ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства освіти
і науки України
29.10.2013 № 1510 ( z1855-13 )
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
31 жовтня 2013 р.
за № 1856/24388
ПОРЯДОК
подання та розгляду заяв в електронній формі на участь у конкурсному відборі до вищих навчальних закладів
I. Загальні положення
1. Цей Порядок, розроблений відповідно до Закону України "Про вищу освіту" (
2984-14)
, Положення про Єдину державну електронну базу з питань освіти (
752-2011-п)
, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2011 року № 752, визначає механізм подання вступником заяви в електронній формі на участь у конкурсному відборі до вищих навчальних закладів I - IV рівнів акредитації та її розгляду вищим навчальним закладом.
2. У цьому Порядку терміни вживаються у таких значеннях:
заява в електронній формі на участь у конкурсному відборі до вищих навчальних закладів I-IV рівнів акредитації (далі - електронна заява) - запис, що вноситься вступником в особистому електронному кабінеті до Єдиної державної електронної бази з питань освіти (далі - Єдина база) шляхом заповнення ним у режимі он-лайн електронної форми на інтернет-сайті за адресою: http://ez.osvitavsim.org.ua та містить відомості про обраний ним вищий навчальний заклад і напрям (спеціальність);
особистий електронний кабінет вступника - web-сторінка, за допомогою якої вступник подає електронну заяву до вищого навчального закладу та контролює її статус;
статус електронної заяви - параметр електронної заяви, що встановлюється вищим навчальним закладом в Єдиній базі та відображається в особистому електронному кабінеті вступника.
Параметр "Статус електронної заяви" може набувати таких значень:
"Зареєстровано в Єдиній базі" - підтвердження факту подання електронної заяви до обраного вступником вищого навчального закладу;
"Потребує уточнення вступником" - електронну заяву прийнято вищим навчальним закладом до розгляду, але дані стосовно вступника потребують уточнення. Після присвоєння електронній заяві цього статусу вищий навчальний заклад зобов'язаний невідкладно надіслати вступнику повідомлення з переліком даних, які потребують уточнення та в який спосіб їх необхідно подати;
"Зареєстровано у вищому навчальному закладі" - електронну заяву прийнято вищим навчальним закладом до розгляду, заведено особову справу вступника з персональним номером та в установленому порядку приймається рішення про допуск вступника до участі в конкурсному відборі;
"Допущено до конкурсу" - власника зареєстрованої електронної заяви допущено до участі у конкурсному відборі;
"Відмовлено у вищому навчальному закладі" - власника зареєстрованої електронної заяви не допущено до участі у конкурсному відборі на підставі рішення приймальної комісії. У разі присвоєння електронній заяві цього статусу вищий навчальний заклад зазначає причину відмови;
"Скасовано вступником (або вищим навчальним закладом)" - подана електронна заява вважається такою, що не подавалась, а факт подачі - анулюється в Єдиній базі, якщо:
електронну заяву скасовано вступником в особистому електронному кабінеті до моменту встановлення заяві статусу "Зареєстровано у вищому навчальному закладі " або "Потребує уточнення вступником";
електронну заяву анульовано вищим навчальним закладом за рішенням приймальної комісії до моменту встановлення статусу "Рекомендовано до зарахування" за умови виявлення вищим навчальним закладом технічної помилки, зробленої під час внесення даних до Єдиної бази, з обов’язковим зазначенням причини анулювання;
"Рекомендовано до зарахування" - вступник пройшов конкурсний відбір та рекомендований до зарахування на навчання за кошти державного бюджету або за кошти фізичних та юридичних осіб. У разі присвоєння електронній заяві такого статусу для зарахування на навчання вступник зобов'язаний виконати вимоги пункту 1 розділу XVIII або пунктів 4 та 5 розділуXIX Умов прийому (
z1855-13)
до вищих навчальних закладів України в 2014 році, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 29 жовтня 2013 року № 1510 (далі - Умови прийому);
"Виключено зі списку рекомендованих" - вступник втратив право бути зарахованим на навчання до обраного вищого навчального закладу у зв’язку з невиконанням вимог Умов прийому (
z1855-13)
або їх порушенням, зарахуванням на навчання до іншого навчального закладу тощо. При встановленні заяві такого статусу вищий навчальний заклад обов’язково зазначає причину виключення;
"Включено до наказу" - наказом про зарахування на навчання вступника зараховано до вищого навчального закладу.
3. Вищі навчальні заклади не пізніше ніж до 20 червня вносять до Єдиної бази перелік напрямів (спеціальностей), за якими оголошується прийом на навчання, відповідно до затверджених правил прийому до вищого навчального закладу в 2014 році, при цьому для кожного напряму (спеціальності) зазначаються:
структурний підрозділ (факультет, відділення тощо), на якому ведеться підготовка;
освітньо-кваліфікаційний рівень навчання;
назва та код напряму (спеціальності), за необхідності - назва спеціалізації;
форма навчання;
курс, на який здійснюється прийом;
встановлений термін навчання, дати його початку та закінчення;
ліцензований обсяг та обсяг державного замовлення;
обсяг прийому на вакантні місця наборів попередніх років (на поповнення);
обсяг встановлених квот цільового прийому;
перелік конкурсних предметів із зазначенням профільних та мінімальної кількості балів з предмета;
можливість подання заяв в електронній формі.
II. Подання електронної заяви
1. Заяву в електронній формі мають право подати вступники, які бажають взяти участь у конкурсному відборі та не мають підстав для особливих умов участі у конкурсі і зарахуванні, визначених Умовами прийому (
z1855-13)
та правилами прийому до вищого навчального закладу. Прізвище, ім'я, по батькові вступника у документі про освіту повинні збігатись з прізвищем, іменем, по батькові вступника в документі, що посвідчує особу, а для вступників на основі повної загальної середньої освіти - також у сертифікаті зовнішнього незалежного оцінювання.
2. Для подання електронної заяви вступник повинен зареєструватись на інтернет-сайті за електронною адресою: http://ez.osvitavsim.org.ua.
3. Під час реєстрації вступник подає такі дані:
адресу електронної пошти, до якої має доступ вступник;
серію та номер документа про освіту, на основі якого здійснюється вступ;
номер, пін-код та рік отримання сертифіката зовнішнього незалежного оцінювання (для вступників на основі повної загальної середньої освіти).
4. Подані вступником дані, що передбачені пунктом 3 цього розділу, перевіряються в Єдиній базі.
У разі збігу прізвища, імені, по батькові вступника у документах, що зазначені у пункті 1 цього розділу, дані про які знаходяться в Єдиній базі, вступник отримує логін та пароль для доступу до особистого електронного кабінету.
У разі втрати логіна та пароля вступник може відновити їх за умови звернення до служби технічної підтримки адміністратора Єдиної бази.
6. Доступ до особистого електронного кабінету вступник отримує після введення свого логіна та пароля на інтернет-сайті за електронною адресою: http://ez.osvitavsim.org.ua.
7. В особистому електронному кабінеті вступник вносить до Єдиної бази такі дані про себе: стать, місце проживання, номери телефонів (домашній та/або мобільний), із зазначенням телефонних кодів, номер та дата видачі медичної довідки (
z0681-12)
за формою № 086-о, середній бал додатка до атестата про повну загальну середню освіту, визначений відповідно до пунктів 4, 7, 10 розділу VII Умов прийому (
z1855-13)
, та обирає вищий навчальний заклад і напрям (спеціальність).
Крім того, вступник в особистому електронному кабінеті може внести дані щодо інших власних сертифікатів зовнішнього незалежного оцінювання.
8. Подана вступником електронна заява відразу відображається у розділі Єдиної бази, до якого має доступ вищий навчальний заклад, обраний вступником. У момент подання електронна заява отримує статус "Зареєстровано в Єдиній базі".
9. Подана електронна заява може бути скасованою вступником в особистому електронному кабінеті до моменту отримання статусу "Зареєстровано у вищому навчальному закладі" або "Потребує уточнення вступником". При цьому електронній заяві встановлюється статус "Скасовано вступником (або вищим навчальним закладом)".
III. Прийняття та розгляд електронної заяви приймальною комісією вищого навчального закладу
1. Керівник вищого навчального закладу забезпечує опрацювання приймальною комісією електронних заяв, що надійшли до вищого навчального закладу відповідно до Умов прийому (
z1855-13)
, цього Порядку та правил прийому до вищого навчального закладу.
2. Електронна заява із статусом "Зареєстровано в Єдиній базі" розглядається приймальною комісією вищого навчального закладу не пізніше закінчення наступного робочого дня з дати встановлення їй відповідного статусу, а та, якій зазначений статус встановлено 31 липня, - до кінця поточного робочого дня. За результатами розгляду уповноважена особа приймальної комісії надає електронній заяві один з таких статусів, що відображаються в особистому кабінеті вступника: "Зареєстровано у вищому навчальному закладі" або "Потребує уточнення вступником".
При встановленні електронній заяві статусу "Потребує уточнення вступником" уповноважена особа невідкладно вносить до відповідного розділу Єдиної бази вичерпний перелік даних, що потребують уточнення, із зазначенням способу та дати, до якої їх необхідно подати. Внесені дані відображаються в особистому електронному кабінеті вступника. Після уточнення вступником необхідних даних уповноважена особа змінює статус електронної заяви вступника на "Зареєстровано у вищому навчальному закладі".
3. На підставі рішення приймальної комісії вищого навчального закладу про допущення чи недопущення вступника до участі у конкурсному відборі для вступу до вищого навчального закладу уповноважена особа встановлює електронній заяві вступника статуси "Допущено до конкурсу" або "Відмовлено вищим навчальним закладом" (із зазначенням причини відмови).
4. При виявленні навчальним закладом технічної помилки, зробленої під час внесення даних до Єдиної бази, за рішенням приймальної комісії вищого навчального закладу електронну заяву може бути анульовано до моменту встановлення статусу "Рекомендовано до зарахування" з обов’язковим зазначенням причини анулювання. При цьому електронній заяві встановлюється статус "Скасовано вступником (або вищим навчальним закладом)" з обов’язковим зазначенням причини скасування. Така заява вважається неподаною, а факт такого подання анулюється в Єдиній базі.
5. Уповноважена особа змінює статус електронної заяви вступника, який пройшов конкурсний відбір та щодо якого приймальною комісією прийнято рішення про рекомендацію до зарахування на навчання відповідно до розділуXVIІ Умов прийому (
z1855-13)
, зі статусу "Допущено до конкурсу" на статус "Рекомендовано до зарахування".
Зміна статусів електронної заяви вступника, що передбачена пунктами 3-5 цього розділу, здійснюється у строки, визначені пунктами 8-11 розділу V Умов прийому (
z1855-13)
.
6. Вступник, статус електронної заяви якого встановлено як "Рекомендовано до зарахування", зобов'язаний виконати вимоги пункту 1 розділу XVIII та пунктів 4 та 5 розділу XIX Умов прийому (
z1855-13)
.
7. Після виконання вступником вимог, передбачених пунктом 6 цього розділу, керівник вищого навчального закладу на підставі рішення приймальної комісії про рекомендування на зарахування для навчання видає наказ про зарахування на навчання такого вступника. Уповноважена особа змінює статус електронної заяви вступника на "Включено до наказу".
8. У разі невиконання вступником, електронна заява якого отримала статус "Рекомендовано до зарахування", вимог, передбачених пунктом 6 цього розділу, рішення про рекомендування його на зарахування анулюється приймальною комісією вищого навчального закладу. На підставі цього уповноважена особа змінює статус електронної заяви вступника на статус "Виключено зі списку рекомендованих".
Директор департаменту
вищої освіти
|
Ю.М. Коровайченко
|