УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
МІНІСТЕРСТВО УКРАЇНИ З ПИТАНЬ НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ
ТА У СПРАВАХ ЗАХИСТУ НАСЕЛЕННЯ ВІД НАСЛІДКІВ
ЧОРНОБИЛЬСЬКОЇ КАТАСТРОФИ
Н А К А З
N 56 від 24.02.2000
м.Київ
|
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
16 травня 2000 р.
за N 282/4503
|
Про затвердження Положення про оцінку та конкурсний відбір інвестиційних проектів в МНС України
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25 листопада 1999 р. N 2145 (
2145-99-п)
"Про Порядок проведення на конкурсних засадах оцінки та відбору інвестиційних проектів, що передбачають залучення коштів державного бюджету" та з метою забезпечення ефективного та цільового використання коштів державного бюджету, створення конкурентного середовища під час відбору та впровадження інвестиційних проектів НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про оцінку та конкурсний відбір інвестиційних проектів у МНС України, що передбачають залучення коштів державного бюджету (додається).
2. Постійно діючому тендерному комітету МНС, склад якого затверджено наказом МНС України від 24 січня 2000 р. N 17 "Про створення постійно діючого тендерного комітету МНС України", при оцінці та конкурсному відборі запропонованих суб'єктами господарської діяльності інвестиційних проектів, що передбачають залучення коштів державного бюджету, керуватись у своїй роботі цим Положенням.
3. Нормативно-правовому управлінню та юридичному відділу разом з управлінням економічного аналізу та виконання бюджету здійснити реєстрацію цього наказу в Міністерстві юстиції України.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Міністра генерал-лейтенанта Логінова В.В.
Затверджено
Наказ Міністерства України з
питань надзвичайних ситуацій
та у справах захисту
населення від наслідків
Чорнобильської катастрофи
24.02.2000 N 56
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
16 травня 2000 р.
за N 282/4503
Положення
про оцінку та конкурсний відбір інвестиційних проектів у МНС України, що передбачають залучення коштів державного бюджету
1. Загальні положення
1.1. Це Положення, розроблене відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25 листопада 1999 р. N 2145 (
2145-99-п)
"Про Порядок проведення на конкурсних засадах оцінки та відбору інвестиційних проектів, що передбачають залучення коштів державного бюджету", установлює єдиний порядок оцінки та конкурсного відбору інвестиційних проектів у МНС України (далі - Замовник).
1.2. Оцінці та конкурсному відбору підлягають інвестиційні проекти, що направлені на захист населення і територій від надзвичайних ситуацій, запобігання цим ситуаціям та реагування на них, ліквідацію їх наслідків та наслідків Чорнобильської катастрофи (далі - інвестиційні проекти).
1.3. Участь у конкурсі можуть брати суб'єкти господарської діяльності всіх форм власності.
1.4. До участі в конкурсі не допускаються суб'єкти господарської діяльності або їх участь у конкурсі може бути припинена, якщо вони:
визнані банкрутами або стосовно них порушено справу про банкрутство;
перебувають у стадії ліквідації;
припинили свою господарську діяльність;
подали необ'єктивну інформацію щодо інвестиційного проекту або свого фінансово-економічного стану.
2. Критерії відбору інвестиційних проектів
2.1. Оцінці та конкурсному відбору підлягають інвестиційні проекти невиробничого та виробничого призначення.
2.2. Критеріями відбору інвестиційних проектів невиробничого призначення мають бути:
2.2.1. Соціально-економічна значущість інвестиційного проекту щодо збереження здоров'я громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.
2.2.2. Відповідність інвестиційного проекту стратегії захисту населення та забезпечення пріоритетності вирішення соціально-економічних проблем.
2.2.3. Направленість інвестиційного проекту на зміцнення та підтримку бар'єрів радіаційної безпеки (обмеження виходу радіонуклідів із зони відчуження), на зменшення рівня опромінення людей на забруднених територіях та підвищення рівня стійкості ландшафтів та природного біорізноманіття.
2.2.4. Направленість інвестиційного проекту на забезпечення стабільності функціонування природно-територіального комплексу регіону та інші показники.
2.3. Критеріями оцінки та відбору інвестиційних проектів виробничого призначення мають бути:
2.3.1. Відповідність проекту до стратегії економічного і соціального розвитку та пріоритетних напрямків структурної перебудови економіки.
2.3.2. Фінансово-економічні показники ефективності (вартість, рентабельність, технічний рівень нових виробничих фондів (продукції), що плануються до освоєння, термін окупності та інші).
2.3.3. Відповідність вимогам санітарно-гігієнічних, радіаційних, екологічних, архітектурних та інших норм, установлених чинним законодавством України.
2.3.4. Рівень використання місцевих матеріальних та трудових ресурсів.
2.3.5. Ліквідність продукції у межах регіону, держави та на міждержавному рівні.
2.3.6. Фінансово-економічний стан суб'єкта господарської діяльності та інші показники.
2.4. Перелік документів, які подаються суб'єктами господарської діяльності для участі в конкурсному відборі запропонованого ним інвестиційного проекту, що передбачає залучення коштів державного бюджету (додається), затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 25 листопада 1999 р. N 2145 (
2145-99-п)
.
2.5. Управління, яке відповідає в межах своїх повноважень за відповідний напрямок діяльності МНС України як державного замовника (далі - управління МНС), здійснює організаційно-методичну роботу щодо підготовки інвестиційних проектів суб'єктів господарської діяльності для передачі на розгляд постійно діючого тендерного комітету (тендерної комісії).
3. Процедура оцінки та проведення конкурсного відбору інвестиційних проектів (далі - пропозиції)
3.1. Конкурс пропозицій починається в той день, годину та за адресою, що були зазначені в оголошенні про його проведення, вміщеному в засобах масової інформації.
3.2. Процедура розкриття конвертів з пропозиціями є відкритою (прилюдною), де можуть бути присутні усі претенденти, які подали пропозиції.
3.3. Перед початком відкриття конкурсу пропозицій управління МНС передає всі зареєстровані конверти тендерній комісії.
Перед відкриттям конкурсу пропозицій голова тендерної комісії перевіряє недоторканість зовнішніх конвертів. Тендерна комісія розкриває зовнішні конверти, оголошує найменування претендентів та перевіряє відповідність і недоторканість внутрішніх конвертів, після чого вони розкриваються.
3.4. Розкриття конвертів проводиться тендерною комісією у присутності не менш як двох третин кількості членів цієї комісії.
Про розкриття зовнішніх і внутрішніх конвертів складаються протоколи, які підписуються всіма присутніми членами тендерної комісії.
Після розкриття конвертів із пропозиціями претенденти не мають права вносити зміни до своїх пропозицій.
3.5. Тендерна комісія залежно від кількості поданих пропозицій та складності умов конкурсу встановлює конкретний строк розгляду пропозицій та визначення переможців, про що фіксується в протоколі засідання. Установлений строк не може перевищувати трьох місяців після дати розкриття конвертів.
3.6. Тендерна комісія перевіряє відповідність поданих пропозицій вимогам конкурсу.
Якщо подана пропозиція не відповідає зазначеним вимогам, а виправлення недоліків змінює її суть, то пропозиція відхиляється, що фіксується у протоколі засідання тендерної комісії.
У разі виявлення тих недоліків та відхилень від вимог конкурсу, які можна виправити без зміни суті пропозицій, конкурсна комісія зобов'язана повідомити про це претендентів із зазначенням кінцевого строку виправлення та повторного подання пропозиції. Якщо претендент у визначений тендерною комісією строк не виправляє пропозицію належним чином, то тендерна комісія відхиляє її, що фіксується у протоколі засідання.
3.7. До оголошення результатів конкурсу тендерна комісія не має права вести будь-які переговори з претендентами чи іншими особами про особливості проведення конкурсу, але може звертатись до претендентів за роз'ясненнями щодо змісту пропозицій.
3.8. Засідання тендерної комісії фіксуються протоколами, які підписуються головою та секретарем комісії.
До закінчення конкурсу зміст протоколів засідань тендерної комісії не розголошується. Члени тендерної комісії та запрошені експерти несуть відповідальність за порушення конфіденційності таких відомостей згідно з чинним законодавством.
3.9. Замовник зобов'язаний припинити участь у конкурсі претендента в разі:
установлення умисного подання неправдивої інформації про себе;
подання неповної або неточної інформації.
Інформація про припинення подальшої участі претендента (претендентів) у конкурсі та мотиви прийняття такого рішення письмово доводяться до відома претендента (претендентів).
3.10. За результатами конкурсу тендерна комісія приймає рішення щодо визначення переможця (переможців) конкурсу. Рішення приймається на засіданні тендерної комісії відкритим голосуванням простою більшістю голосів у присутності не менше двох третин членів тендерної комісії. У разі рівного розподілу голосів, голос голови тендерної комісії є ухвальним.
3.11. Рішення про результати конкурсу оформлюються протоколом засідання тендерної комісії.
Претенденти після закінчення конкурсу мають право ознайомитись з протоколами засідань тендерної комісії.
4. Оголошення переможців і затвердження результатів конкурсу
4.1. У протоколі рішення про результати конкурсу має бути зазначено:
найменування об'єкта (об'єктів);
термін виконання проекту;
загальний обсяг коштів на виконання інвестиційного проекту;
перелік претендентів;
результати голосування;
результати конкурсу;
відомості про переможців конкурсу;
склад конкурсної комісії.
До протоколу при наявності може додаватись висновок (висновки) експертів щодо пропозицій, поданих на конкурс.
4.2. Протокол про результати конкурсу в триденний термін після прийняття рішення тендерною комісією розглядається Міністром або його першим заступником, якому делеговане це право.
4.3. Замовник в особі Міністра або його перший заступник під час розгляду результатів конкурсу приймає рішення:
про затвердження результатів конкурсу;
про відхилення результатів конкурсу.
4.4. Протягом трьох днів після затвердження протоколу управління МНС надсилає повідомлення переможцю (переможцям) та іншим претендентам конкурсу.
4.5. Конкурс може бути оголошено таким, що не відбувся, якщо:
не надійшло жодної пропозиції;
усі подані пропозиції надані з порушенням умов, зазначених в оголошенні про конкурс, а виправлення можуть змінити суть пропозицій претендента;
вимоги тендерної комісії щодо приведення пропозиції у відповідність з умовами конкурсу не виконані претендентами в установлений строк.
4.6. У разі висловлення незгоди з результатами конкурсу претенденти (претендент) можуть подати Замовникові в п'ятиденний термін після одержання повідомлення скаргу в письмовій формі.
Замовник повинен протягом п'ятнадцяти календарних днів з моменту одержання розглянути скаргу, прийняти рішення та повідомити про це заявника письмово з викладенням мотивів і обгрунтувань, на підставі яких це рішення прийнято.
Рішення Замовника щодо доцільності реалізації інвестиційного проекту із залученням коштів державного бюджету оскарженню не підлягає.
4.7. МНС України формує пропозиції щодо включення інвестиційних проектів, що отримали позитивні висновки тендерної комісії, до інвестиційного розділу Державної програми і не пізніше ніж за місяць до початку розроблення проекту Державного бюджету України на відповідний рік подає їх Мінекономіки.
Зазначені пропозиції включають документи, що були подані суб'єктами господарської діяльності згідно з переліком, висновки тендерної комісії та комплекс державної експертизи щодо інвестиційних проектів і документи про їх затвердження відповідно до Порядку затвердження інвестиційних програм і проектів будівництва та проведення їх комплексної державної експертизи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 квітня 2002 р. N 483 (
483-2002-п)
.
5. Відповідальність
Посадові особи Міністерства, які беруть участь у проведенні оцінки та конкурсного відбору інвестиційних проектів, що передбачають залучення коштів державного бюджету, несуть відповідальність за порушення законодавства про бюджетну систему.
Заступник начальника управління
економічного аналізу та виконання
бюджету
|
Л.А.Корбут
|
Додаток
до пункту 2.4 Положення про
оцінку та конкурсний відбір
інвестиційних проектів в
МНС України, що
передбачають залучення
коштів державного бюджету
Перелік документів,
які подаються суб'єктом господарської діяльності для участі в конкурсному відборі запропонованого ним інвестиційного проекту, що передбачає залучення коштів державного бюджету
1. Відомості про суб'єкт господарської діяльності:
назва, адреса, місце реєстрації, ідентифікаційний код, телефон, телекс, телефакс;
керівництво (прізвище, ім'я та по батькові);
чисельність працівників;
виробничі потужності та площа;
організаційна форма;
виробнича спеціалізація;
відомості про обсяги найбільших експортних замовлень за останні два роки із зазначенням контрагентів;
оборот за групами товарів чи послуг за останні два роки;
обслуговувальні банки (назва, адреса) та довідки від них про наявність коштів на розрахункових і валютних рахунках;
форми фінансової звітності (N 1, 2, 3) за останні два роки та поточний звітний період;
рівень кредиторської та дебіторської заборгованості;
матеріально-технічне забезпечення;
нотаріально завірені копії установчих документів.
2. Бізнес-план (фінансово-економічне обгрунтування проекту), який повинен містити інформацію про:
назву, мету, вартість проекту, соціальні та екологічні наслідки його впровадження;
відповідність проекту до стратегії економічного і соціального розвитку та до пріоритетних напрямків структурної перебудови економіки;
фінансово-економічні показники ефективності проекту (чиста теперішня вартість, індекс дохідності, внутрішня норма рентабельності, термін окупності);
обгрунтування необхідності отримання бюджетних коштів;
умови отримання бюджетних коштів суб'єктами господарської діяльності недержавної форми власності - у кредит або шляхом передачі у власність держави частки (паїв, акцій) свого статутного фонду, джерела й терміни повернення позики;
наявність затвердженої в установленому порядку проектно-кошторисної документації;
показники ліквідності проекту;
виробничу потужність та структуру майбутнього виробництва, асортимент та обсяги ресурсів, що будуть для нього використані;
результати маркетингових досліджень;
оцінку фінансових ризиків проекту;
технічні основи організації майбутнього виробництва (технологія та устаткування);
наявність кадрів та організацію трудової діяльності виробничого й управлінського персоналу, у тому числі питання оплати праці;
рівень використання місцевих матеріальних та трудових ресурсів.