МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ

                            Н А К А З

 N 226 від 08.06.98                   Зареєстровано в Міністерстві
     м.Київ                           юстиції України
                                      22 січня 1999 р.
                                      за N 36/3329


        Про внесення змін і доповнень до Правил технічної
        експлуатації  залізниць  України та Інструкції із
                сигналізації на залізницях України


     З метою   здійснення   постійного  контролю  за  пропусканням
вагонів  з  небезпечними  вантажами,  поширення  можливостей  щодо
задоволення  потреб населення в перевезенні багажу й вантажобагажу
та забезпечення при цьому безпеки руху поїздів Н А К А З У Ю:

     1. Внести до Правил технічної експлуатації залізниць України,
що   затверджені   наказом  Міністерства  транспорту  України  від
20.12.96 N 411 ( z0050-97 ) та зареєстровані Міністерством юстиції
України 25.02.97 за N 50/1854, такі зміни та доповнення:
     1.1. У розділі 15:
     1.1.1. В   абзаці  восьмому  пункту  15.3  слова  "вагонів  з
розрядними вантажами   тощо"   замінити   словами:   "вагонів    з
небезпечними вантажами класу I (вибухові матеріали) тощо".
     1.1.2. В  абзаці  другому  пункту  15.8  слова   "вагонів   з
розрядними  вантажами"  замінити словами:  "вагонів з небезпечними
вантажами класу I (вибухові матеріали)", далі - за текстом.
     1.1.3. Абзац  десятий  пункту  15.16  після  слів  "вагонів з
вантажами окремих категорій,"  доповнити  словами:  "зазначених  у
"Правилах  перевозок  грузов" і "Правилах перевозок опасных грузов
по железным дорогам",  які тимчасово діють  відповідно  до  наказу
Міністерства транспорту  України  від 08.05.98 N 174 ( z0346-98 ),
зареєстрованого  в   Міністерстві   юстиції  України  26.05.98  за
N 346/2786, далі - за текстом.
     1.1.4. Абзац  четвертий  пункту  15.19   викласти   в   новій
редакції:
     "вагони з вантажами окремих категорій, зазначених у "Правилах
перевозок грузов" і "Правилах перевозок опасных грузов по железным
дорогам".
     1.1.5. У пункті 15.22:
     абзац перший викласти у новій редакції:  "Вагони з  вантажами
окремих  категорій,  зазначених  у  "Правилах  перевозок грузов" і
"Правилах перевозок  опасных  грузов  по  железным  дорогам",  при
виконанні маневрів повинні мати відповідне прикриття від паровоза,
що працює на твердому паливі, з вагонів з безпечними вантажами або
з порожніх вагонів";
     у абзаці  другому  слова  "Вагони  з  розрядними   вантажами"
замінити   словами:  "Вагони  з  небезпечними  вантажами  класу  I
(вибухові матеріали)", далі - за текстом;
     абзац четвертий  викласти в такій редакції:  "При перебуванні
вагонів з небезпечними вантажами класу I (вибухові  матеріали)  та
цистерн   зі   зрідженими   газами   під  накопиченням  на  коліях
сортувальних парків,  слід вжити особливих запобіжних заходів,  що
встановлені  "Правилами  перевозок  грузов",  "Правилами перевозок
опасных грузов по железным дорогам" ( z0346-98 ) та Інструкцією  з
руху   поїздів   і   маневрової   роботи  на  залізницях  України,
затвердженою наказом Міністерства транспорту України від  08.07.95
N 260".
     1.1.6. В  абзаці  шостому  пункту  15.23 слова "та розрядними
вантажами" замінити словами:  "та небезпечними вантажами  класу  I
(вибухові матеріали)", далі - за текстом.
     1.1.7. Пункт 15.29 викласти в новій редакції:
     "15.29. Забороняється     ставити     в     пасажирські    та
поштово-багажні поїзди:
     вагони з небезпечними вантажами;
     вагони з закінченими термінами  періодичного  ремонту  або  з
закінченими термінами єдиної технічної ревізії.
     Як виняток у пасажирські поїзди (крім швидкісних  і  швидких)
можуть   бути   поставлені,   з  дозволу  Державної  адміністрації
залізничного транспорту при  прямуванні  поїзда  в  межах  двох  і
більше  залізниць  або  з  дозволу  начальника залізниці - в межах
однієї залізниці, вантажні вагони:
     чотирьохвісні криті;
     цистерни для перевезення молока;
     автономні рефрижераторні;
     для перевезення живої риби.
     При цьому   до   пасажирського  поїзда  дальнього  сполучення
допускається причеплювати не більше одного вантажного  вагона  або
двухвагонної   секції   для  перевезення  живої  риби,  до  поїзда
місцевого або приміського сполучення - не більше трьох вагонів.
     У поштово-багажні  поїзди  допускається,  з дозволу Головного
пасажирського  управління   Державної  адміністрації  залізничного
транспорту,  ставити  вантажні вагони,  що вказані в цьому пункті,
для причеплення до пасажирських поїздів,  а  також  спеціалізовані
вагони:  термоси,  рефрижераторні  п'ятивагонні  секції  та окремі
вагони рефрижераторних секцій,  криті чотирьохвісні для легковагих
вантажів  і  суцільнометалеві  (ЦМГВ)  у кількості не більше шести
вагонів.  Допускається поставлення, при потребі, у поштово-багажні
поїзди  й  інших  вантажних вагонів з дозволу та у відповідності з
порядком,  встановленим  Державною   адміністрацією   залізничного
транспорту.  Допускається  на окремих ділянках з дозволу Державної
адміністрації  залізничного  транспорту  України  причіплювати  до
електропоїздів  та  дизель-поїздів  не більше одного пасажирського
або критого вантажного вагона.
     Конструкція й  технічний  стан причіпних вантажних вагонів та
кріплення в них вантажів мають відповідати  вимогам  надійності  і
забезпечувати  безпечний  рух  пасажирського  і  поштово-багажного
поїздів.
     Швидкість руху  пасажирських  і поштово-багажних поїздів,  до
яких включено рухомий склад інших конструкцій та типів, не повинна
перевищувати   швидкість  руху,  встановлену  для  цього  рухомого
складу".
     1.1.8. Пункт 15.31 викласти в такій редакції:
     "15.31. Забороняється ставити у  вантажно-пасажирські  поїзди
вагони  з  небезпечними вантажами,  а також порожні цистерни з-під
зріджених газів.  Як виняток,  на малодіяльних дільницях, де жодні
інші  поїзди,  крім  вантажно-пасажирських,  не обертаються,  може
допускатися поставлення до них вагонів  з  небезпечними  вантажами
(за  винятком  вагонів  з небезпечними вантажами класу I (вибухові
матеріали) з  дозволу  начальника  залізниці  та   відповідно   до
визначеного ним порядку".
     1.1.9. Пункт 15.32 доповнити абзацом шостим такого змісту:
     "Вагони з небезпечними вантажами ставляться у вантажні поїзди
у відповідності з  умовами  перевезень,  встановленими  "Правилами
перевозок  грузов  "  і  "Правилами  перевозок  опасных  грузов по
железным дорогам" ( z0346-98 ).
     1.1.10. Пункт 15.34 викласти в такій редакції:
     "15.34. Забороняється  ставити  в  людські  поїзди  вагони  з
небезпечними  вантажами,  а також порожні цистерни з-під зріджених
газів.
     Порядок поставки вагонів з небезпечними вантажами у військові
людські поїзди визначається "Правилами перевозок опасных грузов по
железным    дорогам"    і   спеціальними   положеннями   Державної
адміністрації залізничного транспорту України".
     1.1.11. Пункт 15.35 викласти в такій редакції:
     "15.35. У разі поставлення у  вантажні  поїзди  вагонів,  які
перевозять  людей,  а також вагонів з вантажами окремих категорій,
зазначених в "Правилах перевозок  грузов"  і  "Правилах  перевозок
опасных грузов по железным дорогам",  вони повинні мати відповідне
прикриття з вагонів з безпечними вантажами або з порожніх вагонів.
Розміщення  у  вантажних  поїздах  вказаних  вагонів виконується у
відповідності з порядком,  встановленим Інструкцією з руху поїздів
і  маневрової  роботи на залізницях України,  затвердженою наказом
Міністерства транспорту України від 08.07.95 N 260,  відповідно до
"Правил  перевозок  грузов",  "Правил  перевозок опасных грузов по
железным  дорогам"  та  інших  нормативних  актів,  що  діють   на
залізницях України".

     1.2. В   абзаці  четвертому  пункту  16.4  розділу  16  слова
"вантажними  вагонами  з   розрядними   та   іншими   небезпечними
вантажами"  замінити словами:  "вантажними вагонами з небезпечними
вантажами".
     1.3. У   розділі   "Терміни,  що  застосовуються  в  Правилах
технічної експлуатації залізниць України":
     термін "поїзд поштово-багажний" викласти в новій редакції:
     "Формується з   пасажирських   і   вантажних   вагонів,   які
призначені для перевезення пошти,  багажу й вантажобагажу, а також
окремих  пасажирських  вагонів  для  перевезення   пасажирів,   що
причіплюються  тільки на дільницях,  де не обертаються пасажирські
поїзди".
     Ввести до  розділу  "Терміни,  що  застосовуються  в Правилах
технічної експлуатації залізниць України" нові визначення:
     термін "прикордонна станція" викласти в такій редакції:
     "Станція, що розташована перед кордоном із суміжною державою.
Наступною за цією станцією є станція суміжної держави";
     термін "прикордонна передавальна станція"  викласти  в  такій
редакції:
     "Остання перед суміжною  державою  дільнична  чи  сортувальна
станція,  яка  призначена  для  виконання  операцій з технічного й
комерційного огляду вагонів,  що передаються в суміжну державу,  а
також для виконання операцій з перевізними документами".

     2. Внести в Інструкцію із сигналізації на залізницях України,
що  затверджена  наказом  Міністерства  транспорту   України   від
08.07.95  N  259  "Про  затвердження Інструкції по сигналізації на
залізницях України", такі зміни:
     2.1. В абзаці першому пункту 3.12 розділу 3 слова "і вагони з
розрядними вантажами" замінити словами:  "і вагони з  небезпечними
вантажами класу I (вибухові матеріали)", далі - за текстом.

     3. Першому   заступнику  Міністра  -  Генеральному  директору
Укрзалізниці  (А.В.Слободян)  довести   до   відома   підприємств,
відділків,    держпідприємств,   регіональних   представництв   та
залізниць вимоги цього наказу.
     4. Контроль  за  виконанням  цього наказу покласти на Головне
управління безпеки руху та охорони праці (Давидов Л.М.).

 Перший заступник Міністра                          Л.М.Костюченко