ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ

                             Л И С Т

 N 7598/7/24-2117 від 08.06.2001




     Державна податкова адміністрація України в додаток  до  листа
від 23.04.2001  р.  N  5289/7/24-2117  (  v5289225-01  ) направляє
рекомендації щодо застосування окремих норм Положення про списання
та  розстрочення  податкового боргу платників податків у зв'язку з
відміною картотеки,  затвердженого  наказом  Державної  податкової
адміністрації   від   01.03.2001   р.   N   81  (  z0281-01  )  та
зареєстрованого  в  Міністерстві  юстиції  України  27.03.2001  р.
N 281/5472.
     Під час розробки програмного  забезпечення  щодо  практичного
впровадження  Положення  про  списання та розстрочення податкового
боргу  платників  податків  у  зв'язку   з   відміною   картотеки,
затвердженого   наказом  Державної  податкової  адміністрації  від
01.03.2001 р.  N 81 ( z0281-01 ) та зареєстрованого в Міністерстві
юстиції  України  27.03.2001  р.  N  281/5472  не  були  враховані
особливості відображення в обліку сум податкової заборгованості  у
разі   введення  мораторію  на  задоволення  вимог  кредиторів  на
підставі  статті 12  Закону  України від  30.06.99  р.  N  784-XIV
( 784-14 ) "Про внесення змін до Закону України "Про банкрутство",
а саме зупинення  зобов'язань  боржника  щодо  сплати  податків  і
зборів (обов'язкових платежів), строк яких настав до дня прийняття
рішення про введення мораторію.
     У зв'язку з цим,  при визначенні сум податкового боргу,  який
підлягає  списанню  та/або  розстроченню,  програмне  забезпечення
спрямовує  суми поточних платежів 2000-2001 років на погашення сум
заборгованості,  які виникли в попередніх роках, наприклад, в 1999
році,   а  сплачені  суми  нарахувань  з  дня  введення  мораторію
відновлює для розстрочення або як поточну заборгованість.
     Оскільки  відповідно   до   Закону  України  від  30.06.99 р.
N 784-XIV ( 784-14 ) "Про внесення змін  до  Закону  України  "Про
банкрутство"   протягом   дії   мораторію   на  задоволення  вимог
кредиторів зупиняється виконання зобов'язань щодо сплати  податків
і  зборів (обов'язкових платежів),  строк виконання яких настав до
дня введення мораторію, та не нараховуються пеня і штрафні санкції
за  невиконання таких зобов'язань,  то сплата поточних платежів до
бюджету не може зменшувати суми заборгованості підприємства  перед
бюджетом,  які  існували  на  дату введення мораторію і підлягають
списанню та/або розстроченню.
     Враховуючи наведене,  у  разі,  якщо підприємство у 2000-2001
роках сплачувало поточні платежі в період дії мораторію,  то  сума
податкового  боргу,  що  визначена до списання та/або розстрочення
відповідно до Положення про списання та  розстрочення  податкового
боргу  платників  податків  у  зв'язку  з  відміною картотеки, яке
затверджене наказом від  01.03.2001  р.  N  81  (  z0281-01  )  та
зареєстроване   в   Міністерстві   юстиції  України  27.03.2001 р.
N 281/5472,  не зменшується на внесені  поточні  бюджетні  платежі
2000-2001 років.
     Відповідні коригування   у   вищезазначених   випадках   щодо
визначення  сум,  які  підлягають  списанню  та/або  розстроченню,
необхідно проводити в ручному режимі.

 Заступник Голови                                          О.Шитря

 "Бухгалтерія", N 25/2, 21.06.2001 р.