УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
АНТИМОНОПОЛЬНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ
ФОНД ДЕРЖАВНОГО МАЙНА УКРАЇНИ
ДЕРЖАВНА КОМІСІЯ З ЦІННИХ ПАПЕРІВ ТА ФОНДОВОГО
РИНКУ
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
СЛУЖБА БЕЗПЕКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 1/24/6/10/5 від 11.01.2000
м.Київ
|
Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 25 лютого 2000 р. за N 105/4326
|
Про затвердження Порядку аналізу відомостей про відносини контролю
Відповідно до Державної програми приватизації на 1999
рік, затвердженої Указом Президента України від 24 лютого 1999 року N
209/99, та на виконання пункту 13 Плану заходів щодо забезпечення
прозорості приватизаційних процесів і запобігання зловживань у цій
сфері, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1
березня 1999 року N 287 (
287-99-п) , НАКАЗУЄМО:
1. Затвердити Порядок аналізу відомостей про відносини
контролю (надалі - Порядок), що додається.
2. Антимонопольному комітету України забезпечити
подання Порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Фонду державного майна України в десятиденний
термін з дня державної реєстрації у Міністерстві юстиції України цього
наказу забезпечити опублікування Порядку в державному інформаційному
бюлетені "Про приватизацію".
4. Контроль за виконанням цього наказу в увірених
державних органах покласти на керівників відповідних органів.
Голова Антимонопольного
комітету України
Голова Фонду державного
майна України
Голова Державної комісії з цінних
паперів та фондового ринку
Голова державної податкової
адміністрації
Голова Служби безпеки України
|
О.Завада
О.Бондар
О.Мозговий
М.Азаров
Л.Деркач
|
Затверджено
Наказ Антимонопольного
комітету України,
Фонду державного майна
України,
Державної комісії з цінних
паперів та фондового ринку,
Державної податкової
адміністрації України,
Служби безпеки України
11.01.2000 N 1/24/6/10/5
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
25 лютого 2000 р.
за N 105/4326
Порядок аналізу відомостей про відносини контролю
1. Загальні положення
1.1. Порядок аналізу відомостей про відносини контролю
(надалі - Порядок) розроблено відповідно до Державної програми
приватизації на 1999 рік, затвердженої Указом Президента України від 24
лютого 1999 року N
209/99, та на виконання пункту 13 Плану заходів щодо
забезпечення прозорості приватизаційних процесів і запобігання
зловживань у цій сфері, затвердженого постановою Кабінету Міністрів
України від 1 березня 1999 року N 287 (
287-99-п) .
1.2. Порядок установлює процедуру реалізації органами
приватизації своїх повноважень, передбачених частиною п'ятою пункту 48
Державної програми приватизації на 1999 рік, затвердженої Указом
Президента України 24 лютого 1999 року N
209/99, щодо недопущення до
участі в конкурсах з продажу контрольних пакетів акцій, які належать
державі в майні підприємств, що мають стратегічне значення для
економіки і безпеки держави (надалі - конкурси), тих суб'єктів
господарювання, які приховують інформацію щодо свого реального власника.
1.3. Порядок поширюється на конкурси, які визначені в
п. 1.2 і умовами яких передбачено надання учасником конкурсу повних
відомостей про відносини контролю.
1.4. Рішення про виконання (невиконання) учасниками
конкурсу умов конкурсу та допущення (недопущення) їх до подальшої
участі в конкурсі приймається конкурсною комісією на принципах суворого
дотримання законності; оперативності розгляду й прийняття рішення;
комплексного використання, у разі потреби перевірки наданих відомостей,
сил і засобів, що є в розпорядженні сторін, які взаємодіють.
1.5. Тлумачення окремих термінів, що застосовуються в
Порядку:
учасник конкурсу - юридична або фізична особа, у якої
орган приватизації зареєстрував конкурсну пропозицію і підтверджуючі
документи;
претендент - учасник конкурсу, який може бути покупцем
згідно зі статтею 8 Закону України "Про приватизацію державного майна"
(
2163-12) та якого допущено до участі в конкурсі на підставі виконання
ним вимог щодо змісту конкурсної пропозиції та підтверджуючих
документів, установлених згідно з Положенням про порядок проведення
конкурсів з продажу пакетів акцій відкритих акціонерних товариств,
створених у процесі приватизації, затвердженим наказом Фонду державного
майна України, Антимонопольного комітету України, Державної комісії з
цінних паперів та фондового ринку від 4 серпня 1997 року N
821/55/01/204 (
z0299-97) і зареєстрованим у Міністерстві юстиції
України 8 серпня 1997 року за N 299/2103 (надалі - Положення), та з
умовами відповідного конкурсу;
реальний власник - суб'єкт господарювання, який за
рахунок контролю над учасником конкурсу буде мати вирішальний вплив на
господарську діяльність відкритого акціонерного товариства, створеного
на базі підприємства, що має стратегічне значення для економіки і
безпеки держави (надалі - стратегічно важливе підприємство), у разі
придбання учасником конкурсу контрольного пакета акцій цього товариства;
відомості про відносини контролю - повні (у повному
обсязі) відомості щодо відносин контролю, якими учасник конкурсу
(особа, яка його представляє) та особи, що його (її) контролюють,
пов'язані з іншими особами, а також відомості про особу, яка здійснює
контроль за діяльністю групи підприємств, що пов'язані відносинами
контролю з учасником конкурсу;
контрольний пакет акцій - пакет акцій, який дозволяє
здійснювати контроль за діяльністю відповідного суб'єкта господарювання.
Терміни "суб'єкт господарювання", "контроль", "ринок
товару" та "інформація" використовуються в їхніх значеннях відповідно
до статті 1 Закону України "Про обмеження монополізму та недопущення
недобросовісної конкуренції у підприємницькій діяльності" (
2132-12) .
2. Аналіз відомостей про відносини контролю
2.1. Аналіз відомостей, які надані учасником конкурсу
на вимогу виконання ним умов конкурсу, здійснюється конкурсною
комісією, створеною органом приватизації для проведення конкурсу.
2.2. Повноваження членів конкурсної комісії щодо
проведення аналізу відомостей, наданих учасником конкурсу, реалізуються
згідно з Положенням про конкурсну комісію, затвердженим наказом Фонду
державного майна України від 11 серпня 1997 року N 857 (
z0327-97) і
зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 20 серпня 1997 року за N
327/2131.
На членів конкурсної комісії покладається виконання
таких процедурних питань:
2.2.1. Перевірка відомостей про відносини контролю за
формою, при цьому:
- установлюється дотримання вимог нормативно-правових
актів при відображенні інформації у підтверджуючих документах.
Відомості повинні бути оформлені відповідно до вимог Положення.
Скорочення повинні відповідати загальноприйнятим вимогам;
- перевіряється наявність: кодів, дати складання,
підписів, штампів і печаток, наявність додатків;
- виявляються випадки виправлень, підчисток, змін
кількості осіб, пов'язаних відносинами контролю, не завірених у
встановленому порядку підписом уповноваженої посадової особи учасника
конкурсу.
2.2.2. Перевірка відомостей про відносини контролю за
змістом, при цьому:
- здійснюється оцінка відповідності й повноти наданої
інформації щодо суб'єктів господарювання, визначених згідно з додатком
1 до Порядку (надалі - учасники придбання);
- оцінюється достовірність наданої інформації, а при
потребі вимагаються від учасників конкурсу пояснення в письмовій формі,
зокрема щодо відомостей про кількість акцій об'єкта приватизації, які
перебувають у володінні (управлінні, користуванні) учасників придбання,
а також про вартість їхнього придбання акцій та частки голосів у вищому
органі управління об'єкта приватизації (у відсотках до статутного
фонду).
Для перевірки достовірності інформації, наданої
учасником конкурсу в підтверджуючих документах, конкурсна комісія
надсилає до Державної податкової адміністрації копії підтверджуючих
документів усіх учасників конкурсу. Державна податкова адміністрація в
десятиденний термін після отримання копії підтверджуючих документів
надає конкурсній комісії висновки, в межах своєї компетенції, щодо
достовірності наданої учасником конкурсу інформації.
В окремих випадках, якщо виникають сумніви щодо
достовірності наданої інформації, конкурсна комісія звертається до
органу приватизації з пропозицією організувати проведення одночасної
перевірки цієї інформації шляхом отримання відповідної інформації від
Антимонопольного комітету, Державної комісії з цінних паперів та
фондового ринку, Державної податкової адміністрації, Служби безпеки
України (додаткової перевірки інформації про відносини контролю).
3. Додаткова перевірка інформації про відносини
контролю
3.1. Додаткова перевірка проводиться з метою виявлення
фактів часткового або повного приховування учасником конкурсу
інформації щодо свого реального власника.
Додаткова перевірка проводиться, зокрема, якщо:
серед акцій, загальна номінальна вартість яких
становить статутний фонд учасника придбання, кількість акцій на
пред'явника перевищує найбільший розмір пакета акцій, що належить одній
особі (юридичній чи фізичній);
серед акцій, загальна номінальна вартість яких
становить статутний фонд учасника придбання, найбільший розмір пакета
акцій, що належить одній особі, не перевищує 5 відсотків цього
статутного фонду (тобто акції "розпорошені"), крім відомих компаній,
які існують протягом тривалого часу (понад 10 років) і які налічують
значну кількість акціонерів (наприклад, сотні тисяч);
учасник конкурсу не має власних коштів для придбання
пакета акцій і не розкриває механізму покриття збитків особі, яка
виступає гарантом чи кредитором або надає фінансову підтримку щодо
придбання цього пакета акцій в інший спосіб;
учасник конкурсу є суб'єктом господарювання,
заснованим в офшорній зоні, який діє на відповідному ринку менше десяти
років.
3.2. Додаткова перевірка здійснюється за запитом
органу приватизації (додаток 2) і передбачає:
відповідь на ряд конкретних питань щодо учасників
придбання за доступними базами даних кожного із взаємодіючих державних
органів (далі - експертний орган) та пошук розбіжностей між наявними в
експертного органу та наданими учасником конкурсу відомостями про
відносини контролю;
підготовку за даними, отриманими експертним органом,
висновку за формою додатка 3 цього Порядку.
3.3. Для надання відповідної інформації керівник
експертного органу призначає відповідального виконавця з числа своїх
заступників.
Відповідальність за своєчасне і якісне надання
інформації на запит несе керівник органу, куди надійшов запит. При
неможливості своєчасно виконати запит керівник зазначеного органу
письмово інформує орган приватизації про обставини та причини, що
перешкоджають своєчасному виконанню запиту.
На експертні органи покладаються обов'язки не
розголошувати інформацію, отриману в запиті органу приватизації, за
винятком випадків, передбачених законодавством.
Державна податкова адміністрація та Служба безпеки
України можуть відмовити в наданні відповідної інформації про учасників
придбання, якщо її розголошення може зашкодити інтересам розслідування
злочинів або здійснюваним у законному порядку оперативно-розшуковим
заходам.
У запиті та письмовій відповіді експертних органів
прізвища, імена іноземних громадян, назви закордонних фірм,
підприємств, організацій або установ, при наявності їхнього написання
мовою запитуваної країни, відтворюються в оригіналі.
3.4. У запиті орган приватизації зазначає конкретні
питання, на які передбачається одержати відповідь, зокрема:
від Антимонопольного комітету України щодо:
наявної інформації про відносини контролю
господарської діяльності, якими учасники придбання пов'язані між собою;
наявних даних про частки кожного учасника придбання на
загальнодержавному і регіональному товарних ринках за два останні роки
і за звітний період поточного року;
умов конкуренції, конкурентів (явних і потенційних), а
також умов на ринках, де діють учасники придбання;
від Державної комісії з цінних паперів та фондового
ринку щодо:
інформації про осіб, що володіють більш ніж 5
відсотками акцій емітента;
інформації про посадових осіб учасника придбання та
про зміни в їхньому складі.
Стосовно учасника конкурсу, а також учасників
придбання, які є професійними учасниками фондового ринку, щодо:
місцезнаходження (місця проживання), телефону, факсу;
відповідності цієї діяльності чинному законодавству;
дотримання учасниками придбання вимог законодавства,
що регулює їхню діяльність;
розміру статутного фонду товариства та його сплати;
загальних відомостей про засновників та/або акціонерів;
філій, представництв та дочірніх підприємств;
внесення змін у статутні документи товариства та їх
державної реєстрації;
від Державної податкової адміністрації щодо:
учасників придбання за даними реєстру платників
податків;
учасників придбання за даними Державного реєстру
фізичних осіб.
При цьому в запиті орган приватизації зазначає:
ідентифікаційний номер громадянина - учасника конкурсу (учасника
придбання), його прізвище, ім'я та по батькові, дату й місце
народження, а також місце постійного проживання;
від Служби безпеки України щодо:
перевірки інформації, щодо якої є сумніви стосовно її
достовірності;
отримання інформації щодо учасників придбання у разі
наявності даних щодо можливого заподіяння збитків державі.
Експертними органами додатково надається інша
інформація про учасників придбання, яка, на їхній погляд, дає змогу
прийняти правильне рішення з питання, що перевіряється.
3.5. Оцінка інформації про відносини контролю
експертним органом проводиться в такому порядку:
Орган приватизації одночасно надає кожному експертному
органу щодо конкретних питань, на які передбачається отримати
відповідь, та копії таких документів:
підтверджуючих документів, поданих учасником конкурсу;
відомостей про відносини контролю, подані учасником
конкурсу.
Кожний експертний орган у 10-денний термін виконує
передбачений пунктом 3.2 Порядку обсяг робіт та повертає пакет наданих
документів разом із своїм висновком органу приватизації.
Орган приватизації узагальнює отриману від експертних
органів інформацію і передає її на розгляд конкурсної комісії.
Якщо в установлений термін орган приватизації не
отримав від експертного органу передбачений п.3.2 висновок, то
вважається, що учасник конкурсу розкрив відповідну інформацію згідно із
запитом органу приватизації.
Конкурсна комісія приймає, а орган приватизації у
20-денний термін з дня початку додаткової перевірки затверджує рішення
конкурсної комісії щодо визначення попереднього переможця конкурсу.
При виявленні розбіжностей між наявними в експертного
органу та наданими учасником конкурсу даними про відносини контролю або
за наявності негативних відповідей експертних органів на конкретні
питання запиту щодо учасників придбання конкурсна комісія вимагає
письмових пояснень в учасника конкурсу і в разі неотримання у тижневий
термін таких пояснень приймає рішення про невідповідність конкурсної
пропозиції умовам конкурсу в частині розкриття відносин контролю та
невиконання таким учасником умов конкурсу.
Орган приватизації та конкурсна комісія при одержанні
матеріалів (інформації) додаткової перевірки зобов'язані забезпечити
ефективний захист її змісту від сторонніх осіб, а також від викривлення
та розголошення.
Питання ознайомлення зацікавлених осіб з наявною щодо
них інформацією вирішується відповідно до чинного законодавства.
Начальник Головного управління
конкурентної політики
|
В.Сінілкін
|
Додаток 1
до Порядку аналізу відомостей
про відносини контролю
Перелік суб'єктів господарювання, інформація про відносини контролю
щодо яких подається учасником конкурсу і використовується при
додатковій перевірці
1. Суб'єкт господарювання (юридична чи фізична особа),
який приймає рішення про придбання акцій від свого імені і за свій
рахунок, або суб'єкт господарювання, за дорученням якого або за рахунок
якого здійснюється придбання акцій.
2. Суб'єкт господарювання (юридична чи фізична особа),
який пов'язаний з особою (особами), зазначеною (зазначеними) у пункті 1
(тут і надалі посилання робляться на пункти та підпункти цього
Переліку), відносинами контролю, у тому числі який входить разом з
особами, зазначеними в пункті 1, до групи суб'єктів господарювання, де
один або декілька з них здійснюють контроль над іншими. Зокрема, це:
2.1. Суб'єкти господарювання, у яких особа (особи),
зазначена (зазначені) у пункті 1, прямо або опосередковано:
володіє чи управляє (користується) часткою (паєм,
акціями) у статутному фонді в розмірі більш ніж 25 відсотків;
має більш ніж 25 відсотків голосів у вищих органах
управління;
має повноваження призначати керівника, заступника
керівника, головного бухгалтера або більш ніж 25 відсотків членів
спостережної ради чи виконавчого, контролюючого органу;
має право одержувати не менше 25 відсотків прибутку,
що залишається в розпорядженні суб'єкта господарювання.
2.2. Суб'єкти господарювання, які:
прямо або опосередковано підпорядковані особі
(особам), зазначеній (зазначеним) у пункті 1, з певних питань згідно з
правами, зафіксованими в установчих документах або угодах (контрактах),
зокрема про довірче управління, про спільну діяльність, про оренду, про
лізинг, про фінансову підтримку, про створення суб'єкта господарювання;
у своєму складі мають одних і тих самих фізичних осіб,
що й суб'єкти господарювання, зазначені в пункті 1, а також підпункті
2.1 та абзаці другому підпункту 2.2, і ці особи посідають одну з
перелічених нижче посад, а саме: керівника, заступника керівника,
головного бухгалтера або не менше половини одних і тих самих фізичних
осіб - членів спостережної ради чи виконавчого, контролюючого органів.
2.3. Суб'єкти господарювання, які прямо або
опосередковано мають стосовно особи (осіб), зазначеної (зазначених) у
пункті 1, права й повноваження, перелічені в пунктах 2.1, 2.2.
2.4. Суб'єкти господарювання, які надають фінансову
підтримку, що використовується для придбання акцій.
Додаток 2
до Порядку аналізу відомостей
про відносини контролю
Запит органу приватизації
Відповідно до пункту 3 Порядку аналізу відомостей про
відносини контролю, затвердженого спільним наказом
від ________________ N _____________ та зареєстрованого в
Міністерстві юстиції ___________ за N ___________, пропонуємо
надати висновок щодо розкриття (нерозкриття) інформації,
наданої _________________________________ учасником конкурсу з
(назва суб'єкта господарювання)
таких питань:
_____________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
Керівник органу приватизації ______________ Підпис
або його заступник
Дата
Додаток 3
до Порядку аналізу відомостей
про відносини контролю
Висновок
____________________________________________________ на запит
(назва державного експертного органу)
______________________ від __________ 200 __ року N _________
(орган приватизації)
Відповідно до вимог пункту 3 Порядку аналізу відомостей про
відносини контролю за доступними базами даних проведено перевірку
інформації, яку _________________ надано _________________________
(дата, місяць, рік) (назва суб'єкта господарювання)
відповідно до умов участі в конкурсі з продажу контрольного пакета
акцій, який належить державі в майні ___________________________ -
(назва об'єкта приватизації
підприємства, яке має стратегічне значення для економіки та
безпеки держави в частині, що запитується органом приватизації.
Перевірка засвідчила, що:
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
За результатами перевірки вважаємо, що учасник конкурсу
_________________________________ розкрив (розкрив не повністю/не
(назва суб'єкта господарювання)
розкрив) відповідну інформацію.
Керівник (або його заступник) ____________________
Підпис
Дата