УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
У К А З
ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ
( Указ втратив чинність на підставі Указу Президента N 1267/99 (1267/99) від 02.10.99 )

Про Положення про Комітет водного господарства України

1. Затвердити Положення про Комітет водного господарства України (додається).
2. Установити, що Комітет водного господарства України є правонаступником Державного комітету України по водному господарству.
3. Визнати таким, що втратив чинність, Указ Президента України від 23 червня 1998 року N 671 (671/98) "Про Положення про Державний комітет України по водному господарству".
4. Кабінету Міністрів України привести у місячний строк свої рішення у відповідність із цим Указом.
Президент України
Л.КУЧМА
м. Київ, 26 серпня 1999 року
N 1082/99

ЗАТВЕРДЖЕНО
Указом Президента України
від 26 серпня 1999 року N 1082/99

ПОЛОЖЕННЯ

про Комітет водного господарства України

1. Комітет водного господарства України (Укрводгосп) є центральним органом виконавчої влади.
Укрводгосп забезпечує проведення державної політики щодо розвитку водного господарства та меліорації земель, задоволення потреб населення і галузей економіки України у водних ресурсах.
2. Укрводгосп у своїй діяльності керується Конституцією України (254к/96-ВР) , законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, а також цим Положенням. У межах своїх повноважень Укрводгосп організовує виконання актів законодавства, здійснює систематичний контроль за їх реалізацією.
Діяльність Укрводгоспу спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністерство охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України.
Укрводгосп узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до його компетенції, розробляє пропозиції щодо вдосконалення законодавства та в установленому порядку вносить їх на розгляд Президентові України, Кабінету Міністрів України.
3. Основними завданнями Укрводгоспу є:
проведення державної політики щодо розвитку водного господарства та меліорації земель, здійснення в галузі єдиної технічної політики, впровадження досягнень науки і техніки, нових технологій, передового досвіду роботи;
розроблення та участь у реалізації загальнодержавних, міждержавних і регіональних програм використання і охорони вод та відтворення водних ресурсів;
забезпечення потреб населення і галузей економіки України у водних ресурсах та проведення їх міжбасейнового перерозподілу;
здійснення заходів, пов'язаних з попередженням і ліквідацією наслідків шкідливої дії вод, включаючи протипаводковий захист населених пунктів та земель.
4. Укрводгосп відповідно до покладених на нього завдань:
1) бере участь у розробленні цільових перспективних програм, спрямованих на поглиблення економічної реформи;
2) бере участь у визначенні напрямів розвитку галузей національної економіки з урахуванням забезпечення раціонального використання водних ресурсів;
3) бере участь у розробленні проектів Державного бюджету України, загальнодержавних програм економічного та соціального розвитку України;
4) готує пропозиції та бере участь у реалізації політики у сфері виконання робіт і поставок продукції для державних потреб;
5) визначає потреби населення і галузей економіки України у водних ресурсах, розробляє пропозиції щодо визначення пріоритетних напрямів розвитку водного господарства та меліорації земель;
6) вносить у встановленому порядку пропозиції про зміну умов оподаткування і кредитування підприємств, установ і організацій, що належать до сфери його управління;
7) здійснює контроль за дотриманням режимів роботи водосховищ комплексного призначення, водогосподарських систем і каналів, достовірністю державного обліку водокористування, технічним станом гідротехнічних споруд, які знаходяться на балансі підприємств, установ і організацій, що належать до сфери його управління, господарською діяльністю у прибережних захисних смугах;
8) розробляє довгострокові прогнози водогосподарських балансів і схеми комплексного використання вод та охорони водних ресурсів, бере участь у вирішенні питань, пов'язаних із міждержавним розподілом стоку річок і використанням прикордонних вод;
9) бере участь у створенні та забезпеченні функціонування системи державного моніторингу довкілля у частині проведення радіологічних і гідрохімічних спостережень на водогосподарських системах комплексного призначення, у системах міжгалузевого і сільськогосподарського водопостачання у зонах впливу атомних електростанцій, у проведенні спостережень за станом грунтів у зонах впливу меліоративних систем та переформуванням берегів і гідрогеологічним стоком у прибережних зонах водосховищ, здійснює моніторинг берегової смуги озер і водосховищ;
10) організовує виконання робіт, пов'язаних з мінімізацією наслідків шкідливої дії вод, у тому числі щодо захисту від підтоплення, протипаводкового і протиповеневого захисту населених пунктів і земель; забезпечує функціонування підприємств, установ і організацій, що належать до сфери його управління, у разі виникнення аварії, катастрофи, стихійного лиха та інших надзвичайних ситуацій;
11) з урахуванням галузевих особливостей забезпечує проектування, будівництво і реконструкцію групових і локальних водопроводів, систем водопостачання та каналізації у сільській місцевості, гідротехнічних споруд і каналів, меліоративних систем, водогосподарських об'єктів багатоцільового використання;
12) здійснює заходи щодо поліпшення експлуатації водогосподарських об'єктів комплексного призначення, міжгосподарських зрошувальних і осушувальних систем, сільських групових водопроводів, а також технічного обслуговування на договірних засадах відповідно до законодавства внутрігосподарської меліоративної мережі із спорудами і розвідної мережі сільськогосподарського водопостачання;
13) готує на підставі аналізу розробок і висновків органів виконавчої влади, науково-дослідних установ перспективні прогнози і основні напрями розвитку меліорації земель та введення у дію меліорованих угідь, обгрунтовує і визначає за участю Міністерства агропромислового комплексу України потребу у державних централізованих капітальних вкладеннях, вишукує інші джерела для фінансування робіт, пов'язаних з реконструкцією та будівництвом меліоративних систем;
14) забезпечує розроблення, перегляд і затвердження галузевих нормативно-технічних документів з проектування, будівництва і експлуатації водогосподарських об'єктів та меліоративних систем, промислового випуску будівельних виробів і матеріалів, з енерго- та ресурсозбереження, охорони праці, кошторисного ціноутворення, контролю за використанням і охороною водних ресурсів;
15) виступає замовником в установленому законодавством порядку науково-дослідних і дослідно-конструкторських робіт, спрямованих на реалізацію загальнодержавних програм з питань розвитку водного господарства, підвищення технічного рівня і поліпшення якості будівництва, реконструкції та експлуатації систем сільськогосподарського водопостачання, меліоративних систем, а також комплексу водоохоронних заходів;
16) координує роботу, пов'язану із забезпеченням єдності вимірювань, здійсненням метрологічного контролю і нагляду на підприємствах, в установах і організаціях, що належать до сфери його управління;
17) організовує впровадження у галузі досягнень науково-технічного прогресу, винаходів і раціоналізаторських пропозицій, проводить обмін передовим досвідом роботи і науково-технічною інформацією за напрямами своєї діяльності з центральними органами виконавчої влади та іноземними організаціями у порядку, передбаченому законодавством, вивчає, узагальнює і використовує світовий досвід для поліпшення стану водного господарства та меліорації земель;
18) видає відповідно до законодавства ліцензії на здійснення підприємницької діяльності з ремонту та експлуатації меліоративних систем;
19) розглядає та погоджує проекти щодо використання води у процесі будівництва чи реконструкції народногосподарських об'єктів і погоджує дозволи на спеціальне водокористування, забезпечує ведення державного обліку водокористування та державного водного кадастру;
20) надає допомогу підприємствам, установам і організаціям, що належать до сфери його управління, у створенні та функціонуванні лабораторій радіологічного і гідрохімічного контролю відповідно до законодавства, проводить системний аналіз якості поверхневих вод та сповіщає органи виконавчої влади і органи місцевого самоврядування, а також населення через засоби масової інформації про рівень забрудненості цих вод; організовує розроблення оперативних та довгострокових прогнозів зміни екологічного стану водних об'єктів і меліорованих земель та підготовку науково обгрунтованих рекомендацій;
21) бере участь у реалізації інвестиційної політики виходячи з пріоритетних напрямів структурного реформування економіки, розміщенні державних інвестицій за цільовими програмами;
22) бере участь у проведенні державної політики у сфері соціально-трудових відносин і регулювання оплати праці, надає в межах своєї компетенції допомогу з питань оплати та нормування праці підприємствам, установам, організаціям, що належать до сфери його управління, відповідно до законодавства укладає угоди на галузевому рівні з профспілками чи об'єднаннями профспілок, іншими представницькими організаціями трудящих;
23) бере участь у підготовці й укладанні міжнародних договорів України щодо використання та охорони прикордонних вод, договорів економічного і технічного співробітництва у галузі водного господарства, в межах своєї компетенції укладає міжнародні договори України, організовує і контролює їх виконання;
24) здійснює у межах повноважень, визначених законодавством України, функції з управління майном підприємств, установ та організацій, що належать до сфери його управління;
25) укладає і розриває відповідно до законодавства контракти з керівниками підприємств, установ і організацій, що належать до сфери його управління;
26) складає разом із заінтересованими центральними і місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування загальногалузеві та регіональні баланси забезпечення водогосподарського комплексу трудовими, сировинними й енергетичними ресурсами;
27) готує в межах своїх повноважень пропозиції про приватизацію майна, забезпечує дотримання антимонопольного законодавства у галузі, сприяє розвитку конкуренції;
28) забезпечує виконання завдань мобілізаційної підготовки та мобілізаційної готовності держави у межах повноважень, визначених законодавством;
29) забезпечує у межах своєї компетенції реалізацію державної політики стосовно державної таємниці, контроль за її збереженням у центральному апараті, на підприємствах, в установах і організаціях, що належать до сфери його управління;
30) розглядає відповідно до законодавства України справи про адміністративні правопорушення і в межах своїх повноважень приймає відповідні рішення;
31) здійснює інші функції, необхідні для виконання покладених на нього завдань.
5. Укрводгосп має право:
залучати спеціалістів центральних і місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ, організацій (за погодженням з їх керівниками) для розгляду питань, що належать до його компетенції;
представляти Кабінет Міністрів України за його дорученням у міжнародних організаціях та під час укладання міжнародних договорів України;
одержувати в установленому законодавством порядку від міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування інформацію, документи і матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань;
скликати в установленому порядку наради з питань, що належать до його компетенції.
6. Укрводгосп у процесі виконання покладених на нього завдань взаємодіє з іншими центральними і місцевими органами виконавчої влади, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, а також з відповідними органами інших держав.
7. Укрводгосп у межах своїх повноважень на основі та на виконання актів законодавства видає накази, організовує і контролює їх виконання.
Нормативно-правові акти Укрводгоспу підлягають державній реєстрації у встановленому законодавством порядку.
У випадках, передбачених законодавством, рішення Укрводгоспу є обов'язковими для виконання центральними і місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, громадянами.
Укрводгосп у разі потреби видає разом з іншими центральними і місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування спільні акти.
8. Укрводгосп очолює Голова, якого призначає на посаду та звільняє з посади в установленому порядку Президент України.
Голова Укрводгоспу має заступників, які призначаються на посаду та звільняються з посади відповідно до законодавства. Розподіл обов'язків між заступниками проводить Голова Укрводгоспу.
Голова здійснює керівництво Укрводгоспом, несе персональну відповідальність перед Президентом України, Кабінетом Міністрів України за виконання покладених на Укрводгосп завдань, визначає ступінь відповідальності заступників Голови, керівників структурних підрозділів Укрводгоспу.
9. Для погодженого вирішення питань, що належать до компетенції Укрводгоспу, обговорення найважливіших напрямів його діяльності в Укрводгоспі утворюється колегія у складі Голови Укрводгоспу (голова колегії), заступників Голови за посадою, а також інших керівних працівників Укрводгоспу.
До складу колегії можуть входити керівники інших центральних органів виконавчої влади, підприємств, установ і організацій, що належать до сфери управління Укрводгоспу.
Членів колегії затверджує та увільняє від виконання обов'язків Кабінет Міністрів України.
Рішення колегії проводяться в життя наказами Укрводгоспу.
10. Для розгляду наукових рекомендацій та пропозицій щодо визначення і реалізації основних напрямів розвитку науки і техніки, обговорення найважливіших програм розвитку галузі, інших питань, що належать до компетенції Укрводгоспу, в Укрводгоспі може утворюватися науково-технічна (наукова) рада у складі висококваліфікованих фахівців і вчених. Склад науково-технічної (наукової) ради і положення про неї затверджує Голова Укрводгоспу.
В Укрводгоспі з урахуванням специфіки його діяльності можуть утворюватися й інші консультативні та дорадчі органи. Склад цих органів і положення про них затверджує Голова Укрводгоспу.
11. Граничну чисельність працівників центрального апарату Укрводгоспу затверджує Кабінет Міністрів України.
Структуру центрального апарату Укрводгоспу затверджує Віце-прем'єр-міністр України.
Штатний розпис та єдиний кошторис доходів і видатків центрального апарату Укрводгоспу затверджуються в установленому законодавством порядку.
Положення про структурні підрозділи центрального апарату Укрводгоспу затверджує його Голова.
12. Укрводгосп є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в установах банків, печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням.
Глава Адміністрації
Президента України
М.БІЛОБЛОЦЬКИЙ