КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я
від 8 вересня 2010 р. N 1791-р
Київ
|
Про схвалення Концепції Закону України "Про ремісничу діяльність"
1. Схвалити Концепцію Закону України "Про ремісничу діяльність", що додається.
2. Державному комітетові з питань регуляторної політики та підприємництва разом з Міністерством економіки, Міністерством фінансів, Міністерством праці та соціальної політики, Міністерством культури і туризму та Міністерством освіти і науки розробити з урахуванням положень Концепції, схваленої цим розпорядженням, і подати до 31 грудня 2010 р. Кабінетові Міністрів України проект Закону України "Про ремісничу діяльність".
Прем'єр-міністр України
|
М.АЗАРОВ
|
СХВАЛЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 8 вересня 2010 р. N 1791-р
КОНЦЕПЦІЯ
Закону України "Про ремісничу діяльність"
Загальна частина
Ремісництво можна охарактеризувати як складову частину малого підприємництва, що стихійно розвивається у місцевій промисловості, будівництві, побутовому обслуговуванні, житлово-комунальному господарстві, охороні здоров'я та в інших галузях. Результати аналізу стану розвитку ремісничих підприємств в іноземних країнах свідчать про те, що зазначені підприємства є частиною соціально-економічного простору, становлять особливий сектор ринкового господарства, без якого неможливе створення багатовимірної виробничої структури, гармонійного та стабільного соціально-економічного середовища.
На даний час в Україні не створено нормативно-правову базу, не сформовано інфраструктуру підтримки і розвитку ремесел та ремісництва, не проводиться статистичне спостереження за розвитком ремісничої діяльності, не затверджено перелік ремісничих професій і не створено реєстр ремісників, атестованих професійною комісією.
З метою забезпечення належного розвитку ремісничої діяльності необхідно розробити правову основу її організації та провадження.
Мета Концепції
Метою Концепції є визначення шляхів законодавчого врегулювання правових, економічних, соціальних та організаційних відносин у сфері ремісничої діяльності як складової малого підприємництва, що сприятиме відновленню старовинних та освоєнню новітніх технологій виробничих процесів, збереженню і розвитку національних культурних та виробничих традицій, підвищенню рівня зайнятості населення.
Шляхи розв'язання проблеми
Оптимальним шляхом розв'язання проблеми є розроблення і прийняття Закону України "Про ремісничу діяльність", у якому слід передбачити:
визначення таких термінів, як "реміснича діяльність", "ремісник", "суб'єкти ремісництва", "ремісничий реєстр", "реміснича організація", "майстер";
основні напрями державної підтримки ремісничої діяльності, взаємодії органів державної влади, органів місцевого самоврядування та суб'єктів ремісничої діяльності;
організаційно-правові форми суб'єктів ремісництва;
правовий статус ремісничої організації;
права та обов'язки суб'єктів ремісництва;
критерії віднесення професії до ремісничої;
основні засади захисту інтересів ремісників, споживачів ремісничих товарів та послуг;
основні засади атестації ремісників;
створення ремісничого реєстру;
відповідальність за порушення зазначеного Закону.
Очікувані результати
Реалізація Закону України "Про ремісничу діяльність" сприятиме:
визначенню переліку ремісничих професій;
збереженню, подальшому розвитку та підвищенню престижу ремісничої діяльності;
формуванню в суспільній свідомості образу ремісника як вітчизняного виробника товарів та послуг, який зберігає та розвиває національні культурні та виробничі традиції;
підвищенню ролі професійно-технічної освіти в структурі освіти України, попиту на неї серед населення шляхом оновлення її змісту, впровадження інноваційної складової у навчальний процес професійно-технічних навчальних закладів;
підвищенню рівня зайнятості населення шляхом розширення сфери застосування праці, підтримки підприємницької діяльності та самозайнятості населення.
Фінансові, матеріально-технічні і трудові ресурси
Розроблення та прийняття Закону України "Про ремісничу діяльність" не потребує залучення додаткових фінансових, матеріально-технічних і трудових ресурсів.