КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 9 червня 2011 р. N 614
Київ
|
Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 16 січня 2003 р. N 31
Кабінет Міністрів України постановляє:
Внести до постанови Кабінету Міністрів України від 16 січня 2003 р. N 31 (
31-2003-п)
"Про затвердження Програми "Шкільний автобус" (Офіційний вісник України, 2003 р., N 3, ст. 80; 2007 р., N 8, ст. 312) зміни, що додаються.
Прем'єр-міністр України
|
М.АЗАРОВ
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 9 червня 2011 р. N 614
ЗМІНИ,
що вносяться до постанови Кабінету Міністрів України від 16 січня 2003 р. N 31 ( 31-2003-п )
у назві та пункті 1 слова "Програми "Шкільний автобус" і "Програму "Шкільний автобус" замінити відповідно словами "Державної цільової соціальної програми "Шкільний автобус" і "Державну цільову соціальну програму "Шкільний автобус";
у пункті 2 слова "Міністерству промислової політики" замінити словами "Державному агентству з управління державними корпоративними правами та майном", а слово "щороку" виключити;
у пункті 3 слова "підвезення учнів та педагогічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів" замінити словами "перевезення учнів, дітей та педагогічних працівників дошкільних і загальноосвітніх навчальних закладів";
у тексті слова "Міністерство освіти і науки" у всіх відмінках замінити словами "Міністерство освіти і науки, молоді та спорту" у відповідному відмінку.
2. Державну цільову соціальну програму "Шкільний автобус", затверджену зазначеною постановою (
31-2003-п)
, викласти в такій редакції:
"ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 16 січня 2003 р. N 31 (31-2003-п)
(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 9 червня 2011 р. N 614)
ДЕРЖАВНА
цільова соціальна програма "Шкільний автобус"
Мета Програми
Метою Програми є організація безпечного, регулярного і безоплатного перевезення учнів, дітей та педагогічних працівників дошкільних і загальноосвітніх навчальних закладів у сільській місцевості до місця навчання, роботи і додому (далі - перевезення учнів, дітей та педагогічних працівників), поліпшення освітнього рівня населення, що проживає у такій місцевості, та раціонального використання кадрового потенціалу зазначених закладів.
Шляхи і способи розв'язання проблеми
Для забезпечення рівного доступу до якісної освіти необхідно створити належні умови для безпечного, регулярного і безоплатного перевезення учнів, дітей та педагогічних працівників, що передбачено Законами України "Про освіту" (
1060-12)
, "Про загальну середню освіту" (
651-14)
, "Про дошкільну освіту" (
2628-14)
, "Про місцеве самоврядування" (
280/97-ВР)
.
Загальна потреба в шкільних автобусах на початок 2011 року становить 2642 одиниці для організації безпечного, регулярного і безоплатного перевезення учнів, дітей та педагогічних працівників, у тому числі спеціальних шкільних автобусів, у яких обладнано місця для учнів та дітей з обмеженими фізичними можливостями на інвалідних візках, - більш як 100 одиниць. Крім того, потребує оновлення близько 700 автобусів, що експлуатуються понад 10 років.
Кількість учнів загальноосвітніх навчальних закладів у сільській місцевості, які проживають за межею пішохідної доступності, у розрізі адміністративно-територіальних одиниць зазначена у додатку 1.
Розв'язати проблему можливо шляхом:
створення нормативно-правової бази для виконання Програми;
придбання шкільних та спеціальних шкільних автобусів;
забезпечення керівництвом дошкільних і загальноосвітніх навчальних закладів у сільській місцевості коригування розкладу уроків та режиму навчально-виховного процесу з метою економного використання шкільних автобусів;
розроблення механізму прийому шкільних автобусів районними відділами освіти адміністративно-територіальних одиниць;
забезпечення належного рівня експлуатації та збереження шкільних автобусів районними відділами освіти адміністративно-територіальних одиниць.
Можливі три варіанти розв'язання проблеми, що передбачають:
перший - виконання регіональних програм "Шкільний автобус" за рахунок коштів місцевих бюджетів;
другий - виконання Програми за рахунок коштів державного бюджету, що дасть можливість координувати закупівлю шкільних та спеціальних шкільних автобусів;
третій, оптимальний - виконання Програми за рахунок коштів державного і місцевих бюджетів за умови стабільного фінансування, а також інших джерел, не заборонених законодавством, що дасть можливість координувати закупівлю шкільних та спеціальних шкільних автобусів, оновлення існуючого парку шкільних автобусів і протяжність спеціалізованих транспортних маршрутів.
Завдання і заходи Програми
Завдання і заходи з виконання Програми зазначені у додатку 2.
Очікувані результати, ефективність Програми
Виконання Програми дасть змогу:
створити нормативно-правову базу для виконання Програми;
придбати шкільні та спеціальні шкільні автобуси для поповнення і оновлення існуючого парку шкільних автобусів;
забезпечити перевезення 100 відсотків учнів, дітей та педагогічних працівників;
придбати спеціальні шкільні автобуси для забезпечення безпечного, регулярного і безоплатного перевезення учнів і дітей з обмеженими фізичними можливостями на інвалідних візках.
Очікувані результати виконання Програми зазначені у додатку 3.
Обсяги та джерела фінансування
Фінансування Програми здійснюється за рахунок коштів державного і місцевих бюджетів, а також інших джерел, не заборонених законодавством.
Обсяг фінансування Програми уточнюється щороку під час складання проектів державного та місцевих бюджетів на відповідний рік у межах видатків, передбачених головним розпорядникам бюджетних коштів, відповідальним за виконання завдань і заходів Програми.
Орієнтовна вартість одного шкільного автобуса місткістю 25 місць становить 300 тис. гривень, а одного спеціального шкільного автобуса - 380 тис. гривень.".
3. Додатки 1-3 викласти в редакції, що додається.
Додаток 1
до Програми
(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 9 червня 2011 р. N 614)
КІЛЬКІСТЬ
учнів загальноосвітніх навчальних закладів у сільській місцевості, які проживають за межею пішохідної доступності, у розрізі адміністративно-територіальних одиниць
Найменування
адміністративно-
територіальної одиниці
|
Загальна кількість
учнів, які
проживають за межею
пішохідної
доступності (станом
на початок 2010/11
навчального року)
|
Кількість учнів, які
потребують
безпечного,
регулярного і
безоплатного
перевезення (станом
на початок 2010/11
навчального року)
|
Автономна Республіка
Крим
|
15575
|
1086
|
Область:
|
|
|
Вінницька
|
12586
|
6400
|
Волинська
|
9349
|
4267
|
Дніпропетровська
|
15883
|
2874
|
Донецька
|
8191
|
4106
|
Житомирська
|
13054
|
4409
|
Закарпатська
|
12949
|
5383
|
Запорізька
|
10122
|
3282
|
Івано-Франківська
|
13767
|
6021
|
Київська
|
15087
|
6144
|
Кіровоградська
|
7561
|
2307
|
Луганська
|
7145
|
4053
|
Львівська
|
21639
|
9166
|
Миколаївська
|
6656
|
1295
|
Одеська
|
10743
|
2330
|
Полтавська
|
12483
|
4586
|
Рівненська
|
13835
|
7226
|
Сумська
|
7069
|
2214
|
Тернопільська
|
8156
|
5149
|
Харківська
|
12556
|
2368
|
Херсонська
|
6664
|
1296
|
Хмельницька
|
11354
|
1123
|
Черкаська
|
7741
|
3612
|
Чернівецька
|
8985
|
2870
|
Чернігівська
|
7222
|
1602
|
м. Севастополь
|
752
|
298
|
Усього
|
277124
|
95467
|
Додаток 2
до Програми
(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 9 червня 2011 р. N 614)
ЗАВДАННЯ І ЗАХОДИ
з виконання Державної цільової соціальної програми "Шкільний автобус" на період до 2015 року
Найменування
завдання
|
Найменування
показника
|
Значення показника
|
Найменування
заходу
|
Відповідальний за
виконання
|
Джерела
фінансу-
вання
(держав-
ний,
місцевий
бюджети,
інші)
|
Прогнозо-
ваний
обсяг
фінансо-
вих
ресурсів
для
виконання
завдань,
млн.
гривень
|
У тому числі за роками
|
усьо-
го
|
за роками
|
2003-
2010
|
2011
|
2012
|
2013
|
2014
|
2015
|
2003-
2010
|
2011
|
2012
|
2013
|
2014
|
2015
|
1. Створення
нормативно-
правової бази
|
кількість
нормативно-
правових актів,
одиниць
|
1
|
|
|
1
|
|
|
|
розроблення
порядку
переобладнання
існуючого парку
шкільних автобусів
для забезпечення
регулярного
перевезення учнів,
дітей та
педагогічних
працівників
дошкільних і
загальноосвітніх
навчальних
закладів у
сільській
місцевості до
місця навчання,
роботи і додому
|
МОНмолодьспорт
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Переоблад-
нання
існуючого
парку шкільних
автобусів
|
-"-
|
1
|
1
|
|
|
|
|
|
1) розроблення
необхідної
документації щодо
переобладнання
існуючого парку
шкільних
автобусів
|
Агентство держмайна
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2) переобладнання
існуючого парку
шкільних
автобусів, у тому
числі автобусів до
15 (особливо
малий) і 25 місць
(малий), а також
понад 25 місць
(середній)
|
Агентство держмайна,
Рада міністрів
Автономної Республіки
Крим, обласні і
Севастопольська міська
держадміністрації
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3) сертифікація
переобладнаних
шкільних
автобусів
|
Агентство держмайна
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Придбання
шкільних та
спеціальних
шкільних
автобусів для
поповнення і
оновлення
існуючого
парку шкільних
автобусів
|
кількість
шкільних
автобусів,
одиниць
|
|
882
|
|
|
|
|
|
1) придбання
шкільних автобусів
для поповнення та
оновлення
існуючого парку
шкільних
автобусів, у тому
числі до 15
(особливо малий) і
25 місць (малий),
а також понад 25
місць (середній)
|
Рада міністрів
Автономної Республіки
Крим, обласні і
Севастопольська міська
держадміністрації
|
державний
бюджет
|
|
150,4
|
|
|
|
|
|
|
1733
|
|
|
|
|
|
місцеві
бюджети
|
|
185,4
|
|
|
|
|
|
2615
|
|
|
|
|
|
Разом
|
|
|
|
335,8
|
|
|
|
|
|
кількість
учнів, дітей та
педагогічних
працівників, що
перевозяться,
відсотків
|
100
|
|
|
|
|
|
100
|
2) придбання,
переобладнання та
оновлення шкільних
автобусів для
забезпечення
регулярного
перевезення учнів,
дітей та
педагогічних
працівників
дошкільних
і загальноосвітніх
навчальних
закладів у
сільській
місцевості до
місця навчання,
роботи і додому
|
МОНмолодьспорт
|
державний
бюджет
|
334,2
|
|
68,4
|
66,6
|
66,6
|
66,3
|
66,3
|
кількість
шкільних
автобусів,
придбаних за
кошти
державного
бюджету,
одиниць
|
1114
|
|
228
|
222
|
222
|
221
|
221
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
кількість
шкільних
автобусів,
придбаних
та оновлених за
кошти місцевого
бюджету,
одиниць
|
1427
|
|
285
|
285
|
285
|
285
|
287
|
Рада міністрів
Автономної Республіки
Крим
|
бюджет
Автономної
Республіки
Крим
|
30
|
|
6
|
6
|
6
|
6
|
6
|
облдержадміністрації:
|
місцеві
бюджети
|
|
|
|
|
|
|
|
Вінницька
|
|
63,6
|
|
17,9
|
11,2
|
12,5
|
11,5
|
10,5
|
Волинська
|
|
13,5
|
|
2,2
|
3,9
|
2,8
|
2,7
|
1,9
|
Дніпропетровська
|
|
5,8
|
|
1,9
|
1,5
|
0,7
|
1,1
|
0,6
|
Донецька
|
|
6,6
|
|
5,4
|
0,3
|
0,3
|
0,3
|
0,3
|
Житомирська
|
|
27,6
|
|
15,3
|
3,3
|
3,3
|
3
|
2,7
|
Закарпатська
|
|
22,8
|
|
4,9
|
5,8
|
4,3
|
3,9
|
3,9
|
Запорізька
|
|
13,7
|
|
6,8
|
6,6
|
0,3
|
|
|
Івано-Франківська
|
|
18
|
|
3,9
|
3,6
|
4,5
|
3,3
|
2,7
|
Київська
|
|
21,4
|
|
4,4
|
4,5
|
4,3
|
4,3
|
3,9
|
Кіровоградська
|
|
29,2
|
|
6,3
|
6,4
|
6,5
|
5,6
|
4,4
|
Луганська
|
|
3,6
|
|
0,6
|
1,4
|
0,5
|
0,7
|
0,4
|
Львівська
|
|
26
|
|
6,6
|
5,6
|
5,5
|
4,7
|
3,6
|
Миколаївська
|
|
13,2
|
|
4
|
3,3
|
2,7
|
1,8
|
1,4
|
Одеська
|
|
18,5
|
|
7,2
|
4,6
|
2,4
|
2,4
|
1,9
|
Полтавська
|
|
11,3
|
|
2,7
|
4
|
1,6
|
1,6
|
1,4
|
Рівненська
|
|
4,8
|
|
1,2
|
1,2
|
0,9
|
1,2
|
0,3
|
Сумська
|
|
46,1
|
|
10,8
|
10,9
|
9,6
|
7,8
|
7
|
Тернопільська
|
|
6,1
|
|
1,5
|
0,8
|
1
|
1,3
|
1,5
|
Харківська
|
|
1,9
|
|
|
0,8
|
0,3
|
0,3
|
0,5
|
Херсонська
|
|
9,7
|
|
0,7
|
2
|
2,2
|
2,2
|
2,6
|
Хмельницька
|
|
1,2
|
|
|
0,3
|
0,3
|
0,3
|
0,3
|
Черкаська
|
|
8,6
|
|
8,6
|
|
|
|
|
Чернівецька
|
|
9,2
|
|
2,7
|
2,3
|
2,3
|
1
|
0,9
|
Чернігівська
|
|
14,2
|
|
3,1
|
2,6
|
2,7
|
2,9
|
2,9
|
Севастопольська
міськдержадміністрація
|
|
1,5
|
|
0,3
|
0,3
|
0,3
|
0,3
|
0,3
|
Разом
|
|
|
762,3
|
|
193,4,8
|
159,8
|
144,4
|
136,5
|
128,2
|
у тому числі
|
|
державний
бюджет
|
334,2
|
|
68,4
|
66,6
|
66,6
|
66,3
|
66,3
|
місцеві
бюджети
|
428,1
|
|
125
|
93,2
|
77,8
|
70,2
|
61,9
|
кількість
спеціальних
шкільних
автобусів,
одиниць
|
101
|
|
16
|
26
|
24
|
17
|
18
|
3) придбання
спеціальних
шкільних автобусів
для забезпечення
регулярного
перевезення учнів
і дітей з
обмеженими
фізичними
можливостями на
інвалідних візках
та педагогічних
працівників
дошкільних і
загальноосвітніх
навчальних
закладів у
сільській
місцевості до
місця навчання,
роботи і додому
|
МОНмолодьспорт
|
державний
бюджет
|
38,38
|
|
6,08
|
9,88
|
9,12
|
6,46
|
6,84
|
кількість учнів
і дітей з
обмеженими
фізичними
можливостями на
інвалідних
візках, що
перевозяться,
відсотків
|
100
|
|
15,83
|
25,76
|
23,76
|
16,83
|
17,82
|
кількість
регіональних
програм,
одиниць
|
26
|
|
26
|
|
|
|
|
4) розроблення
регіональних
програм "Шкільний
автобус" на період
до 2015 року (за
погодженням з
МОНмолодьспортом)
|
Рада міністрів
Автономної Республіки
Крим, обласні і
Севастопольська міська
держадміністрації
|
|
|
|
|
|
|
|
|
кількість
узагальнених
спеціалізованих
транспортних
маршрутів,
одиниць
|
130
|
|
26
|
26
|
26
|
26
|
26
|
5) розроблення і
затвердження
спеціалізованих
транспортних
маршрутів для
перевезення учнів
і дітей з
обмеженими
фізичними
можливостями на
інвалідних візках
та педагогічних
працівників
дошкільних і
загальноосвітніх
навчальних
закладів у
сільській
місцевості до
місця навчання,
роботи і додому
|
Рада міністрів
Автономної Республіки
Крим, обласні і
Севастопольська міська
держадміністрації,
МВС, МОНмолодьспорт
|
|
|
|
|
|
|
|
|
кількість
транспортних
підприємств,
одиниць
|
25
|
|
|
|
25
|
|
|
6) утворення у
разі необхідності
транспортних
підприємств, які
здійснюють
технічне
обслуговування та
ремонт шкільних
автобусів
|
Рада міністрів
Автономної Республіки
Крим, обласні і
Севастопольська міська
держадміністрації
|
бюджет
Автономної
Республіки
Крим,
місцеві
бюджети
|
|
|
|
|
|
|
|
кількість
узагальнених
даних (звітів)
про розподіл
шкільних
автобусів,
одиниць
|
130
|
|
26
|
26
|
26
|
26
|
26
|
7) здійснення
розподілу шкільних
автобусів
відповідно до
потреби
|
- " -
|
|
|
|
|
|
|
|
|
кількість
нормативних
актів, одиниць
|
1
|
|
|
1
|
|
|
|
8) розроблення
методичних
рекомендацій щодо
використання,
утримання та
обслуговування
шкільних
автобусів
|
МОНмолодьспорт
|
|
|
|
|
|
|
|
|
кількість
нормативних
актів, одиниць
|
1
|
|
|
1
|
|
|
|
9) розроблення
методичних
рекомендацій щодо
перевезення
шкільними та
спеціальними
шкільними
автобусами учнів,
дітей (у тому
числі учнів і
дітей з обмеженими
фізичними
можливостями на
інвалідних візках)
та педагогічних
працівників
дошкільних і
загальноосвітніх
навчальних
закладів у
сільській
місцевості до
місця навчання,
роботи і додому
|
-"-
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Разом за завданням 3
|
|
|
800,68
|
|
199,48
|
169,68
|
153,52
|
142,96
|
135,04
|
у тому числі
|
|
державний
бюджет
|
372,58
|
|
74,48
|
76,48
|
75,72
|
72,76
|
73,14
|
місцеві
бюджети
|
428,1
|
|
125
|
93,2
|
77,8
|
70,2
|
61,9
|
РАЗОМ ЗА ПРОГРАМОЮ
|
|
|
800,68
|
|
199,48
|
169,68
|
153,52
|
142,96
|
135,04
|
у тому числі
|
МОНмолодьспорт
|
державний
бюджет
|
372,58
|
|
74,48
|
76,48
|
75,72
|
72,76
|
73,14
|
Рада міністрів
Автономної Республіки
Крим, обласні і
Севастопольська міська
держадміністрації
|
місцеві
бюджети
|
428,1
|
|
125
|
93,2
|
77,8
|
70,2
|
61,9
|
Додаток 3
до Програми
(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 9 червня 2011 р. N 614)
ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ
виконання Державної цільової соціальної програми "Шкільний автобус" на період до 2015 року
Найменування
завдання
|
Найменування
показника
виконання
завдання
|
Одиниця
виміру
|
Значення показника
|
усього
|
у тому числі за роками
|
2003-
2010
|
2011
|
2012
|
2013
|
2014
|
2015
|
1. Створення
нормативно-
правової
бази
|
соціальні
|
|
|
|
|
|
|
|
|
кількість
нормативно-
правових актів
|
одиниць
|
2
|
1
|
|
1
|
|
|
|
2. Переобла-
днання
існуючого
парку
шкільних
автобусів
|
-"-
|
-"-
|
1
|
1
|
|
|
|
|
|
3. Придбання
шкільних та
спеціальних
шкільних
автобусів
для
поповнення і
оновлення
існуючого
парку
шкільних
автобусів
|
кількість учнів,
дітей та
педагогічних
працівників
дошкільних і
загальноосвітніх
навчальних
закладів у
сільській
місцевості, що
перевозяться
|
відсотків
|
100
|
|
|
|
|
|
100
|
кількість
шкільних
автобусів
|
одиниць
|
2541
|
|
513
|
507
|
507
|
506
|
508
|
кількість учнів
і дітей з
обмеженими
фізичними
можливостями на
інвалідних
візках, що
перевозяться
|
відсотків
|
100
|
|
15,83
|
25,76
|
23,76
|
16,83
|
17,82
|
кількість
спеціальних
шкільних
автобусів
|
одиниць
|
101
|
|
16
|
26
|
24
|
17
|
18
|
кількість
регіональних
програм
|
одиниць
|
26
|
|
26
|
|
|
|
|
кількість
узагальнених
спеціалізованих
транспортних
маршрутів
|
-"-
|
130
|
|
26
|
26
|
26
|
26
|
26
|
кількість
нормативних
актів
|
-"-
|
2
|
|
|
2
|
|
|
|
економічні
|
|
|
|
|
|
|
|
|
кількість
транспортних
підприємств
|
-"-
|
25
|
|
|
|
25
|
|
|