УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
МІНІСТЕРСТВО ПРОМИСЛОВОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
17 липня 2007 р.
за N 824/14091
Про затвердження Порядку розгляду звернень та особистого прийому громадян
З метою удосконалення роботи із зверненнями громадян в Мінпромполітики України та на виконання вимог Указу Президента України від 14.04.2004 N 434 (
434/2004)
"Про невідкладні заходи з удосконалення організації прийому громадян органами державної влади, органами місцевого самоврядування та посадовими і службовими особами цих органів" НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок розгляду звернень та особистого прийому громадян у Міністерстві промислової політики України, що додається.
2. Першим заступникам Міністра, заступникам Міністра, керівникам самостійних структурних підрозділів Міністерства промислової політики забезпечити належну організацію роботи із зверненнями та проведенням особистого прийому громадян у підпорядкованих підрозділах відповідно до затвердженого графіку.
3. Організаційно-методичне забезпечення роботи з зверненнями громадян, ведення обліку та аналізу стану роботи із письмовими зверненнями громадян, стану особистого прийому громадян у Міністерстві промислової політики покласти на відділ з оптимізації інформаційних потоків та зв'язків з громадськістю (прес-служба) Управління організаційного та інформаційно-аналітичного забезпечення роботи Міністра.
4. Керівникам самостійних структурних підрозділів щотижня доповідати першим заступникам Міністра, заступникам Міністра, у підпорядкуванні якого вони знаходяться, про стан виконання роботи із звернень громадян.
5. Начальнику Управління організаційного та інформаційно-аналітичного забезпечення роботи Міністра і директору Департаменту адміністративно-господарського забезпечення в найкоротший термін у складі відділу з оптимізації інформаційних потоків та зв'язків з громадськістю (прес-служба) забезпечити функціонування автоматизованого робочого місця з відповідним програмним забезпеченням щодо роботи зі зверненнями громадян.
6. Надати начальнику Управління організаційного та інформаційно-аналітичного забезпечення роботи Міністра право на визначення належності того чи іншого звернення громадян до компетенції відповідного самостійного підрозділу Міністерства промислової політики, якщо воно не потребує особистого втручання Міністра.
7. Директору Департаменту адміністративно-господарського забезпечення забезпечити в доступному для громадян місці спеціальне приміщення для громадської приймальні та обладнати його відповідною оргтехнікою та меблями в місячний термін.
8. Начальнику Управління організаційного та інформаційно-аналітичного забезпечення роботи Міністра подати наказ у встановленому порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
9. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Міністр промислової
політики України
|
А.І.Головко
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Мінпромполітики
України
25.05.2007 N 265
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
17 липня 2007 р.
за N 824/14091
ПОРЯДОК
розгляду звернень та особистого прийому громадян у Міністерстві промислової політики України
1. Загальні положення
1.1. Порядок розроблено відповідно до статті 40 Конституції України (
254к/96-ВР)
та на підставі Закону України "Про звернення громадян" (
393/96-ВР)
, Указу Президента України від 14 квітня 2004 року N 434 (
434/2004)
"Про невідкладні заходи з удосконалення організації прийому громадян органами державної влади, органами місцевого самоврядування та посадовими і службовими особами цих органів", нормативно-правових актів Державного комітету архівів України.
1.2. Цей Порядок визначає процедуру розгляду звернень громадян у Міністерстві промислової політики України (далі - Міністерство) за пропозиціями (зауваженнями), заявами (клопотаннями) і скаргами громадян (далі - звернення).
1.3. Розгляд звернень громадян і особистий прийом громадян є одним із засобів отримання інформації про недоліки в роботі, однією з форм зміцнення і розширення зв'язків із широкими верствами населення.
1.4. У цьому Порядку наведені нижче терміни вживаються у такому значенні:
звернення - це викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги.
Звернення повинно містити:
прізвище, ім'я та по батькові громадянина;
місце проживання громадянина;
суть порушеного питання (зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги);
підпис заявника (заявників) із зазначенням дати;
надруковано або написано від руки розбірливо і чітко.
Письмові звернення - це викладені в письмовій формі пропозиції, заяви, скарги, надіслані поштою або передані громадянином особисто або через уповноважену ним особу, якщо ці повноваження оформлені відповідно до чинного законодавства.
Усні звернення - це викладені в усній формі пропозиції, заяви, скарги, що записані посадовою особою Міністерства під час особистого прийому.
Звернення може бути індивідуальне - звернення, що подано окремою особою;
колективне - звернення, що надане групою осіб.
Анонімне звернення - письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором (авторами), а також таке, з якого неможливо встановити авторство.
Повторне звернення - викладені в письмовій формі пропозиції, заяви, скарги, зауваження винятково з тих питань, що вже були порушені громадянином у попередньому зверненні і на які громадянин отримав відповідь (по суті) від Міністерства та при цьому відсутні нові дані чи факти, що потребують додаткової перевірки.
2. Розгляд звернень громадян
2.1. Письмові звернення громадян підлягають обов'язковій реєстрації та первинному розгляду у відділі з оптимізації інформаційних потоків та зв'язків з громадськістю Управління організаційного та інформаційно-аналітичного забезпечення роботи Міністра з метою визначення їх належності до компетенції відповідного підрозділу Міністерства та призначення за ними виконавця.
2.2. Звернення може бути подане особисто як окремою особою (індивідуальне), так і групою осіб (колективне) чи надіслано поштою. Громадянин може подати звернення також через уповноважену на це іншу особу, якщо ці повноваження оформлені відповідно до чинного законодавства.
2.3. Звернення, оформлене без дотримання вимог, повертається заявникові з відповідними роз'ясненнями в термін не пізніше ніж через десять днів від дня його надходження, крім випадків, передбачених частиною першою статті 7 Закону України "Про звернення громадян" (
393/96-ВР)
.
2.4. Звернення, яке не містить даних, необхідних для прийняття обґрунтованого рішення органом чи посадовою особою Міністерства, у термін не більше п'яти днів повертається громадянину з відповідними роз'ясненнями.
Рішення про визнання звернення необґрунтованим приймає посадова особа, яка прийняла резолюцію щодо виконання конкретного звернення.
Не розглядаються й повторні звернення до одного й того самого органу від одного й того самого громадянина з одного й того самого питання, якщо перше питання вирішено по суті.
2.5. Якщо питання, порушені в одержаному зверненні, не входять до компетенції Міністерства, воно в термін не більше п'яти днів пересилається за належністю відповідному органу чи посадовій особі, про що повідомляється заявник з роз'ясненням підстави передачі звернення.
2.6. Звернення жінок, яким присвоєно почесне звання України "Мати-героїня", Героїв України, Героїв Радянського Союзу, Героїв Соціалістичної Праці, інвалідів Великої Вітчизняної війни розглядаються першими та особисто керівниками Міністерства.
Особлива увага приділяється розв'язанню проблем, порушених у зверненнях ветеранів війни та праці, інвалідів та непрацездатних осіб, а також осіб, що постраждали внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС, багатодітних сімей, одиноких матерів та інших громадян, які потребують соціального захисту та підтримки.
2.7. Звернення розглядаються і вирішуються в термін не більше одного місяця від дня їх надходження, ураховуючи вихідні, святкові та неробочі дні, а ті, які не потребують додаткового вивчення та проведення перевірки за ними, - невідкладно, але не пізніше 15 днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, то керівник відповідного підрозділу або його заступник установлюють термін, потрібний для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати 45 днів.
2.8. Відповідь за результатами розгляду звернення в обов'язковому порядку надається структурним підрозділом, до компетенції якого входить розв'язання порушених у зверненні питань, за підписом керівників або осіб, яким право ставити підпис надано керівником.
Рішення про відмову в задоволенні вимог або прохань, викладених у зверненні, доводиться до відома громадянина в письмовій формі з посиланням на чинне законодавство і викладенням мотивів відмови, а також з роз'ясненням порядку оскарження прийнятого рішення. При цьому вказуються заходи, які вживались Міністерством для перевірки цього звернення.
2.9. Звернення вважається вирішеним, якщо розглянуті всі поставлені в ньому питання, прийнято обґрунтоване рішення та вжиті потрібні заходи щодо його виконання і заявника повідомлено про результати перевірки звернення і прийняте рішення.
3. Особистий прийом громадян
3.1. Звернення громадян безпосередньо розглядаються уповноваженими посадовими особами Міністерства на особистому прийомі громадян, який проводиться згідно з затвердженим графіком. Якщо розв'язати порушені в усному зверненні питання безпосередньо на особистому прийомі неможливо, то вони розглядаються в тому самому порядку, що й при письмовому зверненні. Про результати розгляду громадянинові повідомляється письмово або усно на його бажання, про що робиться відмітка в реєстраційному журналі.
3.2. Особистий прийом проводиться регулярно в установлені дні та години у зручний для громадян час, за місцем їх роботи і проживання.
3.3. Графік особистого прийому громадян з зазначенням прізвищ посадових осіб, які повинні приймати відвідувачів, години прийому розміщується поруч з громадською приймальнею.
3.4. На бажання відвідувачів може здійснюватися попередній запис на особистий прийом. На особистий прийом до Міністра промислової політики, його перших заступників проведення попереднього запису є обов'язковим.
3.5. В особистому прийомі громадян можуть брати участь їхні представники, повноваження яких оформлені в установленому законом порядку.
3.6. Посадова особа, яка здійснює особистий прийом, для забезпечення кваліфікованого розв'язання поставлених громадянином питань може залучити до їх розгляду працівників відповідних структурних підрозділів або одержати від них потрібну інформацію.
3.7. Особистий прийом іноземних громадян та осіб без громадянства здійснюється в такому самому порядку, як і громадян України, якщо інше не передбачено міжнародними договорами.
3.8. Особи, визнані судом у встановленому порядку недієздатними, на прийом без участі їхніх законних представників не допускаються.
3.9. Особистий прийом громадян починається з пропозиції назвати своє прізвище, ім'я та по батькові, місце проживання, а також викласти суть питання, з яким звертається громадянин.
Якщо з даного питання громадянин вже звертався до Міністерства, то перед початком бесіди вивчаються наявні матеріали.
3.10. Питання, з якими звертаються громадяни, по змозі розв'язуються під час особистого прийому. Особа, яка веде прийом, керується законодавчими та іншими нормативно-правовими актами і в межах своєї компетенції має право прийняти одне з таких рішень:
3.10.1. Задовольнити прохання чи вимогу й повідомити відвідувача про порядок і строк виконання прийнятого рішення.
3.10.2. Відмовити в задоволенні прохання чи вимоги, повідомивши заявника про мотиви відмови і порядок оскарження прийнятого рішення.
3.10.3. Прийняти письмову заяву або скаргу (коли питання потребують додаткового вивчення перевірки), пояснити відвідувачеві причини неможливості розв'язання питань під час особистого прийому, а також про порядок і строк розгляду його звернення.
3.10.4. Якщо розв'язання питання, з яким звернувся громадянин, не входить до компетенції Міністерства, то посадова особа, яка веде прийом, пояснює йому, до якого органу державної влади або місцевого самоврядування, підприємства, організації чи установи треба звернутися за його вирішенням, і по змозі надає в цьому допомогу (дає адресу, номер телефону та інше).
3.11. Керівництво Міністерства зобов'язане забезпечити особистий прийом громадян у день прийому з урахуванням правил внутрішнього трудового розпорядку.
3.12. Керівники структурних підрозділів здійснюють безпосередній контроль за додержанням установленого законодавством і цим Положенням порядку розгляду звернень та особистого прийому громадян.
4. Відповідальність за порушення законодавства про звернення громадян
4.1. Особи, винні у порушенні Закону України "Про звернення громадян" (
393/96-ВР)
, несуть цивільну, адміністративну або кримінальну відповідальність, передбачену чинним законодавством України.
4.2. У разі задоволення скарги орган або посадова особа, які прийняли неправомірне рішення щодо звернення громадянина, відшкодовують йому завдані матеріальні збитки, пов'язані з поданням і розглядом скарги, обґрунтовані витрати, понесені у зв'язку з виїздом для розгляду скарги на вимогу відповідного органу, і втрачений за цей час заробіток. Спори про стягнення витрат розглядаються у судовому порядку.
Громадянину на його вимогу і в порядку, встановленому чинним законодавством, можуть бути відшкодовані моральні збитки, завдані неправомірними діями або рішеннями органу чи посадової особи при розгляді скарги. Розмір відшкодування моральних (немайнових) збитків у грошовому виразі визначається судом.
4.3. Подання громадянином звернення, яке містить наклеп і образи, дискредитацію органів державної влади, органів місцевого самоврядування, об'єднань громадян та їхніх посадових осіб, керівників та інших посадових осіб підприємств, установ чи організацій незалежно від форм власності, заклики до розпалювання національної, расової, релігійної ворожнечі та інших дій, тягне за собою відповідальність, передбачену чинним законодавством.
4.4. Витрати, зроблені органом державної влади, місцевого самоврядування, підприємством, установою, організацією незалежно від форм власності, об'єднанням громадян, засобами масової інформації у зв'язку з перевіркою звернень, які містять завідомо неправдиві відомості, можуть бути стягнуті з громадянина за рішенням суду.
4.5. Контроль за дотриманням законодавства про звернення громадян у Міністерстві здійснює відділ з оптимізації інформаційних потоків та зв'язків з громадськістю (прес-служба) Управління організаційного та інформаційно-аналітичного забезпечення роботи Міністра.
4.6. Нагляд за дотриманням законодавства про звернення громадян здійснюється Генеральним прокурором України та підпорядкованими йому прокурорами. Відповідно до наданих їм чинним законодавством повноважень вони вживають заходів до поновлення порушених прав, захисту законних інтересів громадян, притягнення порушників до відповідальності.
Заступник начальника Управління
організаційного та інформаційно-
аналітичного забезпечення роботи
Міністра
|
П.В.Юмашев
|