ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Л И С Т
03.09.2010 N 11/2-10.16/9481
|
Асоціації фармацевтичних
дистриб'юторів "ФАРМУКРАЇНА"
На виконання доручення Кабінету Міністрів України від 12.08.2010 р. N 48739/3/1-10 Державною митною службою України розглянуто листи Асоціації фармацевтичних дистриб'юторів "ФАРМУКРАЇНА" від 09.08.2010 р. N 183/10, від 09.08.2010 р. N 185/10 та від 09.08.2010 р. N 187/10 щодо класифікації згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності вітамінних та вітамінно-мінеральних препаратів.
З вищезазначеного питання повідомляємо.
Митні органи України для цілей класифікації товарів використовують Українську класифікацію товарів зовнішньоекономічної діяльності (2371а-14,
2371б-14, 2371в-14, 2371г-14)
(далі - УКТЗЕД), що є товарною номенклатурою Митного тарифу України, затвердженого Законом України від 05.04.2001 р. N 2371-III (
2371-14)
"Про Митний тариф України" (зі змінами і доповненнями).
З метою забезпечення єдиного тлумачення і застосування УКТЗЕД (2371а-14,
2371б-14, 2371в-14, 2371г-14)
в Україні запроваджено Пояснення до УКТЗЕД, затверджені наказом Державної митної служби України від 31.01.2004 р. N 68 (v0068342-01)
(зі змінами і доповненнями).
Відповідно до статті 313 Митного кодексу України (
92-15)
митні органи класифікують товари, тобто відносять товари до класифікаційних групувань, зазначених в УКТЗЕД (2371а-14,
2371б-14, 2371в-14, 2371г-14)
. Рішення митних органів щодо класифікації товарів для митних цілей є обов'язковими для підприємств і громадян.
УКТЗЕД (2371а-14,
2371б-14, 2371в-14, 2371г-14)
складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів (далі - ГС) і Комбінованої номенклатури Європейських Співтовариств.
Українську класифікацію товарів зовнішньоекономічної діяльності (2371а-14,
2371б-14, 2371в-14, 2371г-14)
розроблено на виконання Україною своїх міжнародних зобов'язань, а саме положень статті 3 (a) Міжнародної конвенції про ГС (
442_002)
, договірною стороною якої Україна стала 26.08.2002 р. з набуттям усіх прав та зобов'язань, передбачених статтями цієї Конвенції.
Товари в УКТЗЕД (2371а-14,
2371б-14, 2371в-14, 2371г-14)
систематизовано за розділами, групами, товарними позиціями, товарними підпозиціями, найменування і цифрові коди яких уніфіковано з ГС.
Для докладнішої товарної класифікації використовується 7-й та 8-й знаки цифрового коду, які відповідають Комбінованій номенклатурі Європейських Співтовариств.
Положеннями Конвенції (
442_002)
надається право кожній Договірній стороні проводити деталізацію товарів на національному рівні (9-й та 10-й знаки товарного коду).
Згідно з УКТЗЕД (2371а-14,
2371б-14, 2371в-14, 2371г-14)
лікарські засоби (ліки) (за винятком товарів, включених до товарних позицій 3002, 3005 або 3006), що складаються зі змішаних або незмішаних продуктів для терапевтичного або профілактичного застосування, у дозованому вигляді (включаючи лікарські засоби у вигляді трансдермальних систем) або розфасовані для роздрібної торгівлі класифікуються у товарній позиції 3004.
У Додатковій примітці 1 до групи 30 (
2371б-14,)
вказано, що товарна позиція 3004 включає лікарські засоби, виготовлені на основі рослинної сировини, та препарати, виготовлені на основі таких активних речовин, як вітаміни, мінеральні речовини, компоненти амінокислот або жирних кислот, в упаковках для роздрібної торгівлі. Ці препарати класифікують у товарній позиції 3004, якщо вони мають на етикетці, упаковці або інструкції для користувачів відповідні вказівки:
(a) специфічні недуги, хвороби або їх ознаки, для лікування яких цей продукт повинен використовуватися;
(b) концентрація активної речовини або речовин;
(c) дозування;
(d) спосіб застосування.
Ця товарна позиція включає гомеопатичні лікарські препарати, якщо виконуються умови, зазначені в пунктах (a), (c) і (d).
Якщо препарати виготовлені на основі вітамінів, мінеральних речовин, компонентів амінокислот або жирних кислот, норма однієї із цих речовин у рекомендованій середньодобовій нормі вживання (RDA), яка зазначена в інструкції для користувачів, повинна бути значно більшою, ніж рекомендована середньодобова норма вживання (RDA) з метою збереження загального стану здоров'я та доброго самопочуття.
Також у п. 3 Додаткових загальних положень Пояснень до групи 30 (
2371б-14)
зазначено, що вітаміни або мінеральні препарати є препаратами на основі вітамінів товарної позиції 2936, на основі мінералів, в тому числі мікроелементів, або їх сумішей. Вони використовуються для лікування або профілактики захворювань, нездужань або їхніх симптомів. Такі препарати мають високий вміст вітамінів або мінералів, як правило, щонайменше у три рази більше, ніж рекомендована середньодобова норма вживання (RDA).
Рекомендована середньодобова норма вживання (RDA) для певних вітамінів та мінералів представлена в таблиці до Додаткових загальних положень до групи 30 (Пояснення до УКТЗЕД (2371а-14,
2371б-14, 2371в-14, 2371г-14)
) .
При класифікації згідно з УКТЗЕД (2371а-14,
2371б-14, 2371в-14, 2371г-14)
вітамінних та вітамінно-мінеральних препаратів до уваги береться зазначена в інструкції для користувачів доза діючих речовин в одній одиниці лікарської форми або у зазначеному в інструкції об'ємі лікарської форми.
У разі невиконання сукупності вищенаведених вимог до групи 30 класифікація вітамінних та вітамінно-мінеральних препаратів згідно з УКТЗЕД (2371а-14,
2371б-14, 2371в-14, 2371г-14)
здійснюється у відповідних товарних групах.
Статтею 69 Митного кодексу України (
92-15)
встановлено, що незалежно від закінчення операцій митного контролю, оформлення та пропуску товарів і транспортних засобів митний контроль за ними може здійснюватися, якщо є достатні підстави вважати, що мають місце порушення законодавства України.
Підпунктом 2.2.1 пункту 2.2 статті 2 Закону України від 21.12.2000 р. N 2181-III (
2181-14)
"Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" встановлено, що контролюючі органи мають право здійснювати перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати стосовно тих податків і зборів (обов'язкових платежів), які віднесені до їх компетенції.
Також слід зазначити, що відповідно до статті 86 Митного кодексу України (
92-15)
з моменту прийняття митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення. Проте під фактами, які мають юридичне значення, слід розуміти факти переміщення та пропуску товарів через митний кордон України.
Разом з тим відповідність задекларованих товарів кодам УКТЗЕД (2371а-14,
2371б-14, 2371в-14, 2371г-14)
не може вважатися фактом у розумінні зазначеної статті.
Тобто завершення митного оформлення не є безумовним свідченням виконання платником податків вимог статті 9 Закону України від 25.06.91 р. N 1251-XII (
1251-12)
"Про систему оподаткування" в частині виконання обов'язку юридичної особи щодо сплати податків та зборів (обов'язкових платежів).
Така позиція відповідає позиції колегії суддів Судової палати в адміністративних справах Верховного Суду України, зокрема при винесенні постанов від 27.05.2008 р. та 10.06.2008 р.
Підпунктом 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (
2181-14)
передбачено, що контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму податкового зобов'язання платника податків, зокрема у разі, якщо контролюючий орган внаслідок проведення камеральної перевірки виявляє арифметичні або методологічні помилки у поданій платником податків податковій декларації, які призвели до заниження або завищення суми податкового зобов'язання.
У результаті методологічної помилки при класифікації товарів, вказаних у згаданому вище листі Державної митної служби України, у суб'єктів підприємницької діяльності, які оформили ці товари у митному відношенні, виникли податкові зобов'язання, сума яких відповідно до вказаного вище закону була самостійно визначена митними органами.
Згідно зі статтею 10 Митного кодексу України (
92-15)
при здійсненні митного контролю та митного оформлення товарів і транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України застосовуються виключно нормативно-правові акти, чинні на день прийняття митної декларації митним органом України.
У той же час листи Державної митної служби України щодо класифікації товарів направляються митним органам з метою забезпечення уніфікованого підходу при застосуванні положень законодавчих та нормативно-правових актів щодо класифікації товарів, а також надання методологічної допомоги у вирішенні спірних та складних класифікаційних питань. Зазначені листи не є нормативно-правовими актами і носять роз'яснювальний та інформативний характер.
Державна митна служба України готова взяти участь в обговоренні проблемних питань, які виникають при митному оформленні препаратів, що містять вітаміни та/або мінерали, з метою встановлення критеріїв, які є визначальними для їх класифікації згідно з УКТЗЕД (2371а-14,
2371б-14, 2371в-14, 2371г-14)
.
Перший заступник Голови
Державної митної служби України
|
О.М.Дороховський
|
WEB MD Office "НПО Поверхность",
www.master-d.com.ua