УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
ФОНД ДЕРЖАВНОГО МАЙНА УКРАЇНИ
Н А К А З
Про затвердження Примірного положення про порядок розгляду питань щодо розпорядження та використання майна ВАТ
З метою підвищення ефективності управління корпоративними правами держави та здійснення контролю за використанням майна, переданого під час приватизації (корпоратизації) до статутних фондів відкритих акціонерних товариств, відповідно до Цивільного кодексу України (
435-15)
та Господарського кодексу України (
436-15)
, Законів України "Про господарські товариства" (
1576-12)
, "Про власність" (
697-12)
, "Про управління об'єктами державної власності" (
185-16)
, "Про Державну програму приватизації" (
1723-14)
, Постанови Верховної Ради України від 07.07.92 N 2558-XII (
2558-12)
"Про Тимчасове положення про Фонд державного майна України", постанови Кабінету Міністрів України від 15.05.2000 N 791 (
791-2000-п)
"Про управління корпоративними правами держави", Положення про порядок здійснення контролю за розпорядженням активами, що належать господарським товариствам, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 08.11.2005 N 2946 (
z0208-06)
і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28.02.2006 за N 208/12082, та інших нормативно-правових актів НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Примірне положення про порядок розгляду питань щодо розпорядження та використання майна відкритими акціонерними товариствами (далі - Примірне положення).
2. Департаменту з питань корпоративних відносин, Департаменту міждержавних відносин та спільних підприємств, Регіональним відділенням ФДМУ
Забезпечити внесення у завдання для голосування на загальних зборах акціонерів товариств, в яких державні корпоративні права становлять від 100% до 25% + 1 акція статутного фонду, питання про затвердження Внутрішнього положення, враховуючи вимоги Примірного положення.
3. Департаменту з питань корпоративних відносин, Департаменту фінансового аналізу, Департаменту міждержавних відносин та спільних підприємств, Регіональним відділенням ФДМУ
Забезпечити внесення відповідних змін до статутів господарських товариств у зв'язку із прийняттям Внутрішнього положення товариства.
Термін: 31.12.2007
4. Департаменту з питань корпоративних відносин
У 30-ти денний термін до дати проведення загальних зборів акціонерів подавати до Департаменту фінансового аналізу ФДМУ матеріали з питань, які внесені до порядку денного загальних зборів акціонерів та стосуються списання, оренди і розпорядження майном, для розгляду і підготовки відповідних проектів рішень Фонду для голосування з цих питань.
Термін: по мірі надходження
5. Департаменту фінансового аналізу, Регіональним відділенням ФДМУ
Вжити заходів щодо запровадження норм Примірного положення, а саме:
5.1. Забезпечити затвердження в установленому порядку Внутрішнього положення господарських товариств, 100% акцій яких належать державі, враховуючи вимоги Примірного положення.
5.2. Розглядати матеріали, надані господарськими товариствами та Департаментом з питань корпоративних відносин, готувати висновки, пропозиції та проекти рішень ФДМУ згідно з вимогами Положення про порядок здійснення контролю за розпорядженням активами, що належать господарським товариствам, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 08.11.2005 N 2946 (
z0208-06)
і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28.02.2006 за N 208/12082, та Примірного положення.
Проекти рішень з питань розпорядження майном, для включення їх в завдання для голосування, надавати до Департаменту з питань корпоративних відносин не пізніше ніж за сім днів до дати проведення загальних зборів.
Термін: постійно
5.3. Під час погодження фінансових планів господарських товариств на наступний фінансовий рік контролювати відображення доходів та витрат, пов'язаних з розпорядженням, списанням, орендою, консервацією майна товариств.
Термін 31.12.2007
5.4. На підставі інформації за результатами господарських операцій, здійснених з майном товариств (додатки 1-8 до Примірного положення), вести реєстр виконання управлінських рішень.
Термін: постійно
6. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Голови Фонду Петрова В.М.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Фонду державного
майна України
20.02.2007 N 299
ПРИМІРНЕ ПОЛОЖЕННЯ
про порядок розгляду питань щодо розпорядження та використання майна ВАТ "_______________________________"
1. Загальні положення
1.1. Положення про порядок розгляду питань щодо розпорядження та використання майна ВАТ "_________" (далі - Положення) розроблено відповідно до Цивільного (
435-15)
та Господарського (
436-15)
кодексів України, Законів України "Про господарські товариства" (
1576-12)
, "Про власність" (
697-12)
, "Про управління об'єктами державної власності" (
185-16)
, Положення про порядок здійснення контролю за розпорядженням активами, що належать господарським товариствам, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 08.11.2005 N 2946 (
z0208-06)
та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28.02.2006 за N 208/12082, та статуту ВАТ "_________" (далі - Товариство).
1.2. Цим Положенням визначено процедуру здійснення розпорядження та використання основних засобів та інших необоротних активів (далі - майно), які є власністю Товариства в частині продажу, обміну, безоплатної передачі, внесків до статутних фондів інших юридичних осіб, списання, консервації (розконсервації) та оренди майна (далі - операції з майном).
1.3. Органи управління Товариством не проводять операції з майном (крім безоплатної передачі, списання недоамортизованого майна), якщо такі дії можуть заподіяти шкоду, зокрема порушити або зупинити єдиний технологічний процес виробництва, призвести до збитків Товариства, зменшення власного капіталу, є недостатньо обгрунтованими чи не відповідають вимогам цього Положення.
2. Повноваження органів управління Товариством щодо операцій з майном
2.1. До видачі органом приватизації наказу про виконання плану розміщення акцій Товариства, у випадках і в порядку, встановлених законодавчими актами України, Товариство, як власника майна, може бути зобов'язано допустити обмежене користування його майном відповідно до норм чинного законодавства України.*
---------------
* ст. 140 Державної програми приватизації на 2000-2002 рр. (
1723-14)
щодо вартісних обмежень відчуження майна;
п. 9 ст. 11 Закону України "Про управління об'єктами державної власності" (
185-16)
щодо неможливості вчинення дій господарськими товариствами, які не підлягають приватизації, наслідком яких може бути відчуження майна.
2.2. У разі порушення провадження у справі про банкрутство підприємства, на період дії процедури розпорядження майном, органи управління Товариством приймають рішення щодо операцій з майном, виключно за погодженням з розпорядником майна.
Відчуження майна в процедурі банкрутства здійснюється відповідно до законодавства з питань приватизації.
2.3. Реалізація майна в рахунок погашення кредиту за невиконання зобов'язань здійснюється відповідно до чинного законодавства.
2.4. У перший календарний рік після прийняття загальними зборами акціонерів даного Положення правління товариства:
- видає наказ про створення постійно діючої комісії;
- розглядає на засіданні правління висновки та пропозиції постійно діючої комісії;
- здійснює операції з майном згідно з нормами чинного законодавства України та регуляторних актів.
2.5. Повноваження вищого органу управління Товариством (загальних зборів акціонерів) щодо операцій з майном:
а) затвердження на наступний календарний рік переліків майна, що підлягає продажу, обміну, безоплатній передачі, внесенню до статутних фондів інших юридичних осіб, списанню, консервації (розконсервації) та оренді (далі - Перелік майна), згідно з додатком N 1;
б) затвердження звіту правління товариства щодо операцій з майном, проведених у звітному періоді.
2.6. У період до проведення перших загальних зборів акціонерів та набуття в процесі приватизації прав власності на акції Товариства іншими акціонерами, рішення вищого органу Товариства, функції якого в цей період виконує державний орган приватизації як єдиний акціонер, оформлюється наказом Фонду державного майна України або його регіональних відділень.
2.7. Повноваження виконавчого органу Товариства (правління):
а) створення постійно діючої комісії (далі - Комісія), до обов'язків якої входять питання, що стосуються майна Товариства;
в) розгляд актів перевірки, наданих Комісією, їх затвердження та відображення відповідних рішень в протоколі засідання правління;
г) відображення в фінансовому плані на наступний фінансовий рік суми доходів та витрат, пов'язаних з операціями з майном;
д) здійснення дій з майном згідно з Переліком на поточний рік, затвердженим загальними зборами акціонерів;
е) у разі виникнення необхідності щодо здійснення відповідних дій з майном, яке не було включено до Переліку, згідно з п. 2.5 цього Положення, виконавчий орган має право щорічно приймати рішення щодо розпорядження та використання такого майна на загальну суму зобов'язань, що становить до 5 відсотків підсумку балансу підприємства за останній звітний період, але не більше 250 мінімальних заробітних плат протягом одного календарного року;
ж) до завершення виконання плану розміщення акцій Товариства, для здійснення контролю за збереженням активів Товариства за результатами дій з майном, щоквартально направляє до органу управління корпоративними правами держави інформацію згідно з формами, вказаними у додатку;
з) у разі, коли Товариство відповідно до законодавства України віднесено до підприємств державного сектору економіки, всі дії стосовно майна Товариства погоджуються з органом управління корпоративними правами держави.
2.7.1. У 30-ти денний термін до дати проведення загальних зборів акціонерів подавати до органу управління корпоративними правами держави матеріали з питань, які внесені до порядку денного загальних зборів акціонерів та стосуються списання, оренди і розпорядження майном, для розгляду і підготовки відповідних проектів рішень.
2.8. Повноваження наглядової ради Товариства:
а) розгляд Переліків майна та надання пропозицій щодо їх затвердження загальними зборами акціонерів (рішення щодо розпорядження та використання майна Товариства оформлюється протоколом засідання);
б) здійснення внутрішнього контролю з дотримання норм законодавства України при проведенні операцій з майном Товариства. У разі необхідності залучення аудиту;
в) у перший календарний рік після прийняття даного Положення затвердження питань щодо погодження операцій з майном, враховуючи вимоги підпунктів "е", "з" п. 2.7 цього Положення та Положення про порядок здійснення контролю за розпорядженням активами, що належать господарським товариствам, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 08.11.2005 N 2946 (
z0208-06)
та зареєстрованого в Міністерстві юстиції У країни 28.02.2006 за N 208/12082.
3. Повноваження Комісії
3.1. Постійно діюча Комісія створюється наказом голови правління Товариства.
3.2. До складу Комісії входять:
- голова Комісії - керівник Товариства або його заступник;
- члени Комісії:
головний бухгалтер або уповноважений ним працівник бухгалтерії (на підприємствах, де штатним розписом посаду головного бухгалтера не передбачено, - особи, на які покладено обов'язки ведення бухгалтерського обліку);
керівники структурних підрозділів або їх заступники;
спеціаліст Товариства, що здійснює нагляд за безпекою та охороною праці.
3.3. До обов'язків постійно діючої Комісії належать:
- огляд кожного об'єкта (предмета) або групи об'єктів згідно з даними аналітичного обліку на підприємстві;
- встановлення придатності об'єкта до відновлення та подальшої експлуатації, використовуючи при цьому необхідну технічну документацію, а також дані бухгалтерського обліку;
- встановлення причин, які призвели до списання об'єкта;
- встановлення осіб, з вини яких мав місце передчасний вихід матеріальних цінностей з ладу (якщо такі є), та вжиття заходів щодо компенсації нанесених збитків, відповідно до норм чинного законодавства;
- встановлення можливості використання окремих частин чи матеріалів зі списаного об'єкта і визначення їх вартості, відповідно до нормативно-правових актів з оцінки;
- здійснення контролю за вилученням, після списання цінностей, придатних вузлів, деталей та матеріалів із кольорових і дорогоцінних металів, з визначенням їх кількості, ваги та їх здаванням на відповідний склад;
- надання пропозицій щодо передачі в оренду надлишкового майна, а також яке не використовується у виробничому процесі, або інших напрямків подальшого використання майна чи проведення консервації;
- складання за результатами перевірки відповідних актів та подання їх на затвердження голові правління.
3.4. На підставі щорічної інвентаризації майна, яка проводиться згідно з Інструкцією по інвентаризації основних засобів, нематеріальних активів, товарно-матеріальних цінностей, грошових коштів і документів та розрахунків, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 11.08.94 N 69 (
z0202-94)
(із змінами і доповненнями), Комісія проводить аналіз використання наявних необоротних активів, виявляє непрофільні та/або такі, які тривалий час не використовуються у виробництві, готує і подає для затвердження виконавчому органу примірні переліки майна, що, на думку Комісії, підлягають продажу, обміну, безоплатній передачі, внескам до статутних фондів інших юридичних осіб, списанню, консервації (розконсервації) та оренді.
4. Порядок реалізації майна
4.1. Реалізація майна Товариства здійснюється на конкурентних засадах - через біржі, на аукціоні або за конкурсом.
4.2. Кошти, отримані від реалізації майна Товариства, розподіляються відповідно до фінансового плану.
4.3. Рішення про реалізацію майна оформлюється протоколом загальних зборів акціонерів або протоколом виконавчого органу управління Товариства (відповідно до підпункту "е" п. 2.7 Положення) на підставі таких документів:
- Переліку майна, що підлягає реалізації;
- техніко-економічних обгрунтувань доцільності реалізації;
- документів, що підтверджують право власності на нерухоме майно, яке реалізується;
- інформації про вартість відчужуваного майна згідно з даними бухгалтерського обліку;
- інвентаризаційних відомостей майна, яке пропонується до продажу;
- затвердженого акта постійно діючої Комісії;
- акта про технічний стан майна;
- інформації про відсутність обмежень щодо розпорядження майном.
4.4. Правління Товариства розпочинає процедуру продажу майна після проведення оцінювачами, які працюють у державних органах приватизації, або експертними радами при саморегульованих організаціях оцінювачів рецензування звітів про оцінку майна, яке підлягає продажу.
Рішення вищого органу щодо продажу майна дійсне протягом календарного року, в якому таке рішення приймалося.
4.5. У перший календарний рік після прийняття загальними зборами акціонерів даного Положення, рішення щодо реалізації майна приймається відповідно до п. 2.4, та підпункту "в" п. 2.8 Положення.
4.6. За результатами відчуження майна, враховуючи підпункт "ж" пункту 2.7 Положення, органу приватизації щоквартально надається інформація згідно з додатком N 2.
5. Порядок міни майна
5.1. Основні засоби Товариства можуть бути передані у власність іншим суб'єктам господарювання відповідно до договору міни.
5.2. Різниця між ринковою вартістю об'єктів міни, визначеною шляхом проведення незалежної оцінки, компенсується одній із сторін договору міни у визначені договором строки шляхом доплати за об'єкт більшої вартості, що обмінюється на об'єкт меншої вартості.
5.3. Рішення про обмін майна оформлюється протоколом загальних зборів акціонерів або протоколом виконавчого органу управління Товариства (відповідно до підпункту "е" п. 2.7 Положення) на підставі таких документів:
- Переліку майна, що підлягає міні;
- техніко-економічного обгрунтування доцільності міни майна;
- затвердженого акта постійно діючої Комісії;
- проектів договорів купівлі-продажу;
- письмового підтвердження другої сторони на міну;
- інформації про вартість майна, яке підлягає обміну, згідно з даними бухгалтерського обліку;
- інвентаризаційних відомостей майна, яке підлягає обміну;
- даних технічного огляду об'єктів міни;
- документа, що підтверджує право власності на нерухоме майно, яке обмінюється;
- інформації про відсутність обмежень щодо майна, яке обмінюється.
5.4. Правління Товариства розпочинає процедуру міни майна після проведення оцінювачами, які працюють у державних органах приватизації, або експертними радами при саморегульованих організаціях оцінювачів рецензування звітів про оцінку майна, яке підлягає міні.
У місячний термін, після погодження міни майна, правлінням Товариства оформлюються договір міни та акт приймання-передачі майна.
5.5. У перший календарний рік після прийняття загальними зборами акціонерів даного Положення, рішення щодо міни майна приймається відповідно до п. 2.4, та підпункту "в" п. 2.8 Положення.
5.6. За результатами обміну майна, враховуючи підпункт "ж" пункту 2.7 Положення органу приватизації щоквартально надається інформація за формою згідно з додатком N 3.
6. Порядок безоплатної передачі
6.1. Майно Товариства може бути безоплатно передано у разі прийняття органами управління Товариства рішення про:
- передачу майна до комунальної власності територіальної громади;
- надання благодійної допомоги.
6.2. Рішення про безоплатну передачу майна оформлюється протоколом загальних зборів акціонерів або протоколом виконавчого органу управління Товариства (відповідно до підпункту "е" п. 2.7 Положення) на підставі таких документів:
- Переліку майна, що підлягає передачі;
- обгрунтування доцільності безоплатної передачі майна;
- довідки із зазначенням таких даних: рік будівництва або випуску, місцезнаходження, стисла характеристика, інвентарний номер, первісна та балансова (залишкова) вартість;
- документів, що підтверджують право власності на нерухоме майно, яке є об'єктом безоплатної передачі;
- інформації про відсутність обмежень щодо розпорядження майном.
6.3. У місячний термін після прийняття рішення щодо безоплатної передачі майна правлінням оформлюються відповідні цивільні угоди та акти приймання-передачі майна.
6.4. У перший календарний рік після прийняття загальними зборами акціонерів даного Положення рішення щодо безоплатної передачі майна приймається відповідно до п. 2.4 та підпункту "в" п. 2.8 Положення.
6.5. За результатами безоплатної передачі майна, враховуючи підпункт "ж" пункту 2.7. Положення, органу приватизації щоквартально надається інформація згідно з додатком N 4.
7. Порядок передачі майна як внеску до статутних фондів юридичних осіб
7.1. Майно Товариства може бути передано як внесок до статутних фондів юридичних осіб, створених за участю товариства, в обмін на корпоративні права.
7.2. Установчими документами новоствореного суб'єкта господарювання має передбачатися, що розмір корпоративних прав товариства у новостворених суб'єктах господарювання становить більше як 50 відсотків статутного фонду. При цьому створення товариств на базі майна підприємств-монополістів і тих, що мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави, здійснюється за погодженням з Кабінетом Міністрів України.
7.3. Рішенням щодо передачі майна як внеску до статутних фондів юридичних осіб можуть бути визначені додаткові умови розпорядження таким майном.
7.4. Рішення щодо передачі майна Товариства як внеску до статутних фондів юридичних осіб оформлюється протоколом загальних зборів на підставі таких документів:
- Переліку майна, що підлягає передачі;
- обгрунтування намірів здійснення майнових внесків до статутних фондів інших юридичних осіб;
- затвердженого акта постійно діючої Комісії;
- бізнес-плану, який повинен містити техніко-економічне обгрунтування мети та доцільності заснування іншої юридичної особи, розрахунок прогнозованого економічного ефекту;
- проекту установчих документів нової юридичної особи;
- переліку майна, що пропонується передати як внесок до статутного фонду господарського товариства, із зазначенням дати введення його в експлуатацію, інвентарного номера, первісної та балансової (залишкової) вартості;
- документів, що підтверджують право власності Товариства на нерухоме майно, яке передбачається внести до статутного фонду;
- відповідних документів юридичної чи фізичної особи, яка ввійде до новоствореного товариства;
- інформації про відсутність обмежень щодо розпорядження майном, яке передбачається внести до статутного фонду.
7.5. У разі створення підприємств з іноземними інвестиціями до переліку, зазначеному в пункті 7.4, додатково надаються:
- документи, що підтверджують реєстрацію іноземного інвестора в країні місцезнаходження;
- довідка від банківської установи, в якій офіційно відкрито рахунок іноземного інвестора в країні його місцезнаходження. Зазначений документ повинен бути перекладений українською мовою і легалізований в установленому порядку.
7.6. Правління Товариства розпочинає процедуру створення нової юридичної особи після проведення оцінювачами, які працюють у державних органах приватизації, або експертними радами при саморегульованих організаціях оцінювачів, рецензування звітів про оцінку майна, яке підлягає передачі.
7.7. Після прийняття рішення про створення нової юридичної особи, призначення особи, якій надасться право розпорядчого підпису, відкриття спеціального рахунку для перерахування грошових коштів (якщо такий внесок передбачено установчими документами нової юридичної особи) Товариство здійснює перерахування грошових коштів та/або оформляє акт приймання-передачі майна, що вноситься до статутного фонду нової юридичної особи (якщо такий внесок передбачено її установчими документами) у розмірі, не меншому ніж вимагається чинним законодавством до проведення установчих зборів або до державної реєстрації нової юридичної особи в залежності від її організаційно-правової форми.
7.8. За результатами передачі майна як внеску до статутних фондів юридичних осіб, враховуючи підпункт "ж" пункту 2.7 Положення, органу приватизації надається щоквартально інформація за формою згідно з додатком N 5.
8. Порядок списання майна
8.1. Основні засоби та інші необоротні активи списуються з балансу Товариства у разі, коли відновлення їх є неможливим або економічно недоцільним, що підтверджено відповідним актом Комісії, і коли це майно не може бути в установленому порядку реалізовано.
8.2. Списанню підлягають матеріальні цінності, які:
- непридатні для використання внаслідок фізичного та морального зносу, форс-мажорних обставин (аварій, стихійного лиха, атмосферного впливу, пожежі, крадіжки), є будівлями, спорудами, що підлягають знесенню у зв'язку з будівництвом нових об'єктів або зруйновані внаслідок атмосферного впливу і тривалого використання;
- знищені (виявлені в результаті інвентаризації як нестача, в т.ч. заміни нестачі лишками при пересортиці, у разі якщо конкретні винуватці не встановлені);
- морально застаріли чи фізично зношені;
- не придатні для використання у зв'язку з будівництвом, розширенням, реконструкцією і технічним переобладнанням підприємств, цехів або інших об'єктів.
8.3. Нарахування повного зносу не може бути підставою для списання необоротних активів, якщо вони придатні для експлуатації.
8.4. В акті про списання, який складається Комісією, висвітлюються причини вибуття об'єкта (стан основних частин, деталей і вузлів, конструктивних елементів) та обгрунтовується недоцільність і неможливість його відновлення.
8.5. При списанні матеріальних цінностей, які вибули внаслідок аварії, до акта про списання додається копія акта про аварію з поясненням причин, які викликали аварію, та оцінка подальших збитків і залишкової вартості майна, та зазначаються заходи, що вжиті до винних осіб.
8.6. Після прийняття рішення про списання матеріальних цінностей акти про списання, складені Комісією, затверджуються головою правління.
8.7. Розбирання, демонтаж основних засобів до затвердження актів (отримання дозволу) про списання не допускаються.
8.8. Після ліквідації (списання) майна оприбутковуються та підлягають зберіганню ті його частини (деталі, вузли), які можуть бути додатково реалізовані або підлягають зберіганню згідно з вимогами чинного законодавства або використані під час капітальних, середніх та інших ремонтів аналогічних засобів виробництва.
8.9. Основні засоби, що списані, не підлягають реалізації, можуть бути реалізовані як вторинна сировина (брухт) після їх ліквідації.
8.10. Комісії під час ліквідації (списання) основних засобів, що вміщують дорогоцінні метали, необхідно дотримуватися вимог Положення про порядок приймання і переробки відходів і лому дорогоцінних металів та дорогоцінного каміння у вигляді відходів та лому, затвердженого Міністерством фінансів України.
8.11. Рішення про списання майна оформлюється протоколом загальних зборів акціонерів або протоколом виконавчого органу управління Товариства (відповідно до підпункту "е" п. 2.7 Положення) на підставі таких документів:
- Переліку майна, що підлягає списанню;
- обгрунтування доцільності списання майна;
- документів, що підтверджують право власності на нерухоме майно, яке підлягає списанню;
- довідки про вартість такого майна згідно з даними бухгалтерського обліку;
- інвентаризаційних відомостей майна, яке пропонується до списання;
- акта про технічний стан майна;
- акта про списання майна, складеного Комісією;
- інших документів (про аварію, затоплення, стихійне лихо, висновки відповідних інспекцій, державних органів тощо, за наявності).
Списання майна, яке пошкоджено внаслідок аварії чи стихійного лиха (за умови, що відновлення його є неможливим або економічно недоцільним), здійснюється за ініціативою правління виключно з дозволу вищого органу управління.
8.11.1 Рішення про списання майна, яке обліковується на балансі Товариства за нульовою вартістю, приймається Правлінням товариства та затверджується Наглядовою радою відповідно до вимог чинного законодавства з урахуванням вимог п. 8.2 Положення.
8.12. У перший календарний рік після прийняття загальними зборами акціонерів даного Положення рішення щодо списання майна приймається відповідно до п. 2.4 та підпункту "в" п. 2.8 Положення.
8.13. За результатами списання майна, враховуючи підпункт "ж" пункту 2.7 Положення, органу приватизації щоквартально надається інформація згідно з додатком N 6.
9. Консервація (розконсервація) основних фондів господарських товариств
9.1. Виведення з виробничого процесу та консервація основних виробничих засобів Товариства здійснюється у разі, якщо за техніко-економічним обгрунтуванням подальше використання їх у виробництві визнано тимчасово недоцільним.
9.2. Консервацію (розконсервацію) таких основних фондів необхідно проводити відповідно до Положення про порядок консервації основних виробничих фондів підприємств, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.10.97 N 1183 (
1183-97-п)
, з урахуванням вимог цього Положення.
9.3. Консервація основних фондів товариства, у разі припинення виробничої та іншої господарської діяльності, з можливістю подальшого відновлення їх функціонування, здійснюється не більш як на три роки.
9.4. Товариство з метою прийняття рішення про консервацію (розконсервацію) майна подає до органу управління корпоративними правами держави такі документи:
- лист-звернення про наміри з техніко-економічним обгрунтуванням доцільності запропонованих заходів;
- Перелік майна, затверджений загальними зборами;
- копія протоколу (або витяг з нього) виконавчого органу щодо прийняття рішення про консервацію та розконсервацію майна;
- копія протоколу (або витяг з нього) наглядової ради щодо розгляду зазначеного питання;
- акт технічного стану основних фондів на момент їх консервації;
- дані про основні фонди, що підлягають консервації, з розподілом за групами: порядковий N, найменування, кількість, інвентарний N, рік випуску, рік введення в експлуатацію, первісна та балансова (залишкова) вартість, сума амортизаційних відрахувань (за місяць, за рік), коефіцієнт використання, термін консервації;
- фінансова звітність станом на останню звітну дату (форма N 1 "Баланс" (
z0396-99)
, форма N 5 "Примітки до річної фінансової звітності" (
z0904-00)
(розділи I-V);
- розроблений та затверджений керівником і головним бухгалтером підприємства порядок і графік виведення з виробничого процесу основних фондів підприємств, їх консервації та план-графік і порядок розконсервації;
- передбачені заходи щодо забезпечення безпеки робіт під час консервації та збереження законсервованих основних фондів протягом усього терміну консервації, а також суміжних об'єктів, на технічному стані яких можуть негативно позначитися наслідки консервації;
- розрахунок витрат з визначенням джерел фінансування витрат на консервацію основних фондів підприємства та їх розконсервацію.
9.5. Після закінчення робіт, пов'язаних з консервацією основних фондів підприємства, виконавчим органом оформлюється акт про прийняття основних фондів на консервацію.
9.6. Орган управління корпоративними правами держави розглядає надані Товариством документи і у 30-денний термін з дати отримання документів надає своє рішення.
9.7. За результатами консервації (розконсервації) основних фондів, у 30-денний термін після здійснення операції, органу управління корпоративними правами держави надається інформація за формою згідно з додатком N 7.
10. Передача майна в оренду (найм)
10.1. Об'єктом оренди може бути будь-яке нерухоме і рухоме майно, яке належить господарському товариству та відноситься до необоротних активів, щодо яких відсутні обмеження у частині його оренди.
10.2. Оренда структурних підрозділів господарських товариств не повинна порушувати виробничо-господарську цілісність, технологічну єдність підприємства.
10.3. Рішення щодо передачі в оренду нерухомого майна приймаються:
- загальними зборами акціонерів, якщо площа перевищує 200 кв.м;
- виконавчим органом Товариства, відповідно до Переліку майна, якщо загальна площа становить до 200 кв.м.
10.4. Повноваження щодо прийняття рішення про передачу в оренду окремого індивідуально визначеного майна розподіляються таким чином:
- рішення приймається вищим органом товариства у разі, якщо залишкова вартість такого майна перевищує 5% вартості основних засобів на момент прийняття рішення;
- виконавчим органом, коли залишкова вартість майна становить менше 5% вартості основних засобів на останню звітну дату.
10.5. Рішення щодо передачі в оренду майна, незалежно від його вартості та розміру площ, приймається вищим органом управління товариства у разі:
- передачі в оренду структурних одиниць та підрозділів господарського товариства;
- внесення за договором оренди до обов'язків орендодавця зобов'язань по відшкодуванню орендарю вартості зроблених останнім невідокремлюваних поліпшень орендованого майна, в межах суми приросту його вартості в результаті таких поліпшень.
10.6. Рішення щодо передачі майна в оренду оформлюється протоколом загальних зборів або протоколом виконавчого органу управління Товариства на підставі таких документів:
- Переліку майна, що підлягає передачі в оренду;
- інформації щодо намірів передачі майна в оренду з обгрунтуванням доцільності;
- бізнес-плану, який повинен містити техніко-економічне обгрунтування доцільності передачі майна в оренду, розрахунок прогнозованого економічного ефекту;
- документа, що підтверджує право власності на нерухоме майно, яке надається в оренду;
- актів технічного стану об'єктів оренди;
- акта інвентаризації майна, яке передається в оренду;
- інформації про відсутність обмежень щодо розпорядження майном, яке надається в оренду;
- проекту договору оренди, погодженого зі сторонами договору;
- проекту договору оренди, погодженого з органом Антимонопольного комітету України, у випадку, передбаченому законодавством про захист економічної конкуренції, при передачі в оренду активів цілісного майнового комплексу або структурного підрозділу;
- розрахунку орендної плати.
10.7. У перший календарний рік після прийняття загальними зборами акціонерів даного Положення рішення щодо оренди майна приймається відповідно до п. 2.4 та підпункту "в" п. 2.8 Положення.
10.8. Договір оренди повинен містити такі істотні умови:
об'єкт оренди (склад і вартість майна з урахуванням його індексації);
термін, на який укладається договір оренди;
орендна плата з урахуванням індексу інфляції;
порядок використання амортизаційних відрахувань;
відновлення орендованого майна та умови його повернення;
виконання зобов'язань;
забезпечення виконання зобов'язань - неустойка (штраф, пеня), порука, завдаток, гарантія тощо;
порядок здійснення орендодавцем контролю за станом об'єкта оренди;
відповідальність сторін;
страхування орендарем взятого ним в оренду майна;
обов'язки сторін щодо забезпечення пожежної безпеки орендованого майна.
10.9. При передачі в оренду активів у вигляді цілісного майнового комплексу або структурного підрозділу Товариства у випадках, передбачених законодавством про захист економічної конкуренції, орендодавець отримує висновки органу Антимонопольного комітету про можливість оренди та умови договору оренди, а орендар отримує дозвіл Антимонопольного комітету на оренду.
10.10. При передачі майна в оренду (або при перегляді умов договору орендодавець:
- проводить інвентаризацію майна, що незадіяне у виробничому процесі і може надаватися в оренду;
- проводить незалежну оцінку об'єкта оренди для визначення його вартості;
- складає опис об'єкта, що надається в оренду (як додаток до договору оренди). Опис вміщує такі дані про основні фонди: N п/п, найменування, кількість, інвентарний N, рік випуску, рік введення в експлуатацію, первісну вартість основних фондів, залишкову вартість, % зносу, амортизаційні відрахування за рік (місяць);
- складає акт технічного стану об'єктів оренди, де вказується (уточнюється) комплектність об'єкта, в якому підкреслюються ознаки виробничої потужності, продуктивності, точності, враховується забезпечення метрологічних рівнів та характеристик тощо.
10.11. Умовами надання в оренду основних засобів, що підлягають реконструкції, відновленню, капітальному ремонту, можуть бути зобов'язання орендаря щодо здійснення вказаних поліпшень в установленому порядку (згідно з затвердженою технічною та кошторисною документацією) та у строки, що встановлюються термінами оренди.
10.12. Здійснення поліпшень орендарем проводяться після затвердження кошторису орендодавцем.
10.13. Строк договору суборенди не може перевищувати строку договору оренди.
10.14. Сума орендної плати, яку отримує орендар при передачі майна у суборенду, не повинна перевищувати орендної плати орендаря за об'єкт суборенди. У випадках надлишку суборендної плати надлишок перераховується власнику майна.
10.15. Орендна плата встановлюється у грошовій формі.
10.16. Розрахунок орендної плати обумовлюється в договорі. Мінімальний розмір орендної плати не може бути нижчим за розмір орендної плати, визначений відповідно до норм чинних нормативно-правових актів щодо оренди державного майна.
10.17. Якщо в оренду передаються структурні одиниці (підрозділи) або нерухоме майно, орендар визначається на конкурентних засадах (тендері), при цьому умовами визначення переможця конкурсу (тендеру) є запропонований більший розмір орендної плати.
10.18. Орендна плата за кожний наступний місяць визначається шляхом корегування орендної плати за попередній місяць на індекс інфляції після повідомлення Держкомстатом.
10.19. Розмір орендної плати переглядається на вимогу однієї з сторін у разі збільшення ринкових цін.
10.20. Порядок використання коштів, отриманих від оренди майна, визначається фінансовим планом.
10.21. Договір оренди може містити відповідальність за порушення зобов'язань, визначених договором, в тому числі застосування оперативно-господарської санкції - односторонньої відмови орендодавця від виконання своїх зобов'язань у разі, якщо заборгованість по орендній платі становить 3 місяці поспіль.
10.22. Відшкодування витрат на утримання та обслуговування орендованого майна, а також надання комунальних послуг орендарю здійснюється на підставі окремо укладеного договору.
10.23. Передача майна в оренду, яке було застраховане орендодавцем, не припиняє дії договору страхування.
Умови страхування визначаються на підставі незалежної оцінки об'єкта оренди.
10.24. Укладання договорів оренди (суборенди) земельних участків необхідно погоджувати з органом управління корпоративними правами держави.
10.25. Правління Товариства розпочинає процедуру передачі майна в оренду після проведення оцінювачами, які працюють у державних органах приватизації, або експертними радами при саморегульованих організаціях оцінювачів, рецензування звітів про оцінку цього майна.
За результатами передачі майна в оренду виконавчим органом Товариства, враховуючи підпункт "ж" пункту 2.7 Положення, органу приватизації щоквартально надається інформація згідно з додатком N 8.
Виконавець:
Начальник відділу контролю
за використанням майна ВАТ
|
Л.Резнікова
|
Додаток N 1
до наказу ФДМУ
20.02.2007 N 299
ПЕРЕЛІК
майна, яке підлягає
_______________________
(вид операції з майном)
-----------------------------------------------------------------------------------------
|N| Назва |Інв.|Балансова |Технічний|Техніко-економічне|Номер, дата|Номер, дата|Примітка|
| |об'єкта| N |(залишкова| стан | обгрунтування | протоколу | протоколу | |
| | | |вартість) | | доцільності | правління,|наглядової | |
| | | | | |здійснення такої | яким |ради, яким | |
| | | | | | операції | погоджено |погоджено | |
|-+-------+----+----------+---------+------------------+-----------+-----------+--------|
|1| 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
|-+-------+----+----------+---------+------------------+-----------+-----------+--------|
| | | | | | | | | |
-----------------------------------------------------------------------------------------
Керівник підприємства __________ ____________________
(підпис) (прізвище, ініціали)
М.П.
Головний бухгалтер __________ ____________________
(підпис) (прізвище, ініціали)
Начальник відділу контролю
за використанням майна ВАТ
|
Л.Резнікова
|
Додаток N 2
до наказу ФДМУ
20.02.2007 N 299
Назва підприємства ______________
Код ЄДРПОУ ______________________
контактні телефони: _____________
ЗВІТ
за результатами реалізації майна
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
| N | Назва |Інвентарний| Балансова | Вартість | Назва | N, дата | Назва, | Номер, | Сума | Використання |Примітка|
|п/п|об'єкта| номер |(залишкова)| майна за | органу, |документа,| адреса | дата | коштів, | коштів | |
| |продажу| | вартість, |незалежною|який надав|яким був |посередника| угоди |отриманих|--------------| |
| | | | грн. | оцінкою, |дозвіл на | наданий | з продажу |(договору)| від |призна-|обсяг,| |
| | | | | грн. |відчуження| дозвіл | | | продажу | чення | грн. | |
|---+-------+-----------+-----------+----------+----------+----------+-----------+----------+---------+-------+------+--------|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
|---+-------+-----------+-----------+----------+----------+----------+-----------+----------+---------+-------+------+--------|
| | | | | | | | | | | | | |
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Керівник підприємства __________ ____________________
(підпис) (прізвище, ініціали)
Головний бухгалтер __________ ____________________
(підпис) (прізвище, ініціали)
М.П.
Начальник відділу контролю
за використанням майна ВАТ
|
Л.Резнікова
|
Додаток N 3
до наказу ФДМУ
20.02.2007 N 299
Назва підприємства ______________
Код ЄДРПОУ ______________________
контактні телефони: _____________
ЗВІТ
за результатами обміну майна
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
| N | Об'єкт основних засобів, який | Об'єкт основних засобів, на який обмінюються | Назва | N, дата |Номер,|Компен-|Примітка|
|п/п| підлягає обміну | |органу,|документа,|дата | сація | |
| |-----------------------------------+------------------------------------------------------| який | яким був |угоди |варто- | |
| |Назва|Інвен-| Балансова,| Вартість |Балансоутримувач| Назва |Інвентар-|Балансова,|Вартість| видав | наданий |(дого-| сті | |
| | |тарний|(залишкова)| майна за |----------------|об'єкта|ний номер| (залиш- |майна за|дозвіл | дозвіл |вору) |обміню-| |
| | |номер | вартість, |незалежною| Код | Назва | | | кова) |незалеж-| на | | |ваного | |
| | | | грн. | оцінкою, |ЄДРПОУ|підприєм-| | |вартість, | ною | прове-| | |майна, | |
| | | | | грн. | | ства | | | грн. |оцінкою,| дення | | | грн. | |
| | | | | | | | | | | грн. | опера-| | | | |
| | | | | | | | | | | | ції з | | | | |
| | | | | | | | | | | |обміну | | | | |
|---+-----+------+-----------+----------+------+---------+-------+---------+----------+--------+-------+----------+------+-------+--------|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
|---+-----+------+-----------+----------+------+---------+-------+---------+----------+--------+-------+----------+------+-------+--------|
| | | | | | | | | | | | | | | | |
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Керівник підприємства __________ ____________________
(підпис) (прізвище, ініціали)
Головний бухгалтер __________ ____________________
(підпис) (прізвище, ініціали)
М.П.
Начальник відділу контролю
за використанням майна ВАТ
|
Л.Резнікова
|
Додаток N 4
до наказу ФДМУ
20.02.2007 N 299
Назва підприємства ______________
Код ЄДРПОУ ______________________
контактні телефони: _____________
ЗВІТ
за результатами безоплатної передачі майна
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
| N | Назва |Інвентарний| Балансова |Вартість| Назва | N, дата | Назва | Рішення | Номер, |Компенсація|Примітка|
|п/п| об'єкта | номер |(залишкова)|майна за| органу, |документа,|юридичної| (згода) |дата акта | вартості | |
| |основного| | вартість, |незалеж-|який надав| яким | особи, | органів |приймання-|майна, грн.| |
| | засобу | | грн. | ною |дозвіл на | був | яка | місцевого | передачі | | |
| | | | |оцінкою,|відчуження| наданий | приймає |самоврядування | майна | | |
| | | | | грн. | | дозвіл | майно |(територіальної| | | |
| | | | | | | | | громади) | | | |
|---+---------+-----------+-----------+--------+----------+----------+---------+---------------+----------+-----------+--------|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
|---+---------+-----------+-----------+--------+----------+----------+---------+---------------+----------+-----------+--------|
| | | | | | | | | | | | |
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Керівник підприємства __________ ____________________
(підпис) (прізвище, ініціали)
Головний бухгалтер __________ ____________________
(підпис) (прізвище, ініціали)
М.П.
Начальник відділу контролю
за використанням майна ВАТ
|
Л.Резнікова
|
Додаток N 5
до наказу ФДМУ
20.02.2007 N 299
Назва підприємства ______________
Код ЄДРПОУ ______________________
контактні телефони: _____________
ЗВІТ
за результатами передачі майна в якості внеску до статутних фондів юридичних осіб
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
| N | Новостворена | Розмір |Розмір | Перелік |Інвентарний| Балансова | Вартість | Назва | N, дата | Номер, |Особливі|
|п/п|юридична особа|статутного|внеску,| майна, | номер | вартість, грн.| майна за |органу,|документа,|дата акта | умови |
| |--------------| фонду | % |переданого| |---------------|незалежною| який | яким був |приймання-|передачі|
| | Код |Назва | новоство-| | в якості | |Первісна|Залиш-| оцінкою, | надав | наданий | передачі | майна |
| |ЄДРПОУ | | рюваної | |внеску до | | | кова | грн. |дозвіл | дозвіл | майна | |
| | | | юридичної| |статутного| | | | | на | | | |
| | | | особи, | | фонду | | | | | відчу-| | | |
| | | | грн. | | | | | | | ження | | | |
|---+-------+------+----------+-------+----------+-----------+--------+------+----------+-------+----------+----------+--------|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
|---+-------+------+----------+-------+----------+-----------+--------+------+----------+-------+----------+----------+--------|
| | | | | | | | | | | | | | |
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Керівник підприємства __________ ____________________
(підпис) (прізвище, ініціали)
Головний бухгалтер __________ ____________________
(підпис) (прізвище, ініціали)
М.П.
Начальник відділу контролю
за використанням майна ВАТ
|
Л.Резнікова
|
Додаток N 6
до наказу ФДМУ
20.02.2007 N 299
Назва підприємства ______________
Код ЄДРПОУ ______________________
контактні телефони: _____________
ІНФОРМАЦІЯ
за результатами списання майна
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
| N | Назва | Номер, |Інвентар-|Первісна | Балансова |Підстава| Назва | N, дата |Оприбут- | Витрати |Викорис- |Примітка|
|п/п| об'єкта | дата |ний номер|вартість,|(залишкова)| для | органу,|документа,| ковано | на | тання | |
| |основного|документа| | грн. | вартість, |списання| який |яким був | від |списання,|коштів | |
| | засобу | на | | | грн. | | надав | наданий |списання,| грн. |(компен- | |
| | |списання | | | | | дозвіл | дозвіл | грн. | | сація | |
| | |(акта про| | | | | на | | | |збитків),| |
| | |списання)| | | | |списання| | | | грн. | |
|---+---------+---------+---------+---------+-----------+--------+--------+----------+---------+---------+---------+--------|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
|---+---------+---------+---------+---------+-----------+--------+--------+----------+---------+---------+---------+--------|
| | | | | | | | | | | | | |
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Керівник підприємства __________ ____________________
(підпис) (прізвище, ініціали)
Головний бухгалтер __________ ____________________
(підпис) (прізвище, ініціали)
М.П.
Начальник відділу контролю
за використанням майна ВАТ
|
Л.Резнікова
|
Додаток N 7
до наказу ФДМУ
20.02.2007 N 299
Назва підприємства ______________
Адреса __________________________
Код ЄДРПОУ ______________________
ІНФОРМАЦІЯ
за результатами консервації та розконсервації основних фондів
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
| N | Назва |Інвен-| Балансова | Назва | N, дата | Причини | Номер, |Витрати на|Джерела | Дата | Дата |Примітка|
|п/п| об'єкта |тарний|(залишкова)| органу, |документа,|консервації| дата | консерва-|фінансу-|початку|початку | |
| |основного|номер | вартість |який надав | яким був | | проекту | цію, | вання |консер-| розкон-| |
| | засобу | | | дозвіл на | наданий | |консерва-|розконсер-|витрат | вації |сервації| |
| | | | |консервацію| дозвіл | | ції | вацію | | | | |
| | | | | | | | | основних | | | | |
| | | | | | | | | фондів | | | | |
|---+---------+------+-----------+-----------+----------+-----------+---------+----------+--------+-------+--------+--------|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
|---+---------+------+-----------+-----------+----------+-----------+---------+----------+--------+-------+--------+--------|
| | | | | | | | | | | | | |
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Керівник підприємства __________ ____________________
(підпис) (прізвище, ініціали)
Головний бухгалтер __________ ____________________
(підпис) (прізвище, ініціали)
М.П.
Начальник відділу контролю
за використанням майна ВАТ
|
Л.Резнікова
|
Додаток N 8
до наказу ФДМУ
20.02.2007 N 299
Назва підприємства ______________
Код ЄДРПОУ ______________________
ЗВІТ
за результатами передачі майна в оренду
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
| N | Назва |Інвен-|Балансова| Неза- | Назва | N, дата| Назва, | Номер, |Термін| Розмір | Сума | Сума |Примітка|
|п/п|об'єкта|тарний| (залиш- | лежна | органу, | доку- | адреса | дата | дії |орендної|отриманої|заборго- | |
| | |номер | кова) | оцінка |який надав| мента, |орендаря|договору|дого- | плати, |орендної | ваності | |
| | | |вартість,|вартості|дозвіл на |яким був| | оренди | вору | грн. |плати за |станом на| |
| | | | грн. |об'єкта | передачу | наданий| | | | | звітний |________,| |
| | | | |оренди, | майна в | дозвіл | | | | | період, | грн. | |
| | | | | грн. | оренду | | | | | | грн. | | |
| | | | | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | | | |
|---+-------+------+---------+--------+----------+--------+--------+--------+------+--------+---------+---------+--------|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
|---+-------+------+---------+--------+----------+--------+--------+--------+------+--------+---------+---------+--------|
| | | | | | | | | | | | | | |
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Керівник підприємства __________ ____________________
(підпис) (прізвище, ініціали)
Головний бухгалтер __________ ____________________
(підпис) (прізвище, ініціали)
М.П.
Начальник відділу контролю
за використанням майна ВАТ
|
Л.Резнікова
|