Протокол
про внесення змін до Угоди між Урядом України та Урядом Російської Федерації про подальше співробітництво в забезпеченні створення, спільного серійного виробництва та поставок в експлуатацію оперативно-тактичного військово-транспортного літака Ан-70 та транспортного літака Ан-70Т з двигунами Д-27 від 24 червня 1993 року
Дата підписання:
Дата затвердження Україною:
Дата набрання чинності для України:
|
18.08.2009 р.
02.12.2009 р.
11.12.2009 р.
|
Уряд України та Уряд Російської Федерації, які надалі іменуються Сторонами, погодились з наступним:
Стаття 1
Внести до Угоди між Урядом України та Урядом Російської Федерації про подальше співробітництво у забезпеченні створення, спільного серійного виробництва та поставок в експлуатацію оперативно-тактичного військово-транспортного літака Ан-70 та транспортного літака Ан-70Т з двигунами Д-27 (
643_996)
від 24 червня 1993 року (далі - Угода) наступні зміни:
1) абзац четвертий преамбули викласти в наступній редакції:
"враховуючи необхідність у подальшому співробітництві в області спільного розроблення літаків Ан-70 та Ан-70Т з двигунами Д-27,";
2) статті 1-4 викласти в наступній редакції:
"Стаття 1
Продовжити роботи щодо спільного створення літаків Ан-70 та Ан-70Т і двигунами Д-27, розвиваючи систему прямих зв'язків, що склалася між організаціями-розробниками та організаціями-виготовлювачами комплектуючих виробів, матеріалів та напівфабрикатів. Під літаком Ан-70Т розуміються модифікації літака Ан-70, у тому числі для цивільного використання.
Стаття 2
Сторони забезпечать фінансування спільної дослідно-конструкторської роботи щодо створення літаків Ан-70, двигунів Д-27, бортових систем та матеріалів в обсягах та в строки, що погоджені Сторонами, із державного бюджету України та федерального бюджету Російської Федерації.
Сторони визначать державними замовниками літака Ан-70 з двигунами Д-27 Міністерство оборони України та Міністерство оборони Російської Федерації.
Загальну координацію робіт, пов'язаних з проектуванням та виготовленням літаків, двигунів та іншої авіаційної техніки відповідно до цієї Угоди доручається наступним уповноваженим органам Сторін:
від Української Сторони - Міністерству оборони України та Міністерству промислової політики України;
від Російської Сторони - Міністерству промисловості та торгівлі Російської Федерації.
Стаття 3
Українська Сторона через державного замовника та уповноважені органи забезпечить спільні розроблення, проведення державних випробувань (державних спільних випробувань) та організацію серійного виробництва літаків Ан-70, Ан-70Т, двигунів Д-27 та комплектуючих виробів до них організаціями-розробниками та організаціями-виготовлювачами України.
Російська Сторона через державного замовника та уповноважений орган забезпечить спільні розроблення, проведення державних випробувань (державних спільних випробувань) та організацію серійного виробництва літаків Ан-70, Ан-70Т, двигунів Д-27 та комплектуючих виробів до них організаціями-розробниками та організаціями-виготовлювачами Російської Федерації.
Рішення щодо початку серійного виробництва літаків Ан-70, Ан-70Т та двигунів Д-27 в державах Сторін приймається відповідно до законодавства кожної із держав Сторін після завершення державних випробувань (державних спільних випробувань).
Стаття 4
Спільна діяльність, що здійснюється відповідно до цієї Угоди в рамках проведення державної політики у сфері оборони та забезпечення безпеки держави, фінансується Сторонами згідно з бюджетним законодавством кожної із держав Сторін залежно від наявності бюджетних асигнувань, що передбачені на ці цілі.
Фінансування спільної діяльності, що виходить за межі бюджетних асигнувань та/або державних програм, знаходиться у сфері відповідальності організацій-розробників та організацій-виготовлювачів, що здійснюють таку діяльність, та оговорюється в окремих угодах.
Нічого у цій статті не тлумачиться як додаткові зобов'язання, які створюються для Сторін, забезпечувати бюджетне фінансування співробітництва, що здійснюється у відповідності з цією Угодою.
Кожна Сторона, якщо інше безпосередньо не передбачено законодавством її держави, не несе відповідальності за будь-якими фінансовими зобов'язаннями, які є результатом окремих угод між організаціями-розробниками та організаціями-виготовлювачами, що укладаються у рамках цієї Угоди.";
3) статтю 5 визнати такою, що втратила силу;
4) статті 6-9 викласти у наступній редакції:
"Стаття 6
Номенклатура, обсяг та строки поставок літаків Ан-70, Ан-70Т та Двигунів Д-27, у тому числі і на експорт, а також запасних частин, наземного обладнання, контрольного та навчального майна для забезпечення експлуатації та ремонту зазначеної техніки уточнюються та узгоджуються державними замовниками та уповноваженими органами Сторін при координації планів взаємних поставок авіаційної техніки в установленому порядку.
Авіаційна техніка, що постачається, повинна відповідати технічним умовам на її постачання, які узгоджуються державними замовниками, організаціями-розробниками та організаціями-виготовлювачами на кожний черговий рік поставки.
Державні замовники, організації-розробники та організації-виготовлювачі беруть на себе відповідальність за якість агрегатів та систем зазначеної авіаційної техніки, що виробляються для літаків Ан-70, Ан-70Т та двигунів Д-27 на своїй території.
Стаття 7
Українська Сторона через свої організації-розробники та організації-виготовлювачі забезпечить комплектуючими виробами, матеріалами та напівфабрикатами, що будуть виготовлятися в Україні, серійне виробництво літаків Ан-70, Ан-70Т та двигунів Д-27.
Російська Сторона через свої організації-розробники та організації-виготовлювачі забезпечить комплектуючими виробами, матеріалами та напівфабрикатами, що будуть виготовлятися в Російській Федерації, серійне виробництво літаків Ан-70, Ан-70Т та двигунів Д-27.
Стаття 8
Роботи з удосконалення, поліпшення якості, підвищення надійності, збільшення гарантійних та технічних ресурсів літаків Ан-70, Ан-70Т, двигунів Д-27 та комплектуючих виробів до них будуть проводитися постійно за планами та програмами, які узгоджені державними замовниками, організаціями-розробниками та організаціями-виготовлювачами.
Стаття 9
Ціни на авіаційну техніку, що передбачена до поставки згідно з цією Угодою, узгоджуються державними замовниками.";
5) статтю 10 визнати такою, що втратила силу;
6) статті 11-16 викласти в наступній редакції:
"Стаття 11
Державні випробування (державні спільні випробування) літака Ан-70 та двигуна Д-27 проводяться спільно в обсягах та в строки за погодженням між державними замовниками.
Сертифікація літака Ан-70Т та двигуна Д-27 для цивільного використання буде проводитись за єдиними нормами (АП-25 та АП-33) Авіаційним регістром Міждержавного авіаційного комітету.
За сертифікацію типу літака, двигуна несуть відповідальність організації-розробники за належністю, за сертифікацію серійного виробництва - відповідні організації-виготовлювачі.
Утримувачами сертифіката типу літака Ан-70Т та двигуна Д-27 для цивільного використання є організації-розробники.
Стаття 12
Приймання продукції, що пред'являється українськими організаціями-розробниками та організаціями-виготовлювачами у рамках цієї Угоди буде проводитись фахівцями Міністерства оборони України, а продукції, що пред'являється російськими організаціями-розробниками та організаціями-виготовлювачами - фахівцями Міністерства оборони Російської Федерації, а також уповноваженими Авіаційним регістром Міждержавного авіаційного комітету органами.
Стаття 13
Кожна із Сторін має рівні права на конструкторську, технологічну та експлуатаційно-технічну документацію літаків Ан-70, Ан-70Т, двигунів Д-27 та комплектуючих виробів до них.
Зазначена документація на російській мові з метою забезпечення безліцензійного серійного виробництва літаків Ан-70, Ан-70Т, двигуна Д-27 та комплектуючих виробів до них передається організаціями-розробниками організаціям-виготовлювачам в обсягах та в строки, що погоджені державними замовниками та уповноваженими органами Сторін.
Зміни до зазначеної документації вносяться організаціями-розробниками документації за погодженням з державними замовниками.
Надання однією Стороною права використання зазначеної документації третій стороні здійснюється тільки за узгодженням з другою Стороною.
Стаття 14
Ремонт літаків Ан-70, Ан-70Т, двигунів Д-27 та комплектуючих виробів до них проводиться організаціями-розробниками, організаціями-виготовлювачами та ремонтними організаціями, які розробляють та передають ремонтну документацію за погодженням з державними замовниками відповідно до договорів.
Стаття 15
В разі необхідності для вирішення технічних питань, пов'язаних з розробленням, проведенням випробувань та виробництвом літаків Ан-70, АН-70Т, двигунів Д-27 та комплектуючих виробів до них, Українська сторона направляє в Російську Федерацію, а Російська сторона в Україну своїх фахівців - представників Міністерства оборони України та Міністерства оборони Російської Федерації, організацій-розробників та організацій-виготовлювачів.
Кількість фахівців, що відряджаються, місця їх розміщення, строки перебування та умови їх праці узгоджуються додатково державними замовниками та уповноваженими органами Сторін.
Стаття 16
Державні замовники укладають контракти на поставку літаків Ан-70 з двигунами Д-27 відповідно до законодавства кожної із держав Сторін.";
7) статтю 17 визнати такою, що втратила силу;
8) статті 18-21, 23 викласти в наступній редакції:
"Стаття 18
Для виробництва та реалізації літаків Ан-70, Ан-70Т, двигунів Д-27, комплектуючих виробів до них та їх технічного обслуговування у процесі експлуатації допускається створення спільних українсько-російських організацій.
Стаття 19
Організації-розробники та організації-виготовлювачі на підставі укладених у рамках цієї Угоди договорів забезпечують постачання комплектуючих виробів, агрегатів та запасних частин для експлуатації та ремонту літаків Ан-70, Ан-70Т та двигунів Д-27 протягом не менше ніж 20 років після припинення закупівель цих літаків державними замовниками.
У разі коли виникне необхідність у виробництві запасних частин для літаків Ан-70, Ан-70Т та двигунів Д-27 або постачання ними після закінчення зазначеного періоду, Сторони розглянуть це питання додатково.
Стаття 20
Сторони мають рівні права на результати інтелектуальної діяльності, що отримані при виконанні цієї Угоди.
Сторони зобов'язуються вжити необхідних заходів щодо охорони прав на результати інтелектуальної діяльності, що використовуються та/або отримані в ході реалізації даної Угоди при створенні літака Ан-70 у відповідності з Угодою між Кабінетом Міністрів України та Урядом Російської Федерації про взаємну охорону прав на результати інтелектуальної діяльності, що використовуються та отримані в ході двостороннього військово-технічного співробітництва (
643_706)
від 22 грудня 2006 року.
Сторони підпишуть окремий Протокол, який визначає порядок спільного використання таких результатів по відношенню до літака АН-70Т.
Сторони мають право безоплатно використовувати (надавати право щодо використання) результати інтелектуальної діяльності, що отримані у рамках цієї Угоди за погодженими поданнями державних замовників та організацій-розробників.
Стаття 21
Усі питання, що можуть виникати між державними замовниками, організаціями-розробниками, організаціями-виготовлювачами та уповноваженими органами Сторін при виконанні цієї Угоди, будуть вирішуватися шляхом взаємних консультацій.
Стаття 23
Ця Угода є чинною на весь період серійного виробництва та поставок в експлуатацію літаків Ан-70, Ан-70Т та двигунів Д-27, а також комплектуючих виробів, агрегатів та запасних частин до них.".
Стаття 2
З дати набрання цим Протоколом чинності державні замовники та уповноважені органи Сторін, що визначені у статті 2 Угоди (
643_996)
, розроблять та погодять доповнення до тактико-технічного завдання, програми державних випробувань (державних спільних випробувань), план-графіки завершення розроблення та проведення державних випробувань літаків Ан-70, двигунів Д-27 та комплектуючих виробів до них, затвердять уточнений склад кооперації підприємств промисловості та забезпечать укладання відповідних державних контрактів (договорів) в узгоджені строки.
Стаття 3
Цей Протокол набирає чинності з дати отримання останньою письмового повідомлення про виконання Сторонами внутрішньодержавних процедур, необхідних для набрання ним чинності, та залишається чинним на весь період дії Угоди (
643_996)
.
Вчинено у м. Москва, 18 серпня 2009 року, у двох примірниках, кожний українською та російською мовами, при цьому обидва тексти мають однакову силу.
За Уряд України За Уряд Російської Федерації