КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 7 травня 2008 р. N 439
Київ
|
Про затвердження Державної цільової програми розвитку системи інформаційно-аналітичного забезпечення реалізації державної інноваційної політики та моніторингу стану інноваційного розвитку економіки
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Державну цільову програму розвитку системи інформаційно-аналітичного забезпечення реалізації державної інноваційної політики та моніторингу стану інноваційного розвитку економіки (далі - Програма), що додається.
2. Міністерству економіки включати визначені Програмою завдання, заходи та показники до проекту Державної програми економічного і соціального розвитку України на відповідний рік.
3. Міністерству економіки та Міністерству фінансів передбачати кошти для виконання завдань і заходів Програми під час складання проекту Державного бюджету України на відповідний рік виходячи з можливостей державного бюджету.
4. Міністерству економіки подавати щороку до 1 березня Кабінетові Міністрів України інформацію про хід виконання Програми.
Прем'єр-міністр України
|
Ю.ТИМОШЕНКО
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 7 травня 2008 р. N 439
ДЕРЖАВНА ЦІЛЬОВА ПРОГРАМА
розвитку системи інформаційно-аналітичного забезпечення реалізації державної інноваційної політики та моніторингу стану інноваційного розвитку економіки
Загальна частина
Однією з основних проблем реалізації державної інноваційної політики та забезпечення переходу на інвестиційно-інноваційну модель розвитку економіки є неналежне інформаційно-аналітичне супроводження зазначеного процесу, а також відсутність системи моніторингу стану інноваційного розвитку економіки.
Для ефективної реалізації державної інноваційної політики необхідно перейти на принципово новий рівень її інформаційно-аналітичного забезпечення та моніторингу стану інноваційного розвитку економіки.
Об'єднання інформаційних ресурсів, з використанням яких відображаються стан, умови, особливості та перспективи провадження інноваційної діяльності в Україні, та створення на цій основі аналітичної системи, здатної забезпечити об'єктивне оцінювання інноваційного розвитку економіки за переліком адаптованих до стандартів Організації економічного співробітництва і розвитку показників, прогнозування тенденцій інноваційного розвитку економіки та вивчення впливу на нього інструментів державного регулювання є передумовою підвищення ефективності державної інноваційної політики.
Мета Програми
Мета Програми полягає у створенні правових, економічних і організаційних умов для розвитку та ефективного функціонування системи інформаційно-аналітичного забезпечення реалізації державної інноваційної політики та моніторингу стану інноваційного розвитку економіки як основи реалізації такої державної політики.
Шляхи і способи розв'язання проблеми
Для забезпечення розвитку та ефективного функціонування системи інформаційно-аналітичного забезпечення реалізації державної інноваційної політики та моніторингу стану інноваційного розвитку економіки необхідно:
удосконалити механізм проведення моніторингу стану інноваційного розвитку економіки;
запровадити проведення аналізу ефективності застосування механізмів державної підтримки та стимулювання інноваційної діяльності, зокрема, порівняно з аналогічними механізмами, що застосовуються в інших країнах;
забезпечити поширення інформації про стан інноваційної діяльності та перспективні вітчизняні розробки з метою привернення до них уваги потенційних інвесторів і споживачів;
активізувати процес громадського обговорення питань формування та реалізації державної інноваційної політики;
підвищити кваліфікацію державних службовців, діяльність яких пов'язана з формуванням та реалізацією державної інноваційної політики;
забезпечити розвиток міжнародного науково-технічного співробітництва у сфері формування та реалізації державної інноваційної політики;
запровадити проведення кон'юнктурних досліджень внутрішнього і зовнішнього ринку, узагальнення патентної та патентно-ліцензійної інформації з метою прогнозування інноваційного розвитку економіки та підготовки пропозицій щодо визначення пріоритетних напрямів розвитку інноваційної діяльності;
забезпечити широкий доступ громадськості до результатів наукових досліджень, створити умови для оприлюднення таких результатів усіма заінтересованими суб'єктами інноваційного процесу, крім інформації з обмеженим доступом згідно із законодавством;
забезпечити надання державної підтримки в організації та проведенні інформаційно-просвітницьких та виставкових заходів у сфері інноваційної діяльності;
удосконалити нормативно-правову базу з питань інформаційно-аналітичного забезпечення реалізації державної інноваційної політики та моніторингу стану інноваційного розвитку економіки, зокрема забезпечити її гармонізацію з відповідними нормами міжнародного права.
Створення системи інформаційно-аналітичного забезпечення реалізації державної інноваційної політики та моніторингу стану інноваційного розвитку економіки здійснюється на базі Українського інституту науково-технічної та економічної інформації МОН і регіональних центрів науково-технічної та економічної інформації, що здатні забезпечити інформаційно-аналітичну, методичну, організаційну підтримку розвитку інноваційної діяльності та реалізації державної інноваційної політики.
Методичне і технічне забезпечення процесів збору та обробки статистичної інформації здійснюється Держкомстатом.
Прогнозні обсяги і джерела фінансування Програми наведені у додатку 1.
Завдання і заходи з виконання Програми
Завдання і заходи з виконання Програми визначені у додатку 2.
Очікувані результати, ефективність Програми
Виконання Програми дасть змогу:
сприяти підвищенню рівня конкурентоспроможності економіки;
удосконалити механізм надання державної підтримки та стимулювання інноваційної діяльності;
підвищити рівень взаємодії між центральними та місцевими органами виконавчої влади, заінтересованими установами і громадськими організаціями, підприємствами та іншими суб'єктами інноваційного процесу;
забезпечити проведення на постійній основі моніторингу стану інноваційного розвитку економіки, прогнозування відповідних тенденцій;
підвищити науковий рівень обґрунтування підходів до формування та реалізації державної інноваційної політики;
адаптувати механізм збору та обробки інформації про стан інноваційного розвитку економіки до стандартів Організації економічного співробітництва і розвитку;
забезпечити порівняння стану інноваційного розвитку національної економіки з країнами-членами ЄС, іншими країнами, а також вивчення досвіду таких країн у сфері формування та реалізації державної інноваційної політики;
створити умови для широкого доступу громадськості до обговорення питань, пов'язаних з формуванням та реалізацією державної інноваційної політики;
сприяти поширенню інформації про мету та завдання державної інноваційної політики, результати її реалізації та роль у соціально-економічному розвитку країни.
Очікувані результати виконання Програми наведені у додатку 3.
Обсяги та джерела фінансування
Фінансування Програми здійснюється за рахунок коштів, які передбачаються у державному бюджеті для виконання заходів, визначених Програмою, а також за рахунок коштів грантів міжнародних організацій та інших джерел.
Орієнтовний обсяг коштів державного бюджету, передбачених для виконання Програми, становить 13,42 млн. гривень.
Розрахунки обсягів фінансування наведено у додатку 2 до Програми.
Необхідний обсяг фінансування Програми визначається щороку виходячи з можливостей державного бюджету з урахуванням конкретизації завдань за підсумками виконання Програми у попередні роки.
Додаток 1
до Програми
ПАСПОРТ
Державної цільової програми розвитку системи інформаційно-аналітичного забезпечення реалізації державної інноваційної політики та моніторингу стану інноваційного розвитку економіки
1. Концепція Програми схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 16 травня 2007 р. N 285 (
285-2007-р)
.
2. Програма затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 7 травня 2008 г. N 439.
3. Державний замовник-координатор - Мінекономіки.
4. Державні замовники - Мінекономіки, МОН, Держінвестицій.
5. Керівник Програми - заступник Міністра економіки.
6. Виконавці заходів Програми - Мінекономіки, МОН, Держінвестицій, Держкомстат, Головдержслужба, Національна та галузеві академії наук.
7. Строк виконання: 2009-2011 роки.
8. Прогнозні обсяги та джерела фінансування
Джерела фінансування
|
Обсяг фінансування, млн.
гривень
|
У тому числі за
роками
|
2009
|
2010
|
2011
|
Державний бюджет
|
13,42
|
3,74
|
5,79
|
3,89
|
Інші джерела
|
0,79
|
0,39
|
0,2
|
0,2
|
Усього
|
14,21
|
4,13
|
5,99
|
4,09
|
Додаток 2
до Програми
ЗАВДАННЯ І ЗАХОДИ
з виконання Державної цільової програми розвитку системи інформаційно-аналітичного забезпечення реалізації державної інноваційної політики та моніторингу стану інноваційного розвитку економіки
Найменування
завдання
|
Найменування
показника
|
Значення показника
|
Найменування
заходу
|
Головний
розпорядник
бюджетних
коштів
|
Джерела
фінансування
|
Прогноз-
ний обсяг
фінансових
ресурсів
для
виконання
завдань,
млн.
гривень
|
У тому числі
за роками
|
усього
|
за роками
|
2009
|
2010
|
2011
|
2009
|
2010
|
2011
|
1. Удоско-
налити
механізм
моніторингу
стану та
прогнозування
тенденцій
інноваційного
розвитку
економіки
|
частка
показників
аналітико-
статистичного
спостереження
стану
інноваційного
розвитку
економіки,
адаптованих до
стандартів
Організації
економічного
співробітництва
і розвитку,
відсотків
|
90
|
40
|
70
|
90
|
1) приведення
механізму
аналітично-
статистичного
спостереження
стану
інноваційного
розвитку
економіки у
відповідність із
стандартами
Організації
економічного
співробітництва
і розвитку
|
Мінекономіки
МОН
Держінвестицій
Держкомстат
Національна та
галузеві
академії наук
|
державний
бюджет
|
0,9
|
0,3
|
0,3
|
0,3
|
кількість
показників, за
якими
здійснюється
перспективне
спостереження
та прогнозу-
вання тенденцій
інноваційного
розвитку
економіки,
відсотків
|
30
|
15
|
20
|
30
|
2) розроблення
та впровадження
програмного
забезпечення для
проведення
моніторингу
стану
інноваційного
розвитку
економіки
|
-"-
|
державний
бюджет
|
2
|
|
2
|
|
|
|
|
|
|
3) проведення
моніторингу
стану
інноваційного
розвитку
економіки
|
Мінекономіки
МОН
Держінвестицій
Національна та
галузеві
академії наук
|
державний
бюджет
|
2
|
|
1
|
1
|
|
|
|
|
|
4) проведення
кон'юнктурних
досліджень
сучасних
тенденцій
розвитку
внутрішнього і
зовнішнього
ринку, вимог та
потреб
споживачів,
стану
національної
економіки та
окремих сфер
виробництва
|
Держінвестицій
Мінекономіки
МОН
Держкомстат
Національна та
галузеві
академії наук
|
державний
бюджет
інші джерела
|
1,6
0,19
|
1
0,19
|
0,3
|
0,3
|
|
|
|
|
|
5) підготовка
пропозицій щодо
уточнення
пріоритетних
напрямів
інноваційного
розвитку
|
МОН
Мінекономіки
Держкомстат
Національна та
галузеві
академії наук
|
державний
бюджет
|
0,1
|
|
|
0,1
|
Разом за
завданням 1
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6,79
|
1,49
|
3,6
|
1,7
|
у тому числі
|
|
|
|
|
|
|
|
державний
бюджет
інші
джерела
|
6,6
0,19
|
1,3
0,19
|
3,6
|
1,7
|
2. Запро-
вадити
проведення
аналізу
ефективності
механізму
державного
регулювання
інноваційної
діяльності
|
кількість
промислових
підприємств, що
провадять
інноваційну
діяльність
податкове
навантаження на
1 гривню витрат
суб'єктів
господарювання
на інновації,
гривень
|
1450
1,8
|
1200
2
|
1325
1,9
|
1450
1,8
|
1) розроблення
методики та
проведення
порівняльного
аналізу
ефективності
застосування
механізму
державної
підтримки та
стимулювання
інноваційної
діяльності в
Україні та інших
країнах
|
Мінекономіки
Мінфін
МОН
Держінвестицій
Держкомстат
Національна та
галузеві
академії наук
|
державний
бюджет
|
0,62
|
0,3
|
0,16
|
0,16
|
середньорічні
обсяги
інвестицій
суб'єктів
господарювання,
пов'язаних з
інноваційною
діяльністю,
млн.
гривень
|
|
5500
|
6000
|
6500
|
2) розроблення
методики та
проведення
аналізу
ефективності
регіональної та
галузевої
інноваційної
політики
|
-"-
|
державний
бюджет
|
0,62
|
0,3
|
0,16
|
0,16
|
|
|
|
|
3) розроблення
пропозицій щодо
удосконалення
механізмів
державного
регулювання та
економічного
стимулювання
інноваційної
діяльності
|
-"-
|
державний
бюджет
|
0,08
|
|
0,04
|
0,04
|
Разом за
завданням 2
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1,32
|
0,6
|
0,36
|
0,36
|
3. Підвищити
кваліфікацію
державних
службовців,
діяльність
яких
пов'язана з
формуванням
та
реалізацією
державної
інноваційної
політики
|
кількість
державних
службовців, що
пройшли
навчальний курс
|
120
|
40
|
40
|
40
|
1) проведення
навчання з
питань державної
інноваційної
політики серед
державних
службовців
центральних та
місцевих органів
виконавчої влади
|
МОН
Головдерж-
служба
Держінвестицій
Національна
академія наук
|
державний
бюджет
|
1
|
0,34
|
0,33
|
0,33
|
кількість
державних
службовців, що
пройшли
стажування за
кордоном
|
60
|
20
|
20
|
20
|
2) організація
міжнародного
обміну досвідом
у сфері
державного
регулювання
інноваційної
діяльності
|
-"-
|
державний
бюджет
|
1,5
|
0,5
|
0,5
|
0,5
|
Разом за
завданням 3
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2,5
|
0,84
|
0,83
|
0,83
|
4. Забезпе-
чити
широкий
доступ
громадськості
до
результатів
наукових
досліджень,
перспективних
вітчизняних
розробок
|
кількість
інформаційних
бюлетенів,
аналітичних
доповідей,
інших
публікацій у
спеціалізованих
виданнях
|
30-45
|
10-15
|
10-15
|
10-15
|
1) оприлюднення
результатів
наукових
досліджень у
сфері
інноваційної
діяльності
|
Мінекономіки
МОН
Держінвестицій
Держкомстат
Національна та
галузеві
академії наук
|
державний
бюджет
|
0,9
|
0,3
|
0,3
|
0,3
|
кількість
створених
електронних
інформаційних
баз даних
|
8
|
3
|
3
|
2
|
2) створення та
забезпечення
функціонування
системи
розподілених
електронних
інформаційних
баз даних
результатів
науково-
дослідних та
дослідно-
конструктор-
ських робіт і
дисертацій з
можливістю
доступу до неї
через Інтернет і
створення
спеціалізованого
Інтернет-сайту
|
Мінекономіки
МОН
Держінвестицій
Держкомстат
Національна та
галузеві
академії наук
|
державний
бюджет
|
0,6
|
0,2
|
0,2
|
0,2
|
кількість
створених
Інтернет-сайтів
з відповідною
тематикою
|
1
|
1
|
|
|
Разом за
завданням 4
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1,5
|
0,5
|
0,5
|
0,5
|
5. Підвищити
рівень
інноваційної
культури
населення,
привести
механізм
громадського
обговорення
стратегічних
питань
державної
інноваційної
політики у
відповідність
з
європейськими
стандартами
|
кількість
проведених
конференцій,
семінарів
|
9-21
|
3-7
|
3-7
|
3-7
|
1) організація
та проведення
інформаційно-
просвітницьких
заходів у сфері
інноваційної
діяльності
|
-"-
|
державний
бюджет
|
0,3
|
0,1
|
0,1
|
0,1
|
кількість
проведених
виставкових
заходів
|
6-9
|
2-3
|
2-3
|
2-3
|
2) організація
та проведення
виставкових
заходів у сфері
інноваційної
діяльності
|
-"-
|
державний
бюджет
інші джерела
|
1,2
0,6
|
0,4
0,2
|
0,4
0,2
|
0,4
0,2
|
Разом за
завданням 5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2,1
|
0,7
|
0,7
|
0,7
|
у тому числі
|
|
|
|
|
|
|
|
державний
бюджет
|
1,5
|
0,5
|
0,5
|
0,5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
інші джерела
|
0,6
|
0,2
|
0,2
|
0,2
|
Усього за
Програмою
|
|
|
|
|
|
|
|
|
14,21
|
4,13
|
5,99
|
4,09
|
у тому числі
|
|
|
|
|
|
|
|
державний
бюджет
|
13,42
|
3,74
|
5,79
|
3,89
|
|
|
|
|
|
|
|
|
інші джерела
|
0,79
|
0,39
|
0,2
|
0,2
|
Додаток 3
до Програми
ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ
виконання Державної цільової програми розвитку системи інформаційно-аналітичного забезпечення реалізації державної інноваційної політики та моніторингу стану інноваційного розвитку економіки
Найменування
завдання
|
Найменування
показників
виконання
завдання
|
Одиниця
виміру
|
Значення показників
|
усього
|
у тому числі за
роками
|
2009
|
2010
|
2011
|
1. Удоскона-
лити
механізм
моніторингу
стану та
прогнозування
тенденцій
інноваційного
розвитку
економіки
|
частка
показників
аналітико-
статистичного
спостереження
стану
інноваційного
розвитку
економіки,
адаптованих до
стандартів
Організації
економічного
співробітництва
і розвитку
|
відсотки
|
90
|
40
|
70
|
90
|
кількість
показників, за
якими
здійснюється
перспективне
спостереження
та
прогнозування
тенденцій
інноваційного
розвитку
економіки
|
|
30
|
15
|
20
|
30
|
2. Запрова-
дити
проведення
аналізу
ефективності
механізму
державного
регулювання
інноваційної
діяльності
|
кількість
промислових
підприємств, що
провадять
інноваційну
діяльність
|
|
1450
|
1200
|
1325
|
1450
|
податкове
навантаження на
1 гривню витрат
суб'єктів
господарювання
на інновації
|
гривень
|
1,8
|
2
|
1,9
|
1,8
|
середньорічний
обсяг
інвестицій
суб'єктів
господарювання,
пов'язаних з
інноваційною
діяльністю
|
млн.
гривень
|
|
5500
|
6000
|
6500
|
3. Підвищити
кваліфікацію
державних
службовців,
діяльність
яких
пов'язана з
формуванням
та
реалізацією
державної
інноваційної
політики
|
кількість
державних
службовців, що
пройшли
навчальний курс
|
|
120
|
40
|
40
|
40
|
кількість
державних
службовців, що
пройшли
стажування за
кордоном
|
|
60
|
20
|
20
|
20
|
4. Забезпе-
чити
широкий
доступ
громадськості
до
результатів
наукових
досліджень,
перспективних
вітчизняних
розробок
|
кількість
інформаційних
бюлетенів
аналітичних
доповідей,
інших
публікацій у
спеціалізованих
виданнях
|
|
30-45
|
10-15
|
10-15
|
10-15
|
кількість
створених
електронних
інформаційних
баз даних
|
|
8
|
3
|
3
|
2
|
кількість
створених
Інтернет-сайтів
з відповідною
тематикою
|
|
1
|
1
|
|
|
5. Підвищити
рівень
інноваційної
культури
населення,
привести
механізм
громадського
обговорення
стратегічних
питань
державної
політики у
сфері
інноваційної
діяльності у
відповідність
з
європейськими
стандартами
|
кількість
конференцій,
семінарів
|
|
9-21
|
3-7
|
3-7
|
3-7
|
кількість
виставкових
заходів
|
|
6-9
|
2-3
|
2-3
|
2-3
|