УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
У К А З
ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ
( Указ втратив чинність на підставі Указу Президента N 504/2014 (504/2014) від 06.06.2014 )

Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 6 квітня 2006 року "Про стан науково-технологічної сфери та заходи щодо забезпечення інноваційного розвитку України"

Відповідно до статті 107 Конституції України (254к/96-ВР) постановляю:
Увести в дію рішення Ради національної безпеки і оборони України від 6 квітня 2006 року "Про стан науково-технологічної сфери та заходи щодо забезпечення інноваційного розвитку України".
У зв'язку з рішенням Ради національної безпеки і оборони України:
1. Визнати пріоритетними завданнями діяльності органів виконавчої влади із забезпечення національної безпеки у науково-технологічній сфері:
розвиток національної інноваційної системи як сукупності інституцій, що забезпечують проведення ефективної державної інноваційної політики;
забезпечення інтеграції освіти, науково-технологічної сфери та виробництва як передумови інноваційного розвитку економіки;
всебічну підтримку фундаментальних наукових досліджень, спрямованих на забезпечення технологічного розвитку України;
розвиток виробництва високотехнологічної продукції та послуг на інноваційній основі;
першочергову реалізацію інноваційних проектів, спрямованих на суттєве поліпшення енергозабезпечення та енергозбереження, зниження енергоємності та ресурсовитратності виробництва.
2. Кабінету Міністрів України здійснювати заходи, спрямовані на реалізацію пріоритетних завдань, визначених у статті 1 цього Указу:
1) з метою вдосконалення та підвищення ефективності державної політики у науково-технологічній сфері, сприяння розвитку фундаментальних та прикладних досліджень:
а) розробити та затвердити до кінця 2006 року Концепцію розвитку національної інноваційної системи, яка б визначала основні параметри інноваційної моделі розвитку національної економіки та її структурної перебудови, а також план заходів щодо реалізації Концепції;
б) невідкладно підготувати та подати до Верховної Ради України законопроект "Про стимулювання інноваційної діяльності та виробництва високотехнологічної продукції в Україні", передбачивши в ньому внесення змін до:
Закону України "Про податок на додану вартість" (168/97-ВР) щодо збільшення строку погашення податкового векселя, який надається в разі імпорту на суми податкового зобов'язання виключно для виробництва високотехнологічної продукції, нового устаткування, обладнання, комплектуючих до них, що не виробляються в Україні;
Законів України "Про оподаткування прибутку підприємств" (334/94-ВР) та "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (2181-14) щодо запровадження інвестиційно-інноваційного податкового кредиту стосовно сплати податку на прибуток, отриманий у результаті виробництва та реалізації високотехнологічної продукції;
Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" (334/94-ВР) щодо застосування для виробників високотехнологічної продукції, що реалізують інноваційні проекти, норм прискореної амортизації основних фондів груп 2 і 3, зокрема, побутових електронних, оптичних, електромеханічних приладів та інструментів вітчизняного виробництва;
в) підготувати та подати до кінця 2006 року до Верховної Ради України законопроекти про внесення змін до:
Законів України "Про пріоритетні напрями розвитку науки і техніки" (2623-14) та "Про пріоритетні напрями інноваційної діяльності в Україні" (433-15) щодо скорочення з метою раціонального використання фінансових ресурсів, що спрямовуються в установленому порядку на інноваційну діяльність, кількості пріоритетних напрямів інноваційної діяльності та їх узгодження з напрямами розвитку науки і техніки, визначення пріоритетних напрямів розвитку науки і техніки на середньостроковий період;
Закону України "Про інноваційну діяльність" (40-15) стосовно вдосконалення системи державного стимулювання інноваційної діяльності та розвитку інноваційної інфраструктури, в тому числі її фінансової підтримки;
г) опрацювати у двомісячний строк пропозиції щодо вдосконалення державної фінансової підтримки наукової, науково-технічної та інноваційної діяльності, передбачивши, зокрема:
внесення змін до бюджетного законодавства щодо запровадження в класифікації видатків бюджету Автономної Республіки Крим, обласних, Київського та Севастопольського міських бюджетів обов'язкових видатків на сприяння науково-технічному та інноваційному розвитку;
збільшення обсягів програмно-цільового фінансування прикладних наукових досліджень і науково-технічних (експериментальних) розробок;
внесення змін до Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (1490-14) щодо скорочення строків проведення тендерної процедури, її спрощення, зменшення витрат підприємств-замовників на її проведення;
д) вживати під час опрацювання законопроекту про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2006 рік", а також законопроектів про Державний бюджет України на 2007 та наступні роки заходів щодо забезпечення видатків на:
наукову, науково-технічну та інноваційну діяльність відповідно до Законів України "Про наукову і науково-технічну діяльність" (1977-12) , "Про пріоритетні напрями розвитку науки і техніки" (2623-14) , "Про інноваційну діяльність" (40-15) , "Про спеціальний режим інноваційної діяльності технологічних парків" (991-14) , "Про освіту" (1060-12) , "Про плату за землю" (2535-12) та Указу Президента України від 20 квітня 2004 року N 454 (454/2004) "Про фінансову підтримку інноваційної діяльності підприємств, що мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави";
реалізацію Загальнодержавної комплексної програми розвитку високих наукоємних технологій (1676-15) ;
е) передбачати під час розроблення проектів законів про Державний бюджет України на 2007 рік та наступні роки видатки на фінансування:
державної наукової і науково-технічної експертизи відповідно до статей 31 та 34 Закону України "Про наукову та науково-технічну експертизу" (51/95-ВР) ;
прогнозно-аналітичних досліджень перспективних напрямів науково-технічної та інноваційної діяльності відповідно до Законів України "Про пріоритетні напрями інноваційної діяльності в Україні" (433-15) та "Про пріоритетні напрями розвитку науки і техніки" (2623-14) ;
підтримки суб'єктів інноваційної діяльності відповідно до статті 17 Закону України "Про інноваційну діяльність" (40-15) ;
підтримки діяльності технологічних парків відповідно до Закону України "Про спеціальний режим інноваційної діяльності технологічних парків" (991-14) ;
проведення Всеукраїнського конкурсу інноваційних технологій відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28 жовтня 2004 року N 1421 (1421-2004-п) "Про Всеукраїнський конкурс інноваційних технологій";
функціонування державної патентної бібліотеки та її регіональних відділень;
періодичних, у тому числі електронних, видань наукової та інноваційної тематики;
є) підготувати до кінця 2006 року пропозиції щодо створення умов для залучення позабюджетних коштів на фінансування наукової, науково-технічної та інноваційної діяльності;
ж) прийняти у тримісячний строк нормативно-правові акти щодо:
вдосконалення порядку координації фундаментальних досліджень, спрямованих на забезпечення технологічного розвитку національної економіки, у наукових установах, організаціях та вищих навчальних закладах III-IV рівня акредитації незалежно від форми власності, що здійснюється відповідно до положень статті 15 Закону України "Про наукову та науково-технічну діяльність" (1977-12) ;
врегулювання порядку розроблення та виконання державних цільових програм;
вдосконалення методики визначення економічної ефективності витрат на наукові дослідження, розробки та їх впровадження;
з) опрацювати спільно з Національним банком України в місячний строк механізми довгострокового кредитування суб'єктів господарювання для виконання ними наукових, науково-дослідних робіт, а також здійснення інноваційної діяльності;
2) з метою підвищення якості освіти та рівня інноваційної культури у суспільстві:
а) забезпечити у шестимісячний строк:
удосконалення методики прогнозу розвитку системи освіти і ринку праці в Україні;
затвердження методики визначення потреби у фахівцях з повною вищою освітою за відповідними напрямами та спеціальностями, підготовка яких здійснюється за державним замовленням;
внесення змін до порядку формування та розміщення державного замовлення на підготовку фахівців за відповідними спеціальностями, ураховуючи потреби ринку праці;
запровадження прогнозно-аналітичних досліджень, що здійснюються на постійній основі, з метою визначення потреб національної економіки в фахівцях з питань інвестиційного та інноваційного менеджменту, аудиту та маркетингу технологій та формування державного замовлення на підготовку таких фахівців;
передачу в управління Міністерству освіти і науки України відповідних державних вищих навчальних закладів та їх відокремлених структурних підрозділів, які підпорядковані іншим центральним органам виконавчої влади, та оптимізацію їх мережі;
розроблення та затвердження в установленому порядку комплексної програми модернізації навчально-технічної бази державних вищих навчальних закладів;
внесення змін до навчальних програм з підвищення кваліфікації працівників для формування знань і навичок з питань інноваційного менеджменту;
оновлення складу Державної акредитаційної комісії;
б) забезпечити здійснення серед різних верств населення, передусім державних службовців та підприємців, просвітницьких заходів, спрямованих на пропаганду та поширення знань про інноваційну діяльність як передумову забезпечення конкурентоспроможності національної економіки;
3) з метою вдосконалення системи управління у сфері інноваційної діяльності та активізації такої діяльності:
а) опрацювати у тримісячний строк питання щодо вдосконалення структури державного управління у сфері науково-технологічної та інноваційної діяльності, зокрема, визначення Державного агентства України з інвестицій та інновацій спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері наукової, науково-технічної, інноваційної діяльності, трансферу технологій та охорони інтелектуальної власності;
б) здійснити аналіз та внести у тримісячний строк пропозиції щодо впорядкування системи дорадчих та міжвідомчих робочих органів у сфері науково-технологічної та інноваційної політики, розглянувши можливість покладення на Національну раду України з інвестицій та інновацій завдань щодо забезпечення координації їх роботи;
в) здійснити до 1 листопада 2006 року оцінку наявного технологічного потенціалу виробництва конкурентоспроможної високотехнологічної продукції та послуг, визначити заходи щодо його реалізації;
г) здійснити у тримісячний строк комплексний аналіз та експертизу чинних стратегічних та програмних документів щодо їх інноваційної спрямованості та внести в установленому порядку пропозиції для їх оптимізації;
д) розробити та затвердити до 1 березня 2007 року Державну програму розвитку інноваційної інфраструктури, передбачивши в ній:
створення системи державної підтримки розвитку соціотехнополісів, технологічних та промислових парків, інноваційних бізнес-інкубаторів, інноваційних центрів;
стимулювання у сфері науково-технічної та інноваційної діяльності кооперації підприємств різних форм власності та наукових установ і організацій (спільне інвестування та виконання робіт, використання матеріально-технічної бази науково-дослідних інститутів і лабораторій для підтримки підприємництва у зазначеній сфері тощо);
підтримку розвитку українських високих технологій шляхом реалізації пілотних проектів створення та функціонування сукупності науково-дослідних лабораторій, освітньої бази, виробничих потужностей, об'єктів соціально-побутової сфери для забезпечення завершеного циклу "ідея - дослідження - розробка - трансфер технологій";
е) опрацювати у тримісячний строк у встановленому порядку питання щодо запровадження комплексної державної експертизи інвестиційних та інноваційних проектів у режимі "єдиного вікна";
є) опрацювати у місячний строк питання щодо створення регіональних інноваційних структур;
ж) опрацювати у тримісячний строк питання створення загальнодержавної системи стратегічних маркетингових прогнозно-аналітичних досліджень щодо перспективних напрямів науково-технічної та інноваційної діяльності;
з) вжити в установленому порядку у тримісячний строк заходів з удосконалення системи захисту прав інтелектуальної власності, зокрема щодо:
охорони майнових прав інтелектуальної власності, формування цивілізованого обороту об'єктів права інтелектуальної власності;
створення сприятливих умов для трансферу технологій, у тому числі технологій подвійного використання, та комерціалізації майнових прав інтелектуальної власності;
розроблення нормативно-правових актів з питань реалізації прав держави на результати наукової та науково-технічної діяльності;
и) вживати заходів щодо стимулювання суб'єктів господарювання до проведення патентно-кон'юнктурних досліджень з метою пошуку нових технологічних рішень, що забезпечать інноваційне оновлення виробництва;
і) вжити заходів щодо створення у 2006-2007 роках системи інформаційно-аналітичного забезпечення здійснення державної інноваційної політики та моніторингу стану інноваційного розвитку економіки, насамперед через:
проведення маркетингових та кон'юнктурних досліджень сучасних тенденцій розвитку внутрішнього і зовнішнього ринків, вимог та потреб споживачів, стану національної економіки та сфер виробництва, опублікування результатів таких досліджень, а також висвітлення інформації про перспективні вітчизняні розробки з метою привернення до них уваги потенційних інвесторів і споживачів;
запровадження аналізу ефективності застосування інструментів державної підтримки та стимулювання інноваційної та науково-технічної діяльності, в тому числі у порівнянні з аналогічними за цілями заходами в іноземних державах;
удосконалення моніторингу стану інноваційного розвитку національної економіки, оптимізацію системи державної статистичної звітності у сфері інноваційної діяльності та її адаптацію до відповідних стандартів Європейського Союзу.
3. Міністерству освіти і науки України із залученням Національної академії наук України:
розробити та затвердити у тримісячний строк заходи щодо активізації здійснення вищими навчальними закладами фундаментальних та прикладних наукових досліджень, залучення до цієї діяльності талановитої молоді;
опрацювати у двомісячний строк питання щодо доцільності утворення мережі навчально-наукових центрів з метою посилення координації діяльності вищих навчальних закладів та академічних наукових установ.
4. Вищій атестаційній комісії України, Міністерству освіти і науки України вирішити у тримісячний строк питання щодо:
вдосконалення порядку присудження наукових ступенів та присвоєння вчених звань;
перегляду Переліку спеціальностей, за якими проводяться захист дисертацій на здобуття наукових ступенів кандидата наук і доктора наук, присудження наукових ступенів і присвоєння вчених звань;
впорядкування діяльності спеціалізованих вчених рад.
5. Фонду державного майна України, Міністерству освіти і науки України, Державному агентству України з інвестицій та інновацій, Міністерству економіки України, Міністерству фінансів України разом з Національною академією наук України підготувати у місячний строк та подати в установленому порядку на затвердження методику оцінки майнових прав інтелектуальної власності.
6. Робочій групі з розроблення концепції розвитку наукової сфери, утвореній Розпорядженням Президента України від 3 жовтня 2005 року N 1183 (1183/2005-рп) , разом із Міністерством освіти і науки України забезпечити широке громадське обговорення проекту концепції розвитку наукової сфери та до 30 жовтня 2006 року внести його в установленому порядку на розгляд Кабінету Міністрів України.
Президент України
В.ЮЩЕНКО
м. Київ, 11 липня 2006 року
N 606/2006