ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ

                             Л И С Т

 N 367/3/15-1111 від 25.05.2001


             Щодо строків сплати податку на прибуток
                  та податку на додану вартість


                                                       (Витяг)

     За дорученням  Кабінету  Міністрів  України від 07.05.2001 р.
N 1900/3 Державна податкова адміністрація України розглянула  лист
Міністерства фінансів України від 24.04.2001 р. N 31-051-3-10/1230
щодо строків сплати  податку  на  прибуток  і  податку  на  додану
вартість,  а  також  проект  Закону  України "Про внесення змін до
деяких законодавчих актів  з  питань  оподаткування",  розроблений
Міністерством фінансів України, та повідомляє.
     Відповідно до ст.2 Закону  України  "Про  державну  податкову
службу  в  Україні"  ( 509-12 ) роз'яснення законодавства з питань
оподаткування  серед  платників  податків  є   завданням   органів
державної податкової служби.
     Також частиною пп.  4.4.2  п.4.4  ст.4  Закону  України  "Про
порядок  погашення  зобов'язань платників податків перед бюджетами
та державними цільовими  фондами"  (  2181-14  )  (далі  -  Закон)
податкове роз'яснення є оприлюдненням офіційного розуміння окремих
положень   податкового   законодавства   уповноваженими   на    це
контролюючими органами,  яке використовується при обгрунтуванні їх
рішень під час проведення апеляційних процедур.
     Таким чином,   Державна   податкова   адміністрація  України,
керуючись  вищезазначеними  нормами  законодавства,  на   численні
запити  платників  податків та державних податкових органів надала
офіційне  роз'яснення  листами  від 22.03.2001 р. N 3770/7/15-1117
(    v1117225-01   )   та   від  26.03.2001  р.  N  3989/7/16-1117
( v3989225-01 ) щодо строків сплати у 2001 році  деяких  податків.
Зазначені листи містять чітке обгрунтування,  виходячи з положення
п.1.2 ст.1 Закону ( 2181-14 ),  діючих у 2001 році строків  сплати
податку на прибуток та податку на додану вартість.
     Враховуючи, що  Законом  введений   суттєво   новий   порядок
погашення   зобов'язань  платників  податків  перед  бюджетами  та
державними цільовими фондами,  то вищезазначені  роз'яснення  були
погоджені  з авторами Закону,  зокрема з Першим заступником Голови
Комітету Верховної Ради України з питань  фінансів  і  банківської
діяльності  народним депутатом України Терьохіним С.А.  та Головою
цього Комітету народним депутатом України Альошиним В.Б.  Тобто ці
листи  є  спільними  офіційними  документами  Державної податкової
адміністрації  України  та  профільного  Комітету  Верховної  Ради
України.  Аналіз  коментарів,  наданих до цих документів у засобах
масової інформації,  свідчить,  що більшість незалежних фахівців з
питань  оподаткування  погоджуються  з  вимогами,  що  містяться у
листах від 22.03.2001 р.  N 3770/7/15-1117 ( v1117225-01 ) та  від
26.03.2001 р.   N   3989/7/16-1117   (  v3989225-01  )  (коментарі
тижневика "Баланс" N 14, інформаційно-аналітичної газети "Налоги и
бухгалтерский учет" NN 28, 36).
     Незважаючи на   те,   що   вищезазначені    листи    повністю
відповідають  змісту Закону,  Міністерство фінансів України листом
від 24.04.2001 р. N 051-205/507 ( v_507201-01 ) понад наданих йому
частинами "б"-"в"   пп.4.4.2   п.4.4   ст.4   Закону  повноважень,
перекрутивши зміст Закону та ігноруючи положення п.1.2 ст.1 Закону
(   2181-14   ),   зробило  протилежні  вищезазначеним  податковим
роз'ясненням  центрального  податкового  органу   та   профільного
Комітету  Верховної  Ради України висновки.  Цей лист Міністерства
фінансів України був опублікований у засобах  масової  інформації,
зокрема  в додатку "Бухгалтерія" до газети "Бізнес" N 19/1.  Таким
чином,  Міністерство  фінансів  України  фактично   дезорієнтувало
платників податків,  що може призвести до конфліктних ситуацій між
платниками податків та податковими органами.
     Крім того,   оприлюднені   у   засобах   масової   інформації
безпідставні   висновки   Міністерства   фінансів   України   щодо
невідповідності  чинному  законодавству  вищезазначених роз'яснень
центрального податкового органу та профільного Комітету  Верховної
Ради   України   можуть  призвести  до  неможливості  забезпечення
податковими органами своєчасного надходження податків  до  бюджету
для  фінансування урядом витрат на забезпечення виконання державою
своїх соціально-економічних функцій.
     Враховуючи вищенаведене,  звертаємося  до  Кабінету Міністрів
України з  проханням  зобов'язати  Міністерство  фінансів  України
спростувати лист від 24.04.2001 р.  N 051-205/507 ( v_507201-01 ),
який фактично  безпідставно  надає  платникам  податків  право  на
несвоєчасну  сплату  податку на прибуток підприємств та податку на
додану вартість.

 Голова                                                 М.Я.Азаров

 "Вісник податкової служби України", N 23, червень, 2001 р.