УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 3 квітня 2006 р. N 412
Київ
|
Питання Національного агентства України з питань забезпечення ефективного використання енергетичних ресурсів
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Положення про Національне агентство України з питань забезпечення ефективного використання енергетичних ресурсів, що додається.
2. Установити, що Національне агентство з питань забезпечення ефективного використання енергетичних ресурсів є правонаступником Державного комітету з енергозбереження в частині наданих йому повноважень у сфері енергозбереження.
4. Національному агентству з питань забезпечення ефективного використання енергетичних ресурсів внести в установленому порядку пропозиції щодо приведення актів Президента України, Кабінету Міністрів України у відповідність з цією постановою.
Прем'єр-міністр України
|
Ю.ЄХАНУРОВ
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 3 квітня 2006 р. N 412
ПОЛОЖЕННЯ
про Національне агентство України з питань забезпечення ефективного використання енергетичних ресурсів
1. Національне агентство України з питань забезпечення ефективного використання енергетичних ресурсів (НАЕР) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України.
НАЕР є спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади з питань забезпечення реалізації державної політики у сфері ефективного використання енергетичних ресурсів та енергозбереження.
2. НАЕР у своїй діяльності керується Конституцією України (
254к/96-ВР)
, законами України, постановами Верховної Ради України, указами Президента України і актами Кабінету Міністрів України, а також цим Положенням.
У межах своїх повноважень Агентство організовує виконання актів законодавства та здійснює контроль за їх реалізацією, узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до його компетенції, розробляє пропозиції щодо вдосконалення законодавства та в установленому порядку вносить їх на розгляд Кабінету Міністрів України.
3. Основними завданнями НАЕР є:
проведення єдиної державної політики у сфері ефективного використання енергетичних ресурсів та енергозбереження;
забезпечення збільшення частки альтернативних видів палива у балансі попиту та пропонування енергоносіїв;
створення державної системи моніторингу виробництва, споживання, експорту та імпорту енергоносіїв, удосконалення системи обліку та контролю за споживанням енергетичних ресурсів;
забезпечення функціонування єдиної системи нормування питомих витрат енергетичних ресурсів у суспільному виробництві.
4. НАЕР відповідно до покладених на нього завдань:
1) вносить в установленому порядку пропозиції щодо формування єдиної державної політики у сфері ефективного використання енергетичних ресурсів та енергозбереження і забезпечує її реалізацію;
2) бере участь у розробленні проектів Державної програми економічного і соціального розвитку, Державного бюджету України, Програми діяльності Кабінету Міністрів України, інших прогнозних та програмних документів соціального та економічного розвитку України;
3) погоджує проекти нормативно-правових актів з питань, що належать до його повноважень;
4) розробляє державні цільові, погоджує галузеві та місцеві програми у сфері ефективного використання енергетичних ресурсів, енергозбереження та альтернативних джерел енергії, здійснює контроль за виконанням державних цільових програм у цій сфері;
5) бере участь у розробленні державних і регіональних паливно-енергетичних балансів;
6) готує пропозиції щодо закупівель паливно-енергетичних ресурсів для державних потреб;
7) забезпечує створення системи моніторингу та державного контролю за ефективністю використання енергетичних ресурсів підприємствами, установами та організаціями;
8) організовує проведення державної експертизи з енергозбереження;
9) розробляє державні норми, правила та стандарти у сфері ефективного використання енергетичних ресурсів, енергозбереження та альтернативних джерел енергії;
10) виступає державним замовником науково-дослідних і проектно-конструкторських робіт у сфері ефективного використання енергетичних ресурсів та енергозбереження;
11) бере участь у формуванні державної інвестиційної політики, виходячи з першочерговості заходів з ефективного використання енергетичних ресурсів та енергозбереження;
12) підтверджує в установленому порядку належність палива до альтернативного;
13) погоджує енергозберігаючі та енергоефективні проекти, що потребують фінансування з державного бюджету, та проводить моніторинг їх реалізації;
14) здійснює відповідно до законодавства функції з управління майном державних підприємств, установ та організацій, що належать до сфери його управління;
15) проводить кваліфікацію когенераційних установок;
16) забезпечує в межах своїх повноважень реалізацію державної політики щодо державної таємниці, здійснює контроль за її збереженням у центральному апараті Агентства, на підприємствах, в установах та організаціях, що належать до сфери його управління;
17) бере участь у межах своїх повноважень у налагодженні співробітництва України з Європейським Союзом та адаптації національного законодавства до законодавства Європейського Союзу;
18) провадить інформаційну діяльність з популяризації економічних, екологічних і соціальних переваг ефективного використання енергетичних ресурсів, альтернативних джерел енергії та видів палива, бере участь в освітній діяльності у цій сфері;
19) забезпечує запровадження та функціонування єдиної системи енергетичного аудиту та менеджменту з енергозбереження в Україні;
20) погоджує проекти спільного впровадження, які реалізуються відповідно до положень Кіотського протоколу (
995_801)
, інвестиційні та інноваційні проекти із запровадження енергозберігаючих технологій і обладнання, у тому числі з будівництва заводів з виробництва альтернативних видів палива;
21) забезпечує функціонування системи енергетичного маркування електрообладнання побутового призначення;
22) бере участь у межах своїх повноважень у реалізації державної цінової та тарифної політики;
23) здійснює інші повноваження відповідно до законодавства.
5. НАЕР має право:
1) одержувати в установленому порядку від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій інформацію для виконання покладених на нього завдань;
2) залучати спеціалістів органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками) для розгляду питань, що належать до його компетенції;
3) скликати наради з питань, що належать до його компетенції;
4) представляти Кабінет Міністрів України за його дорученням у міжнародних організаціях та під час укладення міжнародних договорів України.
6. НАЕР під час виконання покладених на нього завдань взаємодіє з іншими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, об'єднаннями громадян, а також відповідними органами іноземних держав.
7. НАЕР у межах своїх повноважень видає накази, організовує та контролює їх виконання.
У разі потреби Агентство видає разом з іншими органами виконавчої влади спільні акти.
Нормативно-правові акти Агентства підлягають реєстрації в установленому законодавством порядку.
Рішення Агентства, прийняті в межах його повноважень, є обов'язкові для виконання органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями та громадянами.
8. У складі НАЕР Кабінетом Міністрів можуть бути утворені урядові органи державного управління.
9. НАЕР очолює Голова, якого призначає на посаду та звільняє з посади Кабінет Міністрів України за поданням Прем'єр-міністра України.
Голова Агентства має заступників, які призначаються на посаду та звільняються з посади Кабінетом Міністрів України за поданням Голови Агентства.
10. Голова НАЕР:
здійснює загальне керівництво Агентством і несе персональну відповідальність перед Кабінетом Міністрів України за виконання покладених на Агентство завдань;
подає Кабінету Міністрів України пропозиції щодо утворення, реорганізації, ліквідації у складі Агентства урядових органів державного управління, призначення та звільнення їх керівників;
затверджує в установленому порядку граничну чисельність працівників зазначених органів, погоджує структуру, штатний розпис, кошторис видатків цих органів;
призначає на посади та звільняє з посад працівників Агентства;
розподіляє обов'язки між заступниками;
затверджує положення про структурні підрозділи центрального апарату Агентства;
здійснює інші повноваження відповідно до законодавства.
11. Для узгодженого вирішення питань, що належать до компетенції НАЕР, обговорення найважливіших напрямів його діяльності в Агентстві утворюється колегія.
Персональний склад колегії Агентства затверджує його Голова.
До складу колегії входить Голова Агентства (голова колегії), його заступники, а також керівники структурних підрозділів Агентства.
У разі потреби до складу колегії Агентства можуть входити в установленому порядку інші особи.
Рішення колегії проводяться в життя наказами Агентства.
12. Для розгляду пропозицій щодо основних напрямів діяльності НАЕР, обговорення найважливіших проблем та інших питань в Агентстві можуть утворюватися науково-технічна рада, інші дорадчі та консультативні органи. Склад цих органів і положення про них затверджує Голова Агентства.
13. Граничну чисельність працівників НАЕР затверджує Кабінет Міністрів України.
Штатний розпис і кошторис Агентства затверджує його Голова за погодженням з Мінфіном.
Структуру Агентства затверджує його Голова.
14. НАЕР є юридичною особою, має самостійний баланс, реєстраційні рахунки в органах Державного казначейства, печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням.