УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 16 грудня 2004 р. N 1691
Київ
|
Про затвердження Державної програми забезпечення сталого розвитку регіону видобування та первинної переробки уранової сировини на 2006-2030 роки
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Державну програму забезпечення сталого розвитку регіону видобування та первинної переробки уранової сировини на 2006-2030 роки (далі - Програма), що додається.
2. Дніпропетровській та Кіровоградській облдержадміністраціям, Міністерству фінансів і Міністерству економіки та з питань європейської інтеграції під час складання проектів державного бюджету та Державної програми економічного і соціального розвитку України передбачати починаючи з 2006 року кошти для виконання Програми.
3. Міністерству економіки та з питань європейської інтеграції разом з Дніпропетровською та Кіровоградською обласними державними адміністраціями подавати щороку до 1 квітня Кабінетові Міністрів України узагальнені матеріали про стан виконання Програми.
Виконуючий обов'язки
Прем'єр-міністра України
|
М.АЗАРОВ
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 16 грудня 2004 р. N 1691
ДЕРЖАВНА ПРОГРАМА
забезпечення сталого розвитку регіону видобування та первинної переробки уранової сировини на 2006-2030 роки
Загальна частина
Сталий розвиток регіону видобування та первинної переробки уранової сировини (далі - регіон) передбачає створення повноцінного життєвого середовища для сучасного та наступних поколінь на основі його соціально, економічно та екологічно збалансованого розвитку шляхом раціонального використання ресурсів (природних, трудових, виробничих, науково-технічних, інтелектуальних тощо), технологічного переоснащення і реструктуризації підприємств, удосконалення соціальної, виробничої, транспортної, комунікаційно-інформаційної, інженерної, екологічної інфраструктури, поліпшення умов проживання, відпочинку та оздоровлення, збереження і збагачення біологічного різноманіття та культурної спадщини.
Регіон включає мм. Жовті Води і Дніпродзержинськ, Дніпропетровський, Криворізький, П'ятихатський та Софіївський райони Дніпропетровської області, а також мм. Кіровоград і Мала Виска, Кіровоградський, Маловисківський та Петрівський райони Кіровоградської області.
Об'єктами видобування та первинної переробки уранової сировини є шахти, рудники, кар'єри, геологорозвідувальні підземні виробки, комплекси підземного вилуговування, гідрометалургійні заводи, збагачувальні фабрики, хвостові господарства, транспортні підприємства.
Соціально-економічне становище та екологічна ситуація в регіоні
Дніпропетровська та Кіровоградська області мають потужний промисловий потенціал, однак ряд факторів не дають змоги досягти бажаного соціально-економічного ефекту.
Промисловий вміст урану в рудних тілах, розташованих на більшій частині території Дніпропетровської та Кіровоградської областей, обумовив будівництво та функціонування уранодобувних і переробних підприємств.
Протягом тривалого часу ядерно-паливний комплекс цих областей забезпечує значну частину загального виробництва електроенергії в Україні (понад 40 відсотків). Разом з тим ядерне паливо для атомних електростанцій України постачається з Росії. При цьому майже 30 відсотків природного урану та 100 відсотків цирконієвого концентрату, необхідних для виготовлення зазначеного палива, виробляються в Україні, а кінцеві елементи, необхідні для забезпечення виробничого циклу атомних електростанцій, - в Росії та Казахстані.
Зменшення попиту на уранову сировину, необхідність перепрофілювання та реструктуризації інших промислових підприємств негативно впливають на соціально-економічний розвиток регіону. Протягом останніх десятиріч накопичилося багато проблем, які потребують невідкладного розв'язання. Це призвело до погіршення демографічної ситуації в регіоні, стану зайнятості, посилення процесів депопуляції населення, скорочення його чисельності, зниження рівня життя населення, а також певною мірою зумовило занепад агропромислового виробництва.
Значна частина інженерних мереж і комунікацій потребує реконструкції. Ситуація ускладнюється, оскільки всі види планово-запобіжного ремонту через відсутність коштів виконуються несвоєчасно і в недостатньому обсязі.
Через нестачу коштів державного і місцевих бюджетів майже припинено розроблення та коригування генеральних планів розвитку населених пунктів регіону, що є основою для вирішення питань забезпечення раціонального використання територій.
У регіоні склалася незадовільна радіологічна та екологічна ситуація, що негативно впливає на навколишнє природне середовище і здоров'я населення. Це зумовлено тим, що на території регіону протягом більш як 50 років провадять свою діяльність Східний гірничо-збагачувальний комбінат, ВО "Придніпровський хімічний завод" та інші підприємства.
Особливу екологічну небезпеку становлять місця складування (хвостосховища) рідких низькоактивних відходів переробки уранових руд, які забруднюють підземні води, приземні шари атмосфери і ґрунту.
Зазначені та інші чинники призвели до значної деградації земельних ресурсів регіону, високого рівня забруднення атмосферного повітря, підземних і поверхневих вод, нагромадження значної кількості небезпечних, у тому числі токсичних, відходів виробництва та відходів переробки уранових руд. Наслідком тривалої дії цих факторів стало погіршення стану здоров'я населення, зменшення народжуваності, збільшення смертності.
Мета і основні завдання, строки виконання
Мета Програми - забезпечення повноцінного життєвого середовища для населення регіону шляхом раціонального використання ресурсів, технологічного переоснащення і реструктуризації підприємств, удосконалення соціальної, виробничої, транспортної, комунікаційно-інформаційної, інженерної, екологічної інфраструктури.
Основними завданнями Програми є:
розбудова соціальної інфраструктури населених пунктів регіону, створення умов для повноцінного розвитку особистості, поліпшення демографічної ситуації;
удосконалення виробничої інфраструктури із забезпеченням її економічної ефективності і соціальним спрямуванням, створенням належних умов для розвитку підприємств усіх форм власності для продуктивної зайнятості населення, відновлення кадрового та наукового потенціалу, достатньої кількості робочих місць;
планування забудови населених пунктів регіону з урахуванням його екологічних особливостей;
забезпечення населення регіону житлом з дотриманням соціальних стандартів, санітарно-гігієнічних умов і норм радіаційної безпеки;
удосконалення транспортної та інженерної інфраструктури в регіоні;
охорона, відновлення та раціональне використання пам'яток культурної спадщини;
поліпшення санітарно-гігієнічного та екологічного стану населених пунктів регіону, створення безпечних умов для життя і здоров'я людини;
раціональне використання мінерально-сировинних, земельних, водних, рекреаційних та інших природних ресурсів, створення умов для їх відновлення;
забезпечення захисту населення від несприятливих природних явищ, запобігання виникненню техногенних аварій та ліквідація їх наслідків;
проведення наукових досліджень, які сприятимуть вирішенню соціально-економічних, екологічних, медико-біологічних та інших питань забезпечення сталого розвитку регіону;
створення регіональної інформаційної системи, систем екологічного та радіаційного моніторингу;
проведення моніторингу сталого розвитку регіону.
Програма виконуватиметься у три етапи.
На першому етапі (2006-2011 роки) розв'язуватимуться першочергові екологічні, економічні та соціальні проблеми, які перешкоджають сталому розвитку регіону. Передбачається здійснити комплекс заходів щодо поліпшення стану навколишнього природного середовища і раціонального використання природних ресурсів, реконструкції матеріально-технічної бази соціальної сфери та поступового збільшення обсягів будівництва, а також подолати бідність як соціальне явище.
На другому етапі (2012-2016 роки) продовжуватиметься здійснення заходів з підтримки розвитку житлово-комунального господарства, соціальної інфраструктури до досягнення оптимальних нормативів забезпечення населення, розв'язання екологічних проблем, що сприятиме підвищенню інвестиційної привабливості регіону, збільшенню обсягів інвестування у виробничу сферу як із зовнішніх, так і внутрішніх джерел.
На третьому етапі (2017-2030 роки) здійснюватимуться структурні та функціональні перетворення в економіці, екологізація суспільно-економічних відносин, технологічне оновлення виробництва.
Організаційне та фінансове забезпечення
Організацію, моніторинг і контроль за виконанням Програми здійснюють Дніпропетровська та Кіровоградська облдержадміністрації, загальну координацію та методичне забезпечення - Мінекономіки.
Для виконання Програми створюється економічний механізм, який забезпечить ефективне управління соціально-економічним розвитком на державному, регіональному та місцевому рівнях.
На державному рівні формуються елементи економічного механізму для всіх міст регіону як частини господарського комплексу і системи розселення, забезпечується вдосконалення законодавчої бази для проведення експериментів у сфері управління господарськими комплексами.
На регіональному та місцевому рівнях розробляються програми соціально-економічного та екологічного розвитку, коригуються генеральні плани, розробляються і затверджуються місцеві правила забудови, забезпечується взаємодія державних, комунальних та приватних підприємств у вирішенні питань, пов'язаних з розвитком територій, надається підтримка розвитку підприємництва, реалізуються повноваження органів місцевого самоврядування щодо формування власних доходів.
Для забезпечення сталого розвитку регіону необхідно здійснити заходи згідно з додатком 1, які фінансуватимуться за рахунок коштів державного бюджету та інших джерел.
Орієнтовний обсяг коштів, необхідних для здійснення заходів, передбачених цією Програмою, становить 3789 млн гривень, які розподіляються за територіями, що входять до регіону, і строками згідно з додатком 2.
Заходи Програми узгоджені з програмами розвитку підприємств ядерно-енергетичного комплексу в регіоні, соціально-економічними і екологічними програмами.
Наукове забезпечення виконання Програми здійснюється науковими установами Національної академії наук.
Для виконання Програми необхідно провести наукові дослідження за такими основними напрямами:
розроблення заходів з розвитку підприємництва в регіоні, мікрокредитування малого підприємництва, налагодження ефективних шляхів взаємодії великих підприємств і суб'єктів малого підприємництва;
дослідження стану матеріальних, фінансових, трудових, природних та інших ресурсів регіону;
виконання науково-дослідних, пошуково-розвідувальних і проектних робіт з оптимізації забудови територій міст регіону з урахуванням ландшафтних, історичних, архітектурних, екологічних та інших особливостей;
проведення експертних оцінок стану соціальної інфраструктури, житлово-комунального і транспортного господарства міст регіону;
розроблення проектів нормативних актів з питань збереження, раціонального використання та відтворення природних ресурсів, забезпечення екологічної безпеки міст регіону.
Очікувані результати
Виконання Програми дасть змогу:
досягти сталого розвитку економіки та соціальної сфери регіону, збільшити ресурсні можливості території;
максимально використати місцеві природні, трудові, виробничі, науково-технічні, інтелектуальні та інші ресурси;
залучити кошти державного та місцевих бюджетів, фізичних і юридичних осіб для здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку регіону та забезпечити їх ефективне використання, значно скоротити централізовані державні видатки.
Міжнародне співробітництво в рамках виконання Програми
Міжнародні організації можуть залучатися до:
розроблення спільних програм оцінок впливу сховищ відходів уранового виробництва на навколишнє природне середовище;
проведення моніторингу надходження радіонуклідів у навколишнє природне середовище;
моделювання впливу сховищ відходів уранового виробництва на навколишнє природне середовище та населення в надзвичайних ситуаціях;
дослідження природних матеріалів для створення бар'єрів у місцях зберігання відходів уранового виробництва;
виведення з експлуатації уранових об'єктів, консервації, рекультивації сховищ відходів уранового виробництва, санації забруднених територій, дезактивації будівель і споруд.
Додаток 1
до Програми
ЗАХОДИ
щодо забезпечення сталого розвитку регіону видобування та первинної переробки уранової сировини
(тис. гривень)
Найменування заходу
|
Відповідальні
за виконання
|
Орієнтовний
обсяг
фінансування
|
У тому числі
|
I етап
|
II етап
|
III етап
|
2006 рік
|
2007 рік
|
2008 рік
|
2009 -
2011 роки
|
усього
|
1. Житлове
будівництво
Дніпропетровська
область - усього
у тому числі:
державний бюджет
місцеві бюджети
інші джерела
Кіровоградська
область - усього
у тому числі:
державний бюджет
місцеві бюджети
інші джерела
2. Будівництво
(реконструкція)
об'єктів охорони
здоров'я, освіти та
культури
Дніпропетровська
область - усього
у тому числі:
державний бюджет
місцеві бюджети
інші джерела
Кіровоградська
область - усього
у тому числі:
державний бюджет
місцеві бюджети
інші джерела
3. Будівництво
(реконструкція)
систем житлово-
комунального
господарства
Дніпропетровська
область - усього
у тому числі:
державний бюджет
місцеві бюджети
інші джерела
Кіровоградська
область - усього
у тому числі:
державний бюджет
місцеві бюджети
інші джерела
4. Екологічне
оздоровлення
території та
моніторингові
обстеження
Дніпропетровська
область - усього
у тому числі:
державний бюджет
місцеві бюджети
інші джерела
Кіровоградська
область - усього
у тому числі:
державний бюджет
місцеві бюджети
інші джерела
5. Будівництво
підприємств
зв'язку, торгівлі
та побутового
обслуговування
населення
Дніпропетровська
область - усього
у тому числі:
державний бюджет
місцеві бюджети
інші джерела
Кіровоградська
область - усього
у тому числі:
державний бюджет
місцеві бюджети
інші джерела
6. Компенсаційні
виплати населенню,
яке проживає в
регіоні видобутку
та переробки
уранової сировини
Дніпропетровська
область - усього
у тому числі:
державний бюджет
місцеві бюджети
інші джерела
Кіровоградська
область - усього
у тому числі:
державний бюджет
місцеві бюджети
інші джерела
7. Забезпечення
санаторно-
курортними
путівками
інвалідів, які
проживають у
регіонах видобутку
та переробки
уранової сировини
Дніпропетровська
область - усього
у тому числі:
державний бюджет
місцеві бюджети
інші джерела
Кіровоградська
область - усього
у тому числі:
державний бюджет
місцеві бюджети
інші джерела
8. Оздоровлення та
відновлення
функціонування
підприємств ядерно-
енергетичного
комплексу, розвиток
соціально
орієнтованих
галузей
промисловості
регіону
Дніпропетровська
область - усього
у тому числі:
державний бюджет
місцеві бюджети
інші джерела
Кіровоградська
область - усього
у тому числі:
державний бюджет
місцеві бюджети
інші джерела
|
облдержадмі-
ністрації
Мінекономіки
Мінпалив-
енерго
-"-
облдержадмі-
ністрації
Мінекономіки
Мінпалив-
енерго
Держжитло-
комунгосп
облдержадмі-
ністрації
Мінекономіки
Мінпалив-
енерго
Мінеко-
ресурсів
облдержадмі-
ністрації
Мінекономіки
Мінпалив-
енерго
Мінтранс-
зв'язку
облдержадмі-
ністрації
Мінекономіки
Мінпалив-
енерго
Мінпраці
облдержадмі-
ністрації
Мінекономіки
Мінпалив-
енерго
Мінпраці
Мінпалив-
енерго
облдержадмі-
ністрації
|
411542
145534
122707
9961
12866
266008
63608
6900
195500
540380,5
357587,5
331959,5
22944
2684
182793
153061,3
7231,7
22500
969673,9
724836,9
693093,9
24013
7730
244837
229937
13500
1400
329232
180343
174517
3243
2583
148889
142164
2150
4575
144139,3
70380,3
59900,3
3096
7384
73759
73759
1330823,5
534347,5
530831,5
2481
1035
796476
796476
63214,5
63151,5
62116,5
905
130
63
63
|
21172
10972
9129
674
1169
10200
9600
400
200
66337
48613
46819
1564
230
17724
15962,3
733,7
1028
87289
55933
53562
1676
695
31356
30756
500
100
44353
13174
12700
238
236
31179
30929
250
8862
8842
3753
204
4885
20
20
46600,1
18960,1
18766,1
133
61
27640
27640
2206,5
2202,5
2137,5
60
5
4
4
|
24948
11625
9648
759
1218
13323
12273
550
500
82687
58807
56830
1726
251
23880
22080
772
1028
108299
73809
71154
1931
724
34490
33490
800
200
58048
14083
13599
249
235
43965
43515
300
150
8012
7393
6848
256
289
619
619
57792,6
20566,6
20362,6
146
58
37226
37226
2266
2262
2192
65
5
4
4
|
26409
12086
9977
838
1271
14323
12123
700
1500
67755,5
48664,5
46407,5
1974
283
19091
16862
802
1427
107709
80471
77462
2225
784
27238
26238
800
200
32286
14031
13506
273
252
18255
17755
350
150
5409
5189
4664
259
266
220
220
57208
22350
22108
181
61
34858
34858
2323
2318
2242
71
5
5
5
|
87890
24395
20183
1291
2921
63495
14945
750
47800
71348
49610
45889
3102
619
21738
18011
1500
2227
139121,9
113968,9
108953,9
3190
1825
25153
24203
900
50
55490
39530
38514
433
583
15960
15110
600
250
30927
10727
9728
387
612
20200
20200
159696
62591
62184
391
16
97105
97105
6323
6314
6185
114
15
9
9
|
160419
59078
48937
3562
6579
101341
48941
2400
50000
288127,5
205694,5
195945,5
8366
1383
82433
72915,3
3807,7
5710
442418,9
324181,9
311131,9
9022
4028
118237
114687
3000
550
190177
80818
78319
1193
1306
109359
107309
1500
550
53210
32151
24993
1106
6052
21059
21059
321296,8
124467,8
123420,8
851
196
196829
196829
13118,5
13096,5
12756,5
310
30
22
22
|
123037
40123
31510
2389
6224
82914
7914
2000
73000
115000
86560
79611
5721
1228
28440
17558
2424
8458
261343
220143
210789
5878
3476
41200
39300
1500
400
59913
43753
41776
800
1177
16160
15460
200
500
50560
19960
17999
740
1221
30600
30600
318761,5
144157,5
142427,5
970
760
174604
174604
15403
15386
15081
280
25
17
17
|
128086
46333
42260
4010
63
81753
6753
2500
72500
137253
65333
56403
8857
73
71920
62588
1000
8332
265912
180512
171173
9113
226
85400
75950
9000
450
79142
55772
54422
1250
100
23370
19395
450
3525
40369,3
18269,3
16908,3
1250
111
22100
22100
690765,2
265722,2
264983,2
660
79
425043
425043
34693
34669
34279
315
75
24
24
|
в обсягах, визначених у державних, регіональних та місцевих програмах
|
3789005,7
2076180,7
1975125,7
66643
34412
1712825
1385309,3
29781,7
297734
|
276819,6
158696,6
146866,6
4549
7281
118123
114891,3
1883,7
1348
|
342052,6
188545,6
180633,6
5132
2780
153507
148588
2422
2497
|
299099,5
185109,5
176366,5
5821
2922
113990
107841
2652
3497
|
550795,9
307135,9
291636,9
8908
6591
243660
169383
3750
70527
|
1468767,7
839487,7
795503,7
24410
19574
629280
540703,3
10707,7
77869
|
944017,5
570082,5
539193,5
16778
14111
373935
254853
6124
112958
|
1376220,5
666610,5
640428,5
25455
727
709610
589753
12950
106907
|
Додаток 2
до Програми
ОРІЄНТОВНІ ВИТРАТИ
на забезпечення сталого розвитку регіону видобування та первинної переробки уранової сировини
(тис. гривень)
Область, місто,
район
|
Орієнтовні
витрати
|
У тому числі за роками
|
2006
|
2007
|
2008
|
2009 -
2011
|
2012 -
2016
|
2017 -
2030
|
Дніпропетровська
область - усього
у тому числі:
державний бюджет
місцеві бюджети
інші джерела
м. Жовті Води -
усього
у тому числі:
державний бюджет
місцеві бюджети
інші джерела
м. Дніпро-
дзержинськ - усього
у тому числі:
державний бюджет
місцеві бюджети
інші джерела
Дніпропетровський
район - усього
у тому числі:
державний бюджет
місцеві бюджети
інші джерела
Криворізький
район - усього
у тому числі:
державний бюджет
місцеві бюджети
інші джерела
П'ятихатський
район - усього
у тому числі:
державний бюджет
місцеві бюджети
інші джерела
Софіївський район -
усього
у тому числі:
державний бюджет
місцеві бюджети
інші джерела
Кіровоградська
область - усього
у тому числі:
державний бюджет
місцеві бюджети
інші джерела
м. Кіровоград -
усього
у тому числі:
державний бюджет
місцеві бюджети
інші джерела
Мала Виска разом
з Маловисківським
районом - усього
у тому числі:
державний бюджет
місцеві бюджети
інші джерела
Кіровоградський
район
у тому числі:
державний бюджет
місцеві бюджети
інші джерела
Петрівський район -
усього
з них:
державного бюджету
місцевих бюджетів
інші джерела
|
2076180,7
1975125,7
66643
34412
981616,7
976341,7
630
4645
428043
366896
61147
45529
45411
118
299891
284290
600
15001
184849
171665
1734
11450
136252
130522
2414
3316
1712825
1385309,3
29781,7
297734
1191229
1164505
23300
3424
413800
116625
3424
293751
55442
53919
1024
499
52354
50260,3
2033,7
60
|
158696,6
146866,6
4549
7281
71006,6
66241,6
120
4645
27937
23944
3993
4374
4338
36
26609
25228
50
1331
16378
15214
149
1015
12392
11901
201
290
118123
114891,3
1883,7
1348
96069
94619
1300
150
9300
8072
50
1178
200
175
25
12554
12025,3
508,7
20
|
188545,6
180633,6
5132
2780
94170,6
94020,6
150
31682
27157
4525
4375
4339
36
28116
26659
50
1407
17299
16065
161
1073
12903
12393
210
300
153507
148588
2422
2497
107955
106155
1500
300
8300
6422
200
1678
24572
23776
297
499
12680
12235
425
20
|
185109,5
176366,5
5821
2922
83679,5
83479,5
200
35943
30807
5136
4280
4245
35
29538
28008
50
1480
18281
16989
160
1132
13388
12838
240
310
113990
107841
2652
3497
80095
77945
1750
400
7350
3873
400
3077
14436
14259
177
12109
11764
325
20
|
307135,9
291636,9
8908
6591
109359,9
109199,9
160
53769
46088
7681
3500
3489
11
67890
64444
50
3396
41866
38877
394
2595
30751
29539
612
600
243660
169383
3750
70527
153230
150030
2550
650
77750
7023
850
69877
6370
6195
175
6310
6135
175
|
570082,5
539193,5
16778
14111
182387,5
182387,5
103625
88823
14802
4000
4000
135415
128445
200
6770
83444
77034
775
5635
61211
58504
1001
1706
373935
254853
6124
112958
218550
212726
4800
1024
148000
35042
1024
111934
3728
3578
150
3657
3507
150
|
666610,5
640428,5
25455
727
441012,5
441012,5
175087
150077
25010
25000
25000
12323
11506
200
617
7581
7486
95
5607
5347
150
110
709610
589753
12950
106907
535330
523030
11400
900
163100
56193
900
106007
6136
5936
200
5044
4594
450
|
Разом
у тому числі:
державний бюджет
місцеві бюджети
інші джерела
|
3789005,7
3360435
96424,7
332146
|
276819,6
261757,9
6432,7
8629
|
342052
329221,6
7554
5277
|
29999,5
284207,5
8473
6419
|
550795,9
461019,9
12658
77118
|
944017,5
794046,5
22902
127069
|
1376220,5
1230181,5
38405
107634
|