КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 28 лютого 2011 р. N 160
Київ

Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для реалізації пілотних проектів у сфері житлово-комунального господарства

Відповідно до частини сьомої статті 20 Бюджетного кодексу України (2456-17) Кабінет Міністрів України постановляє:
Затвердити Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті для реалізації пілотних проектів у сфері житлово-комунального господарства, що додається.
Прем'єр-міністр України
М.АЗАРОВ
Інд. 70

ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 28 лютого 2011 р. N 160

ПОРЯДОК

використання коштів, передбачених у державному бюджеті для реалізації пілотних проектів у сфері житлово-комунального господарства

1. Цей Порядок визначає механізм використання коштів, передбачених у державному бюджеті Міністерству регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства (далі - головний розпорядник) для реалізації пілотних проектів у сфері житлово-комунального господарства (далі - бюджетні кошти).
2. Бюджетні кошти використовуються з метою реалізації пілотних проектів у сфері житлово-комунального господарства (далі - пілотні проекти), які відповідно до Загальнодержавної програми реформування і розвитку житлово-комунального господарства на 2009-2014 роки спрямовані на:
удосконалення системи управління житловим фондом, до якого належать будинки, в яких утворюються нові або вже функціонують об'єднання співвласників багатоквартирного будинку;
зменшення питомих показників використання енергетичних і матеріальних ресурсів, у тому числі в результаті використання альтернативних джерел енергії та видів палива.
3. Головний розпорядник спрямовує бюджетні кошти республіканському органу з питань житлово-комунального господарства Автономної Республіки Крим, структурним підрозділам з питань житлово-комунального господарства обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій як розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня.
4. Конкурсний відбір пілотних проектів проводиться у порядку, встановленому головним розпорядником за погодженням з Мінфіном, Міністерством економічного розвитку і торгівлі.
5. Фінансування пілотних проектів здійснюється на умовах співфінансування за рахунок коштів місцевих бюджетів та/або інших джерел:
1) щодо пілотних проектів з реконструкції та капітального ремонту житлових будинків, в яких функціонують об'єднання співвласників багатоквартирних будинків, - за поданням завірених копій рішень загальних зборів об'єднання співвласників багатоквартирного будинку щодо співфінансування та копій первинних бухгалтерських документів (з урахуванням витрат, пов'язаних з виготовленням проектно-кошторисної документації) в обсязі не менш як 20 відсотків суми бюджетних коштів, передбаченої для фінансування кожного пілотного проекту;
2) щодо пілотних проектів, не зазначених у підпункті 1 цього пункту, - за поданням завірених копій виписок з рахунків, відкритих в органах Державної казначейської служби чи установах банків, та/або первинних бухгалтерських документів (з урахуванням витрат, пов'язаних з виготовленням проектно-кошторисної документації) щодо співфінансування в такому обсязі:
для кожного пілотного проекту, що реалізується в мм. Києві, Севастополі, Сімферополі та містах, які мають статус обласного центру, - не менш як 70 відсотків суми бюджетних коштів, передбаченої для його фінансування;
для кожного проекту, що реалізується в містах республіканського (Автономної Республіки Крим) і обласного значення, - не менш як 40 відсотків суми бюджетних коштів;
для кожного проекту, що реалізується в інших населених пунктах, - не менш як 10 відсотків суми бюджетних коштів.
6. До конкурсного відбору допускаються пілотні проекти, які:
відповідають завданням Загальнодержавної, регіональних та місцевих програм реформування і розвитку житлово-комунального господарства, затверджених в установленому порядку на відповідний строк;
передбачають завершення реалізації пілотного проекту (етапу проекту) у поточному році;
передбачають період окупності пілотного проекту не більш як п'ять років.
До конкурсного відбору не допускаються пілотні проекти:
реалізація яких здійснюється відповідно до інших бюджетних програм та субвенцій;
без відповідного погодження співфінансування з місцевих бюджетів та/або інших джерел та затвердженої в установленому порядку проектно-кошторисної документації;
які подані підприємствами, організаціями, щодо яких порушено справу про банкрутство, яких визнано банкрутами, які перебувають у стані санації або ліквідації.
7. Основними критеріями відбору пілотних проектів є:
визначення в проекті конкретних результативних показників (зменшення обсягів споживання енергоресурсів, створення інституту ефективного власника житла, ефект від впровадження альтернативних джерел енергії);
наявність:
- стратегічних планів розвитку підприємств (для реалізації проектів з модернізації систем водопостачання, водовідведення та теплопостачання);
- схеми оптимізації (договору про розроблення схеми оптимізації із закінченням робіт у поточному році) роботи централізованої системи водопостачання відповідного населеного пункту (для реалізації проектів модернізації систем водопостачання);
- оптимізованих схем теплопостачання відповідних населених пунктів та регіональних програм розвитку (модернізації) комунальної теплоенергетики (для реалізації проектів модернізації систем теплопостачання).
8. Республіканський орган з питань житлово-комунального господарства Автономної Республіки Крим, структурні підрозділи з питань житлово-комунального господарства обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій за пропозиціями органів місцевого самоврядування здійснюють попередній відбір пілотних проектів з урахуванням положень пунктів 5-7 цього Порядку.
Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації подають головному розпоряднику сформований перелік пілотних проектів за визначеною головним розпорядником формою не пізніше ніж у двотижневий строк після оголошення конкурсу.
9. Головний розпорядник проводить конкурсний відбір пілотних проектів, що фінансуватимуться у поточному році, та визначає пілотні проекти, які є переможцями конкурсу.
10. Технічний нагляд під час будівництва (реконструкції) об'єктів за рахунок бюджетних коштів здійснюється в установленому порядку особами, які визначаються головним розпорядником.
11. Видатки, пов'язані з фінансуванням капітального будівництва, здійснюються відповідно до Порядку державного фінансування капітального будівництва, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2001 р. N 1764 (1764-2001-п) (Офіційний вісник України, 2001 р., N 52, ст. 2374), з урахуванням пріоритетності об'єктів з високим ступенем готовності, в тому числі за чергами будівництва.
12. Закупівля товарів, робіт і послуг за рахунок бюджетних коштів здійснюється в установленому законом порядку.
Попередня оплата товарів, робіт і послуг, що закуповуються за рахунок бюджетних коштів, здійснюється відповідно до постанови Кабінету Міністрів України, від 9 жовтня 2006 р. N 1404 (1404-2006-п) "Питання попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти" (Офіційний вісник України, 2006 р., N 41, ст. 2752).
13. Головний розпорядник бюджетних коштів та розпорядники коштів нижчого рівня відображають у первинному та бухгалтерському обліку отримані (створені) оборотні і необоротні активи у порядку, встановленому Державною казначейською службою.
14. Відкриття рахунків, реєстрація, облік зобов'язань в органах Державної казначейської служби та проведення операцій з використанням бюджетних коштів здійснюється у порядку, встановленому Державною казначейською службою.
15. Основні фонди, придбані (модернізовані) за рахунок бюджетних коштів вводяться в експлуатацію та зараховуються балансоутримувачем на баланс.
16. Звітування розпорядників коштів нижчого рівня перед головним розпорядником про виконання затвердженого розпорядником нижчого рівня плану робіт здійснюється щокварталу не пізніше 10 числа наступного місяця за встановленою головним розпорядником формою. Копія звітів надається Мінфіну.
17. У разі наявності заборгованості за бюджетними зобов'язаннями минулих років, взятої на облік органами Державної казначейської служби, її погашення здійснюється у поточному бюджетному періоді.
18. Складення та подання звітності про виконання паспорта бюджетної програми, у тому числі щодо результативних показників та фінансової звітності про використання бюджетних коштів, а також контроль за цільовим та ефективним витрачанням таких коштів здійснюється в установленому законодавством порядку.