ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 26 вересня 2012 року № 1094
|
Про скаргу кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 17 Волковського В.Г., зареєстровану в Центральній виборчій комісії 24 вересня 2012 року за № 21-36-24941
До Центральної виборчої комісії 24 вересня 2012 року надійшла скарга кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 17 Волковського Володимира Григоровича, в якій він просить "визнати дії кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 17 Кучера Миколи Івановича, щодо розміщення друкованого матеріалу передвиборної агітації (бігбордів) без зазначення відомостей про замовника цього матеріалу, установу, що здійснила друк, тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск такими що порушують норми Закону України "Про вибори народних депутатів України" (
4061-17)
; оголосити попередження кандидату у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 17 на чергових виборах народних депутатів України 28 жовтня 2012 року Кучеру Миколі Івановичу".
Суб’єкт звернення зі скаргою обґрунтовує свої вимоги тим, що кандидат у народні депутати України Кучер М.І. розмістив агітаційні білборди із власним портретом та надписом "Поки живе село - житиме Україна Микола Кучер". На вказаних білбордах не зазначено жодних відомостей про замовника цих матеріалів, установу, що здійснювала друк, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск, та, на думку суб’єкта звернення зі скаргою, є порушенням частини сьомої статті 69 Закону України "Про вибори народних депутатів України" (
4061-17)
(далі - Закон).
До скарги додано акт про порушення виборчого законодавства від 13 вересня 2012 року, постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 16 вересня 2012 року у справі за № 2а/0270/4320/12, ухвалу Вінницького апеляційного адміністративного суду від 20 вересня 2012 року по цій же справі, а також фотокартки із зображенням білбордів, датовані 13 та 16 вересня 2012 року.
На виконання частини десятої статті 111 Закону (
4061-17)
копію скарги з доданими до неї документами 25 вересня 2012 року надіслано суб’єкту оскарження, якого повідомлено про можливість подати письмові пояснення по суті скарги.
Пояснення суб’єкта оскарження до Центральної виборчої комісії не подавалися.
Постановою Центральної виборчої комісії від 3 серпня 2012 року № 147 (
v0147359-12)
"Про реєстрацію кандидатів у народні депутати України, які балотуються в одномандатних виборчих округах у порядку самовисування" зареєстровано кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 17 Кучера Миколу Івановича.
Постановою Центральної виборчої комісії від 6 серпня 2012 року № 170 (
v0170359-12)
"Про реєстрацію кандидатів у народні депутати України, які балотуються в одномандатних виборчих округах у порядку самовисування" зареєстровано кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 17 Волковського Володимира Григоровича.
За змістом частин першої, другої статті 108 Закону (
4061-17)
та пунктів 2.1, 2.2 Порядку розгляду скарг виборчими комісіями з виборів народних депутатів України (v0133359-12)
, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 31 липня 2012 року № 133 (далі - Порядок), кандидат у народні депутати України, зареєстрований у встановленому Законом (
4061-17)
порядку, може оскаржити до виборчої комісії, зокрема, дії іншого кандидата у народні депутати України. Частиною восьмою вказаної статті та пунктом 3.4 Порядку (v0133359-12)
передбачено, що скарга на дії чи бездіяльність кандидата у народні депутати України може бути подана до Центральної виборчої комісії.
Таким чином, згідно зі статтею 108 Закону (
4061-17)
скаргу подано належним суб’єктом звернення зі скаргою до належного суб’єкта розгляду скарги.
Вивчивши скаргу та додані до неї матеріали, Центральна виборча комісія встановила.
Відповідно до частини першої статті 109 Закону (
4061-17)
скарга до виборчої комісії може бути подана суб’єктом звернення зі скаргою протягом п’яти днів після прийняття рішення, вчинення дій чи бездіяльності суб’єктом оскарження.
Частиною п’ятою статті 109 Закону (
4061-17)
встановлено, що днем подання скарги вважається день фактичного отримання скарги виборчою комісією.
Строк подання скарги продовженню або поновленню не підлягає, крім випадку повторного подання скарги після усунення її недоліків не пізніше наступного дня після дня її повернення виборчою комісією без розгляду відповідно до частини другої статті 111 Закону (
4061-17)
(частина шоста статті 109 Закону (
4061-17)
).
Як вбачається з матеріалів, доданих до скарги, суб’єкт звернення оскаржує дії суб’єкта оскарження 13 та 16 вересня 2012 року.
Скарга кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 17 Волковського В.Г. до Центральної виборчої комісії подана лише 24 вересня 2012 року, тобто з порушенням строку подання скарги, встановленого частиною шостою статті 109 Закону (
4061-17)
.
Згідно з частиною одинадцятою статті 111 Закону (
4061-17)
виборча комісія приймає рішення про залишення скарги без розгляду по суті, якщо вона подана з порушенням строків оскарження, встановлених статтею 109 Закону (
4061-17)
.
Таким чином, скарга кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 17 Волковського В.Г. підлягає залишенню без розгляду по суті.
Разом з тим, частиною першою статті 16 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" (
1932-15)
передбачено, якщо Комісії стане відомо про порушення законодавства України про вибори, виборчих прав громадян України з проведених нею перевірок, засобів масової інформації чи з інших джерел, що не суперечать законодавству України, Комісія має право розглянути за власною ініціативою питання, що належать до її повноважень, та прийняти з цього приводу рішення в установленому законом порядку.
Відповідно до частини дванадцятої статті 111 Закону (
4061-17)
Центральна виборча комісія, приймаючи рішення про залишення скарги без розгляду по суті, може з власної ініціативи взяти до розгляду факти, викладені у скарзі.
Згідно з частиною першою статті 70 Закону (
4061-17)
кандидати у народні депутати України мають право розпочати свою передвиборну агітацію з дня, наступного за днем прийняття виборчою комісією рішення про реєстрацію кандидатів у депутати.
Частиною двадцять другою статті 74 Закону (
4061-17)
встановлено, що забороняється виготовлення та розповсюдження друкованих передвиборних агітаційних матеріалів, що не містять відомостей про замовника друкованих передвиборних агітаційних матеріалів, установу, яка здійснила друк, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск.
Постановою Вінницького окружного адміністративного суду від 16 вересня 2012 року у справі за № 2а/0270/4320/12 "визнано дії кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 17 Кучера Миколи Івановича щодо розміщення друкованих матеріалів передвиборної агітації на носіях зовнішньої реклами (білбордах) в м. Гайсині по вулиці Жовтневій біля будинку № 1 та вулиці Плеханова зі сторони м. Ладижин, на 488 км. траси Гайсин - Умань без зазначення відомостей про замовника цих матеріалів, установу, що здійснювала друк, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск такими, порушують норми Закону України "Про вибори народних депутатів України" (
4061-17)
.
Ухвалою Вінницького апеляційного адміністративного суду від 20 вересня 2012 року у справі за № 2а/0270/4320/12 постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 16 вересня 2012 року залишено без змін.
Особливості провадження у справах щодо оскарження дій або бездіяльності кандидатів, їхніх довірених осіб, партії (блоку), місцевої організації партії, їхніх посадових осіб та уповноважених осіб, ініціативних груп референдуму, інших суб’єктів ініціювання референдуму, офіційних спостерігачів від суб’єктів виборчого процесу визначено статтею 175 Кодексу адміністративного судочинства України (
2747-15)
.
Відповідно до частини третьої статті 177 Кодексу адміністративного судочинства України (
2747-15)
судові рішення за наслідками розгляду судами першої інстанції справ, визначених статтями 172-175 цього Кодексу, набирають законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі їх апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.
Частиною дев’ятою статті 177 вказаного Кодексу (
2747-15)
передбачено, що судове рішення суду апеляційної інстанції є остаточним.
Отже, вищевказана ухвала Вінницького апеляційного адміністративного суду набрала законної сили 20 вересня 2012 року та не підлягає оскарженню.
За змістом частини сьомої статті 112 Закону (
4061-17)
виборча комісія оцінює належність, достовірність кожного доказу, а також достатність і взаємний зв’язок доказів у їх сукупності, керуючись законом. Ніякі докази не мають наперед встановленої сили, за винятком обставин, фактів, встановлених судовим рішенням, що набрало законної сили.
Згідно з частиною першою статті 61 Закону (
4061-17)
Центральна виборча комісія приймає рішення про попередження партії, кандидати у депутати від якої включені до виборчого списку партії, або окремому кандидату у депутати.
Пунктом 5 частини другої вказаної статті Закону (
4061-17)
визначено, що попередження оголошується у разі порушення, зокрема, кандидатом у депутати, обмежень щодо проведення передвиборної агітації.
Частиною двадцять другою статті 74 Закону (
4061-17)
забороняється виготовлення та розповсюдження друкованих передвиборних агітаційних матеріалів, що не містять відомостей про замовника друкованих передвиборних агітаційних матеріалів, установу, яка здійснила друк, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск.
Відповідно до частини третьої статті 61 Закону (
4061-17)
попередження, зазначене у частині першій вказаної статті, оприлюднюється Центральною виборчою комісією у загальнодержавних засобах масової інформації та на офіційному веб-сайті Центральної виборчої комісії.
Таким чином, Центральною виборчою комісією встановлено передбачені Законом (
4061-17)
підстави для оголошення кандидату у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 17 Кучеру Миколі Івановичу попередження за порушення встановлених Законом обмежень щодо проведення передвиборної агітації з подальшим його оприлюдненням у загальнодержавних засобах масової інформації та на офіційному веб-сайті Комісії.
Враховуючи викладене, відповідно до частин першої - третьої статті 61, частини першої статті 70, частини двадцять другої статті 74, частин першої, другої, восьмої статті 108, частин першої, п’ятої - шостої статті 109, частин четвертої, одинадцятої - дванадцятої статті 111, статті 112, частин першої, десятої статті 113 Закону України "Про вибори народних депутатів України" (
4061-17)
, керуючись статтями 11 - 13, частиною четвертою статті 14, частиною четвертою статті 15, частиною першою статті 16 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" (
1932-15)
, Центральна виборча комісія постановляє:
1. Залишити скаргу кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 17 Волковського Володимира Григоровича без розгляду по суті.
2. Оголосити кандидату у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 17 Кучеру Миколі Івановичу попередження за порушення обмежень щодо проведення передвиборної агітації, встановлених Законом України "Про вибори народних депутатів України" (
4061-17)
.
3. Копію цієї постанови надіслати кандидатам у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 17 Волковському В.Г та Кучеру М.І.
4. Цю постанову оприлюднити в газетах "Голос України", "Урядовий кур’єр" та на офіційному веб-сайті Центральної виборчої комісії.
Голова
Центральної виборчої комісії
|
В.ШАПОВАЛ
|