УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 24 лютого 2010 р. N 240
Київ
|
Про затвердження Статуту Державної наукової установи "Державний центр інноваційних біотехнологій"
Кабінет Міністрів України постановляє:
Затвердити Статут Державної наукової установи "Державний центр інноваційних біотехнологій", що додається.
Прем'єр-міністр України
|
Ю.ТИМОШЕНКО
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 24 лютого 2010 р. N 240
СТАТУТ
Державної наукової установи "Державний центр інноваційних біотехнологій"
Загальні положення
1. Державна наукова установа "Державний центр інноваційних біотехнологій" утворена відповідно до статті 4 Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність" (
1977-12)
та постанови Кабінету Міністрів України від 6 січня 2010 р. N 27 (27-2010-п)
"Питання утворення Державного центру інноваційних біотехнологій" (Офіційний вісник України, 2010 р., N 2, ст. 63).
2. Державна наукова установа "Державний центр інноваційних біотехнологій" (далі - Центр) є державною науковою установою, яка підпорядкована Кабінетові Міністрів України.
3. Центр у своїй діяльності керується Конституцією (
254к/96-ВР)
та законами України, а також указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції (
254к/96-ВР)
та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами та цим Статутом.
4. Центр провадить науково-дослідну діяльність з розробки та впровадження інноваційних біотехнологій, виробництва імунобіологічних препаратів, вивчення особливо небезпечних хвороб, спільних для людей і тварин, розроблення засобів діагностики, профілактики, ефективної боротьби з такими хворобами.
5. Найменування Центру:
українською мовою:
- повне: Державна наукова установа "Державний центр інноваційних біотехнологій";
- скорочене: Державний центр інноваційних біотехнологій;
англійською мовою скорочене: State Centre of Innovation Biotechnologies.
6. Місцезнаходження: Україна, м. Київ, вул. Донецька, 30.
Мета діяльності Центру
7. Основною метою діяльності Центру є:
проведення наукових досліджень у сфері впровадження інноваційних біотехнологій та виробництва імунобіологічних, ветеринарних препаратів і препаратів крові, їх апробації, проведення перевірки, трансферу інновацій з метою задоволення потреб закладів охорони здоров'я у відповідних вакцинах, зокрема лікувальних антисироватках, імунодіагностикумах, антидотах, сучасних препаратах крові;
організація та проведення науково-дослідної роботи з вивчення особливо небезпечних хвороб, спільних для людей і тварин;
участь у розробленні проектів державних програм впровадження інноваційних біотехнологій, забезпечення біологічного захисту та біобезпеки;
розроблення пропозицій щодо вдосконалення законодавства з питань розробки, виробництва, застосування та утилізації імунобіологічних, ветеринарних препаратів і препаратів крові;
участь у створенні національної системи виявлення біологічних загроз, системи моніторингу і контролю можливих загроз біологічного та хімічного походження.
Функції Центру
8. Центр відповідно до покладених на нього завдань в установленому порядку:
1) здійснює моніторинг досягнень світової науки в галузі біотехнологій з метою їх врахування під час розроблення проектів державних програм впровадження інноваційних біотехнологій, забезпечення біологічного захисту та біобезпеки;
2) проводить наукові дослідження з питань:
забезпечення безпеки природного середовища;
безпечного застосування генетично модифікованих організмів;
впливу біологічних факторів на населення, можливості виникнення загроз біологічного походження, пов'язаних з розвитком сучасних біотехнологій;
забезпечення якості, ефективності і безпеки імунобіологічних препаратів шляхом участі у проведенні експертизи реєстраційної документації та зразків вакцин, імунобіологічних препаратів відповідно до вимог державних та міжнародних стандартів;
3) подає пропозиції щодо:
заборони застосування серій імунобіологічних препаратів;
необхідності зупинення дії реєстраційного свідоцтва на час проведення додаткових досліджень імунобіологічних препаратів у разі виявлення побічної чи/або неспецифічної дії імунобіологічних препаратів або встановлення їх невідповідності вимогам аналітично-нормативної документації;
4) бере участь у:
проведенні спеціалізованої експертизи та оцінки аналітично-нормативної документації на імунобіологічні препарати, здійснює імунологічні, фармакологічні, фізичні, клініко-епідемічні, технологічні, медико-біологічні, токсикологічні, хіміко-аналітичні та інші види дослідження зразків вакцин імунобіологічних препаратів;
наданні медико-генетичної допомоги населенню з урахуванням його потреб;
здійсненні заходів із захисту населення від збудників особливо небезпечних хвороб;
визначенні пріоритетів розвитку виробництва вітчизняних імунобіологічних, ветеринарних препаратів і препаратів крові:
5) забезпечує:
підготовку до видання монографій, статей стосовно імунобіологічних, ветеринарних препаратів і препаратів крові;
надання фізичним та юридичним особам консультаційної допомоги та роз'яснень з питань виробництва імунобіологічних, ветеринарних препаратів і препаратів крові, їх апробації;
організацію навчання та підготовки фахівців із зазначених питань;
6) готує пропозиції до навчальних програм вивчення основ біобезпеки та біоетики;
7) виконує інші функції.
Юридичний статус Центру
9. Центр є юридичною особою. Статус юридичної особи Центр набуває з дня державної реєстрації.
Центр може набувати від свого імені майнові та особисті немайнові права, нести відповідальність за своїми зобов'язаннями, бути відповідачем і позивачем у суді.
Центр має самостійний баланс, рахунки в установах банків, печатку, штампи, бланки із своїм найменуванням.
10. Майно Центру є державною власністю і використовується Центром на праві оперативного управління.
11. Центр користується землею та іншими природними ресурсами відповідно до мети своєї діяльності в установленому законодавством порядку.
Майно Центру
12. Майно Центру становлять виробничі та невиробничі фонди, а також інші цінності, вартість яких відображається у самостійному балансі Центру.
13. Джерелами формування майна Центру є:
грошові та матеріальні внески;
кошти державного бюджету;
доходи, одержані в результаті реалізації продукції, надання послуг та провадження інших видів господарської діяльності;
придбане в установленому порядку майно;
інші джерела, не заборонені законодавством.
14. Списання та відчуження майна Центру здійснюється в установленому законодавством порядку.
Кошти, отримані в результаті відчуження основних засобів Центру, залишаються в розпорядженні Центру в повному обсязі і спрямовуються на виконання його статутних завдань.
15. Центр може передавати в установленому законодавством порядку в оренду майно, яке належить до основних засобів і не використовується з науковою та виробничою метою.
Права та обов'язки Центру
16. Центр має право:
визначати стратегію свого розвитку відповідно до державних програм, науково-технічних прогнозів і пріоритетів;
створювати відокремлені структурні підрозділи. Зазначені підрозділи не мають статусу юридичної особи і діють відповідно до положень про них, затверджених Центром;
видавати і розповсюджувати наукові праці, матеріали з'їздів, конференцій, семінарів, методичні вказівки, рекомендації та інші матеріали;
відкривати рахунки в установах банків для провадження статутної діяльності;
звертатися в установленому порядку до центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, а також підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності та підпорядкування;
залучати на договірних засадах спеціалістів та експертів для виконання покладених на Центр завдань;
надавати на договірній основі вітчизняним та іноземним юридичним та фізичним особам науково-методичну допомогу та консультації з питань, що належать до компетенції Центру;
організовувати та проводити семінари, конференції та навчальні курси з питань виробництва імунобіологічних, ветеринарних препаратів і препаратів крові, їх апробації, проведення перевірки, трансферу інновацій;
взаємодіяти з іншими науковими центрами та установами, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування з питань, що належать до компетенції Центру;
укладати угоди з підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності та підпорядкування, а також фізичними особами відповідно до законодавства;
брати участь у міжнародному співробітництві.
17. Центр зобов'язаний:
забезпечувати цільове використання закріпленого за ним майна та державних коштів;
враховувати під час визначення стратегії науково-дослідної та господарської діяльності умови державних замовлень та інші договірні зобов'язання;
забезпечувати своєчасну сплату податків і зборів (обов'язкових платежів) до державного бюджету згідно із законодавством;
здійснювати будівництво, реконструкцію та капітальний ремонт основних фондів і введення в дію придбаного устатковання;
здійснювати матеріально-технічне забезпечення структурних підрозділів Центру.
18. Центр веде бухгалтерський облік та подає статистичну звітність згідно із законодавством.
Директор Центру, його заступники та головний бухгалтер несуть персональну відповідальність за організацію і додержання порядку ведення і достовірність обліку та звітності.
19. Центр несе відповідальність згідно із законодавством за порушення договірних зобов'язань, розрахункової і податкової дисципліни, вимог до якості продукції та інших правил провадження господарської діяльності.
Управління Центром
20. Управління Центром здійснюється відповідно до законодавства та цього Статуту.
21. Кабінет Міністрів України:
призначає на посаду і звільняє з посади директора Центру;
затверджує статут Центру та зміни до нього;
затверджує голову наукової ради та її склад;
здійснює контроль за збереженням та ефективним використанням закріпленого за Центром державного майна.
22. Директор Центру самостійно вирішує питання його діяльності, зокрема:
організовує і здійснює керівництво діяльністю Центру;
діє без довіреності від імені Центру;
розпоряджається майном та коштами Центру згідно із законодавством та цим Статутом;
укладає договори, в тому числі міжнародні, необхідні для виконання покладених на Центр завдань;
видає в межах своїх повноважень накази і розпорядження, обов'язкові для всіх підрозділів та працівників Центру;
затверджує положення про структурні підрозділи і визначає функціональні обов'язки їх працівників;
призначає заступників директора Центру;
забезпечує дотримання працівниками правил внутрішнього трудового розпорядку;
здійснює інші повноваження, передбачені статутом Центру.
23. Директор Центру подає щороку до 1 лютого Кабінету Міністрів України звіт про результати діяльності Центру.
24. Виробничі, трудові і соціально-економічні відносини Центру з працівниками регулюються законодавством.
Наукова, господарська та соціальна діяльність Центру
25. Центр самостійно вирішує питання, пов'язані з його науковою діяльністю.
26. Відносини Центру з іншими підприємствами, установами, організаціями та громадянами в усіх сферах господарської діяльності здійснюються на основі договорів згідно із законодавством.
27. Фінансування державних і відомчих науково-технічних програм Центру та матеріально-технічного забезпечення здійснюється за рахунок коштів державного бюджету та інших джерел, не заборонених законодавством.
28. Матеріально-технічне забезпечення Центру здійснюється в установленому порядку.
Наукова рада Центру
29. Наукова рада Центру є колегіальним органом управління його діяльністю.
30. Директор Центру, його заступники і вчений секретар Центру є членами вченої ради за посадою.
31. Наукова рада Центру:
визначає перспективні напрями наукової діяльності;
затверджує плани наукових досліджень;
обирає за конкурсом на вакантні посади наукових працівників;
вирішує інші питання наукової діяльності Центру.
Реорганізація та ліквідація Центру
32. Ліквідація Центру здійснюється комісією, яка утворюється Кабінетом Міністрів України.
Порядок і строки проведення ліквідації, а також строк подання претензій кредиторів визначаються ліквідаційною комісією.
33. Ліквідаційна комісія здійснює повноваження з управління Центром з моменту її призначення і діє відповідно до законодавства, зокрема розміщує в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичних осіб, повідомлення про його ліквідацію, про порядок і строк подання претензій кредиторів, проводить роботу, пов'язану із стягненням дебіторської заборгованості Центру, розглядає претензії кредиторів з їх попереднім повідомленням про ліквідацію Центру.
34. Реорганізація або ліквідація Центру здійснюється з додержанням прав та інтересів його працівників відповідно до трудового законодавства.
35. Центр вважається ліквідованим після внесення до Єдиного державного реєстру запису про його припинення.