УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
Н А К А З
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
19 червня 2007 р.
за N 673/13940
Про затвердження Порядку взаємодії Міністерства фінансів України як головного розпорядника коштів державного бюджету та відповідальних виконавців бюджетних програм на всіх стадіях бюджетного процесу
Відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 31.05.2006 N 296-р (
296-2006-р)
"Про вдосконалення структури розпорядників бюджетних коштів", Положення про Міністерство фінансів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2006 N 1837 (
1837-2006-п)
, НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок взаємодії Міністерства фінансів України як головного розпорядника коштів державного бюджету та відповідальних виконавців бюджетних програм на всіх стадіях бюджетного процесу, що додається.
2. Фінансово-економічному департаменту (Юрченко К.Г.):
2.1. Подати цей наказ у встановленому порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
2.2. Довести цей наказ до відома Державного казначейства України, Головного контрольно-ревізійного управління України, Державної митної служби України, Державної податкової адміністрації України, Фонду державного майна України, Пенсійного фонду України, Державної пробірної служби України, Національного агентства України з питань забезпечення ефективного використання енергетичних ресурсів.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Шевченка Ю.І.
Перший віце-прем'єр-міністр України,
Міністр фінансів України
ПОГОДЖЕНО:
В.о. Голови Головного
контрольно-ревізійного
управління України
Голова Державного
казначейства України
Голова Державної митної
служби України
В.о. Голови Державної
податкової адміністрації
України
Голова Фонду державного
майна України
Голова правління
Пенсійного фонду України
Голова Державної пробірної
служби України
Голова Національного агентства
України з питань забезпечення
ефективного використання
енергетичних ресурсів
|
М.Я.Азаров
Н.І.Рубан
С.І.Харченко
О.Б.Єгоров
В.О.Кайзерман
В.П.Семенюк
Б.О.Зайчук
М.М.Назимок
Є.І.Сухін
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства фінансів
України
30.05.2007 N 662
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
19 червня 2007 р.
за N 673/13940
ПОРЯДОК
взаємодії Міністерства фінансів України як головного розпорядника коштів державного бюджету та відповідальних виконавців бюджетних програм на всіх стадіях бюджетного процесу
1. Загальні положення
1.1. Цей Порядок розроблено відповідно до частини четвертої статті 22, частини другої статті 32, статей 34, 35, 36, 47, 51 Бюджетного кодексу України (
2542-14)
, Положення про Міністерство фінансів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2006 N 1837 (
1837-2006-п)
, постанов Кабінету Міністрів України від 13.06.2000 N 965 (
965-2000-п)
"Про затвердження Порядку спрямування і координації діяльності центральних органів виконавчої влади через відповідних міністрів" (із змінами), від 28.02.2002 N 228 (
228-2002-п)
"Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ" (із змінами), розпорядження Кабінету Міністрів України від 31.05.2006 N 296-р (
296-2006-р)
"Про вдосконалення структури розпорядників бюджетних коштів" (із змінами), наказу Міністерства фінансів України від 14.12.2001 N 574 (
z0003-02)
"Про затвердження Інструкції про статус відповідальних виконавців бюджетних програм та особливості їх участі у бюджетному процесі", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03.01.2002 за N 3/6291.
1.2. Цей Порядок регулює взаємовідносини між Міністерством фінансів України як головним розпорядником бюджетних коштів (далі - головний розпорядник коштів) та центральними органами виконавчої влади та урядовими органами державного управління (далі - відповідальні виконавці) у процесі складання, затвердження та виконання державного бюджету за кодом відомчої класифікації видатків 350 "Міністерство фінансів України" (далі - КВКВ 350) відповідно до Бюджетної класифікації, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 27.12.2001 N 604 (
v0604201-01)
"Про бюджетну класифікацію та її запровадження" (із змінами).
1.3. Статус відповідальних виконавців та особливості їх участі в бюджетному процесі визначено Інструкцією про статус відповідальних виконавців бюджетних програм та особливості їх участі у бюджетному процесі, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 14.12.2001 N 574 (
z0003-02)
, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 03.01.2002 за N 3/6291.
1.4. До системи головного розпорядника коштів, крім центрального апарату Міністерства фінансів України, входить вісім відповідальних виконавців, а саме:
Державне казначейство України;
Головне контрольно-ревізійне управління України;
Державна митна служба України;
Державна податкова адміністрація України;
Фонд державного майна України;
Пенсійний фонд України;
Державна пробірна служба України;
Національне агентство України з питань забезпечення ефективного використання енергетичних ресурсів (НАЕР).
1.5. Обов'язки щодо координації питань у процесі складання, затвердження та виконання державного бюджету, здійснення у межах своїх повноважень контролю за додержанням бюджетного законодавства на кожній стадії бюджетного процесу щодо головного розпорядника коштів покладаються на заступників Міністра фінансів України відповідно до розподілу функціональних повноважень та департамент, на який покладені функції головного розпорядника коштів згідно з Положенням про структурний підрозділ Міністерства фінансів України (далі - Департамент).
1.6. Головний розпорядник коштів приймає від відповідальних виконавців на розгляд за кожною бюджетною програмою, за виконання якої вони відповідають, з детальними обґрунтуваннями та розрахунками за визначеними формами:
попередні показники проектів кошторисів за бюджетними програмами на кожний бюджетний рік та прогноз на наступних три роки;
бюджетні запити;
мережу розпорядників коштів нижчого рівня та одержувачів, які будуть отримувати кошти з державного бюджету за КВКВ 350 (далі - мережа);
проекти паспортів бюджетних програм та інформацію про їх виконання;
зведені проекти кошторисів та зведені плани асигнувань для складання розпису державного бюджету;
розподіл показників зведених кошторисів та проектів зведених планів асигнувань по загальному фонду за мережею відповідальних виконавців;
кошториси на погодження по центральному апарату з розрахунками та обґрунтуваннями в розрізі кодів економічної класифікації видатків;
зміни до розпису державного бюджету в межах, затверджених відповідальним виконавцям бюджетних програм;
зміни до кошторисів у межах, затверджених відповідальним виконавцям бюджетних програм;
зміни до кошторисів у межах, затверджених відповідальним виконавцям бюджетних програм по головному розпоряднику коштів;
розподіл виділених коштів за мережею відповідального виконавця;
розподіл відкритих асигнувань за бюджетними програмами (за фактом фінансування);
фінансову звітність квартальну та річну за бюджетними програмами відповідального виконавця;
звіт відповідальних виконавців про витрачання бюджетних коштів за рік у розрізі бюджетних програм та кодів економічної класифікації видатків;
структуру та штатний розпис.
1.7. Департамент спільно з відповідними галузевими департаментами Міністерства фінансів України готує висновки та пропозиції щодо документів, зазначених у пункті 1.6 цього Порядку. Оформлені документи в установленому порядку подаються на підпис та погодження керівництву Міністерства фінансів України.
1.8. З метою належної організації взаємодії з відповідальними виконавцями на всіх стадіях бюджетного процесу головний розпорядник коштів наказом закріплює працівника Департаменту за кожним відповідальним виконавцем та доводить зазначений наказ до відома відповідальних виконавців у термін до 15 січня кожного року.
1.9. Відповідальні виконавці з метою забезпечення формування документів зазначених у пункті 1.6 цього Порядку, в межах затверджених їм бюджетних програм, відповідним розпорядчим документом керівників визначають відповідальних посадових осіб з покладенням на них обов'язків щодо забезпечення своєчасної і належної їх підготовки, розробки відповідних показників, розрахунків і обґрунтувань, оформлення цих документів та подання на розгляд головному розпоряднику коштів.
1.10. Відповідальні виконавці щороку у термін до 15 січня надають до Міністерства фінансів України копію відповідного розпорядчого документа щодо посадових осіб, відповідальних за формування документів, зазначених у пункті 1.6 цього Порядку.
1.11. Попередні показники проекту кошторису за бюджетними програмами на кожний бюджетний рік та прогнозу на наступні три роки, бюджетні запити, проекти зведених кошторисів, планів асигнувань загального фонду бюджету, планів надання кредитів із загального фонду бюджету, планів спеціального фонду, планів використання бюджетних коштів (крім планів використання бюджетних коштів одержувачів), помісячних планів використання бюджетних коштів установ розглядаються головним розпорядником коштів у присутності посадових осіб, відповідальних за формування показників бюджетних програм.
2. Порядок формування попередніх показників кошторисів за бюджетними програмами на кожний бюджетний рік і прогнозу на наступні три роки та їх розгляду головним розпорядником коштів
2.1. Головний розпорядник коштів здійснює формування попередніх показників до проектів кошторисів за бюджетними програмами на кожний бюджетний рік та прогнозу на наступні три роки.
2.2. Головний розпорядник коштів при розгляді попередніх показників проектів кошторисів за бюджетними програмами:
враховує інформацію Рахункової палати України та Головного контрольно-ревізійного управління України щодо результатів проведених ревізій та перевірок цільового та ефективного використання коштів, виділених на виконання бюджетних програм, та фінансового аудиту діяльності бюджетних установ;
вимагає від кожного відповідального виконавця бюджетних програм здійснення оптимізації своїх витрат;
здійснює поглиблений аналіз, у першу чергу видатків, пов'язаних з функціонуванням бюджетних установ, непріоритетних та неефективних витрат, зокрема тих, що не стосуються виконання основних функцій і завдань з урахуванням інформації про виконання паспортів бюджетних програм за попередній звітний рік;
розглядає заходи щодо скорочення непершочергових витрат, уключаючи витрати на придбання та утримання автомобільного транспорту, мобільних телефонів, меблів, іншого обладнання та устаткування, будівництва та капітального ремонту адміністративних об'єктів тощо.
2.3. Відповідальні виконавці:
здійснюють аналіз видатків, затверджених за бюджетними програмами на поточний рік у розрізі кодів економічної класифікації видатків, та готують пропозиції щодо потреби у видатках на наступний рік, виходячи зі зміни законодавства, закінчення/періодичності дії програм з відповідними обґрунтуваннями;
надають перелік та обсяги видатків на наступний рік, зміна обсягів яких відбувається у зв'язку зі змінами показників, що впливають на розрахунок видатків разом з детальними розрахунками і обґрунтуваннями;
надають перелік та обсяги нових видатків (надання кредитів) державного бюджету на наступний рік відповідно до змін у законодавстві або в зв'язку з періодичністю виконання певних програм разом з детальними розрахунками і обґрунтуваннями;
вносять пропозиції щодо уточнення назв бюджетних програм, упорядкування бюджетних програм (об'єднання, розподіл, передача від одного відповідального виконавця іншому) з детальними обґрунтуваннями таких змін;
узгоджують з відповідними структурними підрозділами Міністерства фінансів України інформацію щодо окремих бюджетних програм, а в разі потреби - з іншими центральними органами виконавчої влади;
подають головному розпоряднику коштів інформацію щодо попередніх показників проекту кошторисів за бюджетними програмами на паперових та електронних носіях у встановлені Міністерством фінансів України терміни. Зазначена інформація вноситься в автоматизовану інформаційну систему "Держбюджет" (далі - АІС "Держбюджет").
2.4. Розгляд головним розпорядником коштів попередніх показників проектів кошторису на кожний бюджетний рік та прогнозу на наступні три роки здійснюється у встановлені терміни в такому порядку:
відповідальні виконавці готують попередні показники проекту кошторисів за бюджетними програмами, здійснюють їх узгодження з відповідними галузевими структурними підрозділами Міністерства фінансів України. Після цього інформація вноситься в АІС "Держбюджет" та із супроводжувальним листом подається на паперових та електронних носіях Департаменту;
Департамент здійснює аналіз поданих відповідальними виконавцями матеріалів, готує висновки, зауваження та пропозиції до них та подає на розгляд заступнику Міністра фінансів України відповідно до розподілу функціональних повноважень;
відповідальні виконавці вживають заходів щодо усунення розбіжностей з головним розпорядником коштів і в триденний строк вносять уточнення до попередніх показників у робочому порядку та подають до Департаменту на електронних носіях та у зброшурованому вигляді за підписами заступника керівника відповідального виконавця відповідно до розподілу функціональних повноважень та керівника планово-фінансової служби.
3. Порядок формування бюджетних запитів та їх розгляду головним розпорядником коштів
3.1. Підготовка та розроблення бюджетних запитів до проекту державного бюджету на кожний бюджетний рік та прогнозу на наступні три роки здійснюється у терміни, установлені Міністерством фінансів України.
3.2. Головний розпорядник коштів для забезпечення своєчасної організації роботи, пов'язаної зі складанням бюджетних запитів на наступний рік:
доводить до відома відповідальних виконавців отримані від Міністерства фінансів України граничні обсяги видатків загального фонду державного бюджету на наступний рік та за окремими програмами граничні обсяги видатків за спеціальним фондом і організовує розроблення бюджетних запитів;
надає роз'яснення щодо їх складання;
розробляє і доводить інші показники, які відповідальні виконавці повинні додержуватися при визначенні видатків;
установлює графік подання бюджетних запитів відповідальними виконавцями.
3.3. Відповідальні виконавці при підготовці бюджетних запитів та здійсненні розрахунків до них:
при визначенні проекту видатків та надання кредитів із загального та спеціального фондів державного бюджету за основу беруть відповідні обсяги видатків, які затверджені законом про Державний бюджет України на поточний рік;
під час розподілу граничного обсягу видатків загального фонду за бюджетними програмами дотримуються граничних обсягів, наданих головним розпорядником коштів;
при здійсненні розрахунків за кодами економічної класифікації видатків враховують чисельність працівників, передбачені до запровадження розміри мінімальної заробітної плати, прожиткового мінімуму, зміни щодо визначення відсотків нарахувань на заробітну плату, підвищення цін (тарифів) тощо;
в обов'язковому порядку виконують вимоги щодо першочергового забезпечення бюджетними коштами видатків на оплату праці з нарахуваннями, а також на утримання установ;
при формуванні видатків на оплату праці враховують структуру їх видатків із забезпеченням у першочерговому порядку обов'язкових виплат відповідно до законодавства, а також доплати та надбавки, премії, матеріальну допомогу тощо;
під час визначення видатків забезпечують економію коштів і матеріальних цінностей;
до бюджетних запитів включають тільки видатки, передбачені законодавством, необхідність яких обумовлена характером діяльності установи;
видатки на придбання обладнання, капітальний ремонт приміщень тощо, які не є першочерговими, передбачають лише за умови забезпечення коштами невідкладних витрат та відсутності заборгованості;
відповідно до основних функціональних повноважень здійснюють визначення видатків за напрямами діяльності;
при розробці прогнозних показників на три наступні роки враховують установлені середньорічні індекси інфляції;
визначають обсяги видатків, які спрямовуються на виконання державних цільових програм або їх завдань;
при визначенні видатків враховують результати аналізу управління зобов'язаннями загального та спеціального фондів з урахуванням можливої кредиторської та дебіторської заборгованостей на початок бюджетного року;
враховують інші показники, які впливають на розрахунки видатків;
визначають результативні показники, які характеризують виконання бюджетних програм;
у разі незабезпечення потреби в коштах граничними обсягами видатків вказують положення нормативно-правового акта, виконання яких не забезпечується;
приводять зобов'язання загального фонду державного бюджету у відповідність до затверджених граничних видатків.
3.4. Відповідальні виконавці при формуванні капітальних видатків на будівництво, капітальний ремонт та реконструкцію об'єктів в обов'язковому порядку надають розрахунки коштів у розрізі об'єктів за окремо встановленими головним розпорядником коштів формами.
3.5. Відповідальні виконавці в процесі складання бюджетних запитів при визначенні показників спеціального фонду виходять з того, що обсяги надходжень до спеціального фонду проекту державного бюджету визначаються на підставі розрахунків, які складаються за кожним джерелом доходів, що плануються на наступний рік. За основу цих розрахунків беруться такі показники:
обсяг надання тих чи інших платних послуг, а також інші розрахункові показники (площа приміщень і вартість обладнання та іншого майна, що здаються в оренду, кількість місць у гуртожитках, кількість відвідувань музеїв, виставок тощо) та розмір плати в розрахунку на одиницю показника, який повинен установлюватися відповідно до законодавства;
прогнозні надходження коштів до спеціального фонду бюджету;
рівень фактичного виконання надходжень до спеціального фонду за останній звітний рік, а також очікуваного виконання за період, що передує планованому. Показники повинні наводитися в обсязі, зазначеному в розрахунку, і повністю відповідати показникам бухгалтерської звітності за відповідні періоди.
3.6. Відповідальні виконавці складають бюджетні запити та надають головному розпоряднику коштів.
3.7. Складені бюджетні запити відповідальні виконавці із супровідним листом подають на розгляд головному розпоряднику коштів в такому порядку:
відповідальні виконавці заповнюють в АІС "Держбюджет";
відповідальні виконавці повний пакет бюджетних запитів, у тому числі заповнені бюджетні запити в АІС "Держбюджет", подають у встановлені строки Департаменту на паперових та електронних носіях для перевірки дотримання загальних вимог до заповнення бюджетних запитів та завантаження їх у електронну базу даних;
у разі потреби відповідальні виконавці узгоджують бюджетні запити з відповідними галузевими структурними підрозділами Міністерства фінансів України;
головний розпорядник коштів здійснює аналіз бюджетних запитів, готує висновки, зауваження та пропозиції до них;
головний розпорядник коштів проводить аналіз бюджетних запитів поданих відповідальними виконавцями, щодо їх відповідності меті, пріоритетності та ефективності використання бюджетних коштів;
якщо відповідальний виконавець у бюджетному запиті подасть розподіл граничного обсягу видатків, структура якого не забезпечує мінімально необхідного рівня функціонування бюджетної установи (оплату праці, розрахунки за енергоносії тощо), головний розпорядник коштів має право повернути відповідальному виконавцю бюджетні запити на доопрацювання;
відповідальні виконавці вживають заходів щодо узгодження бюджетних запитів з головним розпорядником коштів і в триденний строк вносять уточнення до бюджетних запитів у робочому порядку та подають до Департаменту на електронних та паперових носіях та у зброшурованому вигляді за підписами заступників керівників відповідального виконавця відповідно до розподілу функціональних повноважень та планово-фінансової служби;
за результатами розгляду проекту закону про Державний бюджет України на поточний рік відповідальні виконавці до 15 грудня поточного року здійснюють уточнення показників бюджетного запиту за встановленими формами, розрахунків до паспортів бюджетних програм та подають головному розпоряднику коштів на паперових носіях у зброшурованому вигляді за підписами заступників керівників відповідального виконавця відповідно до розподілу функціональних повноважень та планово-фінансової служби.
3.8. З метою забезпечення єдиного підходу до здійснення розрахунків до проектів кошторисів за бюджетними програмами загального та спеціального фондів за кодами економічної класифікації видатків головним розпорядником коштів щороку надаються відповідальним виконавцям форми для заповнення.
4. Мережа розпорядників коштів
4.1. Відповідно до пункту 2.1 Порядку обслуговування державного бюджету за видатками, затвердженого наказом Державного казначейства України від 25.05.2004 N 89 (z0716-04, za716-04)
, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10.06.2004 за N 716/9315(із змінами), відповідальні виконавці в установлені терміни надають головному розпоряднику коштів мережу розпорядників коштів нижчого рівня та одержувачів, які будуть отримувати кошти з державного бюджету за КВКВ 350.
4.2. При підготовці мережі відповідальні виконавці повинні визначитися:
із статусом установ та організацій, керуючись установчими документами та враховуючи вимоги Бюджетного кодексу України (
2542-14)
, постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 N 228 (
228-2002-п)
"Про затвердження Порядку складання, розгляду затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ" та інших нормативних актів;
із ступенем розпорядників коштів.
4.3. Відповідальні виконавці до своєї мережі вносять розпорядників коштів 2 та 3 ступенів та одержувачів коштів, якщо вони отримують кошти безпосередньо від відповідального виконавця.
4.4. Дані про мережу на електронних та паперових носіях із супровідним листом подаються до головного розпорядника коштів. У супровідному листі в обов'язковому порядку зазначається кількість розпорядників коштів у розрізі ступенів (2, 3) та одержувачів коштів, що входять до мережі.
4.5. Відповідальний виконавець отримує програмне забезпечення для підготовки інформації в Державному казначействі України.
4.6. Головний розпорядник коштів подає до Державного казначейства України у визначений ним термін підготовлену інформацію на паперових та електронних носіях щодо мережі за встановленою формою.
4.7. Головним розпорядником коштів за поданням відповідальних виконавців вносяться зміни до мережі в разі внесення (виключення) установ, уточнення їх реквізитів тощо.
5. Порядок складання та затвердження паспортів бюджетних програм та звіту про їх виконання
5.1. Відповідальні виконавці складають проект паспорта бюджетної програми на наступний бюджетний рік окремо за кожною бюджетною програмою відповідно до вимог наказу Міністерства фінансів України від 29.12.2002 N 1098 (
z0047-03)
"Про паспорти бюджетних програм", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 21.01.2003 за N 47/7368 (із змінами).
5.2. Паспорти бюджетних програм відповідальними виконавцями формуються на стадії підготовки та подання бюджетних запитів, виходячи з відповідних показників, визначених головним розпорядником коштів, а після затвердження державного бюджету уточнюються відповідно до бюджетних призначень з поквартальним розподілом результативних показників.
5.3. Відповідальні виконавці з набранням чинності законом про Державний бюджет України на поточний рік у визначений головним розпорядником коштів термін подають проекти паспортів бюджетних програм головному розпоряднику коштів в одному примірнику.
5.4. Головний розпорядник коштів розглядає подані відповідальними виконавцями проекти паспортів бюджетних програм і в разі виявлення помилок повертає їх на доопрацювання відповідальним виконавцям.
Відповідальні виконавці вносять до паспортів відповідні зміни і в триденний строк подають їх головному розпоряднику коштів.
5.5. Паспорти бюджетних програм по головному розпоряднику коштів затверджуються наказом Міністерства фінансів України в місячний термін від дня набрання чинності законом про Державний бюджет України на поточний рік. За бюджетними програмами, які потребують прийняття порядку використання коштів, паспорти бюджетних програм затверджуються в місячний термін після затвердження порядків.
5.6. Головний розпорядник коштів в триденний строк від дня затвердження наказу про паспорти бюджетних програм надсилає до відповідальних виконавців копії затверджених наказів та паспортів відповідних бюджетних програм.
5.7. Відповідальні виконавці надсилають до розпорядників коштів нижчого рівня копії затверджених паспортів відповідних бюджетних програм.
5.8. Головний розпорядник коштів забезпечує своєчасність затвердження паспортів бюджетних програм, достовірність, зміст і повноту інформації, що в них міститься.
5.9. Відповідальні виконавці щокварталу до 10 числа місяця, що настає за звітним, подають головному розпоряднику коштів інформацію про виконання паспортів бюджетних програм з представленням аналізу, пояснень, висновків про виконання затверджених показників та пропозиції щодо врегулювання проблемних питань, що виникли.
5.10. Головний розпорядник коштів щокварталу до 20 числа місяця, що настає за звітним, звітує Міністерству фінансів України про стан виконання паспортів бюджетних програм.
Стан виконання результативних показників паспортів бюджетних програм враховується при визначенні критеріїв комплексної оцінки діяльності головного розпорядника коштів та відповідальних виконавців, а також ефективності використання ними бюджетних коштів.
6. Порядок складання розпису Державного бюджету України
6.1. Головний розпорядник коштів з метою забезпечення складання розпису державного бюджету доводить до відповідальних виконавців лімітні довідки про бюджетні асигнування (головний розпорядник коштів отримує лімітну довідку з помісячним розподілом асигнувань із загального фонду в цілому).
6.2. Головний розпорядник коштів надає відповідальним виконавцям програмні засоби для внесення даних відповідно до вимог складання розпису.
6.3. Відповідальні виконавці отримують програму "АІС "Держбюджет" у Департаменті інформаційно-аналітичного забезпечення Міністерства фінансів України на електронних носіях, де будуть надані необхідні роз'яснення щодо її застосування.
6.4. Відповідальні виконавці складають проекти зведених кошторисів, планів асигнувань загального фонду бюджету (за винятком надання кредитів), зведених планів надання кредитів із загального фонду бюджету, зведених планів спеціального фонду бюджету (за винятком власних надходжень бюджетних установ та відповідних видатків), планів використання бюджетних коштів (крім планів використання бюджетних коштів одержувачів), помісячних планів використання бюджетних коштів і у визначений термін подають головному розпоряднику коштів документи на паперових та електронних носіях.
6.5. Департамент вносить подані відповідальними виконавцями дані в програму "АІС "Держбюджет" для головних розпорядників коштів згідно з інструкцією до цієї програми, звіряє правильність внесення даних відповідно до вимог із складання розпису.
6.6. Для складання розпису державного бюджету виключно головний розпорядник коштів в установленому порядку подає Міністерству фінансів України зведені проекти кошторисів та зведені плани асигнувань (у розрізі затверджених бюджетних програм та їх відповідальних виконавців).
6.7. У розписі державного бюджету розподіл бюджетних асигнувань головним розпорядником коштів здійснюється в розрізі відповідальних виконавців за всіма бюджетними програмами, призначення за якими встановлюється законом про Державний бюджет України на поточний рік.
6.8. Одержані головним розпорядником коштів від Державного казначейства України витяги із розпису державного бюджету за всіма бюджетними програмами в розрізі відповідальних виконавців є підставою для затвердження розпорядниками коштів у встановленому порядку кошторисів та планів асигнувань. Головний розпорядник коштів розсилає витяги з розпису державного бюджету відповідальним виконавцям за бюджетними програмами, призначення за якими встановлюється законом про Державний бюджет України на поточний рік.
6.9. У разі, коли бюджетний розпис на наступний рік не затверджено в установлений законодавством термін, в обов'язковому порядку складається тимчасовий розпис бюджету на відповідний період згідно з вимогами бюджетного законодавства.
6.10. Головний розпорядник коштів для складання тимчасового розпису державного бюджету на І квартал бюджетного року доводить граничні обсяги асигнувань до відповідальних виконавців за бюджетними програмами за відповідними галузями.
6.11. Відповідальні виконавці здійснюють розподіл граничних обсягів асигнувань загального і спеціального фонду державного бюджету згідно з тимчасовим розписом за доведеними формами і в установлений термін на паперових та електронних носіях подають головному розпоряднику коштів.
7. Порядок складання та затвердження кошторисів
7.1. Головний розпорядник коштів відповідно до витягів з розпису державного бюджету, наданих Державним казначейством України, розсилає витяги з розпису державного бюджету відповідальним виконавцям за відповідними кодами програмної класифікації видатків, які є підставою для затвердження в установленому порядку:
кошторисів, планів асигнувань загального фонду бюджету, планів надання кредитів загального фонду бюджету, планів спеціального фонду, планів використання бюджетних коштів і помісячних планів використання бюджетних коштів - усіма розпорядниками;
планів використання бюджетних коштів - одержувачами.
7.2. Відповідальні виконавці здійснюють розподіл показників зведених кошторисів та проектів зведених планів асигнувань із загального фонду за своєю мережею в розрізі розпорядників коштів нижчого рівня та одержувачів за територіями та подають його головному розпоряднику коштів на паперових та електронних носіях.
7.3. Зазначений розподіл показників за підписом головного розпорядника коштів подається Державному казначейству України для формування розпису державного бюджету та помісячного плану асигнувань загального фонду за територіями.
7.4. Кошториси, плани асигнувань загального фонду бюджету, плани надання кредитів із загального фонду бюджету, плани спеціального фонду затверджуються у такому порядку:
7.4.1. За бюджетними програмами головного розпорядника коштів:
центрального апарату Міністерства фінансів України за бюджетною програмою "Керівництво та управління у сфері фінансів" затверджуються Міністром фінансів України або особою, яка виконує його обов'язки, підписуються заступником Міністра фінансів України відповідно до розподілу функціональних повноважень та директором Департаменту, а в разі його відсутності - заступником директора;
за бюджетними програмами, у межах яких фінансуються територіальні органи (обласні) та бюджетні установи і організації, що належать до сфери управління Міністерства фінансів України, затверджуються заступником Міністра фінансів України відповідно до розподілу функціональних повноважень і підписуються керівником та начальником планово-фінансової служби місцевого фінансового органу або бюджетної установи.
7.4.2. За бюджетними програмами відповідальних виконавців:
центральні апарати за бюджетними програмами "Керівництво та управління..." затверджуються керівником відповідного центрального органу виконавчої влади або урядового органу, а в разі його відсутності - особою, яка виконує його обов'язки, підписуються керівником планово-фінансової служби і подаються до Міністерства фінансів України. Розглядаються відповідними галузевими департаментами та головним розпорядником коштів і погоджуються заступником Міністра фінансів України відповідно до розподілу функціональних повноважень.
7.5. Плани використання бюджетних коштів одержувачами затверджуються керівниками відповідальних виконавців.
7.6. У разі, коли бюджетний розпис на наступний рік не затверджено в установлений законодавством термін, в обов'язковому порядку відповідно до тимчасового розпису бюджету здійснюється складання кошторисів, планів асигнувань загального фонду бюджету, планів надання кредитів із загального фонду бюджету, планів спеціального фонду на I квартал.
7.7. Головний розпорядник коштів відповідно до витягів з тимчасового розпису державного бюджету, наданих Державним казначейством України, розсилає витяги з розпису державного бюджету відповідальним виконавцям за бюджетними програмами, призначення за якими встановлюється законом про Державний бюджет України на поточний рік, які є підставою для складання в установленому порядку:
тимчасових кошторисів, тимчасових планів асигнувань загального фонду бюджету, тимчасових планів надання кредитів із загального фонду бюджету, тимчасових планів спеціального фонду, тимчасових планів використання бюджетних коштів і тимчасових помісячних планів використання бюджетних коштів - усіма розпорядниками;
тимчасових планів використання бюджетних коштів - одержувачами.
7.8. Бюджетні установи відповідального виконавця відповідно до тимчасового розпису державного бюджету складають на цей період тимчасові індивідуальні кошториси, а вищі навчальні заклади та наукові установи - також тимчасові індивідуальні плани використання бюджетних коштів і тимчасові індивідуальні помісячні плани використання бюджетних коштів, які затверджуються їх керівниками. При цьому зведені тимчасові кошториси не складаються.
7.9. Відповідальними виконавцями під час складання на наступний рік річного та помісячного розписів бюджету, кошторисів, планів асигнувань загального фонду бюджету, планів надання кредитів із загального фонду бюджету та планів спеціального фонду, планів використання бюджетних коштів (крім планів використання бюджетних коштів одержувачів) і помісячних планів використання бюджетних коштів враховуються обсяги здійснених видатків і наданих кредитів з бюджету згідно з тимчасовими розписами та тимчасовими кошторисами, тимчасовими планами використання бюджетних коштів і тимчасовими помісячними планами використання бюджетних коштів.
8. Унесення змін до розпису державного бюджету
8.1. Головним розпорядником коштів у процесі виконання державного бюджету пропозиції відповідальних виконавців щодо унесення змін до розпису державного бюджету розглядаються за обґрунтованим поданням у разі:
перерозподілу видатків за бюджетною програмою в розрізі економічної класифікації видатків у межах загального обсягу його призначень окремо за загальним та спеціальним фондами;
перерозподілу бюджетних призначень за бюджетними програмами у межах загального фонду відповідального виконавця.
8.2. Головний розпорядник коштів надає узгоджені пропозиції про унесення змін до розпису державного бюджету за бюджетними програмами відповідальних виконавців відповідним галузевим департаментам Міністерства фінансів України для підготовки довідок про внесення змін.
8.3. Головним розпорядником коштів пропозиції відповідальних виконавців про зміни до розпису державного бюджету шляхом перерозподілу видатків за бюджетною програмою в розрізі економічної класифікації видатків у межах загального обсягу його призначень по загальному фонду розглядаються три рази на рік за результатами роботи за I квартал, I півріччя та 9 місяців. В окремих випадках у разі потреби (з метою недопущення кредиторської заборгованості у зв'язку зі зміною цін (тарифів), ставок тощо) з наданням детальних розрахунків та обґрунтувань пропозиції про зміни до розпису можуть бути розглянуті в термін подання відповідних документів. Довідки про внесення змін до розпису реєструються відповідно до вимог пункту 3.6 глави 3 Інструкції про складання і виконання розпису Державного бюджету України, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2002 N 57 (
z0086-02)
, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 01.02.2002 за N 86/6374 (із змінами).
Подані відповідальним виконавцем документи розглядаються протягом 7 календарних днів. У разі потреби зазначені документи розглядаються в присутності посадової особи відповідального виконавця, доопрацювання документів здійснюється у робочому порядку. За недостатності обґрунтувань щодо потреби та доцільності внесення змін документи повертаються на доопрацювання із супровідним листом.
8.4. Довідки про внесення змін до кошторису, плану асигнувань загального фонду бюджету, плану надання кредитів із загального фонду бюджету, плану спеціального фонду затверджуються відповідно до пункту 7.4 цього Порядку.
9. Розподіл виділених коштів Державним казначейством України
9.1. Державне казначейство України готує та затверджує розпорядження про виділення коштів головним розпорядникам і в установленому порядку повідомляє головному розпоряднику коштів (у розрізі відповідальних виконавців) розмір виділених сум.
9.2. Головний розпорядник коштів при виділенні коштів відповідальним виконавцям повідомляє їм реєстраційні дані для розподілу коштів за бюджетними програмами - номер і дату розподілів за скороченою економічною класифікацією видатків за винятком коду 5000 "Інші видатки".
За кодом 5000 "Інші видатки" повідомляється тільки номер і дата розподілу. Відповідальний виконавець самостійно здійснює розподіл виділених коштів по цьому коду за бюджетними програмами.
9.3. Відповідальні виконавці здійснюють розподіл виділених коштів за своєю мережею і подають його головному розпоряднику коштів на наступний день після повідомлення про виділення коштів Державним казначейством України на паперових носіях у трьох примірниках з візами посадових осіб, на яких покладені обов'язки щодо забезпечення своєчасної і належної підготовки та оформлення відповідних документів з виконання державного бюджету.
У разі подання відповідальними виконавцями розподілів виділених коштів до 10-ї години робочого дня документи підписуються головним розпорядником коштів і подаються Державному казначейству України в той самий день. Якщо розподіли виділених коштів подані відповідальними виконавцями після 10-ї години робочого дня, документи підписуються головним розпорядником коштів і подаються Державному казначейству України наступного дня.
Відповідальні виконавці здійснюють розподіл виділених коштів відповідно до належних їм сум. У разі розподілу виділених сум не в повному обсязі разом з розподілом надається довідка про залишки коштів за кодами економічної класифікації за формою згідно з додатком, що додається.
9.4. Головний розпорядник коштів повідомляє відповідального виконавця про підписання розподілу або його доопрацювання. Головний розпорядник коштів самостійно подає до Державного казначейства України підписані розподіли виділених коштів щодо відповідальних виконавців.
10. Розподіл відкритих асигнувань за бюджетними програмами (за фактом фінансування)
10.1. Відповідальні виконавці в окремих випадках за умови прийняття головним розпорядником коштів рішення про перерозподіл раніше виділених (невикористаних) асигнувань на підставі детальних обґрунтувань можуть здійснювати перерозподіл невикористаних відкритих асигнувань за своєю мережею.
10.2. Відповідальний виконавець із супровідним листом та детальними поясненнями причин щодо неможливості використання коштів і обґрунтуваннями подає на розгляд головному розпоряднику коштів розподіл відкритих асигнувань (зміни до фактично виділених асигнувань за бюджетними програмами) на паперових носіях з візами посадових осіб, на яких покладені обов'язки щодо забезпечення своєчасної і належної підготовки та оформлення відповідних документів з виконання державного бюджету.
10.3. Головним розпорядником коштів розглядається розподіл відкритих асигнувань за наявності поважних причин (відкриття асигнувань під узяті зобов'язання згідно з договірними документами та ненадання виконавцями у визначений термін актів виконаних робіт, послуг, поставки товарів; реорганізація, ліквідація розпорядників коштів нижчого рівня тощо).
Подані відповідальним виконавцем документи розглядаються протягом п'яти календарних днів. У разі потреби зазначені документи розглядаються в присутності посадової особи відповідального виконавця, доопрацювання документів здійснюється у робочому порядку. За недостатності обґрунтувань щодо потреби та доцільності внесення змін документи повертаються на доопрацювання із супровідним листом.
10.4. У разі прийняття пояснень відповідального виконавця головний розпорядник коштів подає попередньо підписаний головним бухгалтером розподіл відкритих асигнувань на підпис заступнику Міністра фінансів України відповідно до розподілу функціональних повноважень.
Підписані розподіли виділених коштів щодо відповідальних виконавців головний розпорядник коштів самостійно подає до Державного казначейства України.
11. Порядок подання звітності за бюджетними програмами
11.1. Відповідальні виконавці згідно з Порядком подання фінансової звітності, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2000 N 419 (
419-2000-п)
(із змінами), подають фінансову звітність за бюджетними програмами головному розпоряднику коштів та Державному казначейству України в установлені строки.
Фінансова звітність відповідального виконавця подається головному розпоряднику коштів з відміткою органів Державного казначейства України про її відповідність даним обліку про виконання бюджету відповідно до графіків:
квартальна - не пізніше 25 числа місяця, що настає за звітним кварталом;
річна - не пізніше 20 лютого року, що настає за звітним роком.
11.2. Головний розпорядник коштів відповідно до графіка приймання звітності приймає від відповідальних виконавців фінансову звітність, до якої додається пояснювальна записка.
Пояснювальна записка відображає основні фактори, що вплинули на стан виконання бюджетних програм, дебіторської та кредиторської заборгованостей, виконання плану по мережі, штатах і контингентах, оплаті праці, зміни у фінансовому стані установи.
Наводиться інформація про результати проведеної річної інвентаризації основних засобів, нематеріальних активів, товарно-матеріальних цінностей, грошових коштів і документів та розрахунків.
11.3. Головний розпорядник коштів у разі виявлення помилок та викривлення поданої відповідальними виконавцями звітності повертає її на доопрацювання. Відповідальний виконавець у робочому порядку протягом двох днів вносить відповідні виправлення і подає головному розпоряднику доопрацьований звіт.
11.4. Головний розпорядник коштів у встановленому порядку подає зведену фінансову звітність Державному казначейству України та Рахунковій палаті України у строки, установлені Державним казначейством України за погодженням з Міністерством фінансів України.
12. Публічне представлення звіту про витрачання бюджетних коштів
12.1. Головний розпорядник коштів на виконання статей 28, 58, 61 Бюджетного кодексу України (
2542-14)
здійснює публічне представлення звітів про витрачання бюджетних коштів у розрізі економічної класифікації видатків до 15 квітня року, що настає за звітним роком.
12.2. Відповідальні виконавці готують звіти про витрачання бюджетних коштів за бюджетними програмами в термін до 1 березня року, що настає за звітним роком, та подають головному розпоряднику.
12.3. Звіти про витрачання бюджетних коштів, подані відповідальними виконавцями, повинні відображати дані про використання коштів загального та спеціального фондів за статтями, які перевищують 5 млн. гривень (крім заробітної плати з нарахуваннями на неї та комунальних платежів), ефективність витрачання бюджетних коштів з оцінкою показників затрат, продукту, ефективності та якості за бюджетними програмами відповідно до показників, визначених у паспортах цих бюджетних програм.
13. Затвердження структури та штатних розписів
13.1. Затвердження та погодження структури та штатних розписів головного розпорядника коштів, підпорядкованих йому бюджетних установ, відповідальних виконавців бюджетних програм здійснюється в такому порядку:
13.1.1. Структура центрального апарату Міністерства фінансів України затверджується відповідно до Положення про Міністерство фінансів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2006 N 1837 (
1837-2006-п)
.
13.1.2. Структура підпорядкованих бюджетних установ затверджується керівником бюджетної установи та погоджується заступником Міністра фінансів України відповідно до розподілу функціональних повноважень, підписується керівником планово-фінансової служби бюджетної установи.
13.1.3. Структура центрального апарату відповідального виконавця відповідно до абзацу восьмого пункту 1 Порядку спрямування і координації діяльності центральних органів виконавчої влади через відповідних міністрів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.06.2000 N 965 (
965-2000-п)
, та постанови Кабінету Міністрів України від 12.03.2005 N 179 (
179-2005-п)
"Про упорядкування структури апарату центральних органів виконавчої влади, їх територіальних підрозділів та місцевих державних адміністрацій" (із змінами) затверджується Міністром фінансів України або особою, яка виконує його обов'язки. Структура підписується керівником центрального органу відповідального виконавця.
13.1.4. Штатні розписи установ та організацій, що входять до сфери управління головного розпорядника коштів:
центрального апарату Міністерства фінансів України за бюджетною програмою "Керівництво та управління у сфері фінансів" затверджуються Міністром або особою, яка виконує його обов'язки. Штатні розписи підписуються заступником Міністра фінансів України відповідно до розподілу функціональних повноважень та директором Департаменту, а в разі його відсутності - заступником директора;
за бюджетними програмами, у межах яких фінансуються бюджетні установи і організації, що належать до сфери управління Міністерства фінансів України, затверджуються заступником Міністра фінансів України відповідно до розподілу функціональних повноважень і підписуються керівником бюджетної установи та керівником планово-фінансової служби бюджетної установи.
13.1.5. Штатні розписи за бюджетними програмами "Керівництво та управління ..." центрального апарату відповідного центрального органу відповідального виконавця затверджуються його керівником, а в разі його відсутності - особою, яка виконує його обов'язки, та подаються до Міністерства фінансів України. Розглядаються відповідними галузевими департаментами Міністерства фінансів України та головним розпорядником коштів і погоджуються заступником Міністра фінансів України відповідно до розподілу функціональних повноважень. Штатні розписи підписуються керівником планово-фінансової служби відповідального виконавця.
Директор Фінансово-економічного
департаменту
|
К.Г.Юрченко
|
Додаток
до Порядку взаємодії
Міністерства фінансів
України як головного
розпорядника коштів
державного бюджету
та відповідальних виконавців
бюджетних програм на всіх
стадіях бюджетного процесу
ДОВІДКА
про стан розподілу виділених коштів відповідальному виконавцю
__________________________________________________________________
(найменування відповідального виконавця)
---------------------------------------------------------------------------
| Виділено коштів | Розподілено коштів | Залишок | Причина |
|---------------------+-------------------------| нерозподі- |нерозподілу|
|дата|КПКВ|КЕКВ |сума |дата| номер | сума |лених коштів,| коштів у |
| | | |(тис.| |розподілу|(тис.грн.)| тис. грн. | повному |
| | | |грн.)| | | | | обсязі |
|----+----+-----+-----+----+---------+----------+-------------+-----------|
| | | | | | | | | |
|----+----+-----+-----+----+---------+----------+-------------+-----------|
| | | | | | | | | |
---------------------------------------------------------------------------