УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 264 від 04.12.2000
м. Київ
|
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
18 грудня 2000 р.
за N 919/5140
|
Про затвердження Порядку розгляду скарг учасників процедур державних закупівель щодо організації та здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти
Відповідно до Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" від 22 лютого 2000 року N 1490-III (
1490-14)
та постанови Кабінету Міністрів України від 27 вересня 2000 р. N 1469 (
1469-2000-п)
"Про організаційні заходи щодо функціонування системи державних закупівель" НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок розгляду скарг скаржників процедур державних закупівель щодо організації та здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, що додається.
2. Установити, що:
розгляд скарг скаржників процедур державних закупівель щодо організації та проведення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти здійснюється Міністерством економіки України у порядку, установленому цим наказом;
у разі фінансування закупівлі за рахунок коштів бюджету Автономної Республіки Крим чи місцевих бюджетів розгляд скарг у порядку, установленому цим наказом, за дорученням Міністерства економіки України може здійснюватися відповідно Міністерством економіки Автономної Республіки Крим та економічними підрозділами обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій. У цьому разі рішення за результатами розгляду скарг і копії цих скарг надсилаються Міністерству економіки України протягом 3 робочих днів з дня їх прийняття.
3. Управлінню державних закупівель (Обушко Н.М.) та головному юридичному управлінню (Медвецький А.Т.) забезпечити в установленому порядку реєстрацію цього наказу в Мін'юсті.
4. Визнати таким, що втратив чинність, наказ МЗЕЗторгу від 29.07.97 N 378-1 (
z0437-97)
"Про затвердження Порядку розгляду Міністерством зовнішніх економічних зв'язків і торгівлі України скарг постачальників (підрядчиків) щодо організації і проведення міжнародних торгів (тендерів) у сфері державних закупівель товарів (робіт, послуг) іноземного походження".
5. Управлінню державних закупівель (Обушко Н.М.) забезпечити опублікування цього наказу в інформаційно-аналітичному бюлетені "Вісник державних закупівель".
6. Контроль за виконанням цього наказу покласти на керівника департаменту економіки оборони, правоохоронної діяльності, техногенної безпеки та державних закупівель.
7. Цей наказ набирає чинності через 10 днів після реєстрації у Мін'юсті.
Міністр економіки
|
В.Роговий
|
Затверджено
Наказ Міністерства економіки
України
04.12.2000 N 264
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
18 грудня 2000 р.
за N 919/5140
Порядок розгляду скарг учасників процедур державних закупівель щодо організації та здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти
Цей Порядок розроблено з метою реалізації положень розділу VII "Оскарження щодо застосування процедур закупівель" Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" від 22 лютого 2000 року N 1490-III (
1490-14)
та пункту 8 постанови Кабінету Міністрів України від 27 вересня 2000 року N 1469 (
1469-2000-п)
"Про систему державних закупівель".
1. Будь-який учасник або інша особа (скаржник), яка вважає, що замовником було порушено процедуру закупівлі, встановлену Законом України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (
1490-14)
, має право на оскарження рішень, дій або бездіяльності замовника у Міністерстві економіки України відповідно до цього Порядку.
У разі коли на день одержання Міністерством скарги укладено договір про закупівлю, Міністерство не має повноважень приймати рішення за даною скаргою.
2. Відповідно до частини 2 статті 36 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (
1490-14)
скарга не приймається до розгляду, якщо її предметом є:
вибір процедури здійснення закупівлі;
застосування замовником положень статті 6 цього Закону;
встановлення вимоги щодо нотаріального посвідчення договору;
будь-які витрати, понесені учасником у процесі здійснення процедури закупівлі та укладення договору про закупівлю.
3. Днем подання скарги вважається дата реєстрації вхідних документів у Міністерстві.
Скаржник повинен одночасно подати копію скарги замовнику, дії або бездіяльність якого оскаржуються та примірник скарги комісії по розгляду скарг при Тендерній палаті України для підготовки нею відповідного висновку.
4. Скарга має бути викладена українською мовою на офіційному бланку організації скаржника процедур державних закупівель з відповідними реквізитами, підписом відповідальної посадової особи організації скаржника процедур державних закупівель.
У разі, коли скарга подається фізичною особою (суб'єктом господарювання), наявність офіційного бланка не є обов'язковою. Фізична особа зазначає своє прізвище, ім'я та по батькові, місце проживання.
5. Скарга повинна містити:
а) відомості про скаржника процедур державних закупівель - офіційну назву, місцезнаходження, поштову адресу, телефони;
б) відомості про замовника - офіційну назву, місцезнаходження, поштову адресу, телефони;
в) відомості про процедури закупівлі - назву процедури, предмета закупівлі, місце проведення процедур закупівлі;
г) викладення змісту підстав, через які вона подається;
ґ) документально підтверджені докази того, що такі підстави мали місце;
д) номер бюлетеня "Вісник державних закупівель" або інформаційного бюлетеня Тендерної палати України, у якому було опубліковано оголошення про проведення торгів відповідно до законодавства;
е) копія довідки про включення скаржника процедур державних закупівель до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (для юридичних осіб);
є) документальне підтвердження надання копії скарги замовнику та примірника скарги комісії по розгляду скарг при Тендерній палаті України.
Скаржник процедур державних закупівель має право включати до скарги і іншу інформацію, яка має відношення до предмета скарги.
Відповідальність за достовірність інформації, яка міститься у скарзі, несе скаржник процедур державних закупівель відповідно до чинного законодавства України.
7. Скарга може не розглядатися:
а) якщо скарга по суті не стосується питань, викладених у розділах II-VI Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (
1490-14)
;
б) якщо скарга не містить ознак, передбачених частиною першою статті 36 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (
1490-14)
;
в) якщо скарга не містить інформації і доказів, зазначених у пункті 5 цього Порядку;
г) якщо скаргу подано з порушенням вимог пункту 4 цього Порядку.
8. Скарга може залишатися без розгляду згідно з частиною другою статті 37 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (
1490-14)
, якщо її було подано пізніше ніж через 15 календарних днів з дня настання підстави для скарги.
Якщо оскаржується кілька дій (фактів бездіяльності) замовника, то термін подання скарги відраховується від дати останньої за часом такої дії (факту бездіяльності).
Днем настання підстави для подання скарги вважається день допущення замовником порушення процедури закупівлі.
9.
У разі залишення скарги без розгляду Міністерство протягом трьох робочих днів з дати отримання скарги направляє скаржнику процедур державних закупівель мотивовану письмову відмову та повідомляє про це комісію по розгляду скарг при Тендерній палаті України.
10. У разі прийняття скарги до розгляду Міністерство письмово (листом та факсимільним повідомленням) не пізніше 3 робочих днів повідомляє замовника, усіх скаржників процедур державних закупівель, яких стосується ця скарга, про факт її подання, зміст, процедуру розгляду (датою повідомлення вважається дата реєстрації вихідного номера повідомлення Міністерства). У письмовому повідомленні Міністерства на адресу замовника зазначається строк зупинення процедури закупівлі та вимога про надання в установлений цим повідомленням термін матеріалів щодо проведення процедури закупівлі.
Якщо замовник не надав у встановлений термін матеріалів щодо проведення процедури закупівлі, зокрема щодо підтвердження укладення договору про закупівлю до дати реєстрації скарги у Міністерстві, Міністерство розглядає скаргу та приймає рішення на підставі змісту цієї скарги та матеріалів, наданих скаржником процедур державних закупівель. У разі якщо договір про закупівлю було укладено до дати реєстрації скарги у Міністерстві, однак замовник не надав цьому підтвердження, рішення Міністерства за скаргою, зазначене у пункті 15 цього Порядку, є підставою для звернення до суду відповідно до законодавства.
11. Після вивчення обставин, підстав надання скарги, наданої замовником відповідної інформації готується рішення Міністерства, яке містить одне з формулювань, зазначених у пункті 15 цього Порядку, та його обґрунтування.
Якщо скарга стосується проведення процедури закупівлі, вартість якої дорівнює або перевищує суму, 1 мільйон гривень (для робіт - 6 мільйонів гривень), то розгляд скарги здійснюється постійно діючою комісією.
12. Склад комісії затверджується рішенням Міністерства.
13. У разі розгляду скарги комісією її голова (заступник голови у разі відсутності голови) призначає час і місце слухань з розгляду скарги та запрошує взяти участь у слуханнях скаржника процедур державних закупівель, який подав скаргу, замовника, уповноважених представників інших скаржників процедур державних закупівель, яких стосується ця скарга.
До або під час слухань з розгляду скарги особи, зазначені в цьому пункті, мають право подавати документи, матеріали, коментарі стосовно скарги та її розгляду, запрошувати експертів та надавати експертні висновки.
За результатами слухань готується висновок, який підписується головою комісії (заступником голови комісії у разі відсутності голови комісії) та містить одне з формулювань, зазначених у пункті 15 цього Порядку, та його обґрунтування.
14. На зазначених у пункті 13 цього Порядку слуханнях з розгляду скарги комісією заслуховуються представники скаржника процедур державних закупівель, замовника, інших зацікавлених осіб, які зазначені в пункті 13 цього Порядку, експерти (у разі їх присутності), розглядаються подані ними документи, матеріали, коментарі, експертні висновки.
Відсутність на слуханнях з розгляду скарги скаржника процедур державних закупівель, який подав скаргу, замовника, уповноважених представників інших скаржників процедур державних закупівель, яких стосується ця скарга, запрошених для розгляду відповідно до пункту 10 цього Порядку, не може бути підставою для непроведення слухань або їх відкладення, не перешкоджає і не впливає на прийняте за результатами слухань рішення.
15. За результатами розгляду скарги приймається рішення про:
а) повне або часткове задоволення скарги із зазначенням заходів, які повинні вживатися для врегулювання конфлікту,
або
б) залишення скарги без задоволення із зазначенням причини такого рішення.
При підготовці рішення Міністерством враховуються порушення законодавства, які не були вказані у скарзі постачальника, але виявлені під час експертизи матеріалів щодо проведення процедури закупівлі, наданих замовником для розгляду скарги. Під час підготовки рішення Міністерством відповідно до законодавства може враховуватись висновок комісії по розгляду скарг при Тендерній палаті України (у разі його надання).
16. До або під час розгляду скарги скаржник процедур державних закупівельта замовник можуть дійти взаємної згоди щодо врегулювання конфлікту. У цьому разі учасник процедури закупівлі може відкликати письмово свою скаргу або укласти із замовником мирову угоду, копія якої, завірена замовником, надається Міністерству.
У разі укладення угоди, зазначеної в цьому пункті, будь-які наступні скарги з того самого предмета надалі до розгляду не приймаються.
17. Повне або часткове задоволення скарги може здійснюватися шляхом вжиття заходів, що передбачені частиною п'ятою статті 37 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (
1490-14)
.
18. Рішення Міністерства за результатами слухання надається скаржнику процедур державних закупівель та замовнику протягом трьох робочих днів після прийняття рішення, передбаченого пунктом 15 цього Порядку.
Начальник управління
державних закупівель
|
Н.Обушко
|