.1. Доведення до митних органів відомчих нормативно-правових актів, інструктивних листів, методичних рекомендацій, положень міждержавних угод, законодавчих та інших нормативно-правових актів.
3.1.2. Надання пропозицій Департаменту правового забезпечення щодо необхідності роз'яснень митним органам положень нормативно-правових актів Держмитслужби.
3.1.3. Надання методичної та практичної допомоги митним органам (у тому числі проведення семінарів, підвищення кваліфікації та навчання працівників відділів митних платежів, контролю митної вартості та номенклатури, секторів визначення походження товарів).
3.1.4. Організації контролю за дотриманням митними органами вимог законодавства.
3.1.5. Організації та контролю діяльності відділів митних платежів, контролю митної вартості та номенклатури, секторів визначення походження товарів.
3.1.6. Прийняття участі в проведенні (організації здійснення) перевірок роботи митних органів.
3.2. Приймає участь у розробці Держмитслужбою проектів законодавчих та нормативно-правових актів, здійснює заходи з приведення їх у відповідність до положень міжнародних угод.
3.3. Приймає участь у розробці й опрацюванні законопроектів про Державний бюджет України, проектів нормативно-правових актів з питань планування й виконання доходної частини Державного бюджету України. Забезпечує взаємодію з іншими центральними органами виконавчої влади з питань виконання Державного бюджету України.
3.4. Забезпечує реалізацію вимог законодавства в частині застосування заходів митно-тарифного регулювання, справляння митних податків та зборів при створенні зон вільної торгівлі, митних союзів.
3.5. Здійснює інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності Митно-тарифної ради України. Готує на засідання Митно-тарифної ради України пропозиції щодо встановлення, скасування або зміни ставок ввізного та вивізного мита на товари з урахуванням ситуації на споживчому ринку та з метою захисту вітчизняного товаровиробника. Вдосконалює структуру Митного тарифу України.
3.6. Забезпечує процес ведення та актуалізації УКТЗЕД (2371а-14, 2371б-14, 2371в-14, 2371г-14) , удосконалення методології здійснення класифікаційної роботи.
3.7. Приймає участь у діяльності Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі з питань застосування антидемпінгових, компенсаційних або спеціальних заходів відповідно до Законів України "Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту" (330-14) , "Про захист національного товаровиробника від субсидованого імпорту" (331-14) , "Про застосування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну" (332-14) . Забезпечує виконання рішень Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі з питань застосування спеціального, антидемпінгового, компенсаційного мита.
3.8. Впроваджує механізм прогнозування впливу змін законодавства з питань оподаткування на стан надходження до Державного бюджету податків та зборів. Здійснює розрахунки планових показників надходжень податків та зборів до Державного бюджету в розрізі митних органів.
3.9. Розробляє та впроваджує організаційні, методичні, контрольні заходи, спрямовані на забезпечення своєчасного та повного внесення до Державного бюджету сум митних податків та зборів, зокрема:
3.9.1. Забезпечує контроль за дотриманням рівня індикативних цін при здійсненні зовнішньоекономічних операцій та за базою оподаткування товарів при їх митному оформленні.
3.9.2. Вживає заходів протидії ухиленню суб'єктами зовнішньоекономічної діяльності від сплати митних податків та зборів у повному обсязі.
3.9.3. Організовує роботу з перевірки підприємств та їх документації з метою забезпечення ефективного контролю за правильністю визначення митної вартості, класифікації та країни походження товарів.
3.9.4. Організовує контроль за дотриманням митними органами положень законодавства щодо застосування пільгового режиму оподаткування при митному оформленні товарів, що переміщуються через митний кордон України.
3.9.5. Здійснює та удосконалює аналітичну роботу з використанням Єдиної автоматизованої інформаційної системи Держмитслужби (далі - ЄАІС) з метою забезпечення ефективного контролю за правильністю визначення митної вартості, класифікації та країни походження товарів при їх митному оформленні, а також пошуку додаткових резервів поповнення Державного бюджету.
3.10. Забезпечує своєчасне й повне перерахування до Державного бюджету сум платежів, сплачених у національній валюті України, справляння яких згідно із законодавством покладено на митні органи.
3.11. Здійснює аналіз та обробку даних щодо цін світових товарних ринків, а також аналіз динаміки цін для визначення митної вартості за цінами угод щодо ідентичних та подібних товарів з урахуванням сезонності та умов поставок.
3.12. Удосконалює механізм справляння податків та зборів при здійсненні митного оформлення товарів, що переміщуються через митний кордон України. Ініціює запровадження сучасних технічних засобів для ефективної організації обліку податків та зборів, контролю за рухом коштів при здійсненні митного оформлення товарів, що переміщуються через митний кордон України.
3.13. Ініціює заходи з розроблення, впровадження та функціонування програмно-інформаційних комплексів з метою забезпечення контролю за діяльністю митних органів з питань, віднесених до компетенції Департаменту.
3.14. Впроваджує та удосконалює систему звітності та систему аналізу показників роботи митних органів за напрямками діяльності, віднесеними до компетенції Департаменту.
3.15. Інформує в установленому порядку суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності та громадян з питань митного законодавства.
3.16. Опрацьовує доручення Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, звернення народних депутатів України, органів державної влади, митних органів, суб'єктів підприємницької діяльності, установ іноземних держав.
3.17. Представляє інтереси Держмитслужби в державних та інших органах, в міжнародних установах, організаціях та митних службах іноземних країн. Забезпечує міжвідомчу взаємодію.
3.18. Узагальнює досвід зарубіжних країн, підтримує взаємовідносини з Всесвітньою митною організацією.
3.19. Подає керівництву Держмитслужби пропозиції щодо вдосконалення митної справи, запровадження міжнародного досвіду в роботі митних органів.
3.20. Приймає участь у розгляді проектів нормативно-правових актів та в реалізації заходів, що готуються іншими структурними підрозділами Держмитслужби.
3.21. Виконує інші завдання, визначені керівництвом Держмитслужби.

4. Права Департаменту

Департамент має право:
4.1. Приймати участь у розробці Держмитслужбою проектів законодавчих та нормативно-правових актів.
4.2. Приймати участь у розгляді проектів нормативно-правових актів та в реалізації заходів, що готуються іншими структурними підрозділами Держмитслужби.
4.3. Давати пропозиції Департаменту правового забезпечення щодо необхідності роз'яснення положень нормативно-правових актів Держмитслужби, вести службове листування.
4.4. Давати доручення митним органам для вжиття заходів чи здійснення дій, спрямованих на виконання завдань, віднесених до компетенції Департаменту, та вимагати звітів про їх виконання.
4.5. Отримувати в установленому порядку від структурних підрозділів Держмитслужби, митних органів інформацію й матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань.
4.6. Залучати за згодою керівників структурних підрозділів Держмитслужби та митних органів відповідних фахівців для вирішення завдань, віднесених до компетенції Департаменту.
4.7. Контролювати роботу митних органів. Вимагати від керівників митних органів та їх структурних підрозділів дотримання вимог митного законодавства, скасування наказів і доручень, що суперечать законодавству та положенням нормативно-правової бази Держмитслужби, своєчасного надання відповідної звітності.
4.8. Брати участь у встановленому порядку в перевірках діяльності митних органів (їх підрозділів), здійснювати цільові перевірки діяльності митних органів.
4.9. Вносити на розгляд керівництва Держмитслужби пропозиції щодо призначення, переміщення, звільнення, підвищення кваліфікації керівного складу митних органів та відділів митних платежів, контролю митної вартості та номенклатури, секторів визначення походження товарів, а також щодо їх заохочення або накладання на них стягнень.
4.10. Вносити пропозиції щодо вдосконалення митної справи, структури та штатної чисельності підрозділів митних органів, запровадження міжнародного досвіду в роботі митних органів, а також до плану діяльності Держмитслужби.
4.11. Проводити наради, семінари з працівниками митних органів. Залучати в установленому порядку до цієї роботи, а також для проведення відповідних досліджень і методичних розробок спеціалістів Держмитслужби, митних органів, науково-дослідних організацій та навчальних закладів.
4.12. Представляти інтереси Держмитслужби в державних та інших органах, в міжнародних установах, організаціях та митних службах іноземних країн.
4.13. Користуватися в установленому порядку ЄАІС Держмитслужби, створювати та використовувати власні інформаційні бази даних.

5. Керівництво та структура Департаменту

5.1. Департамент очолює директор, який призначається на посаду та звільняється з посади Головою Держмитслужби в установленому порядку.
5.2. Директор Департаменту:
5.2.1. Здійснює оперативне керівництво роботою Департаменту.
5.2.2. Забезпечує процес виконання завдань, покладених на Департамент. Координує процес планування діяльності управлінь Департаменту та забезпечує контроль за своєчасним та якісним виконанням планів.
5.2.3. Вносить пропозиції керівництву Держмитслужби про призначення на посади й звільнення з посад працівників Департаменту.
5.2.4. Затверджує положення про управління Департаменту за погодженням заступника Голови Держмитслужби.
5.2.5. Погоджує положення про відділи управлінь Департаменту.
5.2.6. Здійснює розподіл функціональних обов'язків між заступниками директора Департаменту та начальниками управлінь Департаменту.
5.2.7. Встановлює організаційні принципи та схеми роботи Департаменту та взаємодії управлінь Департаменту й видає відповідну організаційну документацію в межах Департаменту. Визначає окремих посадових осіб з управлінь Департаменту для забезпечення дії організаційних схем роботи Департаменту та взаємодії управлінь Департаменту, у разі необхідності затверджує їх посадові інструкції.
5.2.8. Дає доручення, вказівки особовому складу Департаменту, направляє запити митним органам з питань, що належать до компетенції Департаменту, організовує контроль за їх виконанням.
5.2.9. Запитує й одержує в установленому порядку від структурних підрозділів Держмитслужби, митних органів, фізичних та юридичних осіб необхідну інформацію й довідкові матеріали для виконання завдань, покладених на Департамент.
5.2.10. Здійснює координацію з питань взаємодії Департаменту з іншими структурними підрозділами Держмитслужби.
5.2.11. Вносить пропозиції (погоджує пропозиції начальників управлінь Департаменту) керівництву Держмитслужби про заохочення працівників Департаменту чи накладення на них стягнень.
5.2.12. Погоджує призначення на посади й звільнення з посад начальників відділів митних платежів, контролю митної вартості та номенклатури, секторів визначення походження товарів митних органів, а також їх заохочення та накладання на них стягнень за поданням начальників управлінь.
5.2.13. Бере участь у засіданнях колегії Держмитслужби та нарадах керівного складу Держмитслужби.
5.2.14. Розглядає вхідні документи, подані на розгляд Управлінням документального забезпечення Держмитслужби або начальниками управлінь Департаменту та проставляє на них резолюції з обов'язковим визначенням безпосередніх виконавців.
5.2.15. Візує проекти відомчих нормативно-правових актів, наказів, інструктивних листів, розпорядчих документів Держмитслужби, проекти рішень за результатами опрацювання вхідних документів.
5.2.16. Підписує вихідні документи Держмитслужби в межах повноважень, встановлених для директорів департаментів Головою Держмитслужби.
5.2.17. Представляє інтереси Держмитслужби в державних та інших органах.
5.2.18. Організовує контроль виконання особовим складом Департаменту вимог Закону України "Про державну таємницю" (3855-12) та інших нормативно-правових актів з питань охорони державної таємниці.
5.2.19. Виконує інші завдання, визначені керівництвом Держмитслужби.
5.3. Директор Департаменту має право:
5.3.1. Візувати проекти відомчих нормативно-правових актів, наказів, інструктивних листів, розпорядчих документів Держмитслужби, проекти рішень за результатами опрацювання вхідних документів.
5.3.2. Підписувати вихідні документи Держмитслужби в межах повноважень, встановлених для директорів департаментів Головою Держмитслужби.
5.3.3. Самостійно встановлювати організаційні принципи та схеми роботи Департаменту та взаємодії управлінь Департаменту й видавати відповідну організаційну документацію в межах Департаменту. Вимагати від особового складу Департаменту дотримання положень цієї організаційної документації.
5.3.4. Давати доручення, вказівки особовому складу Департаменту та вимагати надання звітів про їх виконання.
5.3.5. Вимагати від особового складу Департаменту додержання вимог законодавства, своєчасного виконання доручень керівництва Держмитслужби.
5.3.6. Вносити пропозиції керівництву Держмитслужби про заохочення працівників Департаменту чи накладення на них стягнень. Вимагати від начальників управлінь Департаменту внесення пропозицій про накладення стягнень на підлеглих працівників.
5.3.7. Запитувати й одержувати в установленому порядку від структурних підрозділів Держмитслужби необхідну інформацію й довідкові матеріали для виконання завдань, покладених на Департамент.
5.3.8. Направляти запити митним органам з питань, що належать до компетенції Департаменту, та вимагати надання звітів про їх виконання. Вимагати від митних органів додержання вимог законодавства.
5.3.9. Вносити пропозиції керівництву Держмитслужби про заохочення керівників митних органів, начальників відділів митних платежів, контролю митної вартості та номенклатури, секторів визначення походження товарів митних органів чи накладення на них стягнень.
5.3.10. Запитувати в установленому порядку від фізичних та юридичних осіб необхідну інформацію і довідкові матеріали для виконання завдань, покладених на Департамент.
5.3.11. Представляти інтереси Держмитслужби в державних та інших органах.
5.3.12. Надавати відомості, пропозиції, зауваження структурним підрозділам Держмитслужби, митним органам, іншим державним та недержавним органам, громадянам відповідно до законодавства та в порядку, установленому Головою Держмитслужби.
5.4. Директор Департаменту несе відповідальність за:
5.4.1. Незабезпечення виконання покладених на Департамент завдань і функцій, передбачених Положенням про Департамент.
5.4.2. Неналежну організацію діяльності Департаменту.
5.4.3. Низький рівень трудової та виконавської дисципліни в Департаменті.
5.4.5. Недодержання вимог законодавства щодо забезпечення охорони державної таємниці, конфіденційної інформації, що є власністю держави, а також службової інформації.
5.4.6. Негативні наслідки особистих розпоряджень, самостійно прийнятих рішень під час виконання службових обов'язків та бездіяльність.
5.5. Директор Департаменту має двох заступників - начальників управлінь.
5.6. До складу Департаменту входять чотири управління:
- Управління податків та зборів;
- Управління митно-тарифного регулювання;
- Управління контролю визначення митної вартості;
- Управління номенклатури й класифікації товарів.
5.7. У кожному управлінні Департаменту діловодство ведеться автономно відповідно до вимог Інструкції з діловодства в митній службі України.
5.8. Працівники Департаменту призначаються на посади та звільняються з посад наказом Держмитслужби.
Директор Департаменту
податків та тарифного регулювання
О.І.Пашинний
WEB MD Office НПО "Поверхность",
www.master-d.com.ua