АНТИМОНОПОЛЬНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ
Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я
N 24-р від 12.02.2002
м.Київ
|
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
27 лютого 2002 р.
за N 200/6488
|
Про внесення змін і доповнень до Правил розгляду справ про порушення антимонопольного законодавства України
З метою приведення у відповідність до Закону України "Про захист економічної конкуренції" (
2210-14)
внести зміни і доповнення до Правил розгляду справ про порушення антимонопольного законодавства України, затверджених розпорядженням Антимонопольного комітету України від 29 червня 1998 року N 169-р (
z0471-98,
z0090-94)
та зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 22 липня 1998 року за N 471/2911, із змінами та доповненнями, затвердженими розпорядженнями Антимонопольного комітету України від 30 вересня 1998 року N 260-р (
z0667-98)
, від 23 лютого 2001 року N 33-р (
z0292-01)
та зареєстрованими в Міністерстві юстиції України відповідно 16 жовтня 1998 року за N 667/3107 та 30 березня 2001 року за N 292/5483 (додаються).
Голова Комітету
|
О.Костусєв
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
Розпорядження
Антимонопольного комітету
України
12 лютого 2002 р. N 24-р
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
27 лютого 2002 р.
за N 200/6488
Зміни і доповнення до Правил розгляду справ про порушення антимонопольного законодавства України
1. У назві Правил слова "антимонопольного законодавства України" замінити словами "законодавства про захист економічної конкуренції".
2. Пункт перший викласти в такій редакції:
"1. Ці Правила визначають окремі особливості порядку розгляду заяв, справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, у тому числі про захист від недобросовісної конкуренції (далі - порушення законодавства про захист економічної конкуренції, порушення) органами Антимонопольного комітету України відповідно до Закону України "Про захист економічної конкуренції" (
2210-14)
, Закону України "Про захист від недобросовісної конкуренції" (
236/96-ВР)
, Закону України "Про Антимонопольний комітет України" (
3659-12)
та встановлюють порядок перевірки рішень органів Комітету в цих справах і діють до прийняття відповідних актів законодавства".
3. У пункті 2 слова "і посадовими особами" замінити словами "Антимонопольного комітету України (далі - Комітет)".
4. Розділ другий викласти в такій редакції:
"II. Органи Комітету, які розглядають справи, підвідомчість справ
4. Справи про порушення законодавства про захист економічної конкуренції у межах компетенції розглядаються органами Комітету:
- Комітетом;
- Постійно діючою адміністративною колегією Комітету;
- тимчасовою адміністративною колегією Комітету;
- державним уповноваженим Комітету;
- адміністративною колегією територіального відділення Комітету.
5. Адміністративній колегії територіального відділення Комітету підвідомчі справи про порушення у вигляді:
зловживання монопольним (домінуючим) становищем, антиконкурентних узгоджених дій, недобросовісної конкуренції, якщо наслідки порушення мають місце на регіональному ринку;
антиконкурентних дій органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, крім тих, що підвідомчі Постійно діючій адміністративній колегії Комітету;
делегування повноважень органів влади чи органів місцевого самоврядування, крім тих, що підвідомчі Постійно діючій адміністративній колегії Комітету;
схилення до порушень, створення умов для вчинення таких порушень чи їх легітимація органами влади, органами місцевого самоврядування, органами адміністративно-господарського управління та контролю, крім тих, що підвідомчі Постійно діючій адміністративній колегії Комітету;
обмежувальної та дискримінаційної діяльності суб'єктів господарювання, об'єднань, передбаченої частинами першою та другою статті 18, статтями 19, 20 та 21 Закону України "Про захист економічної конкуренції" (
2210-14)
, крім тих, що підвідомчі державному уповноваженому Комітету;
неподання, подання інформації в неповному обсязі територіальному відділенню у встановлені головою територіального відділення, адміністративною колегією територіального відділення Комітету чи нормативно-правовими актами строки або подання недостовірної інформації територіальному відділенню;
створення перешкод працівникам територіального відділення Комітету в проведенні перевірок, огляду, у вилученні чи накладенні арешту на майно, документи, предмети чи інші носії інформації;
надання рекомендацій суб'єктами господарювання, об'єднаннями, органами влади, органами місцевого самоврядування, органами адміністративно-господарського управління та контролю, що схиляють до вчинення порушень законодавства про захист економічної конкуренції чи сприяють учиненню таких порушень, окрім тих, що підвідомчі Постійно діючій адміністративній колегії Комітету.
Справи, підвідомчі адміністративній колегії територіального відділення Комітету, розглядаються у територіальному відділенні за місцем вчинення порушення або за місцезнаходженням відповідача, або за місцем настання наслідків порушення.
6. Державному уповноваженому Комітету підвідомчі справи про порушення у вигляді:
зловживання монопольним (домінуючим) становищем, антиконкурентних узгоджених дій, недобросовісної конкуренції, якщо наслідки порушення мають місце на ринку, що охоплює декілька регіонів, чи на загальнодержавному ринку;
обмежувальної та дискримінаційної діяльності суб'єктів господарювання, об'єднань, передбаченої частинами першою та другою статті 18, статтями 19, 20 та 21 Закону України "Про захист економічної конкуренції" (
2210-14)
, якщо наслідки порушення мають місце на загальнодержавному ринку;
неподання, подання інформації в неповному обсязі Комітету в установлені державним уповноваженим Комітету, адміністративною колегією Комітету, Комітетом чи нормативно-правовими актами строки або подання недостовірної інформації Комітету;
створення перешкод працівникам Комітету в проведенні перевірок, огляду, вилученні чи накладенні арешту на майно, документи, предмети чи інші носії інформації.
7. Тимчасова адміністративна колегія Комітету може бути утворена для розгляду будь-якої справи.
8. Постійно діючій адміністративній колегії Комітету підвідомчі справи про порушення у вигляді:
антиконкурентних дій органів адміністративно-господарського управління та контролю, діяльність яких поширюється на всю територію України;
делегування повноважень центральних органів виконавчої влади, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування відповідного рівня;
схилення до порушень, створення умов для вчинення таких порушень чи їх легітимація центральними органами виконавчої влади, обласними, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями, органами місцевого самоврядування відповідного рівня;
надання рекомендацій центральними органами виконавчої влади, обласними, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями, органами місцевого самоврядування відповідного рівня, що схиляють до вчинення порушень законодавства про захист економічної конкуренції чи сприяють учиненню таких порушень.
Постійно діюча адміністративна колегія Комітету за дорученням Голови Комітету може розглянути будь-яку справу, окрім тих, що підвідомчі Комітету.
9. Комітету підвідомчі:
справи про порушення у вигляді антиконкурентних дій центральних органів виконавчої влади, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрації, органів місцевого самоврядування відповідного рівня;
справи, матеріали яких пов'язані із забезпеченням національної безпеки, оборони, суспільних інтересів або містять державну таємницю, або якщо відповідачем у справі є Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим.
Комітет може прийняти до свого провадження і розглянути будь-яку справу.
10. Справи про порушення, передбачені пунктами 5, 10, 11, 12 та 19 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції" (
2210-14)
, підвідомчі відповідним органам Комітету, до компетенції яких відноситься вирішення питань про надання дозволу на вчинення цих дій.
10(1) Справи про порушення у вигляді обмеження в господарській діяльності суб'єкта господарювання у відповідь на те, що він звернувся до Комітету або його територіального відділення із заявою про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, підвідомчі тим органам Комітету, яким підвідомча справа, що має розглядатися за такою заявою.
10(2) Справи про порушення у вигляді невиконання рішення, попереднього рішення органів Комітету або їх виконання не в повному обсязі розглядаються органами Комітету, які прийняли відповідне попереднє рішення або рішення.
11. Голова Комітету має право за клопотанням осіб, які беруть участь у справі, за поданням державного уповноваженого Комітету, керівника структурного підрозділу Комітету, голови територіального відділення або з власної ініціативи будь-які матеріали, що є в провадженні органу чи посадової особи, уповноважених на їх розгляд, передати на розгляд іншого органу чи посадової особи".
5. У назві розділу IV після слова "для" додати слово "початку".
6. Пункт 14 викласти в такій редакції:
"14. Органи Комітету розпочинають розгляд справи про порушення законодавства про захист економічної конкуренції за підставами, визначеними статтею 36 Закону України "Про захист економічної конкуренції" (
2210-14)
.
7. Пункт 15 викласти в такій редакції:
"15. Особи, які беруть участь у справі, визначаються статтею 39 Закону України "Про захист економічної конкуренції" (
2210-14)
.
8. У пункті 17 слова "голові відділення" замінити словами "адміністративній колегії територіального відділення Комітету".
9. Пункт 19 доповнити абзацом восьмим такого змісту:
"Розгляд заяви може бути зупинено з власної ініціативи органу Комітету чи голови територіального відділення, чи за заявою особи, яка бере участь у справі, до завершення розгляду органом Комітету, судом, господарським судом пов'язаної з цією заявою справи або до вирішення державним органом пов'язаного з нею іншого питання. Про зупинення розгляду заяви письмово повідомляється заявнику".
10. Абзац перший пункту 20 викласти в такій редакції:
"20. У разі невиявлення ознак порушення законодавства про захист економічної конкуренції державний уповноважений, голова відділення відмовляють у розгляді справи, про що письмово повідомляється заявнику".
11. Доповнити Правила пунктами 20(1), 20(2) та 20(3) такого змісту:
"20(1) Розпорядження про початок розгляду справи або про відмову в розгляді справи на підставі статті 36 Закону України "Про захист економічної конкуренції" (
2210-14)
, підвідомчої Комітету, адміністративній колегії Комітету, державному уповноваженому Комітету, приймає державний уповноважений Комітету.
20(2) Розпорядження про початок справи або про відмову в розгляді справи на підставі статті 36 Закону України "Про захист економічної конкуренції" (
2210-14)
, підвідомчої адміністративній колегії територіального відділення Комітету, приймає адміністративна колегія територіального відділення Комітету.
20(3) Розпорядження про початок розгляду справи надсилається відповідачу протягом трьох робочих днів із дня його прийняття.
Повідомлення про початок розгляду справи надсилається заявнику та третім особам".
12. Пункт 21 викласти в такій редакції:
"21. Розгляд справи розпочинається відповідно до статті 37 Закону України "Про захист економічної конкуренції" (
2210-14)
.
13. У пункті 23:
в абзаці другому слова "(окрім справ, зазначених у пункті 27 цих Правил)" виключити;
доповнити пункт новими абзацами п'ятим та шостим такого змісту:
"вилучення письмових та речових доказів, зокрема документів, предметів чи інших носіїв інформації, що можуть бути доказами чи джерелами доказів у справі;
накладення арешту на предмети, документи, інші носії інформації, що можуть бути доказами чи джерелами доказів у справі".
У зв'язку з цим абзаци п'ятий та шостий вважати відповідно абзацами сьомим та восьмим;
в абзаці сьомому слова "чи посадових осіб" замінити словами "Комітету";
в абзаці восьмому слова "органу чи посадової особи" замінити словами "органів Комітету".
14. Пункт 24 викласти в такій редакції:
"24. Установивши, що як відповідач до участі в справі повинна бути залучена інша особа, органами Комітету приймається розпорядження про заміну відповідача або про залучення до участі в справі співвідповідачів, про що повідомляються особи, які беруть участь у справі".
15. Пункт 25 викласти в такій редакції:
"25. Органи Комітету, які розпочали або розглядають справу, можуть прийняти розпорядження про об'єднання кількох справ в одну або про виділення справи для окремого розгляду".
16. Пункт 26 викласти в такій редакції:
"26. Копії подання з попередніми висновками (або витяги з нього, що не містять інформації з обмеженим доступом, а також визначеної відповідним державним уповноваженим, головою відділення інформації, розголошення якої може завдати шкоди інтересам інших осіб, які беруть участь у справі, або перешкодити подальшому розгляду справи) не пізніше ніж за десять днів до прийняття рішення у справі надсилаються сторонам та третім особам".
17. Пункти 27 та 28 викласти в такій редакції:
"27. Рішення може бути прийняте раніше, якщо від сторони та третіх осіб, яким було надіслано подання, одержано відповідь.
Про день, час і місце розгляду справи особи, що беруть участь у справі, повідомляються не пізніше ніж за п'ять днів.
28. Розгляд справи може бути зупинено з власної ініціативи відповідного органу Комітету чи за заявою особи, яка бере участь у справі, до завершення розгляду органом Комітету, судом, господарським судом пов'язаної з цією справою іншої справи або до вирішення державним органом пов'язаного з нею іншого питання. Про зупинення розгляду справи та його поновлення приймається розпорядження".
18. Пункти 29, 30 та 31 викласти в такій редакції:
"29. При доведенні вчинення порушення залежно від обставин у справі може бути прийнято одне чи декілька рішень згідно зі статтею 48 Закону України "Про захист економічної конкуренції" (
2210-14)
.
30. У процесі розгляду справи органи Комітету можуть прийняти попереднє рішення у справі відповідно до статті 47 Закону України "Про захист економічної конкуренції" (
2210-14)
.
31. Штрафи за порушення, передбачені Законом України "Про захист економічної конкуренції", на об'єднання, суб'єктів господарювання накладаються відповідно до статті 52 Закону України "Про захист економічної конкуренції" (
2210-14)
.
19. В абзаці другому пункту 32 слова "головою відділення" замінити словами "адміністративною колегією територіального відділення Комітету".
20. В абзаці другому пункту 33 слова "постанови" замінити словами "рішення".
21. Пункт 34 викласти в такій редакції:
"34. Рішення у справі надається для виконання відповідно до статті 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції" (
2210-14)
.
22. Абзац перший пункту 35 викласти в такій редакції:
"35. Органи Комітету, які прийняли рішення, не мають права його скасувати або змінити".
23. У пункті 36:
в абзаці першому слова "чи посадова особа, які порушили справу" замінити словами "Комітету, який розпочав або розглядає справу";
абзац другий виключити.
24. Пункт 37 викласти в такій редакції:
"37. Розгляд справи про порушення законодавства про захист економічної конкуренції підлягає закриттю без прийняття рішення по суті відповідно до статті 49 Закону України "Про захист економічної конкуренції" (
2210-14)
.
25. Назву розділу IX викласти в такій редакції:
"IX. Перевірка, перегляд, оскарження рішень у справах та обчислення строків".
26. У розділі IX:
слово "перегляд" у всіх відмінках замінити словом "перевірка" у відповідному відмінку;
слова "перегляд рішення у зв'язку з нововиявленими обставинами" у всіх відмінках замінити словом "перегляд рішення" у відповідному відмінку.
27. У пункті 38 абзац перший виключити.
28. У пункті 39:
абзаци другий та третій пункту 39 після слова "за" доповнити словами "заявою осіб, які брали участь у справі";
в абзаці третьому слова "голів відділень" замінити словами "адміністративних колегій територіальних відділень Комітету".
29. В абзаці першому пункту 40 слова "права або обов'язки яких зачіпає рішення у справі" замінити словами "які брали участь у справі".
30. Пункт 43 викласти в такій редакції:
"43. За результатами перевірки рішення органи Комітету мають право прийняти рішення відповідно до частини п'ятої статті 57 Закону України "Про захист економічної конкуренції" (
2210-14)
.
31. Пункт 44 викласти в такій редакції:
"44. Перегляд рішення здійснюється органом Комітету, яким воно прийнято, за поданням службовців Комітету, відділення, яким доручено збирання та аналіз доказів у справі.
За відсутності підстав для перегляду рішення заявник повідомляється письмово із зазначенням мотивів відмови перегляду".
32. Пункт 45 викласти в такій редакції:
"45. Орган Комітету, який прийняв рішення, може зупинити виконання рішення до закінчення його перегляду, про що письмово повідомляються особи, які беруть участь у справі".
33. У пункті 46 абзац третій виключити.
34. Розділ X викласти в такій редакції:
"X. Слухання у справі
48. Органи Комітету, які розглядають справу про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, до прийняття рішення по суті можуть проводити слухання у справі.
Про день, час і місце проведення слухання у справі особи, які беруть участь у справі, повідомляються не пізніше ніж за 5 днів до проведення слухання.
Слухання проводиться органом Комітету, який розглядає справу або за дорученням голови колегіального органу, одним або декількома його членами.
Орган Комітету на слухання у справі запрошує осіб, які беруть участь у справі, для надання ними зауважень, пояснень, доводів, необхідних для встановлення фактичних обставин справи.
У слуханні у справі беруть участь працівники Комітету, його територіальних відділень. Орган Комітету, у разі необхідності, на слухання у справі залучає експертів.
На слухання у справі можуть бути запрошені інші особи, якщо заявник та відповідач не висловили проти цього обгрунтованих заперечень.
Орган Комітету за власною ініціативою чи за заявою осіб, які беруть участь у справі, може провести повністю або частково закрите слухання у справі, якщо відкрите слухання може завдати шкоди інтересам держави, особам, які беруть участь у справі, чи іншим особам, або перешкодити подальшому розгляду справи.
Головуючий на слуханні вживає заходів для встановлення фактичних обставин справи. Він може видалити зі слухання осіб, які порушують порядок його проведення. У цьому разі слухання продовжується без участі цих осіб.
49. Слухання чи його частина може не проводитися, якщо його проведення може спричинити загрозу громадському порядку, державній безпеці або загрозу розголошення інформації з обмеженим доступом чи інформації, розголошення якої може завдати шкоди інтересам осіб, які беруть участь у розгляді справи.
Слухання протоколюється. У протоколі зазначається:
орган Комітету, який проводить слухання;
форма проведення слухання (відкрите, закрите), місце, дата, час початку й закінчення слухання;
прізвища, ім'я та по батькові головуючого, членів колегіального органу Антимонопольного комітету України із зазначенням їх посад та інших осіб, присутніх на слуханні;
питання, які розглядалися, та основний зміст зауважень, пояснень, доводів, наданих учасниками слухання.
Протокол слухання протягом трьох днів підписується головуючим, членами колегіального органу Комітету, які проводили слухання. У цей самий строк особи, які брали участь у слуханні, можуть ознайомитись із змістом протоколу, подати пояснення або зауваження до нього, які додаються до протоколу.
Про ознайомлення осіб, які брали участь у слуханні, із змістом протоколу зазначається у протоколі".
35. Розділ XI виключити.
Начальник Головного
правового управління
|
О.Нагорний
|