ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
10.02.2011 N 91

Про порядок оцінювання показників роботи митних органів за напрямом забезпечення роботи із засобами масової інформації та зв'язків з громадськістю

З метою оцінювання показників роботи митних органів за напрямом взаємодії із засобами масової інформації, на виконання розпорядження Голови Служби від 27.02.2010 N 13/1-р із забезпечення реалізації пункту 23 рішення колегії Держмитслужби від 12.02.2010 "Про підсумки діяльності митної служби України в 2009 р.", уведеного в дію наказом Держмитслужби від 16.02.2010 N 117, НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок визначення рейтингу показників роботи митних органів за напрямом забезпечення роботи із засобами масової інформації та з громадськістю, що додається.
2. Відділу з питань взаємодії із ЗМІ та громадськістю (Прес-служба) раз на півроку, до 10 числа місяця, наступного за звітним періодом, проводити оцінювання показників роботи відповідно до цього Порядку.
3. Результати загальної оцінки показників роботи раз на півроку, до 15 числа місяця, наступного за звітним періодом, надавати Департаменту митної статистики для визначення узагальненого рейтингу показників роботи митних органів.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Служби Пашка П.В.
Голова Служби
І.Г.Калєтнік

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державної митної
служби України
10.02.2011  N 91

ПОРЯДОК

визначення рейтингу показників роботи митних органів за напрямом забезпечення роботи із засобами масової інформації та зв'язків з громадськістю

1. Загальні положення

1.1. Цей Порядок розроблено для визначення рейтингу показників роботи митних органів за напрямом діяльності Відділу з питань взаємодії зі ЗМІ та громадськістю (далі Прес-служба).
1.2. Рейтинг показників роботи митних органів за напрямком роботи Прес-служби визначається за допомогою метода статистичного зведення.
1.3. Підрахуванню рейтингової оцінки митного органу передує аналіз:
стану виконання митними органами нормативних актів Держмитслужби за напрямом роботи Прес-служби;
форм статистичної звітності ПС;
частоти згадувань митного органу в інформаційному полі регіону;
загальної динамічності митних органів у роботі за напрямком взаємодії із ЗМІ та громадськістю.
1.4. Відповідно до наказу Держмитслужби України від 28.11.06 N 1062 "Про затвердження Методики визначення узагальненого рейтингу показників роботи митних органів", робота митного органу за напрямком діяльності Прес-служби оцінюється за такою системою: 5 балів - "відмінно", 3 бали - "добре" та 1 бал - "незадовільно".

2. Порядок визначення рейтингової оцінки митних органів

2.1. Основними показниками роботи митного органу за напрямком роботи із ЗМІ та громадськістю є:
2.1.1. (а) Рівень виконавської дисципліни окремого митного органу.
Визначається шляхом оцінювання дотримання вимог нормативних документів Держмитслужби за напрямком роботи та методичних листів Прес-служби, чинних на момент оцінювання.
Оцінка "5" - нормативні документи Служби за напрямком роботи та методичні листи Прес-служби виконуються в повному обсязі.
Оцінка "3" - кількаразове (не більше 3 разів) невиконання вимог вказаних документів (порушення визначених строків або часткове виконання).
Оцінка "1" - багаторазове (більше 3 разів) невиконання вимог вказаних документів (порушення визначених строків або часткове виконання).
2.1.2. (b) Застосування медійної (пов'язаної із ЗМІ) роботи.
Визначає регулярність ведення медійної роботи (підготовка інформаційних повідомлень (прес-релізів) та інформаційних заходів (прес-конференції, брифінги, інтерв'ю, участь у "гарячих" лініях, відеосюжети, радіосюжети, короткі коментарі для телебачення та радіо).
Оцінка "5" - Медійна робота здійснюється щоденно протягом робочого тижня.
Оцінка "3" - Медійна робота здійснюється рідше ніж щоденно протягом робочого тижня.
Оцінка "1" - Медійна робота здійснюється лише після вказівки керівництва Прес-служби або не здійснюється зовсім.
2.1.3. (c) Активність (ініціативність) у роботі.
Визначається наявністю медійної та немедійної роботи митного органу, проведеної понад обов'язкові вимоги нормативних документів Держмитслужби, або у випадках, коли робота не регламентується нормативними документами Держмитслужби (зокрема, це ситуативне попередження ситуацій, пов'язаних із діяльністю митного органу в регіоні, відхід від практики бездіяльності у разі виникнення нестандартних ситуацій або обставин, що пов'язані з митним органом, понаднормові статті до відомчого журналу, пропозиції до наповнення інших відомчих інформаційних ресурсів).
Оцінка "5" - Митний орган проводить медійну та немедійну роботу понад обов'язкові вимоги нормативних документів Держмитслужби та у випадках, коли робота не регламентується нормативними документами Держмитслужби
Оцінка "3" - Митний орган проводить медійну та немедійну роботу понад обов'язкові вимоги нормативних документів Держмитслужби, або у випадках, коли робота не регламентується нормативними документами Держмитслужби ЗМІ та громадськістю.
Оцінка "1" - Митний орган не проводить медійну та немедійну роботу ані понад обов'язкові вимоги нормативних документів Держмитслужби, ані у випадках, коли робота не регламентується нормативними документами Держмитслужби.
2.1.4. (d) Оперативність інформування громадськості про діяльність митного органу.
За показником визначаються дві оцінки:
(d1) Визначається кількістю часу, який проходить від моменту події до моменту поширення інформаційного повідомлення про неї у ЗМІ та серед громадськості.
Оцінка "5" - митний орган готує всі інформаційні повідомлення протягом доби з моменту події.
Оцінка "3" - митний орган готує частину інформаційних повідомлень протягом доби з моменту події.
Оцінка "1" - митний орган готує всі інформаційні повідомлення з перевищенням добового терміну після події.
(d2) Визначається забезпеченням переваги в часі оприлюднення інформації про подію, у порівнянні з іншими контролюючими органами - учасниками цієї ж події.
Оцінка "5" - митний орган забезпечує перевагу в часі оприлюднення всіх таких інформаційних повідомлень
Оцінка "3" - митниця забезпечує перевагу в часі оприлюднення більше 70% таких інформаційних повідомлень.
Оцінка "1" - митниця забезпечує перевагу в часі оприлюднення менше 70% таких інформаційних повідомлень.
2.1.5. (e) Різноманітність форм роботи в медіапросторі регіону.
Визначається здатністю митного органу при роботі в інформаційному полі застосовувати найширший спектр форм, пов'язаних із подачею інформації, не обмежуючись підготовкою лише інформаційних повідомлень (прес-конференції, брифінги, інтерв'ю, участь у "гарячих" лініях, відеосюжети, радіосюжети, короткі коментарі для телебачення та радіо, застосування Інтернет-ресурсів (крім офіційних сайтів), прес-клуби, форуми, "круглі столи").
Оцінка "5" - митний орган застосовує усі перелічені форми роботи.
Оцінка "3" - митний орган застосовує частину перелічених форм.
Оцінка "1" - митний орган обмежується виключно підготовкою інформаційних повідомлень.
2.1.6. (f) Широта тематичного діапазону (здатність відшукати тему або зробити декілька інформаційних приводів з однієї події).
Передбачає спроможність митного органу не зосереджуватися при підготовці інформаційних повідомлень та інформаційних заходів на суто контрабандній тематиці, а розширювати її за рахунок інших аспектів здійснення митної справи, а також розбити одну подію (тему) на декілька окремих блоків, зробивши з кожного самостійний інформаційний посил.
За показником визначаються дві оцінки:
(f1) Здатність відшукати тему.
Оцінка "5" - митний орган готує інформаційні повідомлення та інформаційні заходи з 5 та більше напрямів оперативно-службової діяльності, визначених у положенні про митний орган, крім боротьби з контрабандою.
Оцінка "3" - митний орган готує інформаційні повідомлення та інформаційні заходи з менш ніж 5 напрямів оперативно-службової діяльності, визначених у положенні про митний орган, крім боротьби з контрабандою.
Оцінка "1" - митний орган при підготовці інформаційних повідомлень та інформаційних заходів обмежується виключно контрабандною тематикою.
(f2) Здатність зробити декілька інформаційних приводів з однієї події.
Оцінка "5" - в роботі митного органу наявні випадки, коли в одній події відшукуються та реалізуються декілька інформаційних приводів.
Оцінка "1" - в роботі митного органу відсутні випадки, коли в одній події відшукуються та реалізуються декілька інформаційних приводів.
2.1.7. (g) Застосування немедійних (не пов'язаних із ЗМІ) форм взаємодії з громадськістю.
Характеризується здатністю митного органу працювати з громадськістю у регіоні не лише через ЗМІ, але використовуючи інші можливості проінформувати про свою діяльність.
Під немедійними формами взаємодії з громадськістю розуміються будь-які форми, які передбачають роботу з громадськістю напряму, без спеціального запрошення представників засобів масової інформації з боку митного органу (розміщення інформації на стендах, виготовлення поліграфічної продукції, проведення "днів відкритих дверей", благочинна діяльність, долучення до відкритих заходів, ініційованих державними органами влади чи іншими відомствами, участь у регіональних святах та подіях, спортивні змагання, використання існуючих сучасних засобів комунікації та соціальних мереж тощо).
Оцінка "5" - митний орган застосовує 3 і більше немедійних форм взаємодії з громадськістю.
Оцінка "3" - митний орган застосовує менше 3 немедійних форм взаємодії з громадськістю.
Оцінка "1" - митний орган не застосовує немедійні форми взаємодії з громадськістю.
2.1.8. (h) Неодмінність супроводження текстових матеріалів візуальною складовою (фото та відео).
Оцінка "5" - митний орган супроводжує всі свої інформаційні повідомлення та інформаційні заходи візуальною складовою (фото та відео).
Оцінка "3" - митний орган супроводжує окремі свої інформаційні повідомлення та інформаційні заходи візуальною складовою (фото та відео).
Оцінка "1" - митний орган не супроводжує свої інформаційні повідомлення та інформаційні заходи візуальною складовою (фото та відео).

3. Розрахунок рейтингової оцінки митних органів

3.1. Рейтингова оцінка роботи митних органів за напрямом забезпечення роботи із засобами масової інформації та зв'язків з громадськістю обраховується за формулою:
                 a+b+c+d1+d2+e+f1+f2+g+h
             S = ----------------------- , де
                          10
S - рейтингова оцінка роботи митного органу.
а, b, c, d, e, f, g, h - основні показники роботи митного органу за напрямком роботи.
3.2. Якщо рейтингова оцінка митного органу виражається дробовим числом, відбувається його округлення наступним чином:
від 1,1 до 2 - до "1" бала;
від 2,1 до 4 - до "3" балів;
від 4,1 до 5 - до "5" балів.
Начальник Відділу
з питань взаємодії
зі ЗМІ та громадськістю
С.Д.Судак
WEB MD Office "НПО Поверхность",
www.master-d.com.ua