МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ Н А К А З N 271 від 07.07.98 Зареєстровано в Міністерстві м.Київ юстиції України 22 липня 1998 р. vd980707 vn271 за N 472/2912 Про впровадження Глобальної морської системи зв'язку під час лиха та для забезпечення безпеки мореплавства З метою виконання міжнародних зобов'язань України, що випливають з Конвенції про охорону людського життя на морі - СОЛАС-74 ( 995_251 ), вимог Міжнародної морської організації (ІМО) стосовно впровадження Глобальної морської системи зв'язку під час лиха і для забезпечення безпеки мореплавства (ГМЗЛБ), що стосуються усіх установ і підприємств, незалежно від форм власності, що здійснюють судноплавну діяльність, згідно з обов'язками, що їх покладено на Мінтранс України Кодексом торговельного мореплавства ( 176/95-ВР ), а також з функціями з забезпечення безпеки мореплавства, визначеними у Положеннях про Мінтранс України і Державний департамент морського і річкового транспорту України (Укрморрічфлот), Н А К А З У Ю: 1. З урахуванням територіального розташування об'єктів рятувально-координаційних центрів (РКЦ) і перспектив розвитку мережі дуже коротких хвиль (ДКХ) і проміжних хвиль (ПХ) радіостанцій морської рухомої служби України, що забезпечують радіослужби у ГМЗЛБ, затвердити наступні етапи впровадження комплексної регіональної підсистеми: - 1 етап - будівництво радіостанцій для забезпечення морського району А1 у північно-західному районі Чорного моря з розташуванням РКЦ у м.Одесі; - 2 етап - уведення в дію підцентрів РКЦ у м.Ялті і м.Маріуполі. Будівництво радіостанцій для забезпечення морських районів А1 і А2 у Автономній Республіці Крим; - 3 етап - будівництво додаткових станцій району А1, що охоплюють Каркинітську затоку і деякі ділянки українського узбережжя Азовського моря, з подальшим розгалуженням мережі радіостанцій із цифровим вибірковим викликом (ЦВВ). 2. Призначити Державне підприємство морських телекомунікацій України (ДП "МОРКОМ") провідною установою з питань організації впровадження і подальшої експлуатації ГМЗЛБ. Установити, що до компетенції ДП "МОРКОМ" входять: - організація проектування берегових об'єктів ГМЗЛБ, а також експлуатації та забезпечення підтримки робочого стану системи; - підготовка відповідних документів у стосунках з ІМО з усього кола питань стосовно ГМЗЛБ та взаємодія з подібними організаціями інших держав; - визначення переліку схвалених типів суднового устаткування ГМЗЛБ; - контроль за проектуванням, будівництвом, експлуатацією об'єктів ГМЗЛБ, підготовка проектів необхідних міжвідомчих, міждержавних і міжнародних документів; - організація проведення сертифікації і подальший контроль за рівнем технічної експлуатації учбово-тренувальних центрів ГМЗЛБ; - організаційно-методичне керівництво комісією Укрморрічфлоту з перевірки знань та навиків суднових фахівців з роботи на устаткуванні ГМЗЛБ. Надання зазначених послуг ДП "МОРКОМ" здійснюється на договірних засадах. 3. Державному департаменту морського і річкового транспорту (Укрморрічфлоту) (Севрюков В.В.): 3.1. Створення мережі РКЦ і берегових радіостанцій морської рухомої служби супроводити впровадженням відомчої мережі берегового зв'язку, що охоплює морські порти України та інші підприємства зацікавлених галузей. Завершення створення такої системи з достатніми потужностями віднести на наступні етапи розвитку. 3.2. З метою підтримання робочого стану берегової системи використовувати її в звичайний час як систему для забезпечення потреб суден у загальному зв'язку, з комутацією каналів "судно - берегова радіостанція - береговий абонент" і "береговий абонент - берегова радіостанція - судно". 3.3. У місячний термін укласти угоду з ДП "МОРКОМ" з розробки технічних вимог для побудови в Україні регіональної морської системи ГМЗЛБ, інтегрованої у світову, а також з надання послуг і контролю за виконанням угод Мінтрансу, Укрморрічфлоту з науково-дослідними, проектними установами, організаціями - власниками засобів берегового радіозв'язку, навігаційної та метеорологічної інформації, які виконують роботи зі створення і функціонування ГМЗЛБ. 3.4. Забезпечувати своєчасне інформування ІМО щодо виконання відповідних вимог з питань впровадження ГМЗЛБ. 3.5. У місячний термін із залученням зацікавлених сторін визначити перелік схвалених типів устаткування, сумісність засобів зв'язку морських суден, авіації і кораблів ВМФ при рятувальних операціях, визначити робочі мови. 4. Фінансування проектних робіт, будівництво об'єктів здійснювати за рахунок коштів інноваційного фонду, спрямованих на створення ГМЗЛБ, інших джерел, а також за рахунок тих коштів портів, які повинні спрямовуватись на виконання зобов'язань України з забезпечення безпеки мореплавства у територіальних водах, дольове фінансування зацікавлених підприємств галузі, кредитів банків, внутрішніх і зовнішніх інвестицій. 5. Начальникам портів, керівникам судноплавних компаній, інших зацікавлених установ - в обов'язковому порядку погоджувати з ДП "МОРКОМ" проекти, структуру та типи обладнання зв'язку, які плануються для встановлення на березі і використовують цифровий вибірковий виклик. 6. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра - Голову державного департаменту морського і річкового транспорту України Севрюкова В.В. Перший заступник Міністра Л.М.Костюченко