КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 27 грудня 2006 р. N 1849
Київ

Про затвердження Державної програми "Репродуктивне здоров'я нації" на період до 2015 року

( Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 574 (574-2014-п) від 30.10.2014 )
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Державну програму "Репродуктивне здоров'я нації" на період до 2015 року (далі - Програма), що додається.
2. Міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади, відповідальним за виконання Програми, та Академії медичних наук, Академії педагогічних наук, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям щороку до 1 лютого подавати Міністерству охорони здоров'я інформацію про хід виконання Програми для її узагальнення та подання до 20 лютого Кабінетові Міністрів України.
Прем'єр-міністр України
В.ЯНУКОВИЧ
Інд. 28

ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 27 грудня 2006 р. N 1849

ДЕРЖАВНА ПРОГРАМА

"Репродуктивне здоров'я нації" на період до 2015 року

Загальна частина

Людина, її життя та здоров'я є найвищими соціальними цінностями держави, визначеними Конституцією України (254к/96-ВР) . Майбутнє держави обумовлюється комплексом політичних, економічних, соціальних факторів, що впливають на демографічну ситуацію та стан здоров'я населення.
Результати аналізу змін населення за останні 10-15 років свідчать про те, що Україна перебуває у стані глибокої демографічної кризи, зумовленої депопуляцією, збільшенням питомої ваги осіб похилого віку і зменшенням середньої тривалості життя. Зазначене негативно впливає на розвиток продуктивних сил, рівень добробуту людей та економічну ситуацію в державі.
Особливе занепокоєння викликає стан репродуктивного здоров'я, яке є невід'ємною складовою частиною здоров'я нації в цілому і має стратегічне значення для забезпечення сталого розвитку суспільства. Комплекс заходів, здійснених протягом останніх років у рамках Національної програми "Репродуктивне здоров'я 2001-2005" (203/2001) , сприяв позитивним змінам у цій сфері. Так, створено службу планування сім'ї, підвищився рівень обізнаності населення щодо здорового способу життя, безпечної статевої поведінки, відповідального батьківства, методів профілактики непланованої вагітності, використання сучасних методів контрацепції.
Спостерігається тенденція до зменшення кількості абортів, зниження рівня материнської та дитячої смертності, однак ці показники залишаються високими і значно перевищують середньоєвропейські. Потребують розв'язання проблеми невиношування вагітності та безпліддя, що є наслідками небезпечної статевої поведінки і причиною значних репродуктивних втрат.
Такий стан справ зумовлює необхідність подальшого здійснення комплексу заходів, спрямованих на поліпшення репродуктивного здоров'я населення.

Аналіз причин виникнення проблеми

Проблеми, що виникають у сфері репродуктивного здоров'я, зумовлені:
незадовільним соціальним становищем громадян, недостатньою увагою до ролі інституту сім'ї, збереження традиційної культури взаємовідносин у сім'ї як основної складової суспільства;
недостатньою соціальною і правовою захищеністю у сфері праці, відсутністю належного контролю за дотриманням правил і норм охорони праці та техніки безпеки; дискримінацією жінок, особливо у сфері приватної підприємницької діяльності, що витісняє їх у низькооплачувані галузі або змушує шукати роботу в тіньовому секторі економіки чи за кордоном;
недосконалістю нормативно-правової бази;
смертністю чоловіків працездатного віку, що у 3,6 раза перевищує смертність жінок. Незворотні втрати чоловічого населення у репродуктивному віці позначаються на статевому співвідношенні у суспільстві, зумовлюючи наявність значної кількості одиноких жінок, неповних сімей та дітей-сиріт;
високим рівнем материнської та малюкової смертності, пов'язаним з недостатньою поінформованістю населення щодо здорового способу життя, відповідальної статевої поведінки, планування сім'ї, сучасних стандартів профілактики, діагностики і лікування хвороб репродуктивної системи, а також недостатнім рівнем оснащення сучасним високотехнологічним обладнанням закладів охорони здоров'я та підготовки спеціалістів, що призводить до зниження якості медичної допомоги;
незадовільним станом здоров'я вагітних жінок, що призводить до збільшення кількості ускладнень під час пологів, які спричинюють виникнення хвороб у новонароджених, а також впливають на рівень захворюваності дітей віком до 14 років та дитячої інвалідності;
високим рівнем штучного переривання вагітності (19,1 на 1000 жінок репродуктивного віку), що впливає на фертильність і перебіг наступної вагітності та пологів. Штучне переривання вагітності і пов'язані з ним ускладнення призводять до смерті майже кожної десятої жінки;
незадовільним станом здоров'я підлітків, негативний вплив на яке має поширення порнографії, пропаганда сексуального насильства, широке рекламування шкідливих звичок (тютюнокуріння, вживання алкоголю, наркотиків);
високим рівнем безпліддя українських сімей, що можна віднести до прямих репродуктивних втрат;
поширеною онкогінекологічною патологією репродуктивних органів, що є однією з основних причин смертності і призводить до втрати значної кількості молодих жінок, які не реалізували свою репродуктивну функцію;
недостатнім рівнем матеріально-технічного забезпечення закладів охорони здоров'я, що надають послуги у сфері репродуктивного здоров'я.
Одним з основних факторів розладу репродуктивного здоров'я населення вважаються інфекційні хвороби, що передаються статевим шляхом, які в підлітковому та дорослому віці нерідко стають причиною безпліддя, невиношування вагітності, онкогінекологічної патології, а також внутрішньоутробного інфікування плода з можливими тяжкими наслідками і навіть вадами розвитку. Прямі репродуктивні втрати від невиношування вагітності щороку становлять 36-40 тис. ненароджених дітей. У зв'язку з високими темпами поширення ВІЛ-інфекції особливої важливості набуває проблема ВІЛ-інфікованих вагітних жінок, що в свою чергу пов'язана з негативною динамікою збільшення ВІЛ-інфікованих дітей.

Мета та основні завдання Програми

Мета Програми полягає у поліпшенні репродуктивного здоров'я населення як важливої складової загального здоров'я, що значно впливає на демографічну ситуацію та забезпечення соціально-економічного розвитку країни.
Основними завданнями Програми є:
створення умов безпечного материнства;
формування репродуктивного здоров'я у дітей та молоді;
удосконалення системи планування сім'ї;
збереження репродуктивного здоров'я населення;
забезпечення ефективного управління виконанням Програми.
Для більш ефективного розв'язання проблеми репродуктивного здоров'я визначені основні групи:
діти віком до 14 років;
діти підліткового віку 15-17 років;
молодь у віці 18-20 років;
молоді сім'ї до 35 років;
вагітні жінки;
жінки та чоловіки репродуктивного віку.

Пріоритетні напрями виконання Програми

Пріоритетними напрямами виконання Програми є:
у соціально-економічній сфері
удосконалення нормативно-правової бази з питань охорони репродуктивного здоров'я сім'ї;
пропагування сімейних цінностей, забезпечення медикосоціальної підтримки молодої сім'ї;
охорона здоров'я соціальне незахищених верств населення;
у сфері освіти
розроблення та реалізація міжгалузевих стратегій, спрямованих на пропагування, формування і заохочення до здорового способу життя, відповідального батьківства та безпечного материнства;
інформування населення з питань відповідального ставлення до охорони особистого здоров'я;
проведення просвітницьких заходів з питань охорони здоров'я, пропагування здорового способу життя, планування сім'ї, зміцнення репродуктивного здоров'я населення, охорони материнства, а також профілактики онкологічних захворювань;
у сфері медицини
забезпечення посилення профілактичної спрямованості медичних послуг щодо збереження репродуктивного здоров'я для кожної цільової групи;
впровадження стратегії надання послуг щодо збереження репродуктивного здоров'я лікарями загальної практики та сімейними лікарями;
забезпечення надання високоякісної медичної допомоги у сфері репродуктивного здоров'я та планування сім'ї відповідно до протоколів її надання;
забезпечення рівних для чоловіків та жінок умов надання послуг щодо збереження репродуктивного здоров'я;
розширення доступу до медичних послуг підлітків, а також сільського населення;
розроблення та впровадження новітніх технологій у сфері репродуктивного здоров'я на основі висновків науково-доказової медицини;
поліпшення матеріально-технічного забезпечення закладів охорони репродуктивного здоров'я;
удосконалення та оптимізація системи планування сім'ї;
розроблення стратегії з питань забезпечення населення засобами запобігання непланованій вагітності;
створення системи підготовки сімейних лікарів і лікарів загальної практики з питань репродуктивного здоров'я та планування сім'ї;
включення до навчальних програм переддипломної та післядипломної підготовки фахівців розділів з питань репродуктивного здоров'я і планування сім'ї;
підвищення рівня професійної підготовки фахівців, які надають медичну допомогу у сфері репродуктивного здоров'я;
удосконалення системи управління в закладах охорони здоров'я;
у сфері науки
проведення наукових досліджень з метою:
- виявлення факторів та механізму впливу на збереження і поліпшення репродуктивного здоров'я;
- проведення аналізу щодо стану захворюваності на туберкульоз органів репродуктивної системи;
у сфері управління та контролю за виконанням Програми
моніторинг та оцінка здійснення заходів Програми.

Очікувані результати

Виконання Програми дасть змогу:
знизити рівень:
- материнської смертності на 20 відсотків;
- анемії серед вагітних на 45 відсотків;
- малюкової смертності на 20 відсотків;
- гемолітичної хвороби новонароджених на 20 відсотків;
- підліткової вагітності на 20 відсотків;
- запальних захворювань статевих органів у підлітків 15-17 років на 20 відсотків;
- штучного переривання вагітності серед підлітків 15-17 років на 20 відсотків;
- штучного переривання вагітності в дорослих жінок на 20 відсотків;
- захворюваності на інфекції, що передаються статевим шляхом, на 30 відсотків;
- захворюваності на гонорею серед дорослого чоловічого населення на 10 відсотків;
- захворюваності на рак шийки матки на 20 відсотків;
- онкологічної захворюваності молочної залози на 10 відсотків;
- смертності новонароджених від синдрому дихальних розладів на 20 відсотків;
збільшити кількість дітей, які перебувають на грудному вигодовуванні до шести місяців, до 60 відсотків;
забезпечити антенатальним доглядом 98 відсотків вагітних;
довести рівень впровадження в амбулаторно-поліклінічних педіатричних закладах системи надання послуг "Клініка дружня до молоді" до 90 відсотків;
підвищити рівень використання сучасних засобів запобігання непланованій вагітності на 20 відсотків.

Фінансово-економічне обґрунтування

Фінансування завдань і заходів Програми (додаються) здійснюватиметься в межах видатків, передбачених у державному бюджеті МОЗ та іншим органам виконавчої влади, що беруть участь у виконанні Програми, бюджетах Автономної Республіки Крим, областей, мм. Києва та Севастополя, а також за рахунок інших джерел.
Обсяг фінансування Програми з державного бюджету становить 494122,7 тис. гривень, з місцевих бюджетів - 295135,2, з інших джерел - 10709,6 тис. гривень.
( Абзац другий розділу із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 574 (574-2014-п) від 30.10.2014 )

Додаток
до Програми

ЗАВДАННЯ І ЗАХОДИ

Державної програми "Репродуктивне здоров'я нації" на період до 2015 року

(тис. гривень)
Завдання Зміна показника Найменування заходу Відповідальні за виконання Джерела та орієн- товний обсяг фі- нансу- вання, усього У тому числі за роками
рік значення 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015
Створення умов безпечного материнства
1. Знизити рівень материнської смертності на 20 відсотків 17,6 (базовий) забезпечення сучасним обладнанням реанімобілів для обласної виїзної акушерської бригади МОЗ, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадмініст- рації державний бюджет 4523 4523
2006 17,2
2007 16,8
2008 16,5
2009 16,1
2010 15,7
2011 15,4 забезпечення акушерських відділень препаратами для надання невідкладної медичної допомоги у разі кровотечі -"- державний бюджет 83000 10375 10375 10375 10375 10375 10375 10375 10375
2012 15,1
2013 14,7
2014 14,4
2015 14,1 (на 100000 народже- них живими) місцевий бюджет 61627,5 6847,5 6847,5 6847,5 6847,5 6847,5 6847,5 6847,5 6847,5 6847,5
безоплатне забезпечення контрацептивами жінок з тяжкими захворюваннями, внаслідок яких вагітність та пологи загрожують життю -"- державний бюджет 10444 1305,5 1305,5 1305,5 1305,5 1305,5 1305,5 1305,5 1305,5
розроблення та впровадження в діяльність родопомічних закладів системи аудиту з материнської та перинатальної смертності -"- позабюд- жетні кошти 66,2 9,5 18,9 18,9 18,9
забезпечення акушерських стаціонарів необхідним обладнанням (кардіомоніторами, апаратами УЗД, апаратами штучної вентиляції легень, пульсоксиметрами, сучасним портативним лабораторним обладнанням для забезпечення цілодобової лабораторної діагностики) з метою впровадження клінічних протоколів із сучасних перинатальних технологій відповідно до рекомендацій ВООЗ МОЗ, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держад- міністрації державний бюджет 37502 10790 3816 3816 3816 3816 3816 3816 3816
забезпечення акушерських стаціонарів необхідними витратними матеріалами (одноразовими вакуум- екстракторами) для впровадження сучасних перинатальних технологій відповідно до рекомендацій ВООЗ -"- місцевий бюджет 1027,8 114,2 114,2 114,2 114,2 114,2 114,2 114,2 114,2 114,2
забезпечення родопомічних закладів комп'ютерами для проведення моніторингу за вагітними, роділлями та породіллями високого ступеня акушерського та перинатального ризику -"- місцевий бюджет 202,5 202,5
продовження діяльності з підготовки та впровадження клінічних протоколів з питань акушерства, гінекології, сексопатології, неонатології та педіатрії відповідно до рекомендацій ВООЗ та висновків науково- доказової медицини -"- позабюд- жетні кошти 1815,1 21,7 21,7 271,7 250 250 250 250 250 250
розроблення та впровадження системи інфекційного контролю в акушерських стаціонарах -"- позабюд- жетні кошти 12,6 12,6
2. Знизити рівень анемії серед вагітних на 45 відсотків 34,8 (базовий) забезпечення закупівлі препаратів для лікування тяжких форм анемії у вагітних МОЗ, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держад- міністрації місцевий бюджет 3294 366 366 366 366 366 366 366 366 366
2006 33
2007 31,5
2008 29,5
2009 28
2010 26,5
2011 25
2012 23,5
2013 22,5
2014 21
2015 19,1 (на 100 вагітних)
3. Знизити рівень малюкової смертності на 20 відсотків 10 (базовий) реорганізація акушерських та неонатологічних відділень для впровадження сучасних перинатальних технологій (індивідуальні/сімейні пологові зали, палати для спільного перебування матері та дитини, забезпечення еплового ланцюжка) -"- місцевий бюджет 97002 10778 10778 10778 10778 10778 10778 10778 10778 10778
2006 9,8
2007 9,6
2008 9,4
2009 9,2
2010 9
2011 8,8
2012 8,6
2013 8,4 забезпечення закупівлі реанімобілів та сучасного обладнання (апарати для штучної вентиляції легень, інкубатори, нейросонографи, лампи для фототерапії, пульсоксиметри, лабораторне обладнання) для неонатологічних відділень -"- державний бюджет 129270 120500 8770
2014 8,2
2015 8 (на 1000 народже- них живими)
місцевий бюджет 400 400
розроблення та пілотне впровадження системи фінансування і кадрового забезпечення родопомічних закладів у розрахунку на медичну послугу МОЗ, Мінекономіки, Мін'юст, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держад- міністрації наук, МОЗ позабюд- жетні кошти 51 17 17 17
вивчення механізму зниження перинатальних втрат при різних видах екстрагенітальної патології на основі розроблення та впровадження сучасних стандартів надання спеціалізованої медичної допомоги вагітним (наукова робота) Академія медичних наук, МОЗ державний бюджет 640 160 160 160 160
вивчення ролі перинатальних факторів у виникненні інвалідності дітей і розроблення ефективної системи профілактики та медико-соціальної реабілітації (наукова робота) -"- державний бюджет 640 160 160 160 160
вивчення пренатальних аспектів репродуктивного здоров'я жінок як фактора зменшення перинатальних втрат в умовах психосоціальної дезадаптації (наукова робота) -"- державний бюджет 640 160 160 160 160
4. Знизити рівень гемолітичної хвороби новонароджених на 20 відсотків 8,2 (базовий) забезпечення закупівлі антирезусного імуноглобуліну для запобігання гемолітичній хворобі новонароджених МОЗ, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держад- міністрації державний бюджет 15537,6 1942,2 1942,2 1942,2 1942,2 1942,2 1942,2 1942,2 1942,2
2006 8
2007 7,9
2008 7,7
2009 7,6
2010 7,4
2011 7,3
2012 7,1
2013 7
2014 6,8
2015 6,6 (на 1000 народже- них вагою 1000 грамів та більше)
5. Знизити показник смертності новонароджених від синдрому дихальних розладів на 20 відсотків 1,1 (базовий) забезпечення закупівлі препаратів для лікування дихальних розладів новонароджених МОЗ, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держад- міністрації державний бюджет 69651 3000 3750 2993 2993 2993 2993 13196,5 13196,5 12268 12268
2006 1,08
2007 1,06
2008 1,04
2009 1,02
2010 1,01
2011 1
2012 0,98
2013 0,96
2014 0,94
2015 0,9 (на 1000 народже- них живими)
6. Збільшити кількість дітей, які перебувають на грудному вигодовуванні до шести місяців, до 60 відсотків 45,5 (базовий) розроблення галузевої програми "Підтримка грудного вигодовування дітей в Україні" відповідно до рекомендацій ВООЗ щодо діяльності закладів, яким надано статус "Лікарня доброзичлива до дитини" -"- позабюд- жетні кошти 51,3 17,1 17,1 17,1
2006 47
2007 48
2008 50
2009 51
2010 52
2011 54
2012 56
2013 58
2014 59
2015 60
7. Забезпечити антенатальним доглядом 98 відсотків вагітних 88,4 (базовий) організація нормативного забезпечення ходу спостереження за здоровими вагітними для впровадження в практику сімейного лікаря -"- позабюд- жетні кошти 25,2 12,6 12,6
2006 89
2007 90
2008 91
2009 92
2010 93 проведення тренінгів для сімейних лікарів/ лікарів загальної практики з питань спостереження за здоровими вагітними -"- місцевий бюджет 2146,5 238,5 238,5 238,5 238,5 238,5 238,5 238,5 238,5 238,5
2011 94
2012 95
2013 96 позабюд- жетні кошти 44,1 6,3 18,9 18,9
2014 97
2015 98
проведення тренінгів з питань сучасних технологій в акушерській практиці для лікарів та середнього медперсоналу родопомічних закладів МОЗ, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держад- міністрації місцевий бюджет 15615 1735 1735 1735 1735 1735 1735 1735 1735 1735
позабюд- жетні кошти 25,2 6,3 18,9
утворення у кожному родопомічному лікувальному закладі пунктів профілактики соціального сирітства та забезпечення соціального супроводження породіль, що належать до груп ризику Мінсім'ямолодь- спорт, МОЗ, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держад- міністрації позабюд- жетні кошти 34,2 17,1 17,1
запровадження шкіл відповідального батьківства у кожному закладі, що надає антенатальну допомогу, забезпечення їх необхідним обладнанням МОЗ, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держад- міністрації місцевий бюджет 3443 603 355 355 355 355 355 355 355 355
позабюд- жетні кошти 6,3 2,1 2,1 2,1
проведення наукового дослідження факторів ускладненого перебігу вагітності для розроблення заходів щодо запобігання їм на основі висновків науково-доказової медицини та рекомендацій ВООЗ для впровадження їх у діяльність медичних закладів різного рівня (наукова робота) Академія медичних наук, МОЗ державний бюджет 640 160 160 160 160
проведення наукового дослідження щодо впровадження сучасних медичних технологів з доведеною ефективністю у сфері репродуктивного здоров'я та їх медико- соціального впливу (наукова робота) -"- державний бюджет 640 160 160 160 160
Разом 540017,1 3024,2 145072 53553,7 50617,7 41773 41915,9 51639,4 51479,4 50550,9 50390,9
у тому числі кошти:
державного бюджету 353127,6 3000 124250 32408,7 29841,7 21071,7 21231,7 30955,2 30795,2 29866,7 29706,7
місцевих бюджетів 184758,3 20682,2 21036,7 20434,2 20434,2 20434,2 20434,2 20434,2 20434,2 20434,2
позабюджетні 2131,2 24,2 139,8 108,3 341,8 267,1 250 250 250 250 250
Формування репродуктивного здоров'я у дітей та молоді
8. Знизити рівень підліткової вагітності на 20 відсотків 14 (базовий) внесення змін до статті 22 Сімейного кодексу України (2947-14) щодо встановлення єдиного шлюбного віку для жінки та для чоловіка - 18 років МОЗ, Мін'юст, Мінсім'ямолодь- спорт, Академія медичних наук позабюд- жетні кошти 25,2 12,6 12,6
2006 13,7
2007 13,4
2008 13,2
2009 12,9
2010 12,7
2011 12,4
2012 12,2
2013 11,9
2014 11,7
2015 11,2 (на 1000 дівчат 15 - років)
9. Знизити рівень запальних захворювань статевих органів у підлітків 15- 17 років на 20 відсотків 152,8 (базовий) розроблення модульно- інформаційного блок- мінімуму з проблем здорового способу життя та статевого виховання з урахуванням вікових особливостей для дошкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних закладів освіти, вищих навчальних закладів усіх рівнів акредитації для провадження санітарно- просвітницької діяльності МОН, МОЗ, Мінсім'ямолодь- спорт, Академія медичних наук, Академія педагогічних наук позабюд- жетні кошти 161,8 5,9 35,9 30 30 30 30
2006 150
2007 147
2008 143
2009 140
2010 137
2011 133
2012 130
2013 127
2014 125
2015 122 (на 10000 дівчат 15-17 років) розроблення та видання інформаційно- методичних матеріалів для дітей, учнівської та студентської молоді з питань здорового способу життя та збереження репродуктивного здоров'я (листівки, буклети, плакати тощо) МОН, МОЗ, Мінсім'ямолодь- спорт, Академія медичних наук, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держад- міністрації позабюд- жетні кошти 1395 155 155 155 155 155 155 155 155 155
10. Довести рівень впровадження в амбулаторно- поліклінічних педіатричних закладах системи надання послуг "Клініка дружня до молоді" до 90 відсотків (базовий) розроблення методичних рекомендацій з питань організації діяльності амбулаторно- поліклінічних педіатричних закладів за системою надання послуг "Клініка дружня до молоді" МОЗ, Мінсім'ямолодь- спорт позабюд- жетні кошти 5,8 2,9 2,9
2006 5
2007 10
2008 20
2009 30
2010 40
2011 50
2012 60
2013 70
2014 80
2015 90
11. Знизити рівень штучного переривання вагітності серед підлітків 15- 17 років на 20 відсотків 4,93 (базовий) внесення змін до законодавства про охорону здоров'я щодо застосування засобів та методів запобігання непланованій вагітності та добровільного обстеження на ВІЛ- інфекцію для осіб віком старше 14 років стосовно приведення його у відповідність із статтею 284Цивільного кодексу України (435-15) МОЗ, Мін'юст позабюд- жетні кошти 50,6 7,2 21,7 21,7
2006 4,83
2007 4,73
2008 4,64
2009 4,55
2010 4,45
2011 4,37
2012 4,28
2013 4,19
2014 4,11 розроблення системи просвітницької роботи для дітей, підлітків та молоді з питань здорового способу життя, планування сім'ї та профілактики інфекцій, які передаються статевим шляхом, і ВІЛ: видання відповідної літератури, створення радіопередач, телесеріалів, соціальної реклами, запровадження скриньок запитань- відповідей в навчальних закладах МОЗ, МОН, Держкомтелера- діо, Мінсім'я- молодьспорт, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держад- міністрації державний бюджет 1150 110 520 520
2015 394 (на 1000 дівчат відповід- ної вікової групи)
місцевий бюджет 1395 155 155 155 155 155 155 155 155 155
створення в мережі Інтернет сайта для батьків, дітей та молоді за тематикою статевого виховання з постійною інформаційною підтримкою МОЗ, Мінсім'ямолодь- спорт, МОН державний бюджет 288 50 34 34 34 34 34 34 34
проведення досліджень з вивчення сучасного стану здоров'я підлітків для визначення факторів ризику формування порушень жіночої та чоловічої статевої системи, розроблення стандартів щодо їх діагностики та лікування (наукова робота) Академія медичних наук, МОЗ державний бюджет 640 160 160 160 160
Разом 5111,4 7,2 353,1 703,1 1054 1054 534 374 344 344 344
У тому числі кошти:
державного бюджету 2078 320 714 714 194 34 34 34 34
місцевих бюджетів 1395 155 155 155 155 155 155 155 155 155
позабюджетні 1638,4 7,2 198,1 228,1 185 185 185 185 155 155 155
Удосконалення системи планування сім'ї
12. Підвищити рівень використання сучасних засобів запобігання непланованій вагітності на 20 відсотків 289,5 (базовий) внесення змін до переліку речовин, продуктів, виробничих процесів, побутових та природних факторів, канцерогенних для людини, затвердженого наказом МОЗ, щодо естрогенвмісних оральних контрацептивів та зазначення дозування естрогену як компонента або назви препарату МОЗ, Мін'юст, Академія медичних наук позабюд- жетні кошти 25,2 12,6 12,6
2006 294
2007 299
2008 304
2009 309
2010 315
2011 320
2012 325
2013 331
2014 336
2015 347 (рівень викорис- тання внут- рішньо- маткових та гормо- нальних контра- цептивів на 1000 жінок фертиль- ного віку)
внесення змін до спільного наказу МОЗ та Мінекономіки від 1 серпня 1997 р.N 265/101 (z0466-97) щодо включення певних видів контрацептивів до переліку вітчизняних та імпортних лікарських засобів і виробів медичного призначення, ціни на які підлягають державному регулюванню МОЗ, Мінекономіки, Мін'юст позабюд- жетні кошти 14,7 2,9 5,9 5,9
внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України "Про впровадження безоплатного та пільгового відпуску лікарських засобів за рецептами лікарів у разі амбулаторного лікування окремих груп населення та за певними категоріями захворювань" (1303-98-п) щодо перегляду цільових категорій населення та визначення їх такими: молодь у віці 18-20 років; жінки з тяжкими захворюваннями, внаслідок яких вагітність та пологи загрожують життю; ВІЛ- інфіковані жінки; жінки з малозабезпечених сімей МОЗ, Мін'юст позабюд- жетні кошти 8,8 2,9 5,9
забезпечення закупівлі контрацептивів для визначених категорій населення (молодь у віці 18-20 років; жінки з малозабезпечених сімей) МОЗ, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держад- міністрації місцевий бюджет 81089 4703 7407 8814 10888 11433 12004 12605 13235
забезпечення впровадження в усіх центрах планування сім'ї та репродукції людини комп'ютерної інформаційної системи -"- місцевий бюджет 1337,5 1337,5
позабюд- жетні кошти 14,7 2,9 5,9 5,9
13. Знизити рівень штучного переривання вагітності на 20 відсотків 19,5 (базовий) підвищення рівня матеріально-технічного оснащення центрів планування сім'ї та репродукції людини -"- державний бюджет 486 486
позабюд- жетні кошти 14,7 2,9 5,9 5,9
2006 19,1 утворення національного центру планування сім'ї та репродуктивного здоров'я, розроблення Положення про його діяльність та забезпечення відповідним матеріально-технічним обладнанням МОЗ, Мін'юст державний бюджет 343 343
2007 18,7
2008 18,4
2009 18
2010 17,6
2011 17,3
2012 16,9 розроблення і впровадження стандартів/ протоколів забезпечення послуг з планування сім'ї для первинної ланки медичної допомоги (сімейних лікарів/ лікарів загальної практики), лікарів жіночих консультацій і центрів планування сім'ї та репродукції людини відповідно до рекомендацій ВООЗ МОЗ, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держад- міністрації позабюд- жетні кошти 325,9 10,8 71,7 71,7 71,7 50 50
2014 16,3
2015 15,6 (на 1000 жінок фертиль- ного віку)
розроблення та впровадження протоколу з питань використання добровільної стерилізації як методу запобігання непланованій вагітності МОЗ, Мін'юст позабюд- жетні кошти 38,5 7,7 15,4 15,4
забезпечення розроблення та оптимізації планів і програм післядипломної підготовки лікарів - акушерів-гінекологів, сімейних лікарів та лікарів загальної практики, а також фахівців середньої ланки - фельдшерів, акушерок, медсестер з питань репродуктивного здоров'я та планування сім'ї МОЗ, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держад- міністрації місцевий бюджет 7602,3 844,7 844,7 844,7 844,7 844,7 844,7 844,7 844,7 844,7
позабюд- жетні кошти 176,4 6,3 18,9 18,9 18,9 18,9 18,9 18,9 18,9 18,9 18,9
розроблення та впровадження щорічного проведення інформаційно- просвітницьких кампаній для населення з питань здорового способу життя, репродуктивного здоров'я та запобігання непланованій вагітності за допомогою тематичних телерадіопередач та соціальної реклами МОЗ, Мінсім'я- молодьспорт, Держкомтеле- радіо,Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держад- міністрації державний бюджет 480 60 60 60 60 60 60 60 60
розроблення та впровадження щорічного проведення інформаційно- просвітницьких кампаній для населення з питань здорового способу життя, репродуктивного здоров'я та запобігання непланованій вагітності за допомогою видання брошур, листівок, буклетів та рекламних плакатів МОЗ, Мінсім'ямолодь- спорт, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держад- міністрації місцевий бюджет 3645 405 405 405 405 405 405 405 405 405
позабюд- жетні кошти 1867,5 207,5 207,5 207,5 207,5 207,5 207,5 207,5 207,5 207,5
проведення клініко- епідеміологічного дослідження впливу штучного переривання вагітності на репродуктивні втрати з метою поліпшення демографічної ситуації (наукова робота) Академія медичних наук, МОЗ державний бюджет 640 160 160 160 160
Разом 98109,2 36,4 1599,4 8683 9174,8 10560,1 12634,1 12969,1 13540,1 14141,1 14771,1
У тому числі кошти:
державного бюджету 1949 1049 220 220 220 60 60 60 60
місцевих бюджетів 93673,8 1249,7 7290,2 8656,7 10063,7 12137,7 12682,7 13253,7 13854,7 14484,7
позабюджетні 2486,4 36,4 349,7 343,8 298,1 276,4 276,4 226,4 226,4 226,4 226,4
Збереження репродуктивного здоров'я населення
14. Знизити рівень інфекцій, що передаються статевим шляхом, на 30 відсотків 50 (базовий) розроблення та впровадження протоколу з діагностики та лікування інфекцій, що передаються статевим шляхом, відповідно до рекомендацій ВООЗ МОЗ, Академія медичних наук позабюд- жетні кошти 12,6 12,6
2006 48,4
2007 46,9
2008 45,4
2009 43,9
2010 42,5
2011 41,2 забезпечення закупівлі тест-систем для обстеження груп ризику населення на TORCH- інфекції та інші інфекції, що передаються статевим шляхом МОЗ, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держад- міністрації державний бюджет 70000 7000 7000 7000 7000 7000 7000 7000 7000 7000 7000
2012 39,8
2013 38,6
2014 37,3
2015 35 (рівень захворю- ваності на сифі- ліс на 100000 дорослого населен- ня)
позабюд- жетні кошти 4,2 2,1 2,1
забезпечення закупівлі лабораторного обладнання для обстеження груп ризику населення на TORCH- інфекції та інші інфекції, що передаються статевим шляхом, а також для забезпечення інфекційного контролю в пологових стаціонарах -"- державний бюджет 39378,6 5000 2378,6 4000 4000 4000 4000 4000 4000 4000 4000
проведення наукового дослідження основних факторів жіночого та чоловічого безпліддя і розроблення оптимальних підходів до профілактики та лікування (наукова робота) МОЗ, Академія медичних наук державний бюджет 640 160 160 160 160
15. Знизити рівень захворюваності на гонорею серед дорослого чоловічого населення на 10 відсотків 70,6 (базовий) розроблення стандартів профілактичного обстеження та раннього виявлення захворювань чоловічої репродуктивної системи МОЗ, Академія медичних наук позабюд- жетні кошти 51,3 17,1 17,1 17,1
2006 69,9
2007 69,3
2008 68,6 проведення досліджень стану репродуктивного здоров'я чоловіків та розроблення галузевої звітності щодо захворювань чоловічої репродуктивної системи (наукова робота) -"- державний бюджет 640 160 160 160 160
2009 67,9
2010 67,3
2011 66,7
2012 66
2013 65,4
2014 64,8
2015 63,5 (показни- ки на 100000 дорослого чолові- чого на- селення
16. Знизити рівень захворюваності на рак шийки матки на 20 відсотків 18,4 (базовий) здійснення матеріально-технічного забезпечення родопомічних закладів охорони здоров'я для впровадження скринінгу патології шийки матки, спрямованого на діагностику передракових станів МОЗ, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держад- міністрації державний бюджет 10312,5 2875 2875 2875 337,5 337,5 337,5 337,5 337,5
2006 18
місцевий бюджет 12600 4200 4200 4200
2007 17,7
2008 17,3
2009 17
2010 16,6
2011 16,3
2012 16
2013 15,6
2014 15,3
2015 14,7 (на 100000 населен- ня)
запровадження соціальної реклами на телебаченні з питань здорового способу життя та збереження репродуктивного здоров'я МОЗ, Держкомтеле- радіо, Мінсім'ямолодь- спорт, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держад- міністрації позабюд- жетні кошти 550 110 110 110 110 110
17. Знизити рівень онкологічної захворюваності молочної залози на 10 відсотків 61,4 (базовий) розроблення та впровадження протоколу заходів щодо профілактики та раннього виявлення раку молочної залози МОЗ, Академія медичних наук позабюд- жетні кошти 91,8 30,6 30,6 30,6
2006 60,8
2007 60,2
2008 59,7
2009 59,1
2010 58,5
2011 58
2012 57,4
2013 56,9
2014 56,3
2015 55,3 (на 100000 населен- ня)
забезпечення центрів репродуктивного здоров'я/жіночих консультацій мамографами для діагностики захворювань молочної залози МОЗ, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держад- міністрації державний бюджет 14157 14157 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
розроблення та забезпечення розповсюдження інформаційних матеріалів з питань профілактики онкогінекологічннх захворювань жінок МОЗ, Академія медичних наук, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держад- міністрації місцевий бюджет 135 15 15 15 15 15 15 15 15 15
позабюд- жетні кошти 3060 340 340 340 340 340 340 340 340 340
створення і показ щомісяця циклу телепередач "Репродуктивне здоров'я української нації" МОЗ, Держкомтеле- радіо державний бюджет 1440 180 180 180 180 180 180 180 180
Разом 153073 12002,1 13996 33084,7 18927,7 14570 12302,5 12032,5 12142,5 12032,5 11982,5
У тому числі кошти:
державного бюджету 136568,1 12000 9378,6 28372,0 14215,0 14215,0 11837,5 11677,5 11677,5 11677,5 11517,5
місцевих бюджетів 12735 4215 4215 4215 15 15 15 15 15 15
позабюджетні 3769,9 2,1 402,4 497,7 497,7 340 450 340 450 340 450
Забезпечення ефективного упраіння виконанням Програми
18. Досягти результатів виконання Програми відповідно до визначених показників, відсотків створення при МОЗ Координаційної ради з итань виконання Програми МОЗ, Мінекономіки, МОН, Мінсім'я- молодьспорт позабюд- жетні кошти 461,1 31,8 47,7 47,7 47,7 47,7 47,7 47,7 47,7 47,7 47,7
2006 60
2007 70
2008 80
2009 90
2010 95
2011 100 вирішення питання щодо утворення обласних комітетів, відповідальних за здійснення заходів Програми, та введення штатної одиниці для особи, відповідальної за здійснення визначених заходів МОЗ, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держад- міністрації місцевий бюджет 2573,1 285,9 285,9 285,9 285,9 285,9 285,9 285,9 285,9 285,9
2012 100
2013 100
2014 100
2015 100
розроблення та затвердження плану проведення моніторингу та оцінки здійснення заходів Програми МОЗ, Мінекономіки, МОН, Мінсім'я- молодьспорт, Академія медичних наук, Держкомстат позабюд- жетні кошти 79,5 31,8 47,7
проведення аналізу здійснення заходів Програми для контролю за виконанням визначених завдань за розробленими показниками оцінки (кінцевими та проміжними) незалежними експертами з широким обговоренням громадськості для внесення необхідних змін МОЗ, Мінекономіки, МОН, Мінсім'я- молодьспорт, Держкомстат, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держад- міністрації позабюд- жетні кошти 143,1 15,9 15,9 15,9 15,9 15,9 15,9 15.9 15,9 15,9
забезпечення видання Вісника репродуктивного здоров'я МОЗ, МОН, Мінсім'ямолодь- спорт, Академія медичних наук, Академія педагогічних наук державний бюджет 400 50 50 50 50 50 50 50 50
Разом 3656,8 63,6 397,2 399,5 399,5 399,5 399,5 399,5 399,5 399,5 399,5
У тому числі кошти:
державного бюджету 400 50 50 50 50 50 50 50 50
місцевих бюджетів 2573,1 285,9 285,9 285,9 285,9 285,9 285,9 285,9 285,9 285,9
позабюджетні 683,7 63,6 111,3 63,6 63,6 63,6 63,6 63,6 63,6 63,6 63,6
Усього 799967,5 15133,5 161417,7 96424 80173,7 68356,6 67786 77414,5 77905,5 77468 77888
У тому числі кошти:
державного бюджету 494122,7 15000 133628,6 62199,7 45040,7 36270,7 33533,2 42776,7 42616,7 41688,2 41368,2
місцевих бюджетів 295135,2 26587,8 32982,8 33746,8 30953,8 33027,8 33572,8 34143,8 34744,8 35374,8
позабюджетні 10709,6 133,5 1201,3 1241,5 1386,2 1132,1 1225 1065 1145 1035 1145
( Додаток із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 574 (574-2014-п) від 30.10.2014 )