МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ
МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 246/514 від 04.07.2002
м. Київ
|
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
14 серпня 2002 р.
за N 663/6951
|
Про затвердження Механізму міжбюджетних розрахунків за медичну допомогу, надану хворим міжобласними медичними спеціалізованими закладами, центрами
На виконання доручення Президента України від 24 жовтня 2001 року N 1-14/1444 за результатами робочої поїздки Президента України до Чернівецької області 11 жовтня 2001 року НАКАЗУЄМО:
1. Затвердити Механізм міжбюджетних розрахунків за медичну допомогу, надану хворим міжобласними медичними спеціалізованими центрами (додається).
Міністр охорони здоров'я України
Міністр фінансів України
|
В.Ф.Москаленко
І.О.Юшко
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства охорони
здоров'я України і
Міністерства фінансів
України
04.07.2002 N 246/514
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
14 серпня 2002 р.
за N 663/6951
МЕХАНІЗМ
міжбюджетних розрахунків за медичну допомогу, надану хворим міжобласними медичними спеціалізованими закладами, центрами
1. Загальні положення
1.1. Цей Механізм визначає порядок міжбюджетних розрахунків за медичну допомогу, надану хворим міжобласними медичними спеціалізованими закладами, центрами.
1.2. Механізм розроблено відповідно до Основ законодавства України про охорону здоров'я (
2801-12)
, Бюджетного кодексу України (
2542-14)
, постанови Кабінету Міністрів України від 05.09.2001 N 1195 (
1195-2001-п)
"Про затвердження формули розподілу обсягу міжбюджетних трансфертів (дотації вирівнювання та коштів, що передаються до державного бюджету) між державними та місцевими бюджетами".
1.3. Міжбюджетні розрахунки здійснюються відповідно до ст. 101, 104 Бюджетного кодексу України (
2542-14)
. Верховна Рада Автономної Республіки Крим та відповідні ради можуть передбачати у відповідних бюджетах субвенції на утримання об'єктів спільного користування.
1.4. Обсяги цих субвенцій мають затверджуватися під час затвердження місцевих бюджетів з визначенням головних розпорядників коштів субвенцій.
1.5. Розрахунки вартості надання медичної допомоги здійснюються до прийняття відповідного бюджету з метою врахування в його складі відповідної субвенції.
2. Порядок направлення хворих до міжобласних медичних спеціалізованих закладів, центрів
2.1. Направлення хворих на консультації і стаціонарне лікування до медичних спеціалізованих лікувальних закладів, центрів проводиться за умови неможливості надання спеціалізованої медичної допомоги хворому в межах території обслуговування регіону.
2.2. Право направлення хворих на консультацію, обстеження і лікування за межі території обслуговування регіону надається Міністерству охорони здоров'я України, Міністерству охорони здоров'я Автономної Республіки Крим, управлінням охорони здоров'я обласних, Севастопольської міської державних адміністрацій та Головного управління охорони здоров'я Київської міської державної адміністрації.
2.3. Хворому, який направляється на консультацію, обстеження та лікування, видаються направлення, медичні документи, які містять необхідні клінічні та лабораторно-діагностичні дані щодо стану хворого.
2.4. Хворому, який пройшов консультацію, обстеження та лікування видається міжобласним медичним спеціалізованим закладом, центром медичний висновок - виписка з медичної документації з викладенням результатів консультацій, обстеження, лікування та конкретних рекомендацій щодо подальшого лікування. Якщо хворий підлягає лікуванню за місцем проживання, визначається конкретно спеціалізований заклад, до якого має звернутися хворий.
3. Порядок проведення міжбюджетних розрахунків
3.1. Надавачами субвенції на утримання об'єктів спільного користування - міжобласних медичних спеціалізованих центрів є Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські ради.
3.2. При укладанні відповідних угод отримувачами вказаної субвенції може бути Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська, Севастопольська міські ради, якщо з їх бюджету здійснюється утримання міжобласних медичних спеціалізованих закладів, центрів.
3.3. Зазначена субвенція надається із загального фонду бюджету Автономної Республіки Крим, обласних, Київського та Севастопольського міських бюджетів.
3.4. Для компенсації зазначених видатків бюджету Автономної Республіки Крим, обласного бюджету можуть передбачатися відповідні субвенції із загального фонду бюджетів районів і міст республіканського Автономної Республіки Крим та обласного значення, на території яких проживають хворі, що направляються на лікування до міжобласних медичних спеціалізованих закладів, центрів.
3.5. Надходження субвенції на утримання об'єктів спільного користування відображається у загальному фонді бюджету отримувача.
3.6. Видатки на медичні послуги хворим, направленим до міжобласних медичних спеціалізованих закладів, центрів з Автономної Республіки Крим, інших областей, міст Києва і Севастополя, провадяться за рахунок і в межах кошторису зазначених центрів.
3.7. Складання, розгляд, затвердження та виконання кошторисів міжобласних медичних спеціалізованих закладів, центрів здійснюються відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 N 228 (
228-2002-п)
"Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ".
3.8. Перерахування субвенції на утримання об'єктів спільного користування здійснюється у порядку, передбаченому постановою Кабінету Міністрів України від 11.04.2002 N 490 (
490-2002-п)
"Про затвердження Порядку перерахування дотації вирівнювання, додаткової дотації на вирівнювання фінансової забезпеченості місцевих бюджетів та субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам, коштів, що передаються до державного бюджету з місцевих бюджетів, а також міжбюджетних трансфертів між місцевими бюджетами".
3.9. Розрахунки за надану медичну спеціалізовану допомогу здійснюються на підставі актів виконаних робіт, що складаються спеціалізованим медичним закладом, центром, який надав медичну допомогу.
3.10. Акт виконаних робіт має містити такі відомості:
місцезнаходження закладу охорони здоров'я;
прізвище, ім'я, по батькові хворого;
рік народження хворого;
місце проживання хворого;
діагноз та обсяг наданої медичної допомоги;
номер медичної карти хворого;
калькуляцію вартості лікування хворого.
3.11. Органи охорони здоров'я можуть створювати експертні групи та направляти їх у відповідні заклади для визначення достовірності виставлених актів про надану медичну допомогу.
3.12. Спірні питання щодо проведеного лікування хворого, за якими сторони не досягли згоди, розв'язуються профільною експертною комісією МОЗ, яка створюється у разі потреби.
3.13. Контроль за порядком направлення хворих і достовірністю актів виконаних робіт покладається на керівників Міністерства охорони здоров'я АР Крим, управлінь охорони здоров'я обласних, Севастопольської міської державної адміністрації та Головного управління охорони здоров'я Київської міської державної адміністрації.
3.14. Порядок відображення проведених операцій у бухгалтерському обліку та фінансовій звітності про виконання місцевих бюджетів установлюється Державним казначейством.
3.15. Отримувачі субвенції щокварталу до 15-го числа місяця, що настає за звітним кварталом, подають надавачу субвенції інформацію про кількість пацієнтів, що отримали медичну допомогу, та використання коштів субвенції.
Начальник Головного управління економіки
Міністерства охорони здоров'я України
Заступник начальника Департаменту
фінансів невиробничої сфери
Міністерства фінансів України
|
М.Г.Вовк
В.М.Дорогунцова
|