ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ

                             Л И С Т

 N 3412/6/15-1316 від 17.05.2001




     Відповідно до  пункту  1  Указу   виручкою   від   реалізації
продукції  (товарів,  робіт,  послуг)  вважається  сума,  фактично
отримана суб'єктом  підприємницької  діяльності  на  розрахунковий
рахунок  або(та) в касу за здійснення операцій з продажу продукції
(товарів, робіт, послуг).
     Тобто на відміну від методу нарахування,  за яким визначалась
виручка  від  реалізації  продукції  (товарів,   робіт,   послуг),
передбачена  Указом  Президента  України   від  03.07.98  N 727/98
( 727/98  )  "Про  спрощену  систему  оподаткування,   обліку   та
звітності суб'єктів малого підприємництва", застосовується касовий
метод обчислення виручки,  за яким  враховуються  всі  надходження
коштів на розрахунковий рахунок або в касу.
     Крім того,  згідно з Порядком ведення Книги обліку доходів  і
витрат  суб'єкта  малого  підприємництва  -  юридичної особи,  яка
застосовує спрощену систему оподаткування,  обліку  та  звітності,
затвердженої наказом  ДПА  України від 12.10.99 N 554 ( z0713-99 )
та  зареєстрованої  в  Міністерстві юстиції  України  19.10.99  за
N 713/4006,  у  доходній  частині  відображаються всі надходження,
отримані на розрахунковий  рахунок  та  в  касу  суб'єктом  малого
підприємництва  від  продажу продукції (товарів,  робіт,  послуг),
майна,  включаючи основні  фонди,  які  належать  суб'єкту  малого
підприємництва  й  реалізовані  у  звітному (податковому) періоді,
позареалізаційні доходи та виручка від іншої реалізації.
     Тобто суб'єкт  малого підприємництва для оподаткування єдиним
податком  повинен  враховувати  всі   надходження,   отримані   на
розрахунковий  рахунок  та  в касу від продажу продукції (товарів,
робіт,  послуг), суми позареалізаційних доходів, виручки від іншої
реалізації.
     До позареалізаційних доходів та виручки від іншої  реалізації
належать   суми,   фактично   отримані  суб'єктом  підприємницької
діяльності на розрахунковий (поточний) рахунок та в касу від інших
операцій   (фінансовий   результат  від  продажу  цінних  паперів,
малоцінних швидкозношуваних предметів, матеріалів, палива, орендна
плата, проценти, грошові кошти, отримані як безповоротна фінансова
допомога,  кредиторська  заборгованість,  щодо  якої  минув  строк
позовної   давності,   а   також  дивіденди,  якщо  вони  не  були
оподатковані у джерела виплати відповідно до Закону  України  "Про
оподаткування прибутку підприємств" ( 334/94-ВР ).
     Разом з тим, статтею 23 Закону України від 05.12.90 N 512-XII
( 512-12  )  "Про  бюджетну  систему України" передбачено,  що усі
розташовані  на   території   України   суб'єкти   підприємницької
діяльності,  незалежно від форм власності та підпорядкування,  які
сплачують податки,  збори та інші обов'язкові платежі до  бюджету,
можуть  фінансуватися  з  бюджету та одержувати дотації,  субсидії
відповідно до програм економічного соціального розвитку.
     Законом України  від  23.09.97 N 540/97-ВР ( 540/97-ВР ) "Про
державну підтримку засобів масової інформації та соціальний захист
журналістів"  визначено,  що  фінансова  допомога використовується
засобами масової інформації для відшкодування різниці в  ціні  між
собівартістю  та  фіксованою  ціною на доставку друкованих засобів
масової інформації передплатникам.
     Таким чином, у разі надходження на розрахунковий рахунок та в
касу редакції газети дотацій,  фінансової допомоги  з  бюджету  на
поточні  витрати,  то  ці  кошти включаються підприємством до бази
оподаткування єдиним податком.

 Заступник Голови ДПА України                           Г.Оперенко

 "Урядовий кур'єр", N 104, 14.06.2001 р.