КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 23 лютого 2011 р. N 153
Київ
|
Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для часткового покриття витрат вугледобувних підприємств, що включаються до собівартості готової товарної вугільної продукції
Відповідно до частини сьомої статті 20 Бюджетного кодексу України (
2456-17)
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті для часткового покриття витрат вугледобувних підприємств, що включаються до собівартості готової товарної вугільної продукції (додається).
2. Міністерству енергетики та вугільної промисловості здійснити розрахунок-уточнення обсягів коштів державного бюджету (
2857-17)
станом на 1 жовтня 2011 р., отриманих для часткового покриття витрат вугледобувних підприємств, що включаються до собівартості готової товарної вугільної продукції, і в разі перевищення помісячного загального обсягу зазначених коштів - розрахунок зменшення рівними частинами у IV кварталі 2011 р. відповідних обсягів.
Прем'єр-міністр України
|
М.АЗАРОВ
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 23 лютого 2011 р. N 153
ПОРЯДОК
використання коштів, передбачених у державному бюджеті для часткового покриття витрат вугледобувних підприємств, що включаються до собівартості готової товарної вугільної продукції
1. Цей Порядок визначає механізм використання коштів, передбачених у державному бюджеті за програмою "Державна підтримка вугледобувних підприємств на часткове покриття витрат із собівартості готової товарної вугільної продукції" (далі - бюджетні кошти).
2. Головним розпорядником бюджетних коштів і відповідальним виконавцем бюджетної програми є Міністерство енергетики та вугільної промисловості.
Одержувачами бюджетних коштів є вугледобувні підприємства державної форми власності, у тому числі господарські товариства, 100 відсотків акцій яких належать державі (далі - вугледобувні підприємства).
3. Бюджетні кошти використовуються для фінансового оздоровлення вугледобувних підприємств шляхом часткового покриття витрат, що включаються до собівартості готової товарної вугільної продукції (далі - продукція), з метою задоволення потреби галузей економіки у відповідному обсязі високоякісної продукції і спрямовуються на:
оплату праці та внесення обов'язкових платежів, пов'язаних з виплатою заробітної плати;
оплату спожитої електроенергії.
4. Загальний помісячний обсяг бюджетних коштів визначається за такою формулою:
B = B : V x V ,
і р рп. тп. іп. т.п.
де B - загальна сума передбачених у поточному році бюджетних
р
коштів, тис. гривень;
V - річний прогнозований обсяг продукції (кількісний
рп. тп.
показник), затверджений у встановленому порядку Міністерством
енергетики та вугільної промисловості станом на 1 жовтня
поточного року, тис. тонн;
V - прогнозований обсяг продукції (кількісний
іп. т.п.
показник) на відповідний місяць поточного року, визначений згідно
з річним прогнозованим обсягом, тис. тонн.
5. Міністерство енергетики та вугільної промисловості:
1) здійснює у разі збільшення загальної суми передбачених у поточному році бюджетних коштів за результатами діяльності вугледобувних підприємств за 9 місяців та прогнозу результатів на IV квартал поточного року розрахунок-уточнення помісячних обсягів бюджетних коштів відповідно до пункту 4 цього Порядку з урахуванням розпису асигнувань державного бюджету. У разі перевищення або недоотримання обсягів бюджетних коштів відповідні обсяги враховуються під час визначення обсягів помісячних бюджетних асигнувань у жовтні поточного року;
2) розподіляє бюджетні кошти між вугледобувними підприємствами, якщо вартість продукції за прогнозованими цінами не покриває прогнозованих витрат, що включаються до її собівартості;
3) затверджує до 1 жовтня окремі щомісячні показники діяльності вугледобувних підприємств, у тому числі обсяг продукції. Затверджений обсяг продукції не підлягає коригуванню або уточненню, крім випадків, пов'язаних з техногенними аваріями;
4) визначає для кожного вугледобувного підприємства:
прогнозовану вартість продукції виходячи з її асортименту, показників якості та прогнозованого рівня цін. Прогнозовані ціни на сортове вугілля, вугілля для коксування, а також вугілля для теплових електростанцій та інших споживачів визначаються виходячи з цін для кінцевого споживача відповідно до договорів про продаж вугілля;
прогнозовані витрати, що включаються до собівартості продукції, без урахування суми амортизаційних відрахувань, нарахованих на основні засоби, що придбані за рахунок бюджетних коштів. Такі витрати розраховуються вугледобувними підприємствами відповідно до галузевих методичних рекомендацій з обліку витрат на виробництво готової вугільної продукції, затверджених Міністерством за погодженням з Мінфіном.
Різниця між прогнозованими витратами та прогнозованою вартістю продукції становить обсяг прогнозованих збитків;
5) затверджує в установленому порядку обсяг бюджетних коштів у розрізі вугледобувних підприємств з урахуванням того, що він не може перевищувати стовідсоткового покриття прогнозованих збитків вугледобувного підприємства.
6. До складу прогнозованих обсягу та вартості продукції вугледобувних підприємств, а також витрат, що включаються до її собівартості, не входять прогнозовані обсяг, вартість та витрати, що включаються до собівартості продукції очисних вибоїв, наданих іншим суб'єктам господарювання відповідно до договорів оренди, комісії, доручення, про спільну діяльність чи інших договорів, пов'язаних з діяльністю вугледобувного підприємства.
7. Місячний обсяг бюджетних коштів на 1 гривню прогнозованих збитків вугледобувних підприємств визначається за такою формулою:
P = B : Z ,
і і
де B - місячний обсяг бюджетних коштів, тис. гривень;
і
Z - загальний обсяг прогнозованих збитків на відповідний
і
місяць, тис. гривень.
8. Обсяг бюджетних коштів для окремого вугледобувного підприємства визначається за такою формулою:
R = P x Z
1, 2, 3 1, 2, 3,
де Z - обсяг прогнозованих збитків вугледобувного
1, 2, 3
підприємства, тис. гривень.
9. Затверджений відповідно до підпункту 5 пункту 5 цього Порядку обсяг бюджетних коштів підлягає коригуванню у наступному за звітним місяці за умови, що у минулому місяці вугледобувне підприємство фактично отримало позитивний результат від випуску продукції з урахуванням одержаних бюджетних коштів.
Коригування місячного обсягу бюджетних коштів у поточному місяці не здійснюється, якщо план виробництва продукції не виконано з об'єктивних причин, зокрема через:
зменшення обсягу видобутку рядового вугілля внаслідок погіршення гірничо-геологічних умов (зменшення потужності та збільшення кута нахилу вугільних пластів, відпрацювання яких планується тільки у поточному році, збільшення обсягу газу метану, який виділяється з таких пластів);
зміну кон'юнктури ринку вугілля (зниження цін на вугілля не менш як на 20 відсотків порівняно з минулим місяцем, а також попиту на нього);
вимушене зупинення роботи або аварію.
10. Міністерство енергетики та вугільної промисловості:
перераховує бюджетні кошти вугледобувним підприємствам на окремі рахунки, відкриті в органах Державної казначейської служби, із зазначенням напрямів їх використання, у тому числі у платіжних дорученнях;
подає щомісяця до 25 числа Мінфіну звіт про використання бюджетних коштів за формою, встановленою Мінфіном, на підставі звітів, поданих вугледобувними підприємствами;
складає та подає щокварталу до 25 числа місяця, що настає за звітним періодом, звіт про використання бюджетних коштів у розрізі напрямів їх використання та вугледобувних підприємств.
11. Відкриття рахунків, реєстрація, облік бюджетних зобов'язань в органах Державної казначейської служби та операції, пов'язані з використанням бюджетних коштів, проводяться в установленому законодавством порядку.
12. Складення та подання фінансової і бюджетної звітності про використання бюджетних коштів, а також контроль за їх цільовим та ефективним витрачанням здійснюються в установленому законодавством порядку.