УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 5 листопада 2008 р. N 968
Київ
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ N 704 (704-2011-п) від 22.06.2011 )

Про затвердження Державної цільової науково-технічної програми розвитку виробництва медичної техніки на 2009-2013 роки

Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Державну цільову науково-технічну програму розвитку виробництва медичної техніки на 2009-2013 роки (далі - Програма), що додається.
2. Міністерству економіки включати за поданням Міністерства охорони здоров'я визначені Програмою завдання, показники і заходи до відповідних розділів проекту Державної програми економічного і соціального розвитку України на відповідний рік.
3. Міністерству охорони здоров'я подавати щороку до 1 березня Кабінетові Міністрів України звіт про хід виконання Програми.
Прем'єр-міністр України
Ю.ТИМОШЕНКО
Інд. 28

ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 5 листопада 2008 р. N 968

ДЕРЖАВНА

цільова науково-технічна програма розвитку виробництва медичної техніки на 2009-2013 роки

Загальна частина

Протягом останнього десятиліття відбулося істотне скорочення обсягів закупівлі медичної техніки та виробів медичного призначення, що призвело до збільшення парку морально та фізично застарілої медичної техніки до 60-70 відсотків. Результати аналізу централізованих закупівель медичної техніки та виробів медичного призначення для закладів охорони здоров'я свідчать, що вітчизняна промисловість може задовольнити потребу у таких виробах лише на 30-35 відсотків, що зумовлено, зокрема, недостатньою номенклатурою вітчизняних виробів медичного призначення.
У зв'язку з відсутністю широкої номенклатури виробництва вітчизняної складної медичної техніки доводиться закуповувати імпортну високовартісну медичну техніку. Для переоснащення закладів охорони здоров'я необхідно щороку виділяти понад 1,2 млрд.гривень. Щорічна потреба закладів охорони здоров'я у вітчизняних виробах медичного призначення оцінюється у 360 млн.гривень.
Національні інтереси потребують вжиття нагальних і ефективних заходів для розв'язання проблеми забезпечення закладів охорони здоров'я сучасними вітчизняними виробами медичного призначення.
За даними Держкомстату, обсяг реалізованих виробів медичного призначення у 2005 році становив 615 млн.гривень, а обсяг інвестицій збільшився порівняно з 2001 роком у два рази, однак становив лише 24,9 млн.гривень.
Відсутність державного замовлення та недостатні обсяги фінансування з державного і місцевих бюджетів для здійснення закупівель не дають змоги вітчизняним виробникам отримувати прибутки від реалізації медичної техніки і виділяти достатньо коштів для створення нових видів медичної техніки, розширення її номенклатури, зокрема складної медичної техніки, розроблення та впровадження у виробництво якої здійснюється протягом тривалого часу і потребує значних коштів. Провадити такі розроблення за відсутності обігових коштів та наявності великих кредитних ставок підприємства не мають змоги.
Доцільність орієнтації на продукцію вітчизняного виробництва під час закупівлі виробів медичного призначення для переоснащення закладів охорони здоров'я зумовлює необхідність збільшення обсягу виготовлення вітчизняної медичної техніки та виробів медичного призначення.

Мета Програми

Метою Програми є поліпшення матеріально-технічного оснащення галузі охорони здоров'я шляхом забезпечення розроблення конкурентоспроможної вітчизняної медичної техніки та виробів медичного призначення, доведення їх до рівня сучасних світових стандартів, розширення номенклатури, відповідне зменшення критичного імпорту, ефективне використання науково-технічного потенціалу галузі.

Шляхи і способи розв'язання проблеми

Оптимальним варіантом для переоснащення закладів охорони здоров'я новітньою медичною технікою та виробами медичного призначення є розроблення конкурентоспроможної вітчизняної медичної техніки, її виробництво і закупівля для закладів охорони здоров'я.
Ефективність цього варіанта підтверджується досвідом успішного виконання двох попередніх програм. Кошти, витрачені для їх виконання, вже повернуті державі у вигляді податків з виробників реалізованої продукції. Крім того, протягом 2003-2006 років централізована закупівля більш дешевих вітчизняних виробів медичного призначення, розроблених за програмами, дала змогу заощадити (порівняно з вартістю такої ж кількості імпортних виробів) у 4-5 разів більше коштів, ніж було витрачено для виконання програм.
Проблему передбачається розв'язати протягом 2009-2013 років шляхом:
розроблення конкурентоспроможних вітчизняних виробів медичного призначення та медичної техніки, виготовлення та забезпечення ними закладів охорони здоров'я;
впровадження новітніх медичних технологій;
створення нових матеріалів та комплектувальних виробів;
врахування наукових пріоритетів і сучасних можливостей розвитку вітчизняної медичної техніки та виробів медичного призначення.
Для досягнення мети в межах Програми необхідно виконати дослідно-конструкторські роботи з розроблення виробів медичного призначення за такими напрямами медицини:
офтальмологія;
рентгенологія;
діагностика;
хірургія;
реанімація;
швидка допомога;
лабораторні дослідження;
неонатологія;
служба крові;
фізіотерапія.
Для виконання Програми передбачається попереднє проведення державної наукової медико-технічної експертизи проектів (пропозицій), поданих МОЗ потенційними розробниками виробів медичного призначення.
В рамках цієї Програми планується використання результатів проведених раніше фундаментальних робіт.
Паспорт Програми наведено у додатку 1.

Завдання і заходи

Завдання і заходи з виконання Програми, спрямовані на розв'язання проблеми та досягнення мети Програми, наведені у додатку 2.

Очікувані результати, ефективність Програми

Соціально-економічна ефективність Програми полягає у створенні нових виробів медичного призначення на сучасному рівні, які відповідатимуть вимогам:
Директиви Ради 93/42/ЄЕС від 14 червня 1993 р. щодо медичних виробів;
Директиви Ради 90/385/ЄЕС від 20 червня 1990 р. щодо зближення законів держав-членів стосовно медичних пристроїв для активної імплантації;
Директиви Європейського Парламенту та Ради 98/79/ЄС від 27 жовтня 1998 р. щодо засобів медичної діагностики in vitro.
Виконання Програми дасть змогу:
збільшити обсяг виготовлення вітчизняних виробів медичного призначення на 15 відсотків, поліпшити їх технічні характеристики та підвищити конкурентоспроможність;
підвищити якість та рівень медичного обслуговування населення за рахунок забезпечення закладів охорони здоров'я сучасними засобами діагностики і лікування;
збільшити обсяг виробництва вітчизняної продукції та скоротити імпорт виробів медичного призначення;
підвищити щорічний обсяг закупівлі медичної техніки на 15-20 відсотків без збільшення відповідних асигнувань за рахунок економії коштів під час закупівлі більш дешевих вітчизняних виробів медичного призначення;
розвинути наукоємні технології, створити нові робочі місця та збільшити надходження коштів до державного бюджету.
Очікувані результати виконання Програми наведені у додатку 3.

Обсяги та джерела фінансування

Загальний обсяг фінансування Програми становить 170 млн.гривень, у тому числі:
за рахунок державного бюджету - 50 млн.гривень (30 відсотків обсягу фінансування Програми), які насамперед будуть спрямовані на розроблення нових виробів медичного призначення;
за рахунок коштів підприємств-виробників з використанням науково-технічних можливостей таких підприємств та інших джерел фінансування, не заборонених законодавством, - близько 120 млн.гривень.
Виготовлення розроблених за Програмою виробів медичного призначення здійснюватиметься за рахунок коштів підприємств-виробників.
Обсяг фінансування Програми визначається щороку виходячи з можливостей державного бюджету.

Додаток 1
до Програми

ПАСПОРТ

Державної цільової науково-технічної програми розвитку виробництва медичної техніки на 2009-2013 роки

1. Концепція Програми схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21 березня 2007 р. N 102 (102-2007-р) (Офіційний вісник України, 2007 p., N 22, ст. 907).
2. Програма затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 5 листопада 2008 р. N 968.
3. Державний замовник - МОЗ.
4. Керівник Програми - заступник Міністра охорони здоров'я.
5. Виконавець заходів Програми - МОЗ.
6. Строк виконання: 2009-2013 роки.
7. Прогнозні обсяги та джерела фінансування
Джерела фінансування Обсяг фінансування, млн.гривень У тому числі за роками
2009 2010 2011 2012 2013
Державний бюджет 50 14,8 20 12,2 3
Кошти підприємств- виробників 120 31,9 45,2 42,9
Усього 170 14,8 20 44,1 48,2 42,9

Додаток 2
до Програми

ЗАВДАННЯ І ЗАХОДИ

з виконання Державної цільової науково-технічної програми розвитку виробництва медичної техніки на 2009-2013 роки

Найменування завдання Найменування показника Значення показника Найменування заходу Головний розпорядник бюджетних коштів Джерела фінансування Прогнозований обсяг фінансових ресурсів для виконання завдань, млн.гривень У тому числі за роками
усього за роками
2009 2010 2011 2012 2013 2009 2010 2011 2012 2013
1. Збільшення номенклатури медичної техніки та виробів медичного призначення вітчизняних виробників відсоток загальної потреби закладів охорони здоров'я у вітчизняних виробах медичного призначення Розроблення:
15 2 10 15 15 1) виробів для діагностики і лікування в офтальмології МОЗ державний бюджет 3 0,9 1,2 0,7 0,2
2) рентгенівського діагностичного обладнання -"- -"- 8 2,4 3,2 2 0,4
3) ультразвукової діагностичної техніки -"- -"- 6 1,8 2,4 1,5 0,3
4) приладів для діагностики кровообігу в кінцівках -"- -"- 3,5 1 1,4 0,9 0,2
5) обладнання для операційних та реанімаційних відділень -"- -"- 5 1,5 2 1,3 0,2
6) імплантатів, ендопротезів, біосумісних матеріалів -"- -"- 2,5 0,7 1 0,6 0,2
7) обладнання для служби швидкої допомоги -"- -"- 1 0,3 0,4 0,2 0,1
8) біосенсорів, засобів неінвазивної діагностики біохімічних показників МОЗ державний бюджет 5 1,5 2 1,2 0,3
9) медичних виробів одноразового використання -"- -"- 1 0,3 0,4 0,2 0,1
10) виробів для діагностики та лікування в неонатології -"- -"- 1 0,3 0,4 0,2 0,1
11) виробів для діагностики in vitro -"- -"- 1 0,3 0,4 0,2 0,1
12) виробів для служби крові -"- -"- 1,5 0,4 0,6 0,4 0,1
13) апаратури для фізіотерапії -"- -"- 5 1,5 2 1,2 0,3
14) інструментів хірургічних одноразового та багаторазового використання для відкритих та малоінвазивних втручань -"- -"- 2 0,6 0,8 0,5 0,1
15) виробів для безшовного з'єднання тканин МОЗ державний бюджет 1,5 0,4 0,6 0,4 0,1
16) нормативних документів щодо виробів медичних -"- -"- 3 0,9 1,2 0,7 0,2
Разом за завданням 1 МОЗ державний бюджет 50 14,8 20 12,2 3
2. Організація виробництва та збільшення обсягу виробництва вітчизняної медичної техніки та виробів медичного призначення відсоток загальної потреби закладів охорони здоров'я у вітчизняних виробах медичного призначення 15 5 10 15 1. Підготовка виробництва та серійний випуск: 7,2 1,9 2,7 2,6
1) виробів для діагностики і лікування в офтальмології кошти підприємств- виробників
2) рентгенівського діагностичного обладнання -"- 19,2 5,2 7,1 6,9
3) ультразвукової діагностичної техніки -"- 14,4 3,9 5,3 5,2
4) приладів для діагностики кровообігу в кінцівках -"- 8,4 2,3 3,1 3
5) обладнання для операційних та реанімаційних відділень -"- 12 3,2 4,5 4,3
6) імплантатів, ендопротезів, біосумісних матеріалів кошти підприємств- виробників 6 1,6 2,3 2,1
7) обладнання для служби швидкої допомоги -"- 2,4 0,6 1 0,8
8) біосенсорів, засобів неінвазивної діагностики біохімічних показників -"- 12 3,2 4,5 4,3
9) медичних виробів одноразового використання -"- 2,4 0,6 1 0,8
10) виробів для діагностики та лікування в неонатології -"- 2,4 0,6 0,9 0,9
11) виробів для діагностики in vitro -"- 2,4 0,6 1 0,8
12) виробів для служби крові -"- 3,6 0,9 1,4 1,3
13) апаратури для фізіотерапії -"- 12 3,2 4,5 4,3
14) інструментів хірургічних одноразового та багаторазового використання для відкритих та малоінвазивних втручань 4,8 1,3 1,8 1,7
15) виробів для безшовного з'єднання тканин -"- 3,6 0,9 1,4 1,3
2. Розроблення нормативних документів з питань виготовлення виробів медичного призначення -"- 7,2 1,9 2,7 2,6
Разом за завданням 2 кошти підприємств- виробників 120 31,9 45,2 42,9
Разом за Програмою державний бюджет 50 14,8 20 12,2 3
у тому числі кошти підприємств- виробників 120 31,9 45,2 42,9
Усього 170 14,8 20 44,1 48,2 42,9

Додаток 3
до Програми

ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ

виконання Державної цільової науково-технічної програми розвитку виробництва медичної техніки на 2009-2013 роки

Найменування завдання Найменування показника Одиниця виміру Значення показника
усього у тому числі за роками
2009 2010 2011 2012 2013
1. Збільшення номенклатури медичної техніки та виробів медичного призначення вітчизняних виробників економічні відсоток 15 2 10 15 15
2. Організація виробництва та збільшення обсягу виробництва вітчизняної медичної техніки та виробів медичного призначення - " - 15 5 10 15
3. Збільшення робочих місць соціальні кількість робочих місць 2000 300 700 1000
4. Зниження рівня технологічно небезпеч- них відходів екологічні відсоток 15 10 15