ДЕРЖАВНА КОМІСІЯ З РЕГУЛЮВАННЯ РИНКІВ
ФІНАНСОВИХ ПОСЛУГ УКРАЇНИ
Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
16 серпня 2010 р.
за N 689/17984
Про деякі питання здійснення обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів
Відповідно до статті 7, пункту 9.5 статті 9, статті 11, пункту 49.2 статті 49, статті 55 Закону України "Про обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів" (
1961-15)
, статей 28, 34 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" (
2664-14)
, вимог підпункту 11 пункту 4 Положення про Державну комісію з регулювання ринків фінансових послуг України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2010 року N 157 (
157-2010-п)
, та з метою вдосконалення державного регулювання діяльності з надання страхових послуг з обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг України ПОСТАНОВИЛА:
1. Встановити обов'язкові ліміти відповідальності страховика за договорами обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів:
за шкоду, заподіяну майну потерпілих, у розмірі 50000 гривень на одного потерпілого;
за шкоду, заподіяну життю та здоров'ю потерпілих, у розмірі 100000 гривень на одного потерпілого.
2. Затвердити базовий страховий платіж за договорами обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів за поданням Моторного (транспортного) страхового бюро України в розмірі 180 грн та Коригуючі коефіцієнти та їх розміри, що додаються.
3. Унести до розпорядження Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 23 грудня 2004 року N 3178 (
z1654-04)
"Про затвердження Ліцензійних умов провадження обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27 грудня 2004 року за N 1654/10253, такі зміни:
пункт 3 викласти в такій редакції:
"3. Вимога підпункту 2.1.2 пункту 2.1 глави 2 цих Ліцензійних умов у частині перевищення фактичного запасу платоспроможності над розрахунковим нормативним запасом платоспроможності не менш ніж на 1 млн. євро для страховиків, які на дату набрання чинності розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 9 липня 2010 року N 566 отримали ліцензію на право провадження обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів, починає застосовуватися з 1 січня 2011 року";
пункт 4 виключити.
У зв'язку з цим пункти 5-7 уважати пунктами 4-6.
4. Затвердити Зміни до Ліцензійних умов провадження обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів, затверджених розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 23 грудня 2004 року N 3178 (
z1654-04)
, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 27 грудня 2004 року за N 1654/10253, що додаються (
z0690-10)
.
5. Затвердити Положення про єдину централізовану базу даних щодо обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів, що додається (z0691-10)
.
6. Департаменту стандартів регулювання та нагляду за фінансовими установами разом з департаментом пруденційного нагляду, департаментом реєстрації, ліцензування та дозвільних процедур, управлінням правового забезпечення подати це розпорядження до Міністерства юстиції України для державної реєстрації.
7. Визнати таким, що втратило чинність, розпорядження Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 16 грудня 2004 року N 3099 (z1619-04)
"Про затвердження базового страхового платежу за договорами обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів", зареєстроване в Міністерстві юстиції України 21 грудня 2004 року за N 1619/10218.
8. Відділу зв'язків з громадськістю та протоколу забезпечити розміщення цього розпорядження на офіційному сайті Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України в мережі Інтернет після його державної реєстрації.
9. Це розпорядження набирає чинності через 10 днів після його державної реєстрації.
10. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на першого заступника Голови відповідно до розподілу обов'язків.
Голова Комісії
ПОГОДЖЕНО:
Голова Державного комітету України
з питань регуляторної політики
та підприємництва
В.о. Голови Антимонопольного
комітету України
|
В.Волга
М.Бродський
О.Мельниченко
|
Протокол засідання Комісії
від 9 липня 2010 р. N 563
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
Розпорядження Державної
комісії з регулювання ринків
фінансових послуг України
09.07.2010 N 566
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
16 серпня 2010 р.
за N 689/17984
КОРИГУЮЧІ КОЕФІЦІЄНТИ
та їх розміри
Тип коригуючого коефіцієнта
залежно від
|
Договір
I типу
|
Договір
II типу
|
Договір
III типу
|
1
|
2
|
3
|
4
|
I. Типу транспортного засобу
|
1. Легковий автомобіль
|
1) до 1600 кубічних сантиметрів
|
1
|
1,82
|
1
|
2) 1601-2000 кубічних сантиметрів
|
1,14
|
1,82
|
1,14
|
3) 2001-3000 кубічних сантиметрів
|
1,18
|
1,82
|
1,18
|
4) більше 3000 кубічних
сантиметрів
|
1,82
|
1,82
|
1,82
|
2. Причепи до легкових
автомобілів
|
0,34
|
0,34
|
0,34
|
3. Автобуси з кількістю місць для сидіння
|
1) до 20 чоловік (включно)
|
2,55
|
3,00
|
2,55
|
2) більше 20 чоловік
|
3,00
|
3,00
|
3,00
|
4. Вантажні автомобілі вантажопідйомністю
|
1) до 2 тонн (включно)
|
2
|
2,18
|
2
|
2) понад 2 тонни
|
2,18
|
2,18
|
2,18
|
5. Причепи до вантажних
автомобілів
|
0,5
|
0,5
|
0,5
|
6. Мотоцикли та моторолери
|
1) до 300 кубічних сантиметрів
(включно)
|
0,34
|
0,68
|
0,34
|
2) більше 300 кубічних сантиметрів
|
0,68
|
0,68
|
0,68
|
II. Місця переважного використання транспортного засобу: для
фізичних осіб - місце проживання страхувальника; для юридичних
осіб - місцезнаходження страхувальника
|
1) місто Київ
|
3,2-4,8
|
3,2-4,8
|
3,2-4,8
|
2) міста Бориспіль, Боярка,
Бровари, Васильків, Вишгород,
Вишневе, Ірпінь
|
1-2,5
|
3,2-4,8
|
1-2,5
|
3) міста з населенням більше
1 мільйона чоловік
|
2,3-3,5
|
3,2-4,8
|
2,3-3,5
|
4) міста з населенням
1 мільйон - 500 тисяч чоловік
|
1,8-2,8
|
3,2-4,8
|
1,8-2,8
|
5) міста з населенням
500-100 тисяч чоловік
|
1,3-2,5
|
3,2-4,8
|
1,3-2,5
|
6) населені пункти з населенням
менше 100 тисяч чоловік
|
1-1,6
|
3,2-4,8
|
1-1,6
|
7) для транспортних засобів, які
зареєстровані в інших країнах
|
2-4
|
3,2-4,8
|
2-4
|
III. Сфери використання транспортного засобу
|
1) автомобіль, який
використовується фізичною особою
(крім таксі, вантажних
автомобілів, автобусів)
|
1,0
|
2) автомобіль, який
використовується юридичною особою
(крім таксі, вантажних
автомобілів, автобусів)
|
1,1-1,4
|
3) вантажні автомобілі, автобуси
|
1,0
|
4) легковий автомобіль або автобус
із кількістю місць для сидіння до
20 чоловік, який використовується
фізичною особою для надання послуг
із перевезення пасажирів і
вантажів автомобільним транспортом
загального користування або для
надання послуг із перевезення
пасажирів та їх багажу на таксі
|
1,0-1,4
|
5) легковий автомобіль або автобус
із кількістю місць для сидіння до
20 чоловік, який використовується
юридичною особою для надання
послуг із перевезення пасажирів і
вантажів автомобільним транспортом
загального користування або для
надання послуг із перевезення
пасажирів та їх багажу на таксі
|
1,1-1,5
|
IV. Водійського стажу осіб, відповідальність яких застрахована
за договором *
|
1) до 1 року (для фізичних осіб)
|
1,35-1,76
|
1,35-1,76
|
1,35-1,76
|
2) від 1 до 3 років (для фізичних
осіб)
|
1,35-1,76
|
1,27-1,65
|
1,27-1,65
|
3) від 3 до 10 років (для фізичних
осіб)
|
1,35-1,76
|
1,1-1,43
|
1,1-1,43
|
4) більше 10 років (для фізичних
осіб)
|
1,35-1,76
|
1-1,3
|
1-1,3
|
5) для юридичних осіб
|
1,2
|
|
1,2
|
V. Кількості зазначених у договорі осіб
|
1) одна особа
|
|
|
1
|
2) дві особи
|
|
|
1,1-1,4
|
3) 3-5 осіб
|
|
|
1,2-1,6
|
VI. Наявності або відсутності у
страхувальника (протягом
попереднього року) доведених у
судовому порядку спроб страхового
шахрайства або випадків, що були
підставою для пред'явлення
регресного позову відповідно до
Закону України "Про обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів" (1961-15)
|
|
|
|
1) наявність
|
2
|
2
|
2
|
2) відсутність
|
1
|
1
|
1
|
_______________
* Якщо в договорі III типу зазначено декілька осіб, то при розрахунку страхового платежу застосовується коефіцієнт групи IV, що відповідає особі з найбільшим значенням цього коефіцієнта.
При розрахунку страхового платежу відповідно до пункту 7.1 статті 7 розділу II Закону України "Про обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів" (
1961-15)
обмеження добутку коригуючих коефіцієнтів II, III, IV типів, передбачене пунктом 8 розділу VII Закону України "Про обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів", не застосовується.
Директор департаменту
стандартів регулювання
та нагляду за фінансовими
установами
|
Н.М.Жила
|