УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
                      ФОНД ДЕРЖАВНОГО МАЙНА УКРАЇНИ

                            Н А К А З

 N 277 від 12.03.97                   Зареєстровано в Міністерстві
     м.Київ                           юстиції України
                                      16 квітня 1997 р.
 vd970312 vn277                       за N 141/1945

        ( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Фонду
                                         державного майна
          N 2026 ( z0914-02 ) від 25.11.2002 )


             Про  затвердження  Методичних  вказівок
             щодо особливостей приватизації об'єктів
                    незавершеного будівництва


     З метою  прискорення  процесу  ринкових  реформ  в Україні та
виконання Указу Президента України від 14.10.93 N 456 (  456/93  )
"Про  приватизацію об'єктів незавершеного будівництва" (із змінами
і доповненнями від 02.06.95 N 416/95 та від 12.05.96 N 337/96)  та
Указу  Президента  України  від  12.07.95  N  608  ( 608/95 ) "Про
приватизацію та оренду земельних ділянок  несільськогосподарського
призначення    для    здійснення    підприємницької    діяльності"
Н А К А З У Ю:

     1. Затвердити    Методичні    вказівки    щодо   особливостей
приватизації об'єктів незавершеного будівництва, що додаються.
     2. Департаменту    малої    приватизації   та   незавершеного
будівництва   забезпечити   реєстрацію   Методичних   вказівок   в
Міністерстві юстиції України.
     3. Відповідальність за виконання  цього  наказу  покласти  на
директора   Департаменту   малої   приватизації  та  незавершеного
будівництва Кальніченка Л.Ф.
     4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на Заступника
Голови Фонду О.М.Бондаря.

 Заступник Голови Фонду                                   О.Бондар

                                                 Затверджено
                                          наказом Фонду державного
                                          майна України
                                          від 12.03.97 р. N 277

        Методичні вказівки щодо особливостей приватизації
                об'єктів незавершеного будівництва

     Методичні вказівки  підготовлені  з метою прискорення процесу
ринкових реформ в Україні та виконання  Указу  Президента  України
від   14.10.93  N  456  (  456/93  )  "Про  приватизацію  об'єктів
незавершеного будівництва" (із змінами і доповненнями від 02.06.95
N 416/95 та від 12.05.96 N 337/96) та Указу Президента України від
12.07.95 N 608 ( 608/95 ) "Про приватизацію  та  оренду  земельних
ділянок   несільськогосподарського   призначення   для  здійснення
підприємницької діяльності".
     1. В  частині  четвертій  статті 1 Указу  Президента  України
N 456 визначено: "Одночасно  з приватизацією об'єкта незавершеного
будівництва   приватизуються   (орендуються)   земельні   ділянки,
відведені в установленому порядку для будівництва цих об'єктів".
     В статті 6  Указу  Президента  України  від  12.07.95  N  608
визначено:  "Приватизація  земельних ділянок,  на яких розташовані
вже приватизовані підприємства,  здійснюється  за  ініціативою  їх
власників відповідно до статті 3 цього Указу".
     Положення вищезазначених Указів Президента означають,  що при
підготовці  об'єктів  незавершеного  будівництва  до  продажу   на
аукціоні,  за  конкурсом,  органи  приватизації  не зобов'язані до
початкової  ціни  продажу  об'єкта  включати  вартість   земельної
ділянки,  на якій він розташований, а визначати початкову вартість
об'єктів  незавершеного  будівництва   без   урахування   вартості
земельної ділянки.
     Питання приватизації  (оренди)  земельної ділянки вирішуються
за  ініціативою  покупця  приватизованого  об'єкта   незавершеного
будівництва після укладання договору купівлі-продажу об'єкта.
     2. Частиною   другою  статті  Указу  Президента  України  від
14.10.93 N 456 ( 456/93 ) "Про приватизацію об'єктів незавершеного
будівництва"  (із  змінами і доповненнями від 02.06.95 N 416/95 та
від 12.05.96 N 337/96) передбачено:  "Обов'язковою умовою  продажу
об'єкта незавершеного будівництва, щодо якого органом приватизації
було прийнято рішення про збереження його первісного  призначення,
є  завершення будівництва відповідного об'єкта зі збереженням його
первісного призначення".
     При прийнятті   рішення   про  приватизацію  певного  об'єкта
незавершеного будівництва  органи  приватизації  повинні  ретельно
вивчити   питання   наскільки   необхідно   збереження  первісного
призначення об'єкта.  При цьому слід мати на увазі,  що  прийняття
рішення  щодо  збереження  чи не збереження первісного призначення
об'єкта є компетенцією органа приватизації. Також слід враховувати
те,  як збереження первісного призначення об'єкта може вплинути на
перспективність  об'єкта  незавершеного  будівництва   при   цього
продажу на аукціоні та конкурсі.
     3. При застосуванні частини першої статті 5 Указу  Президента
України  від  14.10.93 N 456 ( 456/93 ) "Про приватизацію об'єктів
незавершеного будівництва" (із змінами і доповненнями від 02.06.95
N 416/95 та від 12.05.96 N 337/96) у процесі приватизації об'єктів
незавершеного будівництва, якщо орган приватизації вирішив питання
щодо  необхідності  збереження первісного призначення відповідного
об'єкта   незавершеного   будівництва   (згідно   зі   статтею   3
вищезазначеного    Указу)   або   надійшли   пропозиції   стосовно
приватизації  цього   об'єкта   від   органів   держадміністрації,
міністерства   (відомства),   у   сфері  управління  якого  об'єкт
знаходиться,   -   приватизацію   такого   об'єкта   незавершеного
будівництва  (продаж  або  створення  господарського товариства на
базі об'єкта незавершеного будівництва) необхідно  здійснювати  за
конкурсом.
     До обов'язкових  умов  конкурсу,  які  зобов'язаний  виконати
покупець (недержавний засновник господарського товариства) повинні
бути включені:
     добудова об'єкта;
     заборона передачі    під    заставу   об'єкта   незавершеного
будівництва,  що був  придбаний  за  конкурсом  або  включений  до
статутного  фонду  господарського товариства,  до часу добудови та
вводу в експлуатацію цього об'єкта.
     4. При  розгляді конкурсною комісією запропонованих покупцями
(недержавними   засновниками   господарських    товариств)    умов
подальшого використання об'єкта необхідно звертати увагу на термін
добудови або дії, що пов'язані з добудовою (розробка та погодження
проектних  рішень щодо добудови об'єкта незавершеного будівництва,
погодження земельних питань,  виконання будівельно-монтажних робіт
для добудови).
     До договору купівлі-продажу (установчого договору)  необхідно
включати    зобов'язання    покупця    (недержавного    засновника
господарського товариства),  що був признаний конкурсною  комісією
переможцем.