МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
юстиції України
07.04.2010 N 726/5
( z0282-10 )
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
9 квітня 2010 р.
за N 283/17578

ПОЛОЖЕННЯ

про Лівобережний відділ реєстрації шлюбів міста Києва з державним Центром розвитку сім'ї

1. Лівобережний відділ реєстрації шлюбів міста Києва з державним Центром розвитку сім'ї (далі - відділ) є територіальним органом Міністерства юстиції України, ним створюється, ліквідується і безпосередньо йому підпорядковується.
2. Відділ у своїй діяльності керується Конституцією України (254к/96-ВР) , законами України, а також актами Президента України, постановами Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства юстиції, іншими нормативно-правовими актами та цим Положенням.
3. Основними завданнями відділу є:
3.1. Забезпечення повної, своєчасної і правильної державної реєстрації шлюбу відповідно до чинного законодавства.
3.2. Забезпечення у межах визначеної компетенції реалізації особистих немайнових прав громадян.
3.3. Реалізація державної політики щодо розвитку та зміцнення сім'ї.
3.4. Збереження архівного фонду.
3.5. Ведення з дотриманням вимог чинного законодавства Державного реєстру актів цивільного стану громадян.
3.6. Надання правової допомоги громадянам щодо отримання документів про реєстрацію актів цивільного стану.
4. Відділ відповідно до покладених на нього завдань:
4.1. Проводить державну реєстрацію шлюбу та про кожний факт реєстрації акту цивільного стану видає відповідне свідоцтво.
4.2. Уносить до Державного реєстру актів цивільного стану громадян відомості про шлюб, а також про внесення змін, доповнень, поновлення та анулювання актових записів про шлюб відповідно до Порядку ведення Державного реєстру актів цивільного стану громадян, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.08.2007 N 1064 (1064-2007-п) (зі змінами).
4.3. При прийнятті заяви про реєстрацію шлюбу на бажання наречених видає направлення на медичне обстеження.
4.4. Забезпечує належне зберігання та оформлення книг реєстрації шлюбів та іншої документації, пов'язаної з реєстрацією шлюбу.
4.5. Веде у встановленому порядку (на паперових та електронних носіях) облік актових записів про шлюб.
4.6. Видає повторні свідоцтва про шлюб та витяги/повні витяги з Державного реєстру актів цивільного стану громадян у порядку, встановленому чинним законодавством України.
4.7. Забезпечує належні облік та зберігання, а також витрачання бланків свідоцтв про шлюб з дотриманням вимог законодавства.
4.8. Вивчає й узагальнює практику застосування чинного законодавства з питань державної реєстрації актів цивільного стану.
4.9. Подає до Міністерства юстиції України звіти про державну реєстрацію шлюбу та використання бланків свідоцтв про шлюб.
4.10. Надсилає звіти про державну реєстрацію шлюбу за формами N 97 "Про реєстрацію актів цивільного стану" (місячна) та N 98 "Про реєстрацію актів цивільного стану" (піврічна, річна), затвердженими наказом Міністерства юстиції України від 12.10.2009 N 1822/5 (z0949-09) , зареєстрованим в Мін'юсті 12.10.2009 за N 949/16965, до Головного управління юстиції у місті Києві.
4.11. Розглядає звернення громадян, а також запити установ та організацій з питань, що належать до компетенції відділу.
4.12. Організовує та надає фізичним та юридичним особам додаткові платні послуги правового та технічного характеру, не передбачені Законом України "Про органи реєстрації актів громадянського стану" (3807-12) , з дотриманням вимог чинного законодавства.
4.13. Організовує проведення досліджень сучасної сім'ї за науковими методиками і подає свої висновки й пропозиції Міністерству юстиції України, іншим організаціям та установам.
5. Відділ має право:
5.1. Безоплатно одержувати від органів державної влади, підприємств, установ та організацій документи, необхідні для виконання покладених на нього завдань.
5.2. Розробляти програми щодо розвитку та зміцнення сім'ї.
5.3. Залучати до роботи кваліфікованих спеціалістів, укладати угоди з фізичними та юридичними особами з метою забезпечення завдань та функцій відділу.
5.4. Використовувати кошти згідно з кошторисом доходів та видатків.
6. Відділ взаємодіє з іншими органами реєстрації актів цивільного стану та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, а також підприємствами, установами та організаціями з питань, що належать до його компетенції.
7. Начальник відділу призначається на посаду та звільняється з посади Міністром юстиції України.
Начальником відділу може бути громадянин України, який має повну вищу юридичну освіту за освітньо-кваліфікаційним рівнем спеціаліста, магістра та стаж роботи у сфері правової діяльності на державній службі на посаді головного спеціаліста чи в інших сферах управління не менше трьох років.
Начальник відділу має заступника, який призначається на посаду та звільняється з посади Міністром юстиції України.
8. Начальник відділу:
8.1. Здійснює керівництво відділом, організовує його роботу та відповідає за виконання покладених на відділ завдань і здійснення ним своїх функцій.
8.2. Уносить подання щодо призначення на посаду та звільнення з посади заступника начальника відділу, заохочення і притягнення його до дисциплінарної відповідальності.
8.3. Призначає на посади та звільняє з посад спеціалістів та інших працівників відділу, вирішує питання щодо їх заохочення та притягнення до дисциплінарної відповідальності.
8.4. Забезпечує та контролює дотримання працівниками відділу виконавської та трудової дисципліни.
8.5. Веде особистий прийом громадян.
8.6. Видає у межах своєї компетенції накази, організовує та контролює ведення діловодства у відділі.
8.7. Розподіляє обов'язки між працівниками відділу та затверджує посадові інструкції працівників відділу.
8.8. Організовує підвищення кваліфікації працівників відділу.
8.9. У встановленому законом порядку вирішує питання про скорочення місячного строку державної реєстрації шлюбу.
8.10. Розпоряджається коштами в межах кошторису доходів і видатків, забезпечує дотримання фінансової та штатної дисципліни, збереження коштів і матеріальних цінностей.
8.11. Відповідає за належне зберігання та облік, оформлення і ведення книг реєстрації шлюбів та іншої службової документації.
8.12. Відповідає за належні облік та зберігання, а також витрачання бланків свідоцтв про шлюб з дотриманням вимог законодавства.
8.13. Відповідає за належну організацію роботи щодо надання згідно з частиною другою статті 17 Закону України "Про органи реєстрації актів громадянського стану" (3807-12) фізичним і юридичним особам додаткових послуг правового та технічного характеру, не передбачених цим Законом, та за правильність ведення обліку, зберігання та використання документів, пов'язаних з проведенням цієї роботи.
8.14. Відповідає за належне формування та надання відомостей про виборців з дотриманням вимог, встановлених Законом України "Про Державний реєстр виборців" (698-16) .
9. Відділ утримується за рахунок Державного бюджету України. Організаційна штатна структура та штатний розпис відділу затверджуються Міністерством юстиції України.
10. Відділ є юридичною особою, має печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням.
11. У разі ліквідації відділу майно та кошти передаються на баланс Головного управління юстиції у місті Києві.
Директор Департаменту
у справах цивільного
стану громадян
В.Кунда